10 τρόποι να καταπολεμήσετε την κόπωση

Δυσκολεύεστε να παραμείνετε ξύπνιοι στη δουλειά; Δίνετε μάχη με την απογευματινή νύστα; Πριν καταφύγετε στην καφεΐνη, δοκιμάστε τις παρακάτω δέκα φυσικές, υγιεινές συμβουλές για να καταπολεμήσετε την κόπωση.

Δίνετε μάχη με την κόπωση όλη μέρα στη δουλειά; Είστε εξαντλημένοι επειδή δεν καταφέρατε να αποκοιμηθείτε;

Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι να καταπολεμήσετε τη νύστα είναι να στραφείτε στην καφεΐνη ή στη ζάχαρη για να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Ευτυχώς υπάρχουν πολλοί και καλύτεροι τρόποι να εξασφαλίσετε μια μικρή ώθηση. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μερικά κόλπα που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τη μέρα σας χωρίς να χρειαστεί να στραφείτε σε ανθυγιεινές συνήθειες.

Πρόκειται για μια λίστα με τα πιο εύκολα πράγματα που μπορείτε να κάνετε όταν αισθάνεστε νύστα ή όταν πρέπει να φορτίσετε τις μπαταρίες σας.

1. Σηκωθείτε και κινηθείτε

Αν είστε κολλημένοι στο γραφείο σας και δεν έχετε πολύ χώρο, να κάτι που μπορείτε να δοκιμάσετε. Σηκωθείτε και τινάξτε τους βραχίονες και τα πόδια σας.

Μπορείτε ακόμα και να δοκιμάσετε να τρέξετε επιτόπου ή να αγγίξετε τα δάχτυλα των ποδιών σας. Όλα αυτά επιτρέπουν στην ενέργεια να ρεύσει καλύτερα στο σώμα σας.

Αν έχετε λίγο περισσότερο χώρο για να κινηθείτε, μπορείτε να κάνετε έναν περίπατο, ακόμα και βαδίζοντας γρήγορα. Αυτό βοηθάει το αίμα σας να κυκλοφορήσει και να σας εξασφαλίσει επιπλέον ενέργεια.

Επίσης, αν έχετε την ευκαιρία, βγείτε έξω και πάρτε λίγο φρέσκο αέρα και ήλιο. Αυτό σας βοηθάει ακόμα περισσότερο να καταπολεμήσετε την κόπωση.

2. Ξεγελάστε τον εγκέφαλό σας

Εγκέφαλος

Αν δεν είναι δυνατόν να κινήσετε το σώμα σας, μπορείτε να ασκήσετε τον εγκέφαλό σας.

Ένα σταυρόλεξο ή ένα sudoku μπορεί να είναι η λύση στο πρόβλημά σας. Μπορείτε επίσης να κάνετε τον νου σας να εργαστεί πάνω σε κάτι καινούργιο.

Με αυτόν τον τρόπο διατηρείτε τον εγκέφαλό σας δραστήριο. Αυτό σας βοηθάει να ξυπνήσετε τον νου σας μετά από επαναληπτικές εργασίες.

3. Χρησιμοποιείστε λεμόνι

Γνωρίζατε ότι το άρωμα του λεμονιού είναι πολύ χρήσιμο για την αναζωογόνηση και την ενεργοποίηση του εγκεφάλου σας;

Λόγω αυτού μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λεμόνι για να μην αφήσετε τον εγκέφαλό σας να αποκοιμηθεί. Αυτό σημαίνει να φάτε μια καραμέλα λεμόνι, να πιείτε λίγο έγχυμα με λεμόνι ή ακόμα και να δαγκώσετε ένα λεμόνι.

Μάλιστα, η χαρακτηριστική μυρωδιά ορισμένων εσπεριδοειδών ενεργοποιεί τον εγκέφαλο και μπορεί να καταπολεμήσει τη νύστα.

Έτσι, αν προτιμάτε, μπορείτε να επιλέξετε το εσπεριδοειδές που σας αρέσει περισσότερο. Ή, δοκιμάστε τα όλα μέχρι να βρείτε πιο είναι περισσότερο αποτελεσματικό για σας.

4. Δροσιστείτε

Ποτήρι με παγάκια

Αφήστε το συνηθισμένο σας απογευματινό φλιτζάνι καφέ και, αντί για αυτό, πιείτε ένα ποτήρι κρύο νερό. Το κρύο νερό σάς βοηθάει να ξυπνήσετε και επανενυδατώνει το σώμα σας.

Μπορείτε ακόμα και να ρίξετε λίγο κρύο νερό στο πρόσωπό σας. Μια άλλη επιλογή είναι να τρίψετε ένα παγάκι πάνω στον καρπό σας. Αυτό ξυπνάει πιο γρήγορα το σώμα σας.

Το κρύο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να αυξήσετε την αδρεναλίνη σας. Η αδρεναλίνη είναι μια διεγερτική ορμόνη που θα σας βοηθήσει να συγκεντρώνεστε περισσότερο σε ό,τι κάνετε.

5. Φάτε μια καραμέλα μέντας

Όπως το λεμόνι, η μέντα έχει διεγερτική μυρωδιά που θα σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε την κόπωση. Είναι καλή ιδέα να έχετε μερικές καραμέλες μέντας κρυμμένες στο γραφείο σας.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε την τσίχλα μέντας. Αν βάλετε λίγη μέντα στο παγωμένο νερό σας ή πλύνετε τα χέρια σας με σαπούνι μέντας, θα έχετε το ίδιο αποτέλεσμα.

6. Ακούστε ανεβαστική μουσική

Ακρόαση μουσικής

Η ανεβαστική μουσική μπορεί να σας ξυπνήσει. Φορέστε λοιπόν τα ακουστικά σας και ακούστε δυνατά το αγαπημένο σας ανεβαστικό τραγούδι. Επίσης, αν μπορείτε να τραγουδήσετε, τα επίπεδα ενέργειάς σας θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

Από την άλλη πλευρά, αν σηκωθείτε από την καρέκλα και χορέψετε, θα εξασφαλίσετε ακόμα περισσότερη ενέργεια. Όμως το αφεντικό σας μπορεί να το βρει λίγο παράξενο…

7. Αναπνεύστε φωτιά

Όχι κυριολεκτικά! Μιλάμε για μία από τις τεχνικές αναπνοής που χρησιμοποιούνται στη γιόγκα. Η τεχνική αυτή μπορεί να σας εξασφαλίσει μια καλή δόση αδρεναλίνης.

Το κύμα του οξυγόνου που εξασφαλίζεται κατευθύνεται στον εγκέφαλό σας. Αυτό σας κάνει να ξυπνήσετε.

Είναι εύκολο να μάθετε την τεχνικής της «αναπνοής της φωτιάς». Μπορείτε να βρείτε βίντεο στο διαδίκτυο που θα σας τη διδάξουν.

8. Ξεγελάστε το μυαλό σας

Μερικές φορές το να εξασφαλίσετε περισσότερη ενέργεια είναι τόσο εύκολο όσο το να προσποιηθείτε ότι έχετε περισσότερη ενέργεια. Αυτό απλώς σημαίνει ότι ξεγελάτε τον εαυτό σας προσποιούμενοι ότι έχετε περισσότερη ενέργεια από ό,τι στην πραγματικότητα.

Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πείτε δύο φορές στον εαυτό σας ότι είστε εντελώς ξύπνιοι και γεμάτοι ενέργεια. Αυτό θα σας βοηθήσει να ολοκληρώσετε όλες τις εργασίες σας.

Θα εκπλαγείτε από το γεγονός ότι σχεδόν αυτόματα θα βρείτε ενέργεια ενώ σας φαινόταν ότι ήσασταν εντελώς εξαντλημένοι.

9. Διαλογιστείτε

Διαλογισμός

Ο διαλογισμός είναι πολύ χρήσιμος για τη μείωση του άγχους και την αύξηση της συγκέντρωσης. Θα πρέπει να διαλογίζεστε τακτικά. Αν διαλογίζεστε, θα ανακαλύψετε ότι αυτό αποτελεί επίσης εξαιρετικό μέσο για να καταπολεμήσετε την κόπωση.

Αν έχετε δοκιμάσει ήδη τον διαλογισμό αλλά εξακολουθείτε να μην μπορείτε να ξεπεράσετε την απογευματινή νύστα, ίσως να μην έχετε βρει τον κατάλληλο διαλογισμό για σας.

10.Γελάστε

Το γέλιο είναι θεραπευτικό, επειδή κάνει το σώμα σας να εκκρίνει ενδορφίνες. Οι ορμόνες αυτές επηρεάζουν τη συνολική σας ευεξία και τα επίπεδα της ενέργειάς σας.

Λόγω αυτού, θα πρέπει να αφιερώνετε μερικά λεπτά στο γέλιο, είτε παρακολουθώντας κάποιο δημοφιλές βίντεο στο διαδίκτυο είτε λέγοντας ή ακούγοντας κάποια αστεία ιστορία. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε την κόπωση και να βελτιώσετε την απόδοσή σας.

Κάντε μια δοκιμή!

 

 

 

 

Ίσως σας αρέσουν