5 τρόποι για να κινητοποιηθείτε όταν αισθάνεστε καταβεβλημένοι

Αισθάνεστε καταβεβλημένοι; Είστε δυσαρεστημένοι από τη ζωή σας; Πάρτε τα ηνία της ζωής σας στα χέρια σας και πιάστε δουλειά. Εφαρμόστε τις παρακάτω ιδέες και κινηθείτε προς τη ζωή που επιθυμείτε.

Ακόμα κι αν είστε οι πιο θετικοί άνθρωποι στον κόσμο, ίσως μερικές φορές δυσκολεύεστε να κινητοποιηθείτε. Μερικές φορές απλώς κολλάτε στη ρουτίνα και οι θετικές αλλαγές μοιάζουν ακατόρθωτες.

Μην ανησυχείτε. Υπάρχει ελπίδα.

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι υπάρχουν βήματα τα οποία σας βοηθούν να ξεπεράσετε την κατάθλιψη και να προχωρήσετε στη ζωή σας.

Η κινητοποίηση είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, επανάληψη και πειθαρχία.

Ακόμα και οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι στον κόσμο έχουν αισθανθεί απαθείς ή καταβεβλημένοι και έχουν καταφέρει να το ξεπεράσουν. Τα καλά νέα είναι ότι όλοι μπορούν να ξεπεράσουν την έλλειψη κινητοποίησης και να επιτύχουν τους στόχους τους.

Γι’αυτό είναι σημαντικό να θυμάστε ότι δεν είναι ποτέ αργά για να κινητοποιηθείτε.

Τα παρακάτω πέντε απλά βήματα θα σας βοηθήσουν να κάνετε τις θετικές αλλαγές που χρειάζεστε στη ζωή προκειμένου να ξεπεράσετε τα εμπόδια και να πετύχετε τους στόχους σας.

1. Θέστε έναν ξεκάθαρο στόχο

Όταν πέφτετε σε κατάθλιψη, ίσως αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αισθάνεστε καταβεβλημένοι επειδή αναλαμβάνετε περισσότερα από όσα μπορείτε να διαχειριστείτε. Ίσως προσπαθείτε να κάνετε πάρα πολλά και ξεχνάτε την εστίαση και την ελεύθερη βούλησή σας.

Καταρχάς είναι σημαντικό να συνεχίσετε να επανεστιάζετε στον στόχο σας. Έτσι μπορείτε να κατευθύνετε όλες τις προσπάθειες και την αφοσίωσή σας προς αυτόν και να επιτύχετε τις αλλαγές που επιθυμείτε στη ζωή σας.

Θέλετε να χάσετε βάρος; Ελπίζετε να διαβάζετε περισσότερο; Θα θέλατε να ξυπνάτε πιο νωρίς;

Καθορίστε τον στόχο σας και καταγράψτε τον με όσο μεγαλύτερη σαφήνεια μπορείτε. Για παράδειγμα: Θα χάσω πέντε κιλά μέχρι την 1η Ιανουαρίου.

2. Αναζητήστε κινητοποίηση

Αυτό σημαίνει να βρείτε το καύσιμο που θα σας ωθήσει να κινητοποιείτε τον εαυτό σας: το «γιατί» σας. Οι άνθρωποι είναι προγραμματισμένοι να αποφεύγουν τον πόνο και να αναζητούν την ευχαρίστηση.

Ο βραχυπρόθεσμος πόνος μπορεί να αποτελεί μια καλή στρατηγική όταν προσπαθείτε να κάνετε αλλαγές που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής σας μακροπρόθεσμα.

Για να ξεπεράσετε τον πόνο, δεν έχετε άλλη επιλογή από το να αλλάξετε. Μπορεί αυτό να χρειάζεται ο νους σας για να προχωρήσει μπροστά.

Βρείτε τα σημεία πόνου και τα σημεία ευχαρίστησης που αντιμετωπίζετε και συνδέστε τα με τον στόχο που καταγράψατε.

3. Δημιουργήστε μια ρουτίνα για επιτυχία

Μόλις προσδιορίσετε τον στόχο σας, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχουν δυνάμεις που δεν έχουν καμία σχέση με την εύρεση κινητοποίησης.

Όταν εγκαταλείπετε τις καθημερινές σας συνήθειες και αποκτάτε καινούργιες, καλύτερες συνήθειες, μπορείτε να στρέψετε την κατεύθυνση των πράξεών σας προς όφελός σας αντί να παραμένετε παγιδευμένοι σε κακές συνήθειες.

Δεν χρειάζεται να κάνετε απαραίτητα τεράστιες αλλαγές για να δείτε βελτίωση. Μπορείτε να ξεκινήσετε σιγά-σιγά, έτσι θα είναι πιο εύκολο να αυξήσετε τις αλλαγές με τον καιρό.

Αυτό μπορεί να είναι τόσο απλό όσο το να ασκείστε δύο λεπτά τη μέρα μια ορισμένη ώρα και να συνεχίσετε να αυξάνετε το χρονικό διάστημα όπως αποφασίζετε ότι χρειάζεται.

Προγραμματίστε τον νου σας να εγκαταλείψει τις παλιές συνήθειες και δημιουργήστε μια ρουτίνα η οποία σας ικανοποιεί. Επίσης το να ρυθμίσετε υπενθυμίσεις στον κινητό σας τηλέφωνο μπορεί να φανεί χρήσιμο.

4. Γίνετε υπόλογοι

Αν πρόκειται να τρέξετε σε κάποιον μαραθώνιο, προκαλέστε τους φίλους σας να δοκιμάσουν ή να στοιχηματίσουν υπέρ σας μερικά χρήματα, για παράδειγμα. Αυτό θα σας κινητοποιήσει να κάνετε ό,τι μπορείτε για να πετύχετε τον στόχο που υποσχεθήκατε.

Ο στόχος σας δεν χρειάζεται να είναι να γίνετε επαγγελματίες αθλητές ή να βγείτε πρώτοι. Ούτε πρέπει να τον επιδιώξετε μονάχα για τους άλλους.

Να θυμάστε ότι ο στόχος σας είναι προσωπικός και η επίτευξή του θα πρέπει να αφορά κυρίως την αίσθηση της υπερηφάνειας για τον εαυτό σας.

Μιλήστε στους ανθρώπους για τον στόχο σας, αναρτήστε την πρόοδό σας σε κοινωνικά δίκτυα, ή ακόμα αναζητήστε στην πραγματική ζωή και στο διαδίκτυο ομάδες ανθρώπων που έχουν τον ίδιο στόχο. Αυτό θα σας συνδέσει με ανθρώπους που θα σας στηρίζουν και θα σας ενθαρρύνουν συνεχώς.

5. Να θυμάστε γιατί κάνετε κάτι

Είναι πολύ εύκολο να χάσετε την ώθηση που είχατε στην αρχή, όταν βρήκατε κινητοποίηση και εστιάσατε σε κάποιον στόχο. Πρέπει να θυμίζετε συνεχώς στον εαυτό σας γιατί ξεκινήσατε.

Χρησιμοποιήστε φράσεις που σας το θυμίζουν και επιπλέον σας κινητοποιούν, όπως mens sana in corpore sano («νους υγιής εν σώματι υγιεί»).

Επίσης αποτελεσματικό είναι το να επαναλαμβάνετε μάντρας. Τοποθετήστε τα κάπου όπου θα τα βλέπετε πριν κοιμηθείτε και μόλις ξυπνάτε το πρωί.

Μπορείτε να προχωρήσετε ένα βήμα παραπέρα και να τραβήξετε ένα βίντεο κινητοποίησης για τον «μελλοντικό εαυτό σας», θυμίζοντάς του τα κίνητρά σας για αλλαγή και τον λόγο για τον οποίο πρέπει να συνεχίσετε, ακόμα κι αν είναι δύσκολο.

Ο μόνος τρόπος να παραμείνετε συνειδητοί όσον αφορά όσα πρέπει να αλλάξετε και να βελτιώσετε είναι να θυμίζετε στον εαυτό σας γιατί κάνετε κάτι.

Αισθάνεστε καταβεβλημένοι; Είστε δυσαρεστημένοι από τη ζωή σας; Πάρτε τα ηνία της ζωής σας στα χέρια σας και πιάστε δουλειά. Εφαρμόστε τις παραπάνω ιδέες και κινηθείτε προς τη ζωή που επιθυμείτε.