10 τροφές που επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης

Μπορεί να νομίζετε ότι με την κατανάλωση συνθετικών σακχάρων, περιορίζετε την πρόσληψη θερμίδων και βοηθάτε το σώμα σας να αδυνατίσει. Στην πραγματικότητα όμως, αυξάνετε τη διάθεση για φαγητό και τις λιγούρες και συνεπώς δυσχεραίνετε την κατάσταση.
anapsuktika

Αν θέλετε να τρώτε υγιεινά και να φροντίζετε το σώμα σας τότε είναι σημαντικό να θυμάστε ότι ο καλύτερος τρόπος για να το καταφέρετε αυτό είναι να ακολουθείτε μια θρεπτική και καλά μελετημένη διατροφή. Οτιδήποτε βάζετε μέσα στο σώμα σας είναι σημαντικό και υπάρχουν μερικές τροφές που μπορούν να εμποδίσουν το σώμα και τα όργανά μας να λειτουργούν όπως θα έπρεπε. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να κάνουν αισθητή τη διαφορά ακόμη και στις καθημερινές μας δραστηριότητες.

«Είμαστε ό,τι τρώμε». Δεν είναι μόνο μια παλιά παροιμία. Οτιδήποτε καταναλώνετε πραγματικά κάνει τη διαφορά στη συνολική υγεία και στην καθημερινότητά σας. Η διατροφή σας θα πρέπει να είναι θρεπτική και ισορροπημένη και να εξαλείψετε όλες τις δελεαστικές λιχουδιές που είναι τοξικές και βλαβερές. Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για ορισμένες τροφές που επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης.

Τροφές που κλέβουν χρόνια από τη ζωή μας

Όλοι έχουμε ορισμένες λιχουδιές που πιστεύουμε ότι μας βοηθούν να επιβιώσουμε αλλά στην πραγματικότητα το μόνο που καταφέρνουν είναι να μας κάνουν κακό και να μας κλέβουν ακόμη και χρόνια από τη ζωή μας. Αφήστε τα μαχαιροπίρουνα και συνεχίστε το διάβασμα για να μάθετε ποιες τροφές επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης και ποιες είναι απλά ανθυγιεινές ή μπορούν να επιβραδύνουν τις φυσιολογικές λειτουργίες του σώματός μας.

Ανάμεικτα κρέατα

Ζαμπόν, λουκάνικα, χοτ ντογκ, σαλάμια: αυτά τα ανάμεικτα κονσερβοποιημένα κρέατα συνήθως προσφέρουν υψηλή συγκέντρωση λιπαρών και κυρίως κορεσμένων. Οι τροφές που περιέχουν περισσότερα από 1,5 γραμμάριο κορεσμένων λιπαρών ανά μια μερίδα 100 γραμμαρίων αποτελούν σοβαρό κίνδυνο για την υγεία μας καθώς μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, παχυσαρκίας, περιττών κιλών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Επιπλέον, αυτό που δεν γνωρίζετε είναι ότι αυτές οι τροφές περιέχουν υψηλά ποσοστά νιτρικών αλάτων τα οποία όταν καταναλώνονται τακτικά, μπορεί να δράσουν ως καρκινογόνες ουσίες. Επίσης, μην ξεχνάτε την υψηλή περιεκτικότητά τους σε νάτριο που μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακά νοσήματα και να αυξήσει την πίεση του αίματος.

Ζαχαρούχα ποτά

anapsuktika

Τα ροφήματα που περιέχουν υψηλή συγκέντρωση πρόσθετων σακχάρων συμβάλλουν στην απόκτηση περιττών κιλών και στην ανάπτυξη του διαβήτη. Παρά το γεγονός ότι η ζάχαρη αποτελεί βασικό συστατικό για τις λειτουργίες του σώματός μας, η υπερβολική ποσότητα ζάχαρης όπως αυτή στα ζαχαρούχα ποτά μπορεί να έχει αρνητικές επιδράσεις στην υγεία μας και μπορεί να επηρεάσει ακόμη και την απόδοση των οργάνων και ζωτικών συστημάτων του σώματός μας.

Τηγανητές πατάτες

Γεμάτες με κορεσμένα λιπαρά, λιπαρά trans και χοληστερόλη, οι τηγανητές πατάτες μπορεί να είναι νόστιμες αλλά αποτελούν κακή επιλογή όταν θέλουμε να ακολουθήσουμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Μια μερίδα τηγανητές πατάτες των 100 γραμμαρίων περιέχει περίπου 500 θερμίδες, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να σας χορταίνουν αλλά μπορούν εύκολα να σας οδηγήσουν στην παχυσαρκία ή σε περιττά κιλά.

Πίτσα και χάμπουργκερ

xampourger

Πόσο κακό μπορούν να μας κάνουν μερικά κομμάτια πίτσας ή ένα χάμπουργκερ το Σαββατοκύριακο; Σας προσφέρουν υπερβολικές ποσότητες κορεσμένων λιπαρών, νατρίου και σακχάρων. Οι πίτσες και τα χάμπουργκερ που καταναλώνονται τακτικά σε ολόκληρο τον κόσμο αποτελούν μια πολύ κακή επιλογή καθώς υστερούν σε θρεπτικά συστατικά και αυξάνουν τους κινδύνους της υγείας μας.

Παγωτό

Μπορεί να είναι νόστιμο και δροσερό αλλά αποτελείται από κορεσμένα λιπαρά, λιπαρά trans, σάκχαρα και χοληστερόλη. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την ποσότητα των θερμίδων που περιέχει το παγωτό αλλά ας το παραδεχτούμε: μπορεί να αποτελεί μια ξεχωριστή λιχουδιά αλλά παράλληλα είναι ανθυγιεινό.

Ζαχαρωτά

zaxarota

Ξέρετε ότι αποτελούνται από ζάχαρη, σωστά; Αυτή η φευγαλέα λιχουδιά έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Τα ζαχαρωτά, όπως οι αγαπημένες σας καραμέλες, περιέχουν υψηλά ποσοστά σακχάρων που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, παχυσαρκίας και μπορούν να κάνουν το σώμα μας ανθεκτικό στην ινσουλίνη.

Αλάτι

Παρά το γεγονός ότι το σώμα μας χρειάζεται αλάτι για να λειτουργεί σωστά, χρησιμοποιείται στο μαγείρεμα και περιέχεται σε τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά. Τα αλάτια του εμπορίου περιέχουν πολύπλοκες χημικές ουσίες που μπορεί να είναι τοξικές για το σώμα μας και αν ακολουθείτε μια διατροφή που είναι πλούσια σε αλάτι είναι πολύ πιθανό να παρουσιάσετε κατακράτηση υγρών ή νερού και ανθυγιεινά μυϊκά αποθέματα. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση αλατιού είναι 6 γραμμάρια.

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες

glykantikes ousies

Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες αυξάνουν τη διάθεση για φαγητό και δρουν ως τονωτικά. Αυτό σημαίνει ότι στην προσπάθειά σας να κάνετε μια έξυπνη κίνηση στη διατροφή σας, αυτή η τεχνητή γλυκαντική ουσία σας κάνει να τρώτε περισσότερο, αυξάνοντας τον κίνδυνο κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφών όπως περιττών σακχάρων και λιπαρών.

Κόκκινο κρέας

Σωστά, δεν πρέπει να τρώτε μια μπριζόλα κάθε βράδυ για βραδινό. Μια ισορροπημένη διατροφή περιλαμβάνει κόκκινο κρέας αλλά σας προτείνουμε να περιορίσετε την πρόσληψή σας. Το κόκκινο κρέας διαθέτει υψηλές συγκεντρώσεις κορεσμένων λιπαρών που κάνουν κακό στην καρδιά σας. Το σώμα σας δεν μπορεί να χωνέψει το κόκκινο κρέας με γρήγορο ρυθμό. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας χρησιμοποιεί σημαντική ποσότητα ενέργειας στην προσπάθειά του να το διασπάσει, κάτι που σίγουρα δεν είναι ιδανικό για όσους θέλουν και προσπαθούν να αδυνατίσουν.

Επεξεργασμένοι υδατάνθρακες

Οι επεξεργασμένες τροφές έχουν χάσει όλη τη διατροφική τους αξία και όταν καταναλώνονται, συμβάλλουν στην κατανάλωση ανθυγιεινών ουσιών. Τα δημητριακά για παράδειγμα, αποτελούν ένα εξαιρετικό πρόσθετο όταν είναι βιολογικά ή μη επεξεργασμένα αλλά τα επεξεργασμένα δημητριακά έχουν χάσει σχεδόν όλη τη διατροφική τους αξία μέχρι να φτάσουν στη διαδικασία της συσκευασίας. Η κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων μπορεί να οδηγήσει σε υψηλά επίπεδα πίεσης του αίματος και στην κατακράτηση λιπαρών από το σώμα σας.

Τι πρέπει να θυμάστε

Για έναν υγιεινό και μακροπρόθεσμο τρόπο ζωής, η θρεπτική και ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη. Η διατροφή σας θα πρέπει να περιλαμβάνει τροφές που είναι ισορροπημένες και ενισχύουν τις πιο βασικές και σημαντικές λειτουργίες του σώματός σας. Θα μπορέσετε να δείτε και να αισθανθείτε τα μακροπρόθεσμα οφέλη που μπορεί να σας προσφέρει η σωστή διατροφή και η αποφυγή των τροφών που επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης.