Πώς να αρχίσετε να ασκείστε ξανά μετά από μια μεγάλη διακοπή

askisi

Μπορεί πρόσφατα να τραυματιστήκατε, να γεννήσατε, να αλλάξατε δουλειά ή να μετακομίσατε. Ανεξάρτητα από το λόγο, το θέμα είναι ότι έχουν περάσει εβδομάδες ή και μήνες από την τελευταία φορά που γυμνάσατε το σώμα σας. Κάθε φορά που προσπαθείτε να επιστρέψετε στην καθημερινή σας ρουτίνα ασκήσεων δυσκολεύστε όλο και περισσότερο. Γιατί; Ίσως αισθάνεστε πιο αδύναμοι από πριν, κουράζεστε πιο εύκολα ή μπορεί να δυσκολεύεστε να λυγίσετε ή να τεντώσετε τα πόδια σας.

Όλα τα παραπάνω μπορεί να αληθεύουν αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να εντείνετε τις προσπάθειές σας και να επιστρέψετε στην καθημερινή σας ρουτίνα ασκήσεων. Αν αισθάνεστε αδύναμοι, όπως περιγράψαμε παραπάνω, παρακαλούμε συνεχίστε να διαβάζετε το σημερινό άρθρο! Μάθετε πώς να αρχίσετε να ασκείστε ξανά μετά από μια μεγάλη διακοπή.

Το πρώτο βήμα είναι και το πιο δύσκολο

Λένε, ότι το πιο σημαντικό σε μια καινούργια δουλειά είναι να καταφέρετε να περάσετε την πρώτη εβδομάδα και ο πρώτος μήνας είναι ο πιο δύσκολος όσον αφορά στο γυμναστήριο, στα αθλήματα ή στην προσωπική εκγύμναση. Όταν σας έχει συμβεί κάποιο ατύχημα, είστε πιο φορτωμένοι με δουλειές, έχετε παιδιά, παντρευτήκατε, ξεκινάτε σχολείο ή έρχεται ο χειμώνας, τότε γίνεται ακόμη πιο δύσκολο να μπορέσετε να διατηρήσετε μια καλή ρουτίνα ασκήσεων και συνεπώς μπορεί να κάνετε μια διακοπή ελπίζοντας ότι κάποια στιγμή οι πλανήτες θα ευθυγραμμιστούν και πάλι και θα ξέρετε πότε είναι η ώρα για να επιστρέψετε στη γυμναστική.

Όπως έχουμε αναφέρει ήδη, το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να πάρετε την απόφαση να αρχίσετε να ασκείστε και πάλι. Αυτός είναι και ο λόγος που όταν περνάτε λίγο χρόνο (μερικούς μήνες) μακριά από τη ρουτίνα των ασκήσεων, θα σας φανεί σαν να μην ήσασταν ποτέ σε καλή φόρμα, ακόμη και αν γυμναζόσασταν για χρόνια.

Ωστόσο, αν επιστρέψετε σε αυτή την τακτική συνήθεια των ασκήσεων  τότε αυτή θα αρχίσει να μετατρέπεται σε μια σχεδόν αυτόματη δραστηριότητα. Η πρώτη εβδομάδα προσαρμογής είναι η πιο σημαντική. Αν καταφέρετε να περάσετε έναν ολόκληρο μήνα με αυτό τον τρόπο, θα σας είναι πιο δύσκολο να τη διακόψετε ξανά.

treksimo

Για να μπορέσετε να κάνετε αυτά τα πρώτα βήματα πιο εύκολα, θα πρέπει να θυμάστε ότι η σωματική άσκηση είναι συνώνυμο της καλής υγείας. Δεν σας βοηθά μόνο να χάσετε βάρος αλλά βελτιώνει επίσης το ρυθμό της καρδιάς και της αναπνοής, καθαρίζει την κυκλοφορία του αίματος, εξαλείφει τις τοξίνες, ανακουφίζει από το στρες, μειώνει το άγχος, ανεβάζει τη διάθεσή σας, σας κάνει πιο ευέλικτους και δυνατούς, σας βοηθά να κοιμάστε καλύτερα το βράδυ.

Συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αρχίσετε να ασκείστε ξανά

Ρίξτε μια ματιά στις παρακάτω συμβουλές, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να επιστρέψετε στην καθημερινή σας ρουτίνα ασκήσεων μετά από ένα μεγάλο διάστημα αδράνειας.

Αρχίστε να ασκείστε για τους σωστούς λόγους

Όλοι έχουν κάποιο συγκεκριμένο κίνητρο για να ασκούνται. Είστε οι μόνοι που γνωρίζετε ποιο είναι το δικό σας κίνητρο. Πρέπει να θέσετε ένα ξεκάθαρο στόχο πριν αρχίσετε να ασκείστε ξανά.

Αρχίστε με μικρά βήματα

Μην προσπαθήσετε να επιστρέψετε στην ίδια ακριβώς ρουτίνα που είχατε παλιά. Αν τρέχατε ένα χιλιόμετρο και μισή ώρα την ημέρα, αρχίστε τρέχοντας μόνο μερικά τετράγωνα. Να είστε υπομονετικοί και μην εξαντλείτε τον εαυτό σας. Ξεκινώντας με μικρά βήματα θα είστε σε θέση να αυξήσετε το βαθμό δυσκολίας, τη χρονική διάρκεια ή τα κιλά που μπορείτε να σηκώσετε – και αυτό θα σας ενθαρρύνει για να συνεχίσετε να βελτιώνεστε.

Αν για παράδειγμα ήσασταν σε πολύ προχωρημένο επίπεδο, μην σας πειράξει να ξεκινήσετε και πάλι από την αρχή, για λίγες ημέρες τουλάχιστον. Σε ένα μήνα, θα βρίσκεστε σε ένα ενδιάμεσο επίπεδο και θα μπορείτε πλέον να θέσετε σαν στόχο σας να φτάσετε στην κατάσταση που βρισκόσασταν παλιά.

Να είστε ρεαλιστές

Είναι σημαντικό να αποδεχτείτε το γεγονός ότι δεν πρόκειται να αποκτήσετε τη φόρμα και την ιδανική φυσική κατάσταση που είχατε μετά από τόσους μήνες αποχής. Ενώ θα επωφεληθείτε άμεσα από τα οφέλη της επιστροφής σας στην παλιά σας ρουτίνα, να θυμάστε ότι δεν γίνονται όλα δια μαγείας οπότε μην περιμένετε και θαύματα. Αν έχετε αποκτήσει βάρος ή έχετε χάσει τις αντοχές σας, θα πρέπει να κατανοήσετε ότι αποτελούν φυσική συνέπεια της μεγάλης διακοπής – μην επιτρέψετε να σας αναστατώσουν και να σας δελεάσουν για να τα παρατήσετε.

treksimo

Κάντε λίγο χώρο στο πρόγραμμά σας για την εκγύμνασή σας

Σταματήστε με τη δικαιολογία ότι δεν έχετε χρόνο για να γυμναστείτε. Αν οργανώσετε καλά την καθημερινή σας ζωή, θα μπορείτε να γυμνάζεστε δυο με τρεις φορές την εβδομάδα για μια ώρα κάθε φορά. Σκεφτείτε για λίγο τη ρουτίνα που είχατε παλιά. Ποιες μέρες και ώρες βρίσκατε χρόνο για να κάνετε ασκήσεις; Θα ήταν δυνατό να κάνετε κάτι παρόμοιο και τώρα;

Συνδυάστε τις ασκήσεις σας

Αυτό θα σας βοηθήσει πολύ από την άποψη των κινήτρων. Επωφελείστε εις διπλούν όταν κάνετε ασκήσεις που είναι διασκεδαστικές και παράλληλα σας κάνουν να νοιώθετε καλά! Αυτός ο τρόπος θα σας βοηθήσει επίσης να μην βαρεθείτε και να μην σταματήσετε τη νέα σας δραστηριότητα. Να δοκιμάζετε διαφορετικές ασκήσεις κάθε μέρα ή κάθε εβδομάδα. Για παράδειγμα, μπορείτε να δοκιμάσετε το περπάτημα τη Δευτέρα, βαράκια την Τρίτη, ποδηλασία την Τετάρτη και τζόκινγκ την Πέμπτη ή την Παρασκευή. Αυτή είναι μια πιο ολοκληρωμένη ρουτίνα που θα απολαύσετε ακόμη περισσότερο.

Να ξεκουράζετε αρκετά το σώμα σας

Να κάνετε ένα διάλειμμα μιας ημέρας μετά από ένα δύσκολο πρόγραμμα. Αλλά μόνο μια μέρα (εκτός και αν γυμναστήκατε την Παρασκευή και θέλετε να επιστρέψετε στη ρουτίνα σας τη Δευτέρα). Αν είστε άρρωστοι δεν υπάρχει λόγος να πιέζετε τον εαυτό σας για να πάτε στο γυμναστήριο. Δεν πρόκειται να σας βοηθήσει αλλά ούτε κι εκείνους που είναι γύρω σας. Μπορείτε να επιτρέψετε στον εαυτό σας να χάσει μια μέρα ασκήσεων όταν αυτό αποτελεί μια εξαίρεση και όχι κανόνα.

perpatima

Κάντε τις ασκήσεις σας ευχάριστα με παρέα

Όταν ασκείστε μόνοι σας, είναι τελείως διαφορετικό απ’ ό,τι όταν έχετε παρέα. Μπορεί να είναι κάποιος φίλος σας, ο σύντροφός σας, ο αδερφός σας ή ένας συνάδελφος. Είναι μια πολύ καλή ιδέα καθώς θα έχετε ένα κίνητρο παραπάνω και φυσικά θα περνάτε πιο όμορφα. Αλλά να θυμάστε ότι βρίσκεστε εκεί για να γυμναστείτε – όχι για να μιλάτε ή για να πάτε για φαγητό. Μπορείτε να τα κάνετε αυτά αργότερα!

Θέστε ρεαλιστικούς στόχους

Μην προσπαθείτε να κάνετε τα πάντα από την πρώτη κιόλας μέρα που επιστρέφετε στη ρουτίνα σας καθώς αυτό είναι αδύνατο. Οι στόχοι που θα θέσετε στον εαυτό σας θα πρέπει να είναι και υλοποιήσιμοι. Με αυτό τον τρόπο θα αισθάνεστε καλύτερα με τον εαυτό σας και δεν θα αποθαρρύνεστε. Η εκγύμναση θα πρέπει να είναι κάτι που απολαμβάνετε – όχι ένα βασανιστήριο.

Επιβραβεύστε τον εαυτό σας

Κάθε φορά που υλοποιείτε ένα στόχο προσφέρετε στον εαυτό σας κάποιου είδους επιβράβευση. Κάτι μικρό! (Ειδικά όταν αναφερόμαστε στο φαγητό). Μπορείτε να πάτε στον κινηματογράφο ή να αγοράσετε ένα καινούργιο σύνολο. Αυτές οι θετικές κινήσεις θα σας κάνουν να θέλετε να γυμναστείτε ακόμη περισσότερο και να συνεχίσετε μέχρι να πετύχετε τους στόχους σας. Αυτή τη στιγμή χρειάζεστε όσο περισσότερα κίνητρα γίνεται. Επομένως, ένα μικρό σύστημα επιβράβευσης είναι μια πολύ καλή ιδέα.