Πώς μπορείτε να φτιάξετε πιο υγιεινές σούπες;

soupa

Φτάνετε σπίτι μετά από μια μεγάλη και κρύα μέρα… το πρώτο πράγμα που θέλετε να κάνετε είναι ένα ζεστό μπάνιο και το δεύτερο να φάτε κάτι που θα ανεβάσει τη θερμοκρασία του σώματός σας. Σούπα!

Εκτός από ευχάριστο φαγητό, η σούπα είναι επίσης θρεπτική και πιθανότατα σας θυμίζει την παιδική σας ηλικία (είτε σας άρεσαν οι σούπες είτε όχι).

Στο σημερινό άρθρο θα σας πούμε τι οφέλη προσφέρει η κατανάλωση σούπας και πώς μπορείτε να κάνετε τις σούπες σας ακόμη πιο υγιεινές. Προετοιμαστείτε για το χειμώνα!

Γιατί η σούπα βοηθά το σώμα σας;

Ακόμη και όταν δεν είστε άρρωστοι, αν θέλετε να ζεστάνετε το σώμα σας ή αν προσπαθείτε να φέρετε την οικογένειά σας πιο κοντά στο βραδινό τραπέζι, οι σούπες έχουν πολλά πλεονεκτήματα! Εδώ σας παρουσιάζουμε μερικά από αυτά:

Είναι παράδοση

soupa

Από γενιά σε γενιά η σούπα συνεχίζει να είναι ένα από τα φαγητά με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στον κόσμο. Γνωρίζατε ότι η πρώτη αναφορά σε αυτό το φαγητό ξεκινά από την Παλαιολιθική εποχή; Υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία από τοιχογραφίες στις γαλλικές σπηλιές Les Eyzies de Tayac, στις οποίες φαίνεται η αναπαράσταση μιας ομάδας ανθρώπων που μαγειρεύει σούπα.

Αλλά δεν χρειάζεται να ταξιδέψουμε τόσο πίσω στο χρόνο. Σίγουρα θυμάστε στιγμές από την παιδική σας ηλικία όταν η γιαγιά, η θεία ή η μαμά σας μαγείρευε σούπα για την οικογένεια.

Κάνει καλό σε όλους

Τα βρέφη, τα παιδιά, οι ενήλικες και οι ηλικιωμένοι… όλοι μπορούν να επωφεληθούν από ένα μπολ σούπας γεμάτο με λαχανικά! Είναι ένα ευχάριστο πιάτο και ένας εξαιρετικός τρόπος για την καταπολέμηση των επερχόμενων ψυχρών καιρικών συνθηκών.

Αυτός είναι και ο λόγος που σερβίρεται συνήθως ως πρώτο πιάτο κατά το βραδινό γεύμα. Μπορούμε να πούμε επίσης ότι μια καλή σούπα φέρνει κοντά τους γονείς, τα παιδιά και τα αδέρφια.

Δείτε επίσης: Κρεμμυδόσουπα για τα νεφρά σας

Είναι θρεπτική

Από θρεπτικής άποψης, η σούπα προσφέρει πολλές βιταμίνες και πρωτεΐνες. Συνήθως φτιάχνεται με λαχανικά αλλά μπορεί να περιλαμβάνει επίσης κιμά, κοτόπουλο, ψάρι, ζυμαρικά και ρύζι. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ενώνετε όλες τις μεγάλες ομάδες τροφίμων σε ένα γεύμα.

Είναι ενυδατική

soupa

Για παράδειγμα, όταν είστε άρρωστοι με πυρετό, οι γιατροί σας προτείνουν να καταναλώνετε σούπες. Χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε υγρά και μεταλλικά στοιχεία βοηθούν το σώμα σας να παραμένει ενυδατωμένο.

Έχει ελάχιστες θερμίδες

Φυσικά, για να επωφεληθείτε από αυτές τις ιδιότητες θα πρέπει να φτιάχνετε σούπες με λαχανικά και νερό. Μην προσθέτετε υλικά με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ή υδατάνθρακες, όπως ζυμαρικά. Ωστόσο, οι σούπες λαχανικών προσφέρουν ελάχιστες θερμίδες σε σχέση με την ποσότητά τους.

Οι σούπες μπορούν άνετα να συμπεριληφθούν σε οποιαδήποτε δίαιτα λίγων θερμίδων καθώς προωθείται το αίσθημα κορεσμού και σας διατηρεί χορτάτους μέχρι το επόμενο γεύμα.

Χωνεύεται εύκολα

Επειδή πολλά από τα υλικά της είναι ήδη κομμένα σε κύβους ή πολτοποιημένα, η σούπα μπορεί να χωνευτεί εύκολα. Αυτό την καθιστά ιδανική για τα βρέφη και τους ηλικιωμένους.

Είναι θεραπευτική

soupa

Μια πλούσια σούπα μπορεί να εμποδίσει κρυολογήματα και τη γρίπη κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Το κύριο προϊόν για αυτή, είναι η κοτόσουπα η οποία αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα για μια τέτοιου είδους σπιτική θεραπεία. Η κοτόσουπα περιέχει αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και γι’ αυτό είναι τόσο ισχυρή.

Είναι οικονομική

Τέλος, η προετοιμασία της σούπας είναι πολύ εύκολη και τα υλικά της υπάρχουν συνήθως ήδη στο ντουλάπι σας. Μερικές φορές το μοναδικό που έχετε να κάνετε είναι να εξερευνήσετε το ψυγείο και τα ντουλάπια σας, να προσθέσετε λίγο νερό και να αυτοσχεδιάσετε. Έτοιμη!

Τι θα χρειαστείτε για μια τέλεια σούπα;

  • Κρεμμύδι
  • Κόκκινη ή πράσινη πιπεριά
  • Καρότο
  • Σέλινο
  • Πράσο
  • Σκόρδο
  • Μαϊντανό

Έπειτα μπορείτε να προσθέσετε ό,τι θέλετε:

  • Ντομάτα
  • Πατάτα
  • Κολοκυθάκι
  • Μάραθο
  • Σέσκουλα
  • Σπανάκι

soupa

Μην ξεχνάτε τα μπαχαρικά:

  • Αλάτι
  • Θυμάρι
  • Ρίγανη
  • Δάφνη
  • Ελαιόλαδο

Ή άλλα πρόσθετα της προτίμησής σας:

  • Ρύζι
  • Ζυμαρικά
  • Κρέας
  • Κοτόπουλο
  • Ψάρι
  • Μανιτάρια

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να φτιάξετε μια σούπα.

Ζουλιέν

Το όνομα αυτής της συνταγής προέρχεται από τον τρόπο κοπής των λαχανικών. Είναι ένα πολύχρωμο πιάτο, γεμάτο με βιταμίνες, φυτικές ίνες και ασβέστιο.

Βράζετε τα λαχανικά με λίγο ζωμό μέχρι να μαλακώσουν όλα. Μπορείτε να προσθέσετε ρύζι ή ζυμαρικά.

Κρέμα

Η σούπα-κρέμα ξεκινά με την προσθήκη όλων των λαχανικών στο μπλέντερ πριν τα προσθέσετε στην κατσαρόλα σας. Μπορείτε για παράδειγμα να τα αναμείξετε με λίγο γάλα. Μερικοί άνθρωποι προσθέτουν επίσης αλεύρι σιμιγδάλι.

Επισκεφτείτε αυτό το άρθρο: Υπέροχες συνταγές για θεραπευτικές σούπες

Σοταρισμένη

manitarosoupa

Αυτή γίνεται συνήθως σε συνδυασμό με την πρώτη συνταγή επειδή εφόσον κόψετε τα λαχανικά, τα σοτάρετε με λίγο ελαιόλαδο. Έπειτα προσθέτετε νερό ή ζωμό μέχρι να βράσουν όλα καλά.

Ένα υλικό

Αυτές τις σούπες μπορούν να είναι κρέμα, ζουλιέν ή κομμένες σε μεγαλύτερα κομμάτια αλλά θα έχουν ως βάση τους μόνο ένα υλικό. Για παράδειγμα, κολοκύθα, ντομάτα ή πατάτα.

Κρύα σούπα

krua soupa

Αυτή είναι ιδανική συνταγή για τους καλοκαιρινούς μήνες και μια εξαιρετική λύση για τους λάτρεις της σούπας που δεν θέλουν να περιμένουν μέχρι το χειμώνα για να απολαύσουν τις σούπες τους. Μπορείτε να τη φτιάξετε με πολτοποιημένα παντζάρια και αγγούρι και να τη μαγειρέψετε ως συνήθως. Απλά την αφήνετε να κρυώσει και είναι έτοιμη για κατανάλωση.

Και τι γίνεται με τους ζωμούς σε κύβους;

Υπάρχουν πολλές και διάφορες απόψεις σχετικά με αν οι κύβοι είναι καλοί ή κακοί όταν προστίθενται σε μια σούπα.

Το γεγονός ότι περιέχουν πολύ νάτριο δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Ωστόσο, είναι αλήθεια ότι προσθέτουν μια ξεχωριστή γεύση στα πιάτα σας (όχι μόνο στις σούπες).

Μερικοί επιλέγουν να μην χρησιμοποιούν κύβους και βρίσκουν άλλους τρόπους για να αντικαταστήσουν αυτή τη γεύση με πολτοποιημένα ή αποξηραμένα λαχανικά. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε τη συμβουλή του γιατρού σας αν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση ή προβλήματα με τα νεφρά σας.