Καταπολεμήστε το κοιλιακό λίπος

Το κοιλιακό λίπος δεν είναι μόνο αισθητικό πρόβλημα. Μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακά νοσήματα, αναπνευστικά προβλήματα ή ακόμη και σε ορισμένα είδη καρκίνου.
kiliako lipos

Λίπος της κοιλιάς. Ορισμένα πράγματα είναι πιο αντιαισθητικά, ενοχλητικά και… επικίνδυνα. Όλοι γνωρίζουμε ότι με την πάροδο του χρόνου συγκεντρώνεται μεγαλύτερη ποσότητα λίπους στην περιοχή της κοιλιάς με αποτέλεσμα να δυσκολεύεστε να φοράτε παντελόνια τζιν ή πολύ εφαρμοστά ρούχα.

Πιθανότατα γνωρίζετε ότι τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των γυναικών που διαγιγνώσκονται με κάποια καρδιακή νόσο ή με διαβήτη Τύπου 2 συνεχώς αυξάνεται. Ο τρόπος ζωής και η διατροφή μας, προκαλούν το σχηματισμό κοιλιακού λίπους και μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας τα οποία θα πρέπει να έχετε υπόψη σας.

Στο σημερινό άρθρο θα μιλήσουμε για μερικούς από αυτούς τους κινδύνους και θα σας δείξουμε πώς να ρυθμίσετε τους καθημερινούς σας στόχους για να απαλλαχτείτε από το κοιλιακό λίπος.

Οι κίνδυνοι του κοιλιακού λίπους

Σύμφωνα με διατροφολόγους, οι γυναίκες συνηθίζουν να αναπτύσσουν περισσότερο κοιλιακό λίπος μετά την ηλικία των 40 ετών. Εκείνη τη χρονική περίοδο το σώμα αρχίζει να υπόκειται σε κάποιες μικρές αλλαγές όπως είναι για παράδειγμα η επιβράδυνση του μεταβολισμού η οποία δυσκολεύει την καύση του σωματικού λίπους.

Επιπλέον, παράγετε μικρότερη ποσότητα οιστρογόνων και με την πάροδο του χρόνου αυτές οι σταδιακές αλλαγές είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα οδηγήσουν στην απόκτηση βάρους. Ωστόσο, τα πιο επικίνδυνα επιπλέον κιλά είναι εκείνα που συγκεντρώνονται γύρω από την περιοχή της κοιλιάς. Εκτός από το λίπος το οποίο είναι περισσότερο εμφανές κάτω από το δέρμα μην ξεχνάτε ότι υπάρχει και ένα άλλο είδος, το «σπλαχνικό λίπος», το οποίο σχηματίζεται γύρω από τα εσωτερικά σας όργανα.

Αυτό κρύβει αρκετούς κινδύνους για την υγεία σας. Είστε έτοιμοι να μάθετε ποιοι είναι αυτοί οι μακροπρόθεσμοι κίνδυνοι;

  • Καρδιακά νοσήματα
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση
  • Διαβήτης Τύπου 2

Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι το λίπος που συσσωρεύεται κάτω από το διάφραγμα και στην περιοχή του στήθους θα σας δημιουργήσει αναπνευστικά προβλήματα με αποτέλεσμα να έχετε έναν κλασικό και χρόνιο βήχα. Καταβάλλει τους πνεύμονες και η δυσκολία να αναπνεύσετε κανονικά έχει επίσης ως αποτέλεσμα την υπνική άπνοια.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι το κοιλιακό λίπος μπορεί να συμβάλλει στην εμφάνιση ορισμένων τύπων ασθενειών όπως είναι ο καρκίνος του μαστού ή της μήτρας. Το λίπος γύρω από την περιοχή της κοιλιάς μπορεί να μεταβάλει ακόμη και τον εμμηνορρυσιακό σας κύκλο. Είναι ένα πραγματικά σοβαρό πρόβλημα.

Πώς θα μάθετε αν έχετε υπερβολικό λίπος στην κοιλιά σας;

diagnosi

Αυτό μπορεί να σας φανεί κάπως περίεργο για να το ρωτήσετε καθώς κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει εκτός από εσάς τις ίδιες αν έχετε υπερβολική συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς σας. Πιθανότατα θα παρατηρήσετε ότι το σώμα σας ξαφνικά αλλάζει και όχι μόνο από τα ρούχα σας που θα σας φαίνονται πιο στενά αλλά θα αισθάνεστε και περισσότερο κουρασμένοι. Θα αισθάνεστε διαφορετική.

Οι γιατροί μας προειδοποιούν για ακόμη ένα σημαντικό γεγονός. Είναι απαραίτητο να μετράτε την περιοχή της κοιλιάς σας και να προσπαθείτε να αποφεύγετε την υπέρβαση ορισμένων παραμέτρων. Σίγουρα αξίζει να γνωρίζουμε ποιες είναι αυτές:

  • Για τις γυναίκες, η διάμετρος της μέσης σας δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 89 εκατοστά.
  • Για τους άντρες αυτή αντιστοιχεί στα 40 εκατοστά.

Πώς μπορείτε να απαλλαγείτε από το περιττό κοιλιακό λίπος;

rofima

Όπως γνωρίζετε ορισμένες φορές όσο σκληρά και αν προσπαθείτε δεν μπορείτε να χάσετε αυτό το περιττό λίπος γύρω από την περιοχή της μέσης. Πιθανότατα θα αρχίσετε να απελπίζεστε θεωρώντας ότι είναι αναπόφευκτο και κάτι που θα πρέπει πλέον να αποδεχτείτε.

Ωστόσο, μην το βάζετε κάτω! Μην καταθέτετε τόσο εύκολα τα όπλα. Αν κάνετε σκληρές προσπάθειες για να χάσετε κιλά αλλά δυστυχώς αποτυγχάνετε, ζητήστε τη βοήθεια του γιατρού σας ή ενός διατροφολόγου. Εδώ θα παραθέσουμε μερικές απλές οδηγίες που μπορεί να σας φανούν αρκετά χρήσιμες στην καθημερινή σας ζωή. Μάθετε να τις ακολουθείτε με θάρρος και αισιοδοξία!

  • Εγκαταλείψτε το αλάτι και μην το χρησιμοποιείτε στη μαγειρική
  • Να πίνετε δυο λίτρα νερό την ημέρα
  • Προσπαθήστε να καταναλώνετε σιτηρά και δημητριακά ολικής άλεσης όπως φαγόπυρο και βρώμη. Αφήστε στην άκρη το άσπρο αλεύρι και αντικαταστήστε το με αλεύρι ολικής άλεσης. Να επιλέγετε ψωμί ολικής άλεσης. Μην ξεχνάτε ότι και το κριθάρι είναι επίσης πολύ υγιεινό!
  • Περιορίστε την κατανάλωση ζάχαρης, αποφύγετε τα αρτοπαρασκευάσματα και μην αγοράζετε έτοιμες ή κατεψυγμένες συσκευασμένες τροφές. Να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο στην κουζίνα σας και να μαγειρεύετε διάφορα φαγητά, φρέσκες σαλάτες, λαχανικά στον ατμό και σολομό. Αντί για κόκκινο κρέας δοκιμάστε τη γαλοπούλα ή το κοτόπουλο
  • Κάθε πρωί να πίνετε ένα ποτήρι ζεστό νερό με λεμόνι με άδειο στομάχι
  • Μετά το μεσημεριανό ή το βραδινό σας γεύμα, δοκιμάστε μια κούπα τσάι με φασκόμηλο. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσετε το πεπτικό σας σύστημα και να μειώσετε το κοιλιακό λίπος. Επομένως θα πρέπει να είστε συνεπείς και να πίνετε αυτό το τσάι δυο φορές την ημέρα για 15 ημέρες συνεχόμενα κάθε μήνα.
  • Καθημερινό περπάτημα με γοργό ρυθμό για μισή ώρα. Δεν χρειάζεται να πιέζετε τον εαυτό σας και να τον εξαντλείτε αλλά θα πρέπει να είστε συνεπής. Να θυμάστε· κάθε μέρα!
  • Σταματήστε να πίνετε αγελαδινό γάλα. Τα καλύτερα γαλακτοκομικά προϊόντα που μπορείτε να αγοράσετε είναι εκείνα που δεν περιέχουν γλυκαντικές ουσίες και το γιαούρτι θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε το πεπτικό σας σύστημα και να προωθήσετε την παραγωγή καλών βακτηρίων του εντέρου
  • Προσπαθήστε να έχετε μικρά γεύματα πέντε φορές την ημέρα και να θυμάστε ότι δεν πρέπει να παραλείπετε κανένα γεύμα. Αν προσπαθήσετε να παραλείψετε το πρωινό ή το βραδινό γεύμα για να χάσετε κιλά σας εγγυώμαστε ότι θα έχετε ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Ο μεταβολισμός σας θα επιβραδυνθεί και θα αποθηκεύει την ενέργεια σε μορφή λίπους!