10 σπουδαία οφέλη των σπόρων chia

· 29 Ιουλίου 2018
Οι σπόροι chia ξεχωρίζουν λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, οι οποίες σας βοηθούν να απομακρύνετε τις υπερβολικές τοξίνες και να διατηρήσετε ένα υγιές σώμα.

Έχετε ακούσει για τα οφέλη των σπόρων chia;

Οι σπόροι chia είναι μια τροφή που προέρχεται από την Κεντρική Αμερική και χρησιμοποιήθηκε από τους Μάγια και τους Αζτέκους για ιατρικούς σκοπούς και ως μέρος της διατροφής τους.

Ξεχάστηκαν μετά τον ευρωπαϊκό αποικισμό, δίνοντας τη θέση τους σε άλλα τρόφιμα όπως ο αμάρανθος, το κινόα και το κριθάρι.

Ωστόσο, πριν από μερικές δεκαετίες επέστρεψαν για να γίνουν διάσημοι σε όλο τον κόσμο και, προς το παρόν, καλλιεργούνται σε πολλά άλλα μέρη, ενώ θεωρείται ότι ανήκουν στις υπερτροφές.

Αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνες και ίνες, των οποίων η απορρόφηση βελτιστοποιεί τη λειτουργία πολλών ζωτικών συστημάτων του σώματος.

Ξεχωρίζουν επίσης ως πηγή λιπαρών οξέων ωμέγα-3, αντιοξειδωτικών και βασικών μεταλλικών στοιχείων, τα οποία, όταν συνδυάζονται, αυξάνουν τα επίπεδα ενέργειας και προλαμβάνουν τις ασθένειες.

Το καλύτερο από όλα είναι ότι, η γεύση τους που θυμίζει ελαφρώς αυτή του καρυδιού, αναμειγνύεται εύκολα με άλλα συστατικά, γεγονός που καθιστά πολύ πιο εύκολη την ενσωμάτωσή τους στην τακτική διατροφή σας.

Δεδομένου ότι πολλοί δεν γνωρίζουν τις εξαιρετικές ιδιότητες αυτού του φαγητού, αδράξαμε αυτή την ευκαιρία για να μοιραστούμε μαζί σας 8 λόγους για να αρχίσετε να τους καταναλώνετε.

Συνεχίστε την ανάγνωση!


1. Ελέγχουν τις λιγούρες

γυναίκα που τρώει μπέργκερ

Λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε διαιτητικές ίνες, οι σπόροι chia αποτελούν μέρος της ομάδας τροφίμων που περιορίζουν τη λαιμαργία.

  • Αυτή η θρεπτική ουσία παρατείνει το αίσθημα της πληρότητας μετά το φαγητό και, χάρη σε αυτό, σας εμποδίζει να καταναλώνετε υπερβολικό αριθμό θερμίδων.

2. Βοηθούν στην απώλεια βάρους

Εκτός από την πρόληψη της υπερκατανάλωσης φαγητού, οι σπόροι chia περιέχουν υγιή λιπαρά και αντιοξειδωτικά που μειώνουν τη συσσώρευση λίπους στους ιστούς του σώματος.

  • Σε μέτριες μερίδες, η κατανάλωσή τους διεγείρει τον μεταβολισμό και αυξάνει την ενεργειακή δαπάνη, ώστε να μπορείτε να κάψετε θερμίδες πιο εύκολα.

3. Ενισχύουν τους μυς


γυναίκα που κάνει γυμναστική

Τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχονται σε αυτούς τους σπόρους είναι ιδανικά για τη βελτίωση της υγείας των μυών, ειδικά όταν η κατανάλωσή τους συνδυάζεται με τη σωματική άσκηση.

  • Αυτά τα θρεπτικά συστατικά, καθώς περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας, ενισχύουν τη μυϊκή μάζα και επιταχύνουν την αναγέννηση των ιστών.

4. Μειώνουν τον πόνο στις αρθρώσεις

Η ενσωμάτωση αυτής της τροφής στην κανονική διατροφή σας μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων όπως είναι η αρθρίτιδα και η οστεοαρθρίτιδα.

  • Αυτό συμβαίνει λόγω της συμβολής τους στον οργανισμό σε ωμέγα-3 και αντιοξειδωτικά, τα οποία μειώνουν τη φλεγμονή που σχετίζεται με αυτά τα προβλήματα.

5. Βελτιώνουν την υγεία των οστών


γυναίκα που κάνει μασάζ στο χέρι της

Τα υψηλής ποιότητας θρεπτικά συστατικά που προσφέρονται από τους σπόρους chia αποτελούν ένα καλό συμπλήρωμα για τη διατήρηση της υγείας και της δύναμης των οστών σας.

  • Περιέχουν σημαντική ποσότητα ασβεστίου που μειώνει τον κίνδυνο απώλειας οστικής πυκνότητας και διαταραχών όπως είναι η οστεοπόρωση.
  • Εν τω μεταξύ, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα προλαμβάνουν τις φλεγμονώδεις ανισορροπίες και ελαχιστοποιούν τις αρνητικές επιδράσεις των ελεύθερων ριζών.

6. Ωφελούν την διαδικασία πέψης

Η κατανάλωση αυτών των σπόρων σε τακτική βάση είναι ένας απλός και υγιεινός τρόπος για την υποστήριξη της πέψης και της εντερικής υγείας.

  • Οι φυσικές τους ίνες δεσμεύονται με νερό κατά τη διαδικασία της πέψης, κάτι που βοηθά στην εξάλειψη των αποβλήτων και στην εντερική κίνηση.
  • Είναι επίσης ένα πρεβιοτικό συστατικό το οποίο, όταν καταναλώνεται, τροφοδοτεί τη βακτηριακή χλωρίδα του παχέος εντέρου, κάτι που με τη σειρά του αποτρέπει τις γαστρεντερικές λοιμώξεις.

7. Βοηθούν στη φροντίδα της καρδιαγγειακής υγείας
γυναίκα με ψεύτικη καρδιά

  • Λόγω της συμβολής τους σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε, αυτοί οι σπόροι είναι ένα καλό συμπλήρωμα για την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων.
  • Και τα δύο αυτά θρεπτικά συστατικά ανακουφίζουν από τη φλεγμονή και βοηθούν στον έλεγχο της κακής χοληστερόλης (LDL) και των τριγλυκεριδίων, τα οποία ευθύνονται κυρίως για ορισμένες καρδιακές παθήσεις.

8. Βελτιώνουν τις αθλητικές επιδόσεις

Για να έχετε καλές επιδόσεις στον αθλητισμό, είναι σημαντικό να καταναλώνετε πρωτεΐνες, υγιή λιπαρά και άλλα θρεπτικά συστατικά που λειτουργούν ως πηγή καυσίμων για όλα τα συστήματα του σώματος.

Οι σπόροι chia πληρούν αυτές τις διατροφικές απαιτήσεις. Για το λόγο αυτό, είναι ένα από τρόφιμα που συνιστώνται για αθλητές και άτομα που κάνουν τακτική σωματική άσκηση.


9. Βοηθούν στην αποτοξίνωση του σώματος

γυναίκα με τα χέρια στην κοιλιά

Τα αντιοξειδωτικά που παρέχουν οι υπέροχοι αυτοί σπόροι είναι μια σημαντική βοήθεια για την εξάλειψη των τοξινών που συσσωρεύονται στην κυκλοφορία του αίματος.

Προστατεύουν τα κύτταρα και βελτιστοποιούν τις λειτουργίες των οργάνων που εκκρίνουν ουσίες για να διατηρήσουν το σώμα αποτοξινωμένο.


10. Αποτρέπουν την πρόωρη γήρανση

Η κατανάλωση αυτής της τροφής όχι μόνο εμποδίζει την πρόωρη γήρανση του δέρματος, αλλά αυτή των εσωτερικών οργάνων του σώματος.

  • Τα ωμέγα-3, η βιταμίνη Ε και τα βασικά μέταλλα υποστηρίζουν την αναγέννηση των κυττάρων. Επιπλέον, δημιουργούν ένα εμπόδιο ενάντια στις επιδράσεις των ελεύθερων ριζών στο περιβάλλον.

Χρειάζεστε περισσότερους λόγους να τα φάτε; Όπως μπορείτε να δείτε, οι σπόροι είναι ένα πλήρες φαγητό. Μπορούν να βελτιώσουν την ευημερία σας με πολλούς τρόπους.

Μπορείτε να τους αγοράσετε σε φυτικά καταστήματα και σουπερμάρκετ. Διαπιστώστε μόνοι σας πόσο καλοί είναι για την υγεία σας.