6 υγιεινά βραδινά γεύματα για να κοιμάστε καλύτερα

soupa

Αν δυσκολεύεστε να πέσετε για ύπνο το βράδυ ή ξυπνάτε επειδή δεν μπορείτε να κοιμηθείτε καλά, πριν καταφύγετε σε τυχόν φυσικές θεραπείες ή φαρμακευτικές αγωγές σας προτείνουμε να συμπεριλάβετε στο βραδινό σας τροφές που διαθέτουν χαλαρωτικές ιδιότητες.

Σε αυτό το άρθρο, θα σας προτείνουμε μερικά απλά, πεντανόστιμα και υγιεινά βραδινά γεύματα τα οποία θα σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε την αϋπνία με φυσικό και υγιεινό τρόπο.

Σούπα με μαρούλι

Το μαρούλι που χρησιμοποιείται ευρέως σε κάθε υγιεινή διατροφή έχει χαλαρωτική δράση στο σώμα. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι δεν προτιμούν να το καταναλώνουν βραδινές ώρες επειδή αν δεν μασηθεί καλά μπορεί να προκαλέσει δυσπεψία. Γι’ αυτό λοιπόν το λόγο και για να μπορέσετε να επωφεληθείτε από τις ιδιότητές του σας προτείνουμε να φτιάξετε μια σούπα η οποία δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένη: σούπα με μαρούλι.

Το προετοιμάζετε όπως όλα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως τα φύκια ή το σπανάκι. Μπορείτε να το συνδυάσετε με λίγες πατάτες ή βρώμη για να αποκτήσει πιο κρεμώδη υφή.

Επιπλέον, μπορείτε να φτιάξετε εγχύματα με μαρούλι και να τα καταναλώνετε λίγο πριν κοιμηθείτε.

soupa 5b9c3b186556b5fd336fa96944f13e9d

Σούπα με κολοκύθα και βρώμη

Στην παραπάνω συνταγή, σας προτείναμε να προσθέσετε βρώμη στη σούπα σας. Αυτό το δημητριακό δεν είναι μόνο πολύ θρεπτικό αλλά βοηθά και στη ρύθμιση του νευρικού συστήματος. Περιέχει μια ουσία που ονομάζεται αβερίνη και διαθέτει ηρεμιστικές ιδιότητες. Η βρώμη είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες Β, μαγνήσιο και λιπαρά οξέα ωμέγα 3.

Σε αυτή την απλή συνταγή, σας προτείνουμε να τη συνδυάσετε με κολοκύθα, ένα λαχανικό που θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη γλυκόζη σε φυσιολογικά επίπεδα για αρκετές ώρες και θα συμβάλλει στη συνεχή ξεκούραση.

Μπορείτε να σοτάρετε μερικά κομμάτια κολοκύθας και άλλων λαχανικών με λίγο λάδι. Στη συνέχεια τα βράζετε μαζί με τη βρώμη για 15 λεπτά.

Ψητό μήλο με κανέλα και καρύδια

Όπως λένε, ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα. Αν δεν μπορείτε να το καταναλώσετε κατά τη διάρκεια της ημέρας, το βράδυ είναι η κατάλληλη ώρα για να φάτε αυτό το φρούτο. Διαφορετικά, δεν συνιστάται η κατανάλωση άλλων φρούτων καθώς θα σας δυσκολέψουν να κοιμηθείτε καλά και αυτό χάρη στην οξύτητα και στη γλυκύτητά τους.

Το μήλο είναι ένα ουδέτερο και ωφέλιμο φρούτο για το συκώτι και γι’ αυτό το λόγο μπορούμε να το συμπεριλάβουμε σε οποιοδήποτε γεύμα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Σας προτείνουμε αυτή την παραδοσιακή συνταγή για να συνοδεύσετε το βραδινό σας γεύμα:

  1. Ξεφλουδίζετε (ή αφήνετε τη φλούδα του αν είναι βιολογικό) το μήλο και το πασπαλίζετε με κανέλα, ένα χωνευτικό και χαλαρωτικό μπαχαρικό.
  2. Μπορείτε να προσθέσετε από πάνω και λίγη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο ή μέλι.
  3. Το ψήνετε για 20 λεπτά.
  4. Όταν είναι έτοιμο, το σερβίρετε με καρύδια ή με λίγο γιαούρτι.

mhlo

Σαλάτα με λυκοτρίβολο και κατσικίσιο τυρί

Το λυκοτρίβολο γίνεται όλο και περισσότερο δημοφιλές· αποτελεί μια νόστιμη εναλλακτική και συμπλήρωμα του μαρουλιού. Διαθέτει χαλαρωτικές και καθαριστικές ιδιότητες και ελαφρώς πικάντικη γεύση που θα προσφέρει στη σαλάτα σας μια ξεχωριστή πινελιά.

Μπορείτε να συνοδεύσετε αυτή τη σαλάτα με φρέσκο κατσικίσιο τυρί. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα προωθούν το αίσθημα υπνηλίας και το κατσικίσιο τυρί χωνεύεται πολύ πιο εύκολα από το αγελαδινό τυρί.

Μπορείτε να προσθέσετε επίσης κολοκυθόσπορους στη σαλάτα σας καθώς είναι πλούσιοι σε ψευδάργυρο, ένα μεταλλικό στοιχείο που συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση του στρες.

lukotrivolo

Άγρια σπαράγγια και γαλοπούλα

Πρόκειται για μια πεντανόστιμη, γρήγορη και απλή συνταγή που θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα χάρη στην περιεκτικότητα και των δυο υλικών της σε τρυπτοφάνη. Αυτό το αμινοξύ συμβάλλει στην καταπολέμηση του στρες και σας χαρίζει ένα αίσθημα χαλάρωσης και καλή διάθεση.

Μπορείτε να ψήσετε τα σπαράγγια και να τα τυλίξετε με τη γαλοπούλα, ένα ελαφρύ συστατικό που είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες.

Ψητή μπανάνα και τυρί cottage

Αυτό το βραδινό γεύμα είναι εξίσου χαλαρωτικό, αλλά το συνιστούμε μόνο σε όσους τρώνε νωρίς βραδινό ή ασκούνται επειδή είναι λίγο πιο θρεπτικό από τα παραπάνω.

Η μπανάνα περιέχει μελατονίνη, τρυπτοφάνη και μαγνήσιο, τρία απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για καλή ξεκούραση ενώ το τυρί cottage είναι πλούσιο σε ασβέστιο, πρωτεΐνες και τρυπτοφάνη.

Ψήνετε τη μπανάνα για 20 λεπτά και στη συνέχεια προσθέτετε το τυρί cottage. Μπορείτε να γλυκάνετε αυτό το πιάτο με λίγο μέλι.