8 τρόποι για να φτιάξετε ένα νόστιμο και υγιεινό πρωινό

nostimo proino

Πολλοί διατροφολόγοι συμφωνούν ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας καθώς είναι ένα γεύμα που προσφέρει στο σώμα μας αρκετή ενέργεια για να ξεκινήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πολλοί άνθρωποι παραλείπουν το πρωινό χωρίς να γνωρίζουν ότι το μόνο που καταφέρνουν είναι να επιβραδύνουν το μεταβολισμό τους και να αυξάνουν την πρόσληψη θερμίδων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Αλλά, πέραν αυτού, το πρωινό προσφέρει βασικά θρεπτικά συστατικά στο σώμα, του χαρίζει ζωντάνια και το βοηθά να βελτιώσει τη σωματική και πνευματική του κατάσταση. Έχοντας υπόψη μας το πόσο σημαντικό είναι το πρωινό γεύμα, παρακάτω θα μοιραστούμε μαζί σας μερικούς τρόπους για να απολαμβάνετε ένα νόστιμο και υγιεινό πρωινό.

Πρωινό για ενέργεια

Πριν φάτε οτιδήποτε για πρωινό, είναι απαραίτητο να γνωρίζετε ότι το πρωινό σας γεύμα θα πρέπει να αντιπροσωπεύει το 25 με 30% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων. Η ενέργεια που θα λάβετε από αυτό το γεύμα θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικό να καταναλώνετε τροφές που προσφέρουν στο σώμα σας απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες.

Φτιάξτε το γρήγορα

Αν δεν έχετε πολύ χρόνο για να φτιάξετε ένα καλό πρωινό, ξεχάστε το σκέτο τσάι με μπισκότα. Υπάρχουν άλλοι υγιεινοί και νόστιμοι τρόποι για να φτιάξετε ένα καλό πρωινό χωρίς να σπαταλήσετε πολύ χρόνο. Για παράδειγμα, μπορείτε να φάτε ένα πιάτο γιαούρτι με φρούτα και ξηρούς καρπούς, να φτιάξετε αβγά με σπανάκι ή ένα τοστ ολικής άλεσης με ζαμπόν γαλοπούλας.

Φτιάξτε πρωινό στο σπίτι σας

proino

Ορισμένες φορές δεν γίνεται να μην φάτε έξω ή φαίνεται να είναι η καλύτερη επιλογή. Ωστόσο, η προετοιμασία του πρωινού γεύματος στο σπίτι θα σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε χρήματα και να καταναλώσετε λιγότερες θερμίδες. Επιπλέον, όταν φτιάχνετε πρωινό στο σπίτι σας, μπορείτε να δημιουργήσετε ακριβώς αυτό που σας αρέσει και να ξέρετε τι τρώτε.

Πότε πρέπει να τρώτε πρωινό

Η ώρα που πρέπει να τρώτε πρωινό είναι εξίσου σημαντική προκειμένου να είναι νόστιμο αλλά και υγιεινό. Να θυμάστε ότι δεν πρέπει να περνάει μεγάλο χρονικό διάστημα από την ώρα που ξυπνάτε. Το ιδανικό είναι να τρώτε πρωινό μισή ώρα ή μια ώρα το πολύ αφού ξυπνήσετε. Αν φάτε πρωινό μετά από αυτή την ώρα το μόνο που θα καταφέρετε είναι να πεινάτε περισσότερο και να φάτε περισσότερο από όσο θα έπρεπε.

Οι υδατάνθρακες στο πρωινό

sitira

Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν υδατάνθρακες στο πρωινό συνήθως καταναλώνουν λίγες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας· εξαιρετική βοήθεια όταν θέλουμε να χάσουμε βάρος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείτε να τρώτε κέικ ή άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά για πρωινό. Η μελέτη αναφερόταν σε συγκεκριμένους υδατάνθρακες όπως αυτούς που περιέχουν τα μούσλι, η βρώμη ή τα δημητριακά ολικής άλεσης, το ψωμί ολικής άλεσης ή του τοστ, τα φρούτα και τα λαχανικά· εκείνα που προσφέρουν στο σώμα σας το αίσθημα κορεσμού και άλλα σημαντικά οφέλη.

Πρωτεΐνες στο πρωινό

Ένα θρεπτικό συστατικό το οποίο δεν πρέπει να λείπει ποτέ από ένα υγιεινό πρωινό είναι οι πρωτεΐνες καθώς προσφέρουν στο σώμα το αίσθημα κορεσμού και βασικά αμινοξέα. Επιπλέον, προσφέρουν οτιδήποτε είναι απαραίτητο για τη δημιουργία ή αποκατάσταση των δομών του σώματος και καλύτερη πέψη. Αυτό το είδος πρωτεϊνών θα πρέπει να προέρχεται από γαλακτοκομικά προϊόντα (γιαούρτι, γάλα, τυρί ή τυρί cottage) ή ακόμη και από αβγά ή άπαχα κρέατα.

Τα λιπαρά στο πρωινό

tiganites patates

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι, αν το πρωινό τους περιέχει λιπαρά, δεν είναι υγιεινό, η αλήθεια είναι ότι το σώμα χρειάζεται μια συγκεκριμένη ποσότητα υγιεινών λιπαρών για να λειτουργεί σε βέλτιστο επίπεδο. Αυτό το είδος λιπαρών θα πρέπει να έχει την καλύτερη ποιότητα και συνεπώς να μην προέρχεται από τροφές όπως αρτοσκευάσματα, τηγανητά ή μπισκότα τα οποία είναι γεμάτα με λίπη trans. Αντ’ αυτών, τα λιπαρά θα πρέπει να προέρχονται, μεταξύ άλλων, από ελαιόλαδο, λάδι καρύδας, αβοκάντο, ξηρούς καρπούς ή σπόρους.

Φυτικές ίνες στο πρωινό

Τέλος, άλλο ένα θρεπτικό συστατικό το οποίο δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε σε ένα υγιεινό πρωινό είναι οι φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη βελτίωση της πέψη, κάνουν καλό στην υγεία της καρδιάς και είναι απαραίτητες για να διατηρείτε ένα υγιές βάρος. Αυτό το θρεπτικό συστατικό προσφέρει το αίσθημα κορεσμού για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα και σας βοηθά να αποφεύγετε την κατανάλωση υπερβολικών θερμίδων. Μερικές από τις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που σας προτείνουμε είναι οι παρακάτω:

  • Βρώμη
  • Ωμά καρότα
  • Σπανάκι
  • Σπαράγγια
  • Παντζάρια
  • Ηλιόσπορους
  • Αμύγδαλα
  • Φιστίκια
  • Καρύδια
  • Μήλα
  • Ροδάκινα
  • Ψωμί ολικής άλεσης