5 θεραπείες για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

Όλοι σε κάποια στάδιο της ζωής μας έχουμε αντιμετωπίσει το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας, άλλοι σε πιο ήπια και άλλοι σε πιο έντονη μορφή. Σκεφτείτε για λίγο τις πολυάριθμες τηλεοπτικές διαφημίσεις που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα οι οποίες προσφέρουν θεραπείες και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές παρενέργειες. Ωστόσο, η αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας απαιτεί μόνο μερικά απλά βήματα και θα μπορέσετε να απαλλαχτείτε από τους πόνους και τη δυσφορία που τη συνοδεύουν.

Από που προέρχεται η δυσκοιλιότητα;

Σύμφωνα με μελέτες, η δυσκοιλιότητα εμφανίζεται σε έναν στους 5 ανθρώπους και η πλειοψηφία αυτών είναι γυναίκες ή άνθρωποι ηλικίας άνω των 65 ετών. Οι γυναίκες είναι περισσότερο επιρρεπείς σε αυτή την πάθηση λόγω της διακύμανσης των ορμονών και της εμμήνου ρύσης. Συχνά, μπορεί να φαίνεται ότι πάσχετε από δυσκοιλιότητα αν πηγαίνετε στην τουαλέτα μόνο μια με τρεις φορές την εβδομάδα. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε μερικές από τις βασικές αιτίες της δυσκοιλιότητας. Πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας ότι αν πάσχετε από δυσκοιλιότητα για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό μπορεί να σας προκαλέσει σοβαρά προβλήματα.

  • Ανθυγιεινή διατροφή ή γρήγορη κατανάλωση του φαγητού
  • Παράλειψη του πρωινού γεύματος
  • Καθιστική ζωή
  • Συγκεκριμένα συνταγογραφούμενα φάρμακα (φάρμακα κατά της υπέρτασης, αντικαταθλιπτικά και αγχολυτικά φάρμακα)
  • Αμέλεια ή αναβολή της επίσκεψης στην τουαλέτα

5 συμβουλές για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

  1. Καταναλώνετε κάποιο υγιεινό πρωινό;

proino

Το πρωινό γεύμα είναι άκρως απαραίτητο. Μερικές φορές είναι επιτακτική ανάγκη να φύγουμε βιαστικά από το σπίτι εφόσον έχουμε πιεί μόνο μια κούπα καφέ. Ωστόσο το πρωινό γεύμα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο καθώς σας βοηθά να διατηρείστε υγιείς κάθε μέρα. Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας με το οποίο γεμίζουμε το σώμα μας με ενέργεια ενώ παράλληλα αποτελεί ένα εξαιρετικό ξεκίνημα για να προετοιμαστείτε σωστά για το υπόλοιπο της ημέρας. Αυτό το πρώτο γεύμα της ημέρας ρυθμίζει τις διατροφικές σας συνήθειες και αναζωπυρώνει το πεπτικό σας σύστημα με στόχο να ενισχύσει τη σωστή λειτουργία του. Επομένως, ποιο είναι το καλύτερο είδος πρωινού γεύματος;

  • Ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι (ή χυμό ανανά)
  • Ένα μπολ με βρώμη, ξηρούς καρπούς, μερικές σταφίδες και λίγο γάλα σόγιας. Όλα αυτά τα υλικά παρέχουν μια υγιεινή δόση φυτικών ινών στο πεπτικό σας σύστημα.
  • Μια κούπα με ζεστό πράσινο τσάι: Η κατανάλωση κάποιου ζεστού ροφήματος κατά τις πρωινές ώρες της ημέρας βοηθά το πεπτικό σας σύστημα και το πράσινο τσάι αποτελεί πάντα μια γευστικότατη επιλογή.

Πόσο νερό πρέπει να πίνετε την ημέρα;

nero

Ήδη γνωρίζουμε ότι είναι σημαντικό να πίνουμε τουλάχιστον δυο λίτρα νερό την ημέρα. Η κατανάλωση νερού ενισχύει τη σωστή λειτουργία των οργάνων σας, επιτρέπουν στα νεφρά σας να φιλτράρουν καλύτερα το αίμα και να αποβάλλουν τις τοξίνες, ενδυναμώνει τις λειτουργίες του ήπατος και διασφαλίζει τη βέλτιστη λειτουργία του πεπτικού σας συστήματος το οποίο θα βοηθήσει ώστε η επίσκεψή σας στην τουαλέτα να είναι μια ανώδυνη διαδικασία, χωρίς ενοχλήσεις. Δεν απαιτεί και ιδιαίτερο χρόνο για να βάλετε ένα μπουκάλι νερό μέσα στην τσάντα σας πριν φύγετε από το σπίτι. Παράλληλα, αν αισθάνεστε την ανάγκη να προσθέσετε κάποια γεύση στο νερό σας προσθέστε λίγο χυμό λεμονιού για επιπλέον ενίσχυση. Το αποτέλεσμα θα είναι ένα δροσιστικό και γευστικό ρόφημα.

3. Οι σαλάτες είναι το κλειδί της επιτυχίας σας

salata

Μην υποκύψετε στον πειρασμό των εύκολων και γρήγορων γευμάτων που διατηρείτε στο ψυγείο σας ή στην κατάψυξη και απαιτούν τη χρήση ενός φούρνου μικροκυμάτων. Αποφύγετε τα προμαγειρεμένα φαγητά. Είναι απαραίτητο να καταναλώνετε φρέσκα φρούτα και λαχανικά τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Οι σαλάτες είναι εύκολες στην προετοιμασία τους. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ότι έχετε άμεσα διαθέσιμο· φρέσκο μικρό σπανάκι, με φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα. Οι φέτες ανανά πάνω σε ένα στρώμα από σπανάκι και ξηρούς καρπούς και το ψητό κοτόπουλο με ελαιόλαδο ή χυμό λεμονιού είναι η τέλεια σύνθεση για ένα πεντανόστιμο και υγιεινό γεύμα. Και να θυμάστε, η κατανάλωση ωμών τροφών ενισχύει τα υγιή πεπτικά ένζυμα και διευκολύνει τη διαδικασία της πέψης. Αν είναι εφικτό, καταναλώνετε ωμές ντομάτες, κρεμμύδι και πράσινες πιπεριές.

Και τι λέτε για ένα μεγάλο ποτήρι κρύο χυμό από παντζάρι; Ή αγκινάρες με ελαιόλαδο και ξύδι; Υπάρχουν πολλές απλές και γευστικές συνταγές που μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα της δυσπεψίας. Να θυμάστε ότι πρέπει να αποφεύγετε εκείνες τις τροφές που απορροφούν νερό και το κλέβουν από το σύστημά σας (στυπτικά). Προτιμήστε τροφές που ενισχύουν το πεπτικό σας σύστημα (μήλα, μπανάνες και αχλάδια).

4. Μη φοβάστε το ψωμί

psomi

Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν ξεκινάτε κάποια καινούργια δίαιτα ή διατροφικές συνήθειες. Είναι αρκετά περιοριστικές στις τροφές που μπορείτε να καταναλώσετε και τελικά καταλήγουν να σας στερούν τις τροφές που είναι πλούσιες σε σιτηρά ολικής άλεσης και δημητριακά που είναι απαραίτητα για την ενίσχυση της υγείας του πεπτικού σας συστήματος. Μην διστάσετε να καταναλώσετε ψωμί λόγω της κακής φήμης του και επειδή πιστεύετε ότι αν το καταναλώσετε θα πάρετε κιλά, καθώς αυτό δεν αληθεύει. Η διατήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής είναι κάτι ιδιαίτερα καλό, αλλά η κατανάλωση φυτικών ινών και δημητριακών που περιέχονται στο ψωμί αποτελεί ένα βασικό κομμάτι μιας υγιούς και ισορροπημένης διατροφής. Παράλληλα θα πρέπει να βεβαιώνεστε ότι έχετε καταναλώσει την απαραίτητη ημερήσια πρόσληψη η οποία θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα της δυσκοιλιότητας και τελικά θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε πολύ καλύτερα.

Το ιδανικό είναι να καταναλώνετε ψωμί ολικής άλεσης. Να αποφεύγετε το άσπρο ψωμί καθώς αυτό συνήθως ψήνεται με επιπλέον λίπος και ραφιναρισμένο αλεύρι. Το καλύτερο ψωμί που μπορούμε να σας προτείνουμε είναι το ψωμί βρώμης, κατά προτίμηση σίκαλης, που περιέχει υγιή λιπαρά και μπορεί να σας βοηθήσει να επισκεφτείτε την τουαλέτα.

5. Να κάνετε καθημερινά ασκήσεις

perpatima

Μισή ώρα με σαράντα λεπτά ασκήσεων είναι υπέρ αρκετά για να διατηρήστε υγιής. Η καθιστική ζωή μπορεί να αποφέρει αρνητικές επιδράσεις στο πεπτικό σας σύστημα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει δυσλειτουργίες ή ακόμη και πιο σοβαρά προβλήματα. Είναι σημαντικό να βρίσκεστε πάντα σε κίνηση. Πηγαίνετε για τζόκινγκ, για περπάτημα ή μια βόλτα με το ποδήλατο. Πηγαίνετε για πρωινό περπάτημα μαζί με μια φίλη σας  και κάντε αυτό το χρόνο που περνάτε ευχάριστο και διασκεδαστικό. Αν βάλετε την άσκηση στην καθημερινή σας ρουτίνα, το σώμα σας και το πεπτικό σας σύστημα θα σας ευγνωμονούν για αυτό.

Κατηγορίες: Υγιεινές Συνήθειες Ετικέτες:
Ίσως σας αρέσουν