8 λόγοι που πρέπει να τρώτε περισσότερη βρώμη

Η βρώμη είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και ωφέλιμα δημητριακά για το ανθρώπινο σώμα. Όσοι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη μπορούν να φτιάξουν ένα φυτικό ρόφημα με βρώμη, ως υποκατάστατο του γάλακτος.
vromi

Η βρώμη είναι ένα δημητριακό με τεράστια κατανάλωση σε όλο τον κόσμο χάρη στις θρεπτικές και ενεργητικές ιδιότητες που διαθέτει καθιστώντας τη βασικό είδος διατροφής για πολλούς ανθρώπους και πολιτισμούς ανά τον κόσμο.

Επίσης γνωστή ως «η βασίλισσα των δημητριακών» αποτελεί μια από τις καλύτερες πηγές φυτικών ινών, πρωτεϊνών και άλλων βασικών θρεπτικών συστατικών που ενισχύουν τις λειτουργίες του σώματος.

Στην αρχαιότητα θεωρούνταν μια τροφή χαμηλής κλάσης καθώς η ανάπτυξή της ήταν εύκολη και βρισκόταν σχεδόν παντού.

Ωστόσο, αργότερα οι άνθρωποι άρχισαν να συνειδητοποιούν τα υγιεινά οφέλη της και να τη συνδυάζουν σε πολλά είδη διατροφής και συνταγών.

Εξακολουθεί να έχει τεράστια κατανάλωση και αποτελεί ένα από τα πιο οικονομικά και ωφέλιμα προϊόντα στην αγορά. Η ευελιξία της σε συνδυασμό με τις υγιεινές ιδιότητες που διαθέτει κάνουν όλο και περισσότερους ανθρώπους να θέλουν να την προσθέσουν στη διατροφή τους.

Πολλοί άνθρωποι ακόμη δεν γνωρίζουν πόσο υγιεινή είναι κι έτσι θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας 8 λόγους που θα πρέπει να τρώτε περισσότερη βρώμη.

1. Ελέγχει τα επίπεδα της χοληστερόλης

xolisteroli

Μια κούπα βρώμης μπορεί να κάνει θαύματα για την υγεία της καρδιάς σας. Αυτό το δημητριακό έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που βοηθούν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.

Όταν αυτό το λιπίδιο συσσωρεύεται στο αίμα, μπορεί να μπλοκάρει τα αιμοφόρα αγγεία και να προκαλέσει καρδιακή προσβολή ή κάποιο εγκεφαλικό επεισόδιο.

Συνεπώς, θα πρέπει να τρώτε περισσότερη βρώμη, τα συστατικά της οποίας θα σας βοηθήσουν να ελέγξετε αυτή την επικίνδυνη κατάσταση.

Δείτε επίσης: Αιτίες και συμπτώματα της υψηλής και χαμηλής αρτηριακής πίεσης

2. Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

Η καθημερινή κατανάλωση βρώμης αποτελεί ένα φυσικό και υγιεινό τρόπο για να διατηρείτε τις άμυνες του οργανισμού σας ενεργές. Οι φυτικές ίνες και τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει όπως σύμπλεγμα βιταμινών Β, βιταμίνη Α και απαραίτητα μεταλλικά στοιχεία, ενδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνουν λοιμώξεις και άλλα είδη ασθενειών.

3. Σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

zaxaro

Η περιεκτικότητά της σε διαλυτές φυσικές ίνες είναι πραγματικά χρήσιμη για τη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Οι υδατάνθρακες που περιέχει είναι χαμηλοί στο γλυκαιμικό δείκτη και αυτό σας βοηθά να διατηρείτε υπό έλεγχο παθήσεις όπως είναι ο διαβήτης.

Επιπλέον, αντί να αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης, χρησιμοποιείται για την παραγωγή καυσίμων για το σώμα.

4. Προσφέρει ενέργεια

Οι ενεργητικές ιδιότητες αυτού του δημητριακού χρησιμοποιούνται από αρχαιοτάτων χρόνων για τη σωματική και πνευματική αποκατάσταση.

Τα φυσικά θρεπτικά συστατικά της διατηρούν το σώμα ενεργό και έχουν θετική επίδραση στη νοητική λειτουργία.

Χάρη στη σημαντική περιεκτικότητά της σε πρωτεΐνες, η βρώμη ενισχύει τη σωματική απόδοση και προωθεί την απόκτηση μυών.

Για να επωφεληθείτε από αυτή την ιδιότητα, σας προτείνουμε να την καταναλώνετε πάντα στο πρωινό σας γεύμα, συνοδευμένη με φρούτα, γιαούρτι και άλλες υγιεινές επιλογές.

5. Βελτιώνει την πέψη

Το πεπτικό σύστημα επωφελείται ακόμη περισσότερο από τις ιδιότητες της βρώμης. Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες που ενεργούν ως ήπιο καθαρτικό, προωθούν την εντερική κίνηση προκειμένου να αποβάλλονται σωστά τα άχρηστα προϊόντα.

Περιορίζει επίσης τις φλεγμονές και καταπολεμά κοινές διαταραχές όπως τον πόνο στην κοιλιά, τα αέρια και τη γαστρίτιδα.

6. Βοηθά στην απώλεια βάρους

adunatisma

Αν και δεν είναι θαυματουργική τροφή για την απώλεια βάρους, η βρώμη αποτελεί ένα από τα καλύτερα συμπληρώματα για όσους προσπαθούν να χάσουν μερικά κιλά.

Οι φυτικές ίνες της προωθούν την εξάλειψη των άχρηστων προϊόντων από το σώμα ενώ παράλληλα δημιουργούν ένα αίσθημα κορεσμού που περιορίζουν τις λιγούρες.

Το σύμπλεγμα υδατανθράκων που περιέχει σας κάνει να αισθάνεστε περισσότερο χορτάτοι, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και σας εμποδίζει να καταναλώνετε επιπλέον θερμίδες.

7. Κάνει καλό στο νευρικό σύστημα

Περιέχει βιταμίνη Ε και σύμπλεγμα βιταμινών Β (Β1, Β2, Β3) που είναι απαραίτητα για ένα ισορροπημένο νευρικό σύστημα. Η κατανάλωση βρώμης προσφέρει ένα αίσθημα ανακούφισης κατά τις περιόδους άγχους, στρες ή κατάθλιψης.

Τα μεταλλικά της στοιχεία διατηρούν την ισορροπία στο νευρο-μυϊκό σύστημα, βοηθώντας στην πρόληψη των κραμπών, της αδυναμίας και άλλων δυσάρεστων συμπτωμάτων.

Πρέπει να διαβάσετε: Στρες; Αποκτήστε εσωτερική ισορροπία με αυτές τις τροφές

8. Περιέχει πρωτεΐνες και απαραίτητα αμινοξέα

gala

Η υψηλή της περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες βοηθά στην αποκατάσταση και ανάπλαση του σώματος και στη δημιουργία ιστών.

Μερικά από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει η βρώμη είναι τα εξής:

  • Γλοβουλίνη
  • Αλβουμίνη
  • Προλαμίνη
  • Γλουτελίνη

Επιπλέον, η βρώμη προσφέρει 6 από τα 8 αμινοξέα που χρειάζεται το σώμα μας για να είναι υγιές. Χάρη σε αυτό, βοηθά το συκώτι να παράγει λεκιθίνη.

Το καλύτερο είναι ότι δεν υπάρχει μέτρο στην κατανάλωσή του. Μπορείτε να το συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας διατροφή, σε smoothie, μπισκότα, σούπες και σε πολλές άλλες συνταγές.

Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιείτε σε φυτικά ροφήματα ως υποκατάστατο του γάλακτος. Και επειδή δεν περιέχει καθόλου λακτόζη, είναι ιδανικό για πάνω από το 80% των ανθρώπων που πάσχουν από κοιλιοκάκη.