Πώς να μειώσετε την υψηλή αρτηριακή πίεση με τομάτες

Όποτε επιλέγετε να φάτε υγιεινά, η τομάτα αποτελεί θαυμάσιο σύμμαχο. Έχει αντιοξειδωτικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες, μεταξύ αρκετών άλλων, και παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη διαφορετικών νόσων, συμπεριλαμβανομένων και διαφόρων τύπων καρκίνου.

Επίσης περιέχει σημαντικές βιταμίνες, όπως C και A. Η πρώτη βιταμίνη είναι εξαιρετική για τη διόρθωση της απορρόφησης του σιδήρου για την επούλωση πληγών, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος καθώς και για άλλες λειτουργίες ενώ η δεύτερη είναι πολύ σημαντική για τη διατήρηση της καλής υγείας του δέρματος, των ματιών και της αναπνευστικής οδού.

Η τομάτα προστατεύει επίσης αποτελεσματικά το καρδιαγγειακό σύστημα, βοηθώντας στη μείωση και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Επιπλέον περιέχει κάλιο, ένα μέταλλο που συμβάλλει στη ρύθμιση των υγρών του σώματος. Η τομάτα εμποδίζει εξάλλου την κακή χοληστερίνη από το να κολλήσει στα τοιχώματα των αρτηριών, κάτι που προκαλεί συσσώρευση λιπών και επομένως αυξάνει την πίεση του αίματος.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση κάνει την καρδιά να δουλεύει περισσότερο προκειμένου να κάνει το αίμα και τις θρεπτικές ουσίες να κυκλοφορούν αποτελεσματικότερα στα διαφορετικά όργανα του σώματος, επειδή οι αρτηρίες που το μεταφέρουν είναι χαμηλότερης ποιότητας. Αυτή η επιπλέον προσπάθεια βλάπτει σιγά-σιγά την καρδιά, καθώς και άλλα ζωτικά όργανα.

Να θυμάστε ότι η κατάσταση αυτή είναι υπεύθυνη για πολλά καρδιολογικά προβλήματα. Οι συνέπειες κάποιων από αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν: αρτηριοσκλήρωση, στηθάγχη, βλάβη στα νεφρά, βλάβη στην όραση, εγκεφαλικά και άλλα.

Είναι η υψηλή αρτηριακή πίεση ιάσιμη;

aima

Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι αντιμετωπίσιμη, αλλά όχι ιάσιμη. Από τη στιγμή που θα γίνει διάγνωση υπέρτασης, στο εξής θα πρέπει ζείτε με αυτή. Το σημαντικότερο είναι ότι μπορείτε να αλλάξετε τις κακές σας συνήθειες. Έτσι, αν θέλετε να αποφύγετε τις βλάβες που οφείλονται στην υπέρταση, επιλέγετε τροφές που βοηθούν στον έλεγχό της, όπως οι τομάτες, οι οποίες προστατεύουν την υγεία, έχουν λίγες θερμίδες και διατηρούν το σώμα λεπτό.

Οι τομάτες μπορούν να καταναλωθούν ωμές σε σαλάτες, σε σάλτσες και σος και μπορούν επίσης να δώσουν το χυμό τους για την παρασκευή αναζωογονητικών ροφημάτων. Η αλήθεια είναι ότι όλα εξαρτώνται από την προτίμησή σας όταν πρόκειται να επωφεληθείτε από τις πολλές διαφορετικές ιδιότητες της τομάτας.

Επίσης μην ξεχάσετε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας. Ελέγχετε την κατανάλωση αλατιού και σε καμία περίπτωση μη σταματήσετε να λαμβάνετε τα φάρμακά σας, αν έχουν συνταγογραφηθεί από το γιατρό σας. Αν κάποιο μέλος της οικογένειάς σας πάσχει από υπέρταση, ή αν αντιμετωπίζετε κάποιους από τους παράγοντες κινδύνου, όπως παχυσαρκία, υπερβολική κατανάλωση αλατιού, κάπνισμα ή άγχος, θα πρέπει να προσέχετε ακόμα περισσότερο.

Ο περιοδικός έλεγχος της αρτηριακής πίεσης είναι επίσης πολύ σημαντικός. Για πολλούς ανθρώπους περνάει πολύς καιρός χωρίς καν να υποπτευθούν ότι έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση. Γενικά δεν εκδηλώνονται συμπτώματα όταν η πάθηση αυτή εξελίσσεται, όμως οι βλάβες συσσωρεύονται σιωπηλά.

ypertasi

Οι τομάτες βοηθούν στον έλεγχο της υπέρτασης, και ενώ μπορείτε να τις απολαύσετε με πολλούς τρόπους, μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν και άλλοι απαραίτητοι παράγοντες που πρέπει να συμπεριληφθούν σε αυτή τη μάχη. Πρωτίστως, να αποφεύγετε τους παράγοντες κινδύνου, να ασκείστε τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, να ελέγχετε τα επίπεδα χοληστερίνης σας, να μην πίνετε υπερβολικά, και να αποφεύγετε τα κορεσμένα λιπαρά.

Αν στο μεγαλύτερο μέρος της η ζωή σας είναι καθιστική, θα ήταν καλή ιδέα να κάνετε έναν ιατρικό έλεγχο πριν αρχίσετε τακτική άσκηση. Ο γιατρός θα διαπιστώσει αν είστε ικανοί για σωματική δραστηριότητα, καθώς και για ποιο είδος συγκεκριμένα.

Η υγεία σήμερα απειλείται από μια ατελείωτη λίστα νοσημάτων και διαταραχών, από τις πιο συνηθισμένες μέχρι τις λιγότερο γνωστές παθήσεις. Και σε πολλές περιπτώσεις, δεν υπάρχει γνωστή θεραπεία. Γι αυτό το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να διατηρείτε ένα δυνατό και υγιές σώμα.

Υπάρχουν, ωστόσο, αρκετοί παράγοντες προδιάθεσης που δεν μπορούν να ελεγχθούν, όπως η ηλικία, τα γονίδια, ή η φυλή και οι οποίοι επηρεάζουν την εμφάνιση νόσων. Όμως αναφορικά με άλλους παράγοντες κινδύνου, μπορούν να γίνουν πολλά σε επίπεδο πρόληψης.

Η φύση μάς παρέχει τόσους τρόπους να φροντίσουμε και να θρέψουμε τον εαυτό μας, διατηρώντας ταυτόχρονα την ισορροπία μας. Χρησιμοποιήστε αυτά τα δώρα της ζωής και διατηρήστε μια σταθερή υγεία για περισσότερο καιρό.