5 τροφές που καταπολεμούν και εξαλείφουν το κορεσμένο λίπος

Το κορεσμένο λίπος που περιέχεται σε πολλές από τις τροφές που τρώμε μπορεί να θέσει σημαντικούς κινδύνους για την υγεία. Προσθέστε μερικές από τις παρακάτω υγιεινές και νόστιμες τροφές στη διατροφή σας για να σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε και να εξαλείψετε το κορεσμένο λίπος.

Το κορεσμένο λίπος θέτει σοβαρό κίνδυνο για την υγεία επειδή επιταχύνει τη συσσώρευση χοληστερίνης στις αρτηρίες σας, η οποία μπορεί να τις σκληρύνει ή να τις φράξει.

Το μεγάλο πρόβλημα με τον τρόπο ζωής μας σήμερα είναι ότι η διατροφή μας τείνει να είναι υπερβολικά πλούσια σε τροφές που περιέχουν κορεσμένα ή τρανς λιπαρά.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρέας, η ζάχαρη και οι περισσότερες «πρόχειρες» τροφές μοιάζουν με δαμόκλειο σπάθη.

Οι τροφές αυτές μπορούν να αφαιρέσουν χρόνια από τη ζωή σας και να φέρουν πιο κοντά σας τον κίνδυνο μιας καρδιακής προσβολής ή ενός εγκεφαλικού χωρίς καν να το συνειδητοποιείτε.

Πρέπει όμως να είμαστε ξεκάθαροι: η λύση δεν είναι απλώς το να αφαιρέσετε τελείως τις τροφές αυτές από τη διατροφή σας ή το να σταματήσετε να τρώτε οποιοδήποτε είδος λίπους.

Το κλειδί εδώ είναι η ισορροπία και μια διατροφή υψηλής ποιότητας χαρακτηριζόμενη από ποικιλία, στα πλαίσια της οποίας προσέχετε τις ποσότητες που τρώτε και ακολουθείτε την (ίσως κάπως ξεχασμένη) πυραμίδα διατροφής που μάθατε στο σχολείο.

Στην πραγματικότητα, συχνά στρεφόμαστε σε τροφές που περιέχουν πολλά λιπαρά επειδή μας ικανοποιούν. Ανακουφίζουν από το άγχος, έχουν ωραία γεύση και γενικά φτιάχνονται εύκολα.

Το καλό φαγητό, από την άλλη πλευρά, χρειάζεται χρόνο, αφοσίωση και εξάσκηση.

Ακολουθούν πέντε τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν να εξαλείψετε ή τουλάχιστον να μειώσετε την ποσότητα των κορεσμένων λιπών που έχουν συσσωρευτεί στο σώμα σας.

1. Καρπούζι

Το κορεσμένο λίπος προέρχεται κυρίως από τα λιπαρά οξέα που περιέχονται στα τηγανητά φαγητά, στα προϊόντα αρτοποιίας του εμπορίου, στα επεξεργασμένα τρόφιμα και στη μαργαρίνη.

Πρέπει να καταναλώνουμε τις παραπάνω τροφές με μέτρο και να αναζητούμε πιο υγιεινές εναλλακτικές, οι οποίες θα μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα. Επίσης θα αρχίσετε να λατρεύετε αυτές τις νόστιμες, υγιεινές επιλογές.

Μια τροφή που οπωσδήποτε θα λατρέψετε είναι το καρπούζι. Τώρα το καλοκαίρι, είναι καλή ιδέα να αξιοποιείτε πλήρως το καρπούζι και να το καταναλώνετε σε σαλάτες, χυμούς ή μόνο του. Ακολουθούν μερικοί λόγοι για τους οποίους είναι τόσο εξαιρετικό:

  • Το καρπούζι αποτελείται κατά 90% από νερό, επομένως όχι μόνο σας χορταίνει αλλά και εγγυάται ότι το κορεσμένο λίπος σταδιακά θα εξαλειφθεί.
  • Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το γεγονός ότι ένα φλιτζάνι καρπούζι (200 γραμμάρια) εξασφαλίζει σχεδόν το 30% της βιταμίνης C που χρειάζεστε μέσα σε μια μέρα.
  • Μπορεί επίσης να εκπλαγείτε μαθαίνοντας ότι το φρούτο αυτό περιέχει πολύ περισσότερα συστατικά εκτός από απλό νερό: μια κανονική μερίδα εξασφαλίζει σίδηρο, κάλιο και βιταμίνη Β6.
  • Το καρπούζι περιέχει επίσης λυκοπένιο, μια αντιοξειδωτική ουσία που προάγει την απώλεια βάρους εξαλείφοντας παράλληλα το κορεσμένο λίπος.

2. Αμύγδαλα

amigdala

Πολλοί από εσάς μπορεί να εκπλαγείτε από αυτό. Όντως συνεισφέρουν τα αμύγδαλα στην καταπολέμηση των κορεσμένων λιπών προάγοντας την απώλεια βάρους;

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Obesity αποκάλυψε ότι, όταν προστίθενται αμύγδαλα σε μια ισορροπημένη διατροφή που χαρακτηρίζεται από ποικιλία, βελτιώνουν την ικανότητα εξάλειψης των κορεσμένων λιπών. Να γιατί:

  • Τα αμύγδαλα περιέχουν ένα συστατικό που περιορίζει την ικανότητα του σώματός σας να απορροφά το λίπος.
  • Αν τα προσθέσετε στη διατροφή σας με τον σωστό τρόπο, θα ωφεληθείτε από αυτά. Μπορείτε να απολαμβάνετε οχτώ με δέκα αμύγδαλα στο πρωινό σας μαζί με φρυγανισμένο ψωμί και μια μπανάνα, για παράδειγμα.

3. Αγγούρια

Χυμός με αγγούρι, λεμόνι και μήλο, αγγουροσαλάτα, σούπα με αγγούρι και μέντα…

Οι επιλογές είναι ατελείωτες, όπως και οι ωφέλειες. Η ευημερία και η υγεία σας θα βελτιωθούν και η διατροφή σας θα περιέχει λιγότερο κορεσμένο λίπος. Να γιατί τα αγγούρια είναι τόσο εξαιρετικά:

  • Τα αγγούρια περιέχουν βιταμίνες Α, C και Κ, καθώς και μεταλλικά στοιχεία όπως μαγνήσιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, φώσφορο, χαλκό, σίδηρο και ψευδάργυρο.
  • Είναι πλούσια σε νερό και φυτικές ίνες και περιέχουν πολύ λίγο λίπος.
  • Τα αγγούρια σας βοηθούν να παραμείνετε ενυδατωμένοι και επίσης σας επιτρέπουν να καθαρίσετε το σώμα σας από τις τοξίνες χάρη στη διουρητική δράση τους.

Προσθέστε τα στην καθημερινή διατροφή σας. Θα προσέξετε τα αποτελέσματα.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Αγγούρια: τα πολλαπλά τους οφέλη στην υγεία.

 

4. Πράσινα μήλα

milo kommeno sti mesi

Τι λέτε να τρώτε ένα πράσινο μήλο με το που ξυπνάτε το πρωί; Συνδυάζουν τέλεια τη γλυκιά και την ξινή γεύση. Να γιατί τα πράσινα μήλα είναι τόσο εξαιρετικά:

  • Τα πράσινα μήλα αποτελούν μία από τις καλύτερες πηγές φλαβονοειδών ουσιών οι οποίες, μαζί με την επικατεχίνη, συμβάλλουν στη φροντίδα της σιλουέτας σας.
  • Αυτό επιτυγχάνεται επειδή καταπολεμούν τα πιο ανθεκτικά λιπίδια που αποθηκεύονται στην περιοχή της κοιλιάς.
  • Χάρη στο γεγονός αυτό προάγεται η κυκλοφορία του αίματος για την εξάλειψη των εναποθέσεων κακής χοληστερίνης εξαιτίας του κορεσμένου λίπους.
  • Με μόλις 80 θερμίδες ανά μερίδα, έχετε στα χέρια σας ένα χορταστικό φρούτο που σας βοηθάει επίσης να σταθεροποιήσετε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

5. Αβοκάντο

avocado se fetes

Το αβοκάντο είναι εκπληκτικό και μαγικό. Πώς μπορεί αυτό το φρούτο με τις πολλές θερμίδες να προάγει την απώλεια βάρους;

Υπάρχουν τροφές που έχουν θετικές επιδράσεις οι οποίες μετρούν περισσότερο από ό,τι η περιεκτικότητά τους σε θερμίδες. Μάλιστα, αν τρώτε μισό αβοκάντο τη μέρα, θα προσέξετε μερικές εκπληκτικές επιδράσεις.

Το ακόρεστο λίπος που περιέχει το αβοκάντο αναστέλλει την πείνα ενώ ταυτόχρονα φροντίζει την καρδιά και το συκώτι σας.

Ωστόσο έχει σημασία ο τρόπος με τον οποίο το τρώτε. Συνιστούμε να συνοδεύετε το αβοκάντο μόνο με λίγο καστανό ρύζι και σολομό, καρύδια και λίγο λευκό πιπέρι.

Είναι νόστιμο και υγιεινό!