Τα καταπληκτικά οφέλη της μπανάνας

mpanana

Οι μπανάνες μας προφέρουν πολλή ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά δεν πρέπει να τις καταναλώνουμε το βράδυ καθώς δεν θα μπορούμε να κάψουμε τις θερμίδες τους.

Νόστιμες, θρεπτικές και χορταστικές, οι μπανάνες αποτελούν το τέλειο καθημερινό σνακ, αλλά μπορούν να έχουν και αρνητικές επιδράσεις αν δεν συμπεριληφθούν σωστά στη διατροφή μας. Μάθετε πώς μπορείτε να επωφεληθείτε στο μέγιστο από τις πολλαπλές υγιεινές ιδιότητες της μπανάνας! Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε μερικές από τις πιο σημαντικές θρεπτικές ιδιότητες της μπανάνας και θα σας προσφέρουμε μερικές συμβουλές για το πώς να τη χρησιμοποιείτε για να αδυνατίσετε και όχι να παχύνετε.

Θρεπτική αξία

100 γραμμάρια μπανάνας έχουν περίπου 100 θερμίδες, 1 γραμμάριο πρωτεΐνη, 25 γραμμάρια υδατάνθρακες, λιγότερο από 28 γραμμάρια λιπαρά και 3 γραμμάρια φυτικές ίνες.

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε βιταμίνες Β6 και C, φολικό οξύ και μεταλλικά στοιχεία, όπως μαγνήσιο και κάλιο.

mpanana

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε άμυλο

Παρά το γεγονός ότι οι μπανάνες θεωρούνται υγιεινό φρούτο, τα διατροφικά χαρακτηριστικά τους και πιο συγκεκριμένα η περιεκτικότητά τους σε άμυλο, τις τοποθετούν στην ίδια κατηγορία με τις πατάτες, τα δημητριακά, το αλεύρι και τα φιστίκια. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να συμπεριλαμβάνετε τις μπανάνες στη διατροφή σας με υγιεινό τρόπο, συνδυάζοντάς τες με άλλες τροφές που θα σας βοηθήσουν να επωφεληθείτε στο μέγιστο από τη διατροφική τους αξία.

Πότε πρέπει να τρώτε μπανάνες;

Τα άμυλα προσφέρουν στο σώμα σας ενέργεια αλλά θεωρείται ότι η χώνεψή τους πραγματοποιείται με αργό ρυθμό και συνεπώς δεν συνιστώνται για ένα βραδινό σνακ ή γεύμα καθώς μπορούν να σας παχύνουν αντί να σας αδυνατίσουν. Οτιδήποτε καταναλώνετε κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες θα πρέπει να είναι ελαφρύ και να χωνεύεται εύκολα.

Ωστόσο, τα άμυλα αποτελούν εξαιρετικό πρόσθετο για ένα πρωινό γεύμα καθώς προσφέρουν ενέργεια που διαρκεί ολόκληρη την ημέρα.

Επιπλέον, υπάρχουν δυο ιδανικές ώρες της ημέρας για να καταναλώνετε τις μπανάνες: το μεσημέρι και το απόγευμα. Ακριβώς όταν αρχίζουν να εμφανίζονται αυτές οι λιγούρες, μπορείτε να φάτε μια μπανάνα αντί για τα έξτρα παχυντικά ντόνατς ή μπισκότα. Για να αισθάνεστε χορτάτοι και κορεσμένοι, χωρίς να λαμβάνετε τεράστια ποσότητα ζάχαρης μπορείτε να δοκιμάσετε μια μπανάνα. Εκτός αυτού, πώς μπορείτε να αντισταθείτε σε ένα νόστιμο και δροσερό φρούτο που μπορείτε να μεταφέρετε εύκολα όπου και αν πάτε;

Επίσης, σας προτείνουμε να διατηρήσετε την ημερήσια πρόσληψή σας σε μια μπανάνα καθώς περιέχουν πολύπλοκα διατροφικά χαρακτηριστικά.

Τα υγιεινά οφέλη της μπανάνας

Η κατανάλωση μιας μπανάνας την ημέρα μπορεί να σας βοηθήσει να επωφεληθείτε από αυτά τα φυσικά υγιεινά οφέλη:

  • Μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης
  • Ρυθμίζει τα προβλήματα του εντέρου
  • Μειώνει τις κράμπες στους μυς
  • Προσφέρει ενέργεια και αυτό την καθιστά ιδανική επιλογή για δραστήριους νέους ή για την πρόληψη και θεραπεία της κόπωσης και της ινομυαλγίας
  • Ρυθμίζει το νευρικό σύστημα και στοχεύει στην καταπολέμηση του άγχους και της ευερεθιστότητας
  • Θεραπεύει την αναιμία με φυσικό τρόπο
  • Μειώνει την υπέρταση
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικών επεισοδίων
  • Δρα ως φυσικό αντιόξινο
  • Μειώνει τη ναυτία και την τάση εμετού κατά την εγκυμοσύνη
  • Βοηθά στη διαχείριση των ελκών
  • Ανακουφίζει τις κράμπες και τους πόνους της εμμήνου ρύσης
  • Μειώνει την επιθυμία για κάπνισμα
  • Για τις έγκυες, όχι μόνο τις βοηθά με τη ναυτία αλλά παράλληλα ρυθμίζει το πεπτικό τους σύστημα, τους προσφέρει ενέργεια χωρίς να τις παχαίνει και είναι πλούσια σε φολικό οξύ.

Πώς να καταναλώνετε τις μπανάνες

Μόνο η φαντασία σας μπορεί να σας περιορίσει και η ποσότητα των φρέσκων και ώριμων μπανανών που έχετε διαθέσιμες στο σπίτι. Οι πράσινες μπανάνες είναι σκληρές για το πεπτικό σας σύστημα. Δοκιμάστε μερικές από τις παρακάτω προτάσεις για να συμπεριλάβετε τις μπανάνες στη διατροφή σας.

  • Μπορείτε να τις προσθέσετε σε μιλκ σέικ για πιο κρεμώδη και γλυκιά γεύση. Αν προσπαθείτε να καλύψετε αυτά τα υγιεινά αλλά όχι και τόσο γευστικά φρούτα και λαχανικά τότε συνδυάστε τα με μπανάνες.
  • Φτιάξτε παγωτό μπανάνα. Ξεφλουδίζετε μερικές αρκετά ώριμες μπανάνες και τις βάζετε στην κατάψυξη. Αφού παγώσουν τις αναμειγνύετε με το αγαπημένο σας γιαούρτι. Το καταναλώνετε απευθείας ή το διατηρείτε στην κατάψυξη για αργότερα. Προσθέστε σοκολάτα ή την αγαπημένη σας γαρνιτούρα.

pagoto mpanana

  • Αντί για σάκχαρα χρησιμοποιήστε μπανάνες για να προσθέσετε γεύση και να ρευστοποιήσετε το μείγμα των μπισκότων σας ή άλλα ψητά γλυκίσματα.
  • Ψήστε μερικές μπανάνες με κανέλα για ένα γρήγορο και απολαυστικό σνακ.
  • Φτιάξτε μερέντα λιώνοντας μερικές ώριμες μπανάνες με ένα πιρούνι και ανακατέψτε τες με το αγαπημένο σας κακάο για να φτιάξετε μια υγιεινή μερέντα χωρίς λακτόζη, ζάχαρη και αλεύρι.