11 τρόποι να χρησιμοποιήσετε τις φλούδες μπανάνας

· 6 Νοεμβρίου 2016
Όταν πρόκειται για την υγεία σας, οι ωφέλειες της χρήσης της μπανανόφλουδας τοπικά αλλά και ως έγχυμα είναι αξιοσημείωτες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να χρησιμοποιήσετε τις φλούδες μπανάνας που πιθανόν να μην γνωρίζετε. Η μπανάνα είναι ένα από τα φρούτα που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια όλου του έτους. Και αυτό όχι μόνο επειδή είναι διαθέσιμη όλες τις εποχές, αλλά και επειδή έχει νόστιμη γεύση και υψηλή διατροφική αξία.

Περιέχει σημαντική ποσότητα βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και αντιοξειδωτικών ουσιών που την καθιστούν μία από τις καλύτερες τροφές για να συμπληρώσετε τη διατροφή σας.

Αυτό όμως που πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν καν είναι ότι το μέρος που συνήθως πετάμε – η μπανανόφλουδα – έχει σημαντικές ιδιότητες που επίσης εξασφαλίζουν εκπληκτικές ωφέλειες.

Μάλιστα οι φλούδες μπανάνας περιέχουν περισσότερες ίνες από ό,τι η σάρκα της μπανάνας και εξασφαλίζουν αμινοξέα που είναι σημαντικά για το σώμα. Χρήσιμα στοιχεία για τους διαφορετικούς τρόπους χρήσης της μπανάνας παραθέτουν σε άρθρο τους οι Mohapatra, D., Mishra, S., & Sutar, N.

Έχουν εξίσου ευχάριστη γεύση με το ίδιο το φρούτο και αξίζει να μάθετε τις ωφέλειες που εξασφαλίζετε από αυτές καθώς και εναλλακτικούς τρόπους χρήσης τους.

Ας ξεκινήσουμε!

1. Πονοκέφαλοι

11 τρόποι να χρησιμοποιήσετε τις φλούδες μπανάνας

Χάρη στην υψηλή της περιεκτικότητα σε κάλιο η μπανανόφλουδα είναι αποτελεσματική για την αντιμετώπιση των συνηθισμένων πονοκεφάλων.

Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε σε μορφή εγχύματος ή να την τοποθετήσετε στο μέτωπό σας και στον αυχένα σας για να σας χαλαρώσει.

2. Θηλώματα

Το λευκό μέρος της μπανανόφλουδας αποτελεί θαυμάσια λύση για τα ακαλαίσθητα θηλώματα που εμφανίζονται σε διάφορα σημεία του σώματος.

Η δράση της δεν είναι άμεση, όμως αν τοποθετείτε καθημερινά στο πάσχον σημείο μια μπανανόφλουδα με έναν αυτοκόλλητο επίδεσμο, θα λύσετε το πρόβλημα μέσα σε λίγες μέρες.

3. Δυσκοιλιότητα

Ένα από τα κλειδιά για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και άλλων πεπτικών προβλημάτων είναι να αυξήσετε την κατανάλωση ινών.

Επειδή οι φλούδες μπανάνας περιέχουν περισσότερες ίνες από ό,τι η ίδια η μπανάνα, χρησιμοποιήστε τες σε μορφή εγχύματος ή προσθέστε τες σε κάποιο smoothie για να βελτιώσετε την κατάστασή σας.

4. Ακμή

φλούδες μπανάνας για την ακμή

Οι ουσίες που περιέχει το λευκό μέρος της μπανανόφλουδας αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά την ακμή, τα σπυράκια και τα μαύρα στίγματα.

Τρίβετε μια μπανανόφλουδα πάνω στο δέρμα σας κάθε μέρα. Το σπυράκι θα ξεραθεί πιο γρήγορα, η φλεγμονή του δέρματος θα μειωθεί και οι πόροι θα καθαρίσουν.

Διαβάστε επίσης: Τι αποκαλύπτει η ακμή για την υγεία σας

5. Πιο λευκά δόντια

Αν και δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα με μια επαγγελματική λεύκανση δοντιών, τρίβοντας τα δόντια σας με μπανανόφλουδα συμβάλλετε στη μείωση του κιτρινίσματος.

Η καθημερινή χρήση της μπανανόφλουδας αφαιρεί τους λεκέδες από το σμάλτο των δοντιών και μετά από μερικές εβδομάδες θα έχετε ένα πιο λαμπερό χαμόγελο.

Διαβάστε το άρθρο: Λευκάνετε τα δόντια σας με ένα 100% φυσικό προϊόν

6. Τσιμπήματα εντόμων

φλούδες μπανάνας για τσιμπήματα εντόμων

Τρίβοντας ένα μικρό κομμάτι μπανανόφλουδας πάνω στα τσιμπήματα των εντόμων μπορείτε να μειώσετε τη φλεγμονή και τη φαγούρα.

Πρόκειται για μία από τις πιο παλιές θεραπείες για τα τσιμπήματα των κουνουπιών.

7. Μελανιές

Οι αναζωογονητικές ιδιότητες που έχουν οι φλούδες μπανάνας είναι χρήσιμες για την επιτάχυνση της ίασης των πληγών και των μελανιών.

Η χρήση των μπανανόφλουδων σε μορφή εγχύματος βοηθάει στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και έχει επίσης καταπραϋντική δράση, όταν γίνεται τοπικά.

8. Γυαλιστικό επίπλων

Το πίσω μέρος της μπανανόφλουδας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το γυάλισμα δερμάτινων ειδών και ξύλινων επίπλων, μαγειρικών σκευών και άλλων αξεσουάρ που χάνουν τη λάμψη τους λόγω σκόνης.

Απλώς τρίψτε τα με τη μπανανόφλουδα για τρία λεπτά και έπειτα γυαλίστε τα αμέσως με ένα καθαρό πανί.

9. Φλούδες μπανάνας για να βελτιώσετε τη διάθεσή σας

Φλούδες μπανάνας για να βελτιώσετε τη διάθεσή σας

Οι φλούδες μπανάνας έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ένα απαραίτητο αμινοξύ που ονομάζεται τρυπτοφάνη. Αυτό συνδέεται με αύξηση στην παραγωγή σεροτονίνης.

Τα σωστά επίπεδα αυτού του νευροδιαβιβαστή μας επιτρέπουν να έχουμε καλή διάθεση, να είμαστε ενθουσιώδεις και να βιώνουμε ευημερία.

Ένα φλιτζάνι με έγχυμα από μπανανόφλουδα είναι μια καλή λύση κατά του άγχους και των καταθλιπτικών διαθέσεων.

10. Γυαλιστερά παπούτσια

Οι φλούδες μπανάνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το γυάλισμα θαμπών ή ταλαιπωρημένων παπουτσιών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το αποτέλεσμά τους είναι παρόμοιο με εκείνο στα έπιπλα. Απλώς χρησιμοποιήστε μια μπανανόφλουδα και μετά σκουπίστε με ένα πανί.

11. Καρδιαγγειακή υγεία

Φλούδες μπανάνας για την καρδιά

Χάρη στο φώσφορο και το κάλιο που περιέχουν, οι φλούδες μπανάνας είναι μια εξαιρετική λύση για την αντιμετώπιση των υψηλών επιπέδων αρτηριακής πίεσης και χοληστερίνης.

Αυτά τα απαραίτητα μεταλλικά στοιχεία προστατεύουν την υγεία των αιμοφόρων αγγείων. Επίσης βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και προλαμβάνουν την οξείδωση της κακής χοληστερίνης μέσα στις φλέβες.

Φυσικά δεν αντικαθιστούν κανένα συνταγογραφούμενο φάρμακο για τον έλεγχο αυτών των διαταραχών, όμως η τακτική χρήση μπανανόφλουδας μπορεί να αποτελεί ένα θαυμάσιο συμπλήρωμα για να διατηρούνται οι συγκεκριμένες τιμές σε σωστά επίπεδα.

Μην ξεχνάτε!

Για να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα, συνιστούμε να χρησιμοποιείτε φρέσκιες φλούδες μπανάνας . Όταν τις βάζετε στο ψυγείο, χάνουν ένα σημαντικό μέρος από τις ιδιότητές τους.

Αν θέλετε να τις διατηρήσετε για μία ή δύο μέρες, είναι καλύτερα να τις τοποθετήσετε σε κάποιο δροσερό σημείο, μακριά από πηγές θερμότητας ή ηλιακό φως.

Πριν τις χρησιμοποιήσετε, βεβαιωθείτε ότι τις πλένετε καλά για να αφαιρέσετε ακαθαρσίες που προέρχονται από το περιβάλλον και από τα σημεία διανομής.

  • ShinichiSomeya et al. "Antioxidant compounds from bananas (Musa Cavendish)", Food Chemistry, Volume 79, Issue 3, November 2002, Pages 351-354
  • Kanazawa K, Sakakibara H., "High content of dopamine, a strong antioxidant, in Cavendish banana", J Agric Food Chem. 2000 Mar;48(3):844-8.
  • Fox C, Ramsoomair D, Carter C., "Magnesium: its proven and potential clinical significance", South Med J. 2001 Dec;94(12):1195-201.
  • Pereira A, Maraschin M., "Banana (Musa spp) from peel to pulp: ethnopharmacology, source of bioactive compounds and its relevance for human health", J Ethnopharmacol. 2015 Feb 3;160:149-63.
  • PingyiZhang, Roy L., Whistler James,  N.BeMiller, Bruce R.Hamaker, "Banana starch: production, physicochemical properties, and digestibility—a review", Carbohydrate Polymers, Volume 59, Issue 4, 15 March 2005, Pages 443-458
  • Mohapatra, D., Mishra, S., & Sutar, N. (2010). Banana and its by-product utilisation: An overview. Journal of Scientific and Industrial Research. https://doi.org/10.1016/j.agsy.2010.12.004