Αποκαταστήστε την ορμονική ισορροπία και κάψτε λίπος

Πολλοί δεν το γνωρίζουν, υπάρχει όμως στενή σχέση ανάμεσα στην παραγωγή ορμονών από τον οργανισμό και την συσσώρευση βάρους ή λίπους στο σώμα. Εκεί οφείλεται το γεγονός ότι πολλοί δεν χάνουν ούτε γραμμάριο, ούτε εκατοστό ενώ κάνουν εντατικά δίαιτα και σκοτώνονται στη γυμναστική. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθετε πώς να αποκαταστήσετε την ορμονική ισορροπία σας ώστε να καταφέρετε να κάψετε λίπος σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος και να σταματήσετε να είστε υπέρβαροι.

Δεν ευθύνονται μόνο οι ορμόνες για το βάρος σας – ο μεταβολισμός παίζει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο. Το λίπος που συσσωρεύει το σώμα σας σάς κάνει να θέλετε να φάτε περισσότερο. Εάν δε υπάρχει και κάποια ορμονική διαταραχή, οι απόπειρές σας να αδυνατίσετε δεν πρόκειται να ευοδωθούν.

Ίσως νομίζετε πως το να κόψετε τα fast food και να αρχίσετε το τζόκινγκ μισή ώρα την ημέρα θα σας κάνει να αδυνατίσετε, μπορεί όμως να υπάρχει ένας παράγοντας που αγνοείτε. Πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι εάν οι ορμόνες σας δεν βρίσκονται σε ισορροπία, δεν θα καταφέρετε ποτέ να φτάσετε στο βάρος και στο σώμα που θέλετε.

Οι ορμονικές διαταραχές στο εδώλιο του κατηγορουμένου

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα βασικά για τη λειτουργία των ορμονών. Πρώτα από όλα, οι ορμόνες είναι χημικές ουσίες που παράγει το σώμα για να λειτουργήσει σωστά, με το κάθε όργανο και σύστημά του σε αρμονία. Κάθε ορμόνη παίζει μεγάλο ρόλο στην παραγωγή ενέργειας, την αποφυγή του άγχους, την συντήρηση του μυϊκού ιστού και ναι…. την συσσώρευση λίπους.

Για αυτόν τον λόγο ορισμένες γυναίκες, π.χ. που βρίσκονται σε συγκεκριμένο σημείο του κύκλου τους ή είναι σε ενδιαφέρουσα έχουν μεγάλη όρεξη να φάνε κάτι συγκεκριμένο. Η διατήρηση ενός υγιούς, ισορροπημένου ορμονικού συστήματος θα σας βοηθήσει να φτάσετε στον στόχο σας: Το ιδανικό βάρος και αρκετή ενέργεια όλη ημέρα.

2-koiliako-lipos

Το πρώτο βήμα είναι να αποτοξινώσετε τον οργανισμό σας από όλες τις περιττές τοξίνες που έχουν συσσωρευτεί στο σώμα σας. Οι τροφές που περιέχουν τα χειρότερα συστατικά είναι συνήθως αυτές στις οποίες εθιζόμαστε περισσότερο. Αυτός είναι ο λόγος που προτιμούμε να φάμε μια σακούλα πατατάκια αντί για ένα μήλο. Σταματήστε να τις τρώτε. Θα δυσκολευτείτε αρχικά, αλλά μετά από περίπου τρεις εβδομάδες δεν θα έχετε πια καμία τέτοια όρεξη. Τα καλά νέα είναι ότι τα αποτελέσματα θα είναι άμεσα και προφανή. Η διατροφή σας παίζει μεγάλο ρόλο στο πόσο λειτουργικό και πόσο αποτοξινωμένο είναι το σώμα σας.

Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε για να ισορροπήσετε τις ορμόνες σας

Μείνετε μακριά από όλες τις τροφές που έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, επειδή είναι αυτές που θα θέλετε περισσότερο και θα σας κάνουν να τρώτε χωρίς έλεγχο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περιορίσετε ή να αποφύγετε εντελώς την κατανάλωση τροφών που περιέχουν υδατάνθρακες και κατεργασμένη ζάχαρη (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, γλυκά) όπως και τις κατεργασμένες τροφές που περιέχουν πολλά πρόσθετα και συντηρητικά.

Από την άλλη, υπάρχουν τροφές που μπορείτε να επιλέξετε για να βελτιώσετε την υγεία σας, αλλά και να χάσετε βάρος. Χάρη στον χαμηλό γλυκαιμικό τους δείκτη, οι ορμόνες σας θα έρθουν σε ισορροπία, κάτι που θα έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στο σώμα και το δέρμα σας.

Οι τροφές που περιέχουν μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, όπως οι μπανάνες, οι σταφίδες, οι αγκινάρες, η βρώμη, οι ξηροί καρποί και τα φασόλια θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε το πεπτικό σας σύστημα και να βελτιώσετε τη λειτουργία του. Και μην ξεχνάτε να πίνετε δύο λίτρα νερό την ημέρα (μέχρι και τρία το καλοκαίρι) για να επιταχύνετε τον μεταβολισμό σας και να δώσετε στο σώμα σας την ποσότητα υγρών που χρειάζεται για να αποβάλλει τις τοξίνες μέσω των ούρων και της εφίδρωσης.

Τροφές για να μειώσετε το συσσωρευμένο λίπος σε συγκεκριμένα μέρη του σώματος

Είναι αλήθεια – ορισμένα σημεία του σώματος είναι δυσκολότερο να αδυνατίσουν από άλλα, και όλα εξαρτώνται από το κάθε άτομο, τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής του. Οι ορμόνες παίζουν όμως επίσης μεγάλο ρόλο. Όσοι και όσες έχουν μεγάλη ποσότητα οιστρογόνων θα έχουν κατά κανόνα μεγάλους γοφούς και μηρούς, για παράδειγμα. Υπάρχει λοιπόν συγκεκριμένη θεραπεία για τις ορμόνες που επηρεάζουν κάθε μέρος του σώματος:

Κοιλιά

Εάν το στομάχι και η κοιλιά σας είναι κάπως πλαδαρά, δεν είναι μόνο επειδή τρώτε πολύ. Η συσσώρευση λίπους στην κοιλιακή χώρα οφείλεται σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα της ορμόνης κορτιζόλης (επίσης γνωστής σαν «ορμόνη του στρες»). Για αυτόν τον λόγο ακριβώς όσοι δουλεύουν υπερβολικά πολύ ή νιώθουν έντονη πίεση τείνουν να αποθηκεύουν λίπος σε αυτήν την περιοχή.

Ένας φυσικός τρόπος να καταπολεμήσετε τα παχάκια της κοιλιάς είναι να τρώτε περισσότερο βασιλικό. Ο βασιλικός προέρχεται από την Ινδία και μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης. Άλλες καλές επιλογές είναι το σπανάκι, τα εσπεριδοειδή, το κριθάρι, τα φασόλια και οι ξηροί καρποί.

Πλάτη

Εάν το σώμα σας έχει τάση να συσσωρεύει πολύ λίπος στην πλάτη, ψηλά ή χαμηλότερα (κάτι όχι πολύ συχνό αλλά παρόλα αυτά πιθανό), αυτό συμβαίνει συνήθως επειδή έχετε υπερβολικά υψηλά επίπεδα ινσουλίνης. Οι τροφές που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε την ινσουλίνη είναι όσες περιέχουν λινολεϊκό οξύ – το γιαούρτι, το άπαχο κρέας, το ψωμί και τα άλευρα ολικής άλεσης και τα πράσινα λαχανικά.

Οπίσθια

3-gloutoi

Πολλές γυναίκες επιθυμούν να αποκτήσουν ελκυστικά οπίσθια, όχι όμως υπερβολικά μεγάλα. Εάν αντιληφθείτε ότι το σώμα σας αποθηκεύει πολύ λίπος σε αυτό το σημείο, όπως είπαμε παραπάνω, αυτό οφείλεται στην παραγωγή περισσότερων οιστρογόνων από το φυσιολογικό. Για να αντισταθμίσετε αυτήν την τάση του σώματός σας επιλέξτε να καταναλώνετε λαχανικά της οικογένειας των σταυρανθών – όπως το μπρόκολο και το κουνουπίδι. Είναι πλούσια σε φυτοχημικές ουσίες που βοηθούν στην επαναφορά της σωστής ισορροπίας της ορμόνης αυτής. Άλλες τροφές που βοηθούν είναι  ο λιναρόσπορος, οι σπόροι chia, το σουσάμι και το ρόδι.