5 λόγοι για να πίνετε καφέ

Αν θεωρούσατε πάντα τον καφέ ως κάτι κακό, θα χαρείτε να μάθετε ότι στην πραγματικότητα είναι ένα ρόφημα που μπορεί να συνεισφέρει στην υγεία σας. Και αν ασκείστε, η καφεΐνη μπορεί επίσης να σας εξασφαλίσει ακόμα περισσότερες ωφέλειες για την υγεία. Ακολουθούν πέντε λόγοι για να πίνετε καφέ, να διατηρείτε ένα δραστήριο τρόπο ζωής και να απολαμβάνετε όλες τις ωφέλειες που μπορεί να σας εξασφαλίσει αυτό το ρόφημα.

Πολλοί άνθρωποι πίνουν καφέ με το που ξυπνούν το πρωί και, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, ένα φλιτζάνι καφέ συμβάλλει στην απώλεια βάρους. Στη συγκεκριμένη ισπανική μελέτη, που δημοσιεύτηκε στη Revista Internacional de Nutrición Deportiva y Metabolismo (Διεθνές Περιοδικό για την Αθλητική Διατροφή και το Μεταβολισμό) διαπιστώθηκε ότι οι προπονούμενοι αθλητές που κατανάλωναν καφεΐνη πριν την άσκηση έκαιγαν κατά 15% περίπου περισσότερες θερμίδες τρεις ώρες μετά την άσκηση συγκριτικά με τους αθλητές που λάμβαναν ένα πλασέμπο. Η δόση που προκάλεσε αυτή την επίδραση ήταν 4,5 mg καφεΐνης για κάθε κιλό σωματικού βάρους. Για μια γυναίκα που ζυγίζει 68 κιλά, η ποσότητα που θα μπορούσε να καταναλώνει κάθε πρωί θα ήταν περίπου 300 mg καφεΐνης, δηλαδή η ποσότητα που περιέχεται σε περίπου 355 ml καφέ.

1. Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος

Σε μια πρόσφατη ιαπωνική μελέτη εξετάστηκαν οι επιδράσεις του καφέ στην κυκλοφορία του αίματος σε ανθρώπους δεν έπιναν καφέ τακτικά. Μισοί συμμετέχοντες ήπιαν ένα φλιτζάνι 148 ml με κανονικό καφέ και οι άλλοι με ντεκαφεϊνέ. Έπειτα οι επιστήμονες μέτρησαν τη ροή του αίματος σε ένα δάχτυλο για να δουν πόσο καλά λειτουργούσαν τα μικρότερα αγγεία του αίματος στο σώμα. Στους ανθρώπους που ήπιαν τον κανονικό καφέ παρατηρήθηκε μια αύξηση της ροής του αίματος κατά 30% μέσα σε ένα διάστημα 75 λεπτών συγκριτικά με εκείνους που ήπιαν τον ντεκαφεϊνέ. Επομένως, αν πίνετε καφέ κάθε πρωί ή μετά το φαγητό, η κυκλοφορία του αίματός σας μπορεί να βελτιωθεί.

2. Μειώνει το μυϊκό πόνο

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις διαπίστωσαν ότι η λήψη καφεΐνης σε ποσότητα ίση με εκείνη σε δύο ή τρία φλιτζάνια καφέ μία ώρα πριν από εντατική άσκηση τριάντα λεπτών μειώνει την αίσθηση του μυϊκού πόνου. Το συμπέρασμα είναι ότι η καφεΐνη μπορεί να σας βοηθήσει να ασκηθείτε λίγο εντατικότερα κατά την προπόνηση ενδυνάμωσης ή άλλα είδη προπόνησης, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της δύναμης και/ή της αντοχής των μυών.

3. Βελτιώνει τη μνήμη

egefalos

Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε φέτος από το Πανεπιστήμιο Τζον Χόπκινς διαπιστώθηκε ότι η καφεΐνη βελτιώνει τη μνήμη μέχρι και 24 ώρες μετά την κατανάλωσή της. Οι ερευνητές έδωσαν σε ανθρώπους που δεν κατανάλωναν συχνά καφεΐνη ένα πλασέμπο 200 mg καφεΐνης πέντε λεπτά μετά τη μελέτη μιας σειράς εικόνων εκ μέρους τους. Την επόμενη μέρα ζήτησαν και από τις δύο ομάδες να θυμηθούν τις εικόνες. Η ομάδα που είχε καταναλώσει καφεΐνη είχε σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει ότι ο καφές μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε καλύτερη μνήμη. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ενισχύσει τον εγκέφαλό σας, κάτι πολύ χρήσιμο στην καθημερινότητά σας.

4. Βοηθάει στη διατήρηση των μυών

Σε μια πρόσφατη μελέτη με ζώα, επιστήμονες ειδικευμένοι στον αθλητισμό από το Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι διαπίστωσαν ότι η καφεΐνη βοηθάει στην αποκατάσταση της απώλειας μυϊκής δύναμης που προκύπτει κατά τη γήρανση. Η προστατευτική της δράση παρατηρήθηκε επίσης στο διάφραγμα, τον κύριο μυ που χρησιμοποιείται κατά την αναπνοή και στο σπονδυλικό μυ. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, σε μέτρια ποσότητα, η καφεΐνη μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της γενικής φυσικής κατάστασης και να μειώσει τον κίνδυνο τραυματισμών που συνδέονται με την ηλικία.

5. Δίνει ενέργεια στους μυς

Σε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Journal of Applied Psychology (Περιοδικό Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας) διαπιστώθηκε ότι λίγη καφεΐνη μετά την άσκηση μπορεί επίσης να είναι ωφέλιμη, ειδικά για αθλητές αντοχής που προπονούνται καθημερινά. Η μελέτη βρήκε ότι, συγκριτικά με την κατανάλωση υδατανθράκων μόνο, ο συνδυασμός καφεΐνης και υδατανθράκων είχε ως αποτέλεσμα μια αύξηση της τάξης του 66% στο γλυκογόνο των μυών τέσσερις ώρες μετά από μια εντατική προπόνηση. Το γλυκογόνο, η μορφή με την οποία οι υδατάνθρακες αποθηκεύονται στους μύες, λειτουργεί ως ζωτική ενέργεια κατά τις προπονήσεις και τροφοδοτεί τις κινήσεις που απαιτούν δύναμη. Ένα καλύτερο απόθεμα γλυκογόνου σημαίνει ότι η ικανότητά σας για άσκηση αυξάνεται.

Κατηγορίες: Υγιεινές Συνήθειες Ετικέτες:
Ίσως σας αρέσουν