7 λόγοι που δεν χάνετε κιλά

Η σωματική αδράνεια είναι μια από τις βασικότερες αιτίες των υπέρβαρων και των παχύσαρκων ατόμων. Οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν προβλήματα ύπνου έχουν πιο αργό μεταβολισμό ο οποίος επηρεάζει τις ορμόνες της πείνας με αποτέλεσμα να τρώνε περισσότερο.
koilia

Αληθεύει το γεγονός ότι η δίαιτα και η άσκηση παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στο αδυνάτισμα και στη διατήρηση ενός ισορροπημένου βάρους. Ωστόσο, αυτό που δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι αν μόνο αυτά αρκούν για να αποκτήσετε το ιδανικό βάρος που επιθυμείτε, καθώς σύμφωνα με έρευνες υπάρχουν άλλοι εξωτερικοί παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν την αύξηση του βάρους. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που δεν χάνετε κιλά, μερικούς από τους οποίους θα τους παρουσιάσουμε στο παρακάτω άρθρο.

Αν παρά το γεγονός ότι ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή και κάνετε τακτικά ασκήσεις,  δεν χάνετε κιλά, τότε αυτό μπορεί να οφείλεται σε ένα ή και περισσότερους από τους ακόλουθους λόγους. Οι λόγοι που δεν χάνετε κιλά μπορεί να είναι οι εξής:

Δεν κοιμάστε αρκετά

aupnia

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν προβλήματα αϋπνίας ή κοιμούνται λιγότερο από πέντε ώρες το βράδυ, έχουν πιο αργό μεταβολισμό με αποτέλεσμα να επηρεάζει τις ορμόνες της πείνας, την λεπτίνη και την γκρελίνη.

Η λεπτίνη είναι η ορμόνη που ενημερώνει τον εγκέφαλο όταν σταματάμε να τρώμε ενώ η γκρελίνη (παράγεται στο στομάχι) προωθεί το αίσθημα της πείνας. Σύμφωνα με μελέτες, οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται καλά εμφανίζουν χαμηλά επίπεδα λεπτίνης και υψηλά επίπεδα γκρελίνης. Αυτό σημαίνει ότι τρώνε περισσότερο και παίρνουν περισσότερα κιλά.

Για την επίλυση αυτού του προβλήματος, συνιστάται καλός ύπνος καθημερινά και τουλάχιστον 8 ώρες ξεκούρασης.

Καταναλώνετε κρυφά σάκχαρα

zaxari

Τα κρυφά σάκχαρα μπορεί να βρίσκονται ακόμη κι εκεί που δεν το περιμένετε. Χωρίς να το ξέρετε  καταναλώνετε σημαντικές ποσότητες κρυφών σακχάρων που βρίσκονται σε ενεργειακές μπάρες, δημητριακά,  ενεργειακά ποτά, σάλτσες και σε τυριά κρέμα.

Για να τα αποφύγετε, είναι σημαντικό να διαβάζετε προσεκτικά την ετικέτα του προϊόντος που πρόκειται να αγοράσετε και να αποφεύγετε αυτά που περιέχουν ραφιναρισμένα σάκχαρα.

Υπολογίζετε τις θερμίδες αλλά όχι τα θρεπτικά συστατικά

Προφανώς όταν θέλουμε να χάσουμε κιλά πρέπει να τρώμε μικρότερες ποσότητες και να περιορίζουμε την πρόσληψη θερμίδων. Ωστόσο, αυτή η λεπτομέρεια γίνεται εμμονή για ορισμένους ανθρώπους με αποτέλεσμα να ξεχνούν ότι υπάρχουν πολύ σημαντικά θρεπτικά συστατικά που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή τους.

Σε αυτήν την περίπτωση, το πιο σημαντικό πράγμα είναι να σκέφτεστε την ποιότητα των τροφών που καταναλώνετε – όχι μόνο τις θερμίδες – φροντίζοντας να παίρνετε μια καλή ποσότητα βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και αντιοξειδωτικών.

Περνάτε τον περισσότερο χρόνο σας καθιστοί

Η καθιστική ζωή αποτελεί έναν από τους κύριες αιτίες της παχυσαρκίας και του υπερβολικού βάρους. Πολλές φορές μπορεί να πιστεύετε ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο για να ασκηθείτε αλλά στην πραγματικότητα υπάρχει έλλειψη ενδιαφέροντος. Σας προτείνουμε να ασκείστε για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα. Για παράδειγμα, περπάτημα, τρέξιμο, τζόκινγκ, ποδηλασία, κτλ.

Δεν έχετε χρόνο για να μαγειρέψετε

mageirema

Η καθιστική ζωή σε συνδυασμό με μια κακή διατροφή είναι ένας από τους χειρότερους εχθρούς για την διατήρηση ενός ιδανικού βάρους. Λόγω της έλλειψης χρόνου, πολλοί επιλέγουν να καταναλώνουν κατεψυγμένα φαγητά, γρήγορα φαγητά ή έναν συνδυασμό πρόχειρων φαγητών. Η λύση είναι να ξεκινήσετε να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο στην ετοιμασία ενός υγιεινού γεύματος και κυρίως στην ετοιμασία ενός καλού πρωινού.

Αντιμετωπίζετε κάποιο ορμονικό πρόβλημα

Ορισμένες φορές έχετε δοκιμάσει τα πάντα προκειμένου να χάσετε κιλά αλλά αντιθέτως συνεχίζετε να παίρνετε βάρος. Σε αυτήν την περίπτωση, σας προτείνουμε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, καθώς η απόκτηση βάρους μπορεί να οφείλεται σε κάποια ορμονική διαταραχή όπως είναι ο υπερθυρεοειδισμός, το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών και η αντίσταση στην ινσουλίνη.

Εφόσον συμβουλευτείτε το γιατρό σας, εκείνος ή εκείνη μπορεί να σας υποδείξει ποια θεραπεία πρέπει να ακολουθήσετε ώστε να βελτιώσετε αυτή την κατάσταση. Επιπλέον, αν επιβεβαιωθείτε ότι το πρόβλημα αυτό οφείλεται σε κάποια ορμονική πάθηση, καλό είναι να αρχίσετε να συμπεριλαμβάνετε στη διατροφή σας υγιεινές πρωτεΐνες, λαχανικά, θαλάσσια φύκη και απαραίτητα λιπαρά οξέα.

Δεν καταναλώνετε σημαντικές ποσότητες λιπαρών οξέων

psari

Τα ψάρια εμφανίζουν υψηλή συγκέντρωση λιπαρών οξέων Ωμέγα 3 και 6.

Για πολλά χρόνια τα προγράμματα διατροφής καθώς και διάφορες δίαιτες για απώλεια βάρους θεωρούσαν τα λιπαρά εχθρούς. Στις μέρες μας πλέον υπάρχουν πολλά προϊόντα με «χαμηλά λιπαρά» τα οποία υπόσχονται μια καλύτερη διατροφή όμως παρόλα αυτά τα ποσοστά παχυσαρκίας και υπερβολικού βάρους αυξάνονται συνεχώς.

Το λάθος που μπορεί να κάνετε όσον αφορά την απώλεια βάρους είναι να μην συμπεριλαμβάνετε αρκετά υγιεινά λιπαρά στη διατροφή σας, όπως είναι τα λιπαρά οξέα που βρίσκονται στο λινέλαιο, το ιχθυέλαιο, τους ξηρούς καρπούς και στους σπόρους. Αυτά τα είδη λιπαρών βοηθούν στη διάσπαση των κακών λιπαρών που βρίσκονται στο σώμα μας ενώ παράλληλα προσφέρουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο κορεσμού.

Ελπίζουμε να απολαύσατε αυτό το άρθρο για τους 7 λόγους που δεν χάνετε κιλά!