4 συμβουλές για την πρόληψη της νεφρικής νόσου

8 Οκτωβρίου 2016
Αν και δεν συνδέονται πάντα, οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν προβλήματα υψηλής αρτηριακής πίεσης και διαβήτη είναι περισσότερο πιθανό να αναπτύξουν πέτρες στα νεφρά και γι' αυτό το λόγο θα πρέπει να τους παρακολουθεί γιατρός.

Η νεφρική νόσος είναι μια σοβαρή ιατρική πάθηση που μπορεί να επηρεάσει οποιονδήποτε. Επειδή τα νεφρά σας είναι υπεύθυνα για την εξάλειψη των τοξινών που εισέρχονται στο σώμα σας μέσω των τροφών που καταναλώνετε, η καλή διατροφή θα μπορέσει να σας βοηθήσει να αποφύγετε αυτό το πρόβλημα.

Τι μέτρα πρέπει να πάρετε για να εμποδίσετε την εμφάνιση της νεφρικής νόσου; Αποτοξινώνετε συχνά τα νεφρά σας; Ακολουθείτε κάποια ισορροπημένη διατροφή ή απλά τρώτε οτιδήποτε σας αρέσει;

Συνήθως, τα προβλήματα στα νεφρά είναι περίπλοκα και αυτό επειδή μπορεί να παραμένουν σιωπηλά μέχρι να φτάσουν σε ένα σοβαρότερο στάδιο που είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπιστούν. Συνήθως, αισθάνεστε μόνο πόνο όταν έχετε πέτρες στα νεφρά σας.

Τι είναι η νεφρική νόσος;

Η νεφρική νόσος (επίσης γνωστή ως νεφροπάθεια) είναι μια επιπλοκή που μειώνει την ικανότητα των νεφρών να λειτουργούν σωστά.

Το πρόβλημα αναπτύσσεται σιγά-σιγά μέχρι ένα ή και τα δυο νεφρά να μην μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους. Ευτυχώς, μόλις ανιχνευτεί μπορείτε να επαναφέρετε μερικώς ή πλήρως τη λειτουργία τους.

Ο γιατρός σας, θα σας προσφέρει μια λίστα με προτάσεις που θα πρέπει να ακολουθήσετε κατά γράμμα. Εκτός από αυτές, μπορείτε να δοκιμάσετε και τις παρακάτω συμβουλές:

1. Να προσέχετε τι τρώτε

Πιθανότατα έχετε διαβάσει το πόσο σημαντικό είναι να ακολουθείτε μια ποικιλόμορφη διατροφή. Όχι μόνο επειδή μπορείτε να φτιάξετε πιο υγιεινά και γευστικά φαγητά. Βοηθά το σώμα σας να αποκτήσει μια ποικιλία απαραίτητων θρεπτικών συστατικών τα οποία μπορούν να εμποδίσουν την ανάπτυξη της νεφρικής νόσου.

Οι τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας είναι:

Μύρτιλα

murtila

Τα μύρτιλα αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για την πρόληψη της νεφρικής νόσου ή της αντιμετώπισής της αν πάσχετε ήδη από αυτή. Εκτός από τη φρέσκια και νόστιμη γεύση τους, περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά.

Αν και σε ορισμένες περιοχές είναι αρκετά ακριβά, χρειάζεστε μόνο 25 μύρτιλα για να αποκτήσετε 800 με 1000 mg φωσφόρου. Επιπλέον, τα μύρτιλα δεν περιέχουν κάλιο, κάτι που θα πρέπει να αποφεύγετε αν υπάρχει κίνδυνος ανάπτυξης της νεφρικής νόσου.

Δείτε επίσης: Συμβουλές για να αποφύγετε την κατακράτηση υγρών

Σέλινο

Κάποτε θεωρούνταν ότι αν κάποιος έπασχε από τη νεφρική νόσο θα έπρεπε να αποφεύγει την κατανάλωση του σέλινου. Αλλά αντιθέτως, μπορεί να προσφέρει εξαιρετικά οφέλη.

Τα θρεπτικά συστατικά στο σέλινο βοηθούν στην εξισορρόπηση των επιπέδων της ορμόνης του στρες και βελτιώνουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Συνήθως, αυτοί οι δυο παράγοντες μεταβάλλονται όταν κάνει την εμφάνισή της η νεφρική νόσος.

Εκτός από αυτό, χάνετε βάρος πιο εύκολα όταν προσθέτετε σέλινο στη διατροφή σας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κάθε ματσάκι σέλινο έχει μόνο 10 θερμίδες και το σώμα σας καίει περισσότερες θερμίδες απορροφώντας το.

Μελιτζάνα

melitzana

Συνήθως, οι ασθενείς που πάσχουν από νεφρική νόσο έχουν πολύ περιορισμένη διατροφή. Ωστόσο, μια από τις τροφές που συνιστάται πάντα είναι οι μελιτζάνες.

Αυτό το λαχανικό είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη βελτίωση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος.

Προσφέρει επίσης βιταμίνες Β, C και φολικό οξύ που είναι βασικά θρεπτικά συστατικά για το σώμα σας.

2. Να αποφεύγετε την κατανάλωση πολλών πρωτεϊνών

Αν και χρειάζεστε τις πρωτεΐνες, θα πρέπει να λαμβάνετε 10% με 35% σε ημερήσια βάση για να αποφύγετε τη νεφρική νόσο. Επίσης, είναι καλύτερα να επιλέγετε λαχανικά που αποτελούν πλούσιες πηγές πρωτεϊνών αντί για κρέατα ή γαλακτοκομικά προϊόντα.

3. Περιορίστε την πρόσληψη αλατιού

Έχουμε συνηθίσει να καταναλώνουμε τεράστιες ποσότητες αλατιού. Το αλάτι βρίσκεται στα περισσότερα είδη επεξεργασμένων τροφίμων και αν δεν είστε προσεκτικοί μπορεί να αναπτύξετε νεφρική νόσο.

Μια καλή αρχή είναι να περιορίσετε την ποσότητα του αλατιού που ρίχνετε στο πιάτο σας. Για παράδειγμα, μπορεί να τρώτε σαλάτες χωρίς να προσθέτετε αλάτι ακόμη και όταν η συνταγή αναφέρει την προσθήκη μιας πρέζας αλατιού.

Οι περισσότερες σάλτσες για σαλάτα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και άλλα συντηρητικά.

alati

Στο μαγείρεμα μπορείτε να επιλέξετε το θαλασσινό αλάτι ως υποκατάστατο. Θα πρέπει να αποφεύγετε άλλα υποκατάστατα αλατιού που κυκλοφορούν στην αγορά. Συνήθως, φτιάχνονται από χημικά που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τα νεφρά σας.

Ο λόγος που πρέπει να αποφεύγετε το επιτραπέζιο αλάτι είναι επειδή μπορεί να αυξήσει την πίεση του αίματός σας, προκαλώντας επιπλοκές με διαβήτη και άλλες διαταραχές.

Επισκεφτείτε αυτό το άρθρο: Τα παντζάρια μειώνουν την αρτηριακή πίεση

3. Να παρακολουθείτε τα επίπεδα σακχάρου και της πίεσης του αίματος

Γνωρίζατε ότι οι άνθρωποι που έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση και διαβήτη είναι περισσότερο επιρρεπείς στην ανάπτυξη της νεφρικής νόσου; Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι και οι δυο διαταραχές επηρεάζουν τη λειτουργία των νεφρών.

Όταν η πίεση του αίματος αυξάνεται πάνω από το φυσιολογικό, τα νεφρά σας δυσκολεύονται να φιλτράρουν τις τοξίνες από το αίμα σας και να τις αποβάλλουν μέσω των ούρων. Αν δεν παρακολουθείτε και δεν ελέγχετε αυτή την κατάσταση, στο τέλος τα νεφρά σας μπορεί να πάθουν ανεπανόρθωτη ζημιά.

Όσον αφορά στο διαβήτη, ο γιατρός σας θα πρέπει να ελέγχει τη λειτουργία των νεφρών σας τουλάχιστον δυο φορές το χρόνο.

4. Να ασκείστε τακτικά

askisi

Η σωματική αδράνεια είναι ένας από τους χειρότερους εχθρούς των νεφρών σας. Όταν περνάτε πολύ χρόνο καθιστοί ή ακίνητοι, τα νεφρά σας επιβραδύνονται και δυσκολεύονται να εκτελέσουν τις καθιερωμένες εργασίες τους.

Αν ασκείστε για λίγο αλλά κάθε μέρα, θα μπορέσετε να αποφύγετε τη νεφρική νόσο. Δοκιμάστε να ασκείστε για 30 λεπτά τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.

Η νεφρική νόσος μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στη ζωή σας. Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικό να ακολουθήσετε τα σωστά βήματα και να εμποδίσετε την εμφάνισή της. Αν πάσχετε ήδη από αυτό το πρόβλημα, μπορείτε να το αντιστρέψετε κάνοντας αυτές τις μικρές ρυθμίσεις στον τρόπο ζωής σας.

Ίσως σας αρέσουν