6 θεραπείες για το πρήξιμο των ποδιών

· 10 Δεκεμβρίου 2015
Στο παρόν άρθρο, θα σας παρουσιάσουμε έξι θεραπείες για το πρήξιμο των ποδιών.

Στο παρόν άρθρο, θα σας παρουσιάσουμε έξι θεραπείες για το πρήξιμο των ποδιών. Οι αστράγαλοι, τα πέλματα και τα πόδια είναι εκείνα τα μέρη του σώματος που έχουν την τάση να πρήζονται πιο εύκολα όχι μόνο επειδή στηρίζουν το βάρος αλλά κυρίως επειδή επηρεάζονται και από άλλους παράγοντες όπως είναι η διατροφή, οι ορμονικές αλλαγές καθώς και ορισμένες διαταραχές της υγείας. Πολύ συχνά το πρήξιμο των ποδιών, των αστραγάλων και των πελμάτων οφείλεται στην κατακράτηση υγρών του σώματος η οποία με τη σειρά της προκαλεί τη συγκέντρωση τοξινών και υπολειμμάτων επιδεινώνοντας τη φλεγμονή.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να προκαλέσουν πρήξιμο των ποδιών. Μεταξύ των συνηθέστερων αιτιών είναι η εγκυμοσύνη, η παχυσαρκία,  η πολύωρη ορθοστασία και φυσικά τα περιττά υγρά που κατακρατούνται από το σώμα. Ωστόσο, ορισμένες φορές θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτού του είδους το πρήξιμο καθώς μπορεί να αποτελεί σύμπτωμα από κάποιο πολύ πιο σοβαρό πρόβλημα υγείας όπως είναι η ηπατική νόσος, η φλεβική θρόμβωση ή η απόφραξη του λεμφικού συστήματος.

Αν οι αστράγαλοι, τα πέλματα και τα πόδια σας παραμένουν πρησμένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, ο οποίος θα ανακαλύψει την αιτία του κακού. Σε άλλες περιπτώσεις, όταν το πρήξιμο δεν έχει μεγάλη διάρκεια οι ακόλουθες φυσικές θεραπείες μπορεί να σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες και να αποκτήσουν τα άκρα σας το φυσιολογικό τους μέγεθος.

Φυσική άσκηση ενάντια στο πρήξιμο των ποδιών

Πρήξιμο των ποδιών - Γυναίκα κολυμπά

Το πρήξιμο των ποδιών, των αστραγάλων και των πελμάτων μπορεί να είναι αρκετά οδυνηρό και αν δεν ασκείστε, η κατάστασή σας θα επιδεινωθεί. Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν πολλοί, η άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσετε ή να εξαφανίσετε το πρήξιμο στα κάτω άκρα σας. Όταν ασκείστε, βελτιώνετε την κυκλοφορία του αίματος το οποίο βοηθά στην πρόληψη προβλημάτων όπως είναι οι θρόμβοι αίματος.

  • Συμβουλή: Προσπαθήστε να ξεκινήσετε κολύμβηση: Η συγκεκριμένη άσκηση είναι αρκετά ελαφριά και δεν χρειάζεται να ασκείτε επιπλέον πίεση στους αστραγάλους, τα πέλματα και τα πόδια σας.

Διαβάστε και το ακόλουθο άρθρο: Δώστε τέλος στις ημικρανίες με ροζ αλάτι Ιμαλαΐων

Βελτιώστε τη διατροφή σας και περιορίστε την πρόσληψη αλατιού

Η τροφή αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες για την καλή υγεία, την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και την πρόληψη ασθενειών που επηρεάζουν τα κάτω άκρα. Όπως θα γνωρίζετε ήδη, η υπερκατανάλωση αλατιού ή νατρίου είναι μια από τις κύριες αιτίες της κατακράτησης υγρών και της συγκέντρωσης τοξινών στο σώμα. Είναι πολύ σημαντικό να περιορίσετε την πρόσληψη αλατιού, η οποία δεν προέρχεται μόνο από το αλάτι που έχετε στην κουζίνα σας· πολλές άλλες τροφές που αγοράζετε από τα καταστήματα περιέχουν υπερβολική ποσότητα νατρίου.

  • Συμβουλή: Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα υποκατάστατα του αλατιού όπως επίσης και πολλές εναλλακτικές τροφές και συνταγές για να περιορίσετε τις αρνητικές επιδράσεις του. Προσπαθήστε να ακολουθήσετε μια πιο υγιεινή διατροφή για να αποφύγετε την παχυσαρκία και για να μην γίνετε υπέρβαροι.

Ραδίκι

Πρήξιμο των ποδιών - Έγχυμα ραδικιού

Το ραδίκι είναι ένα φυτό πασίγνωστο για τις πανίσχυρες διουρητικές και αποτοξινωτικές του ιδιότητες. Αυτό αναφέρει σε μελέτη της και η Renée A. Street του Συμβουλίου Ιατρικών Ερευνών της Νότιας Αφρικής. Βοηθά στην καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών, η οποία με τη σειρά της βοηθά στη μείωση του πρηξίματος που έχετε στους αστραγάλους, στα πέλματα και στα πόδια σας.

  • Συμβουλή: Φτιάξτε ένα τσάι με ραδίκι και πίνετε τρεις κούπες την ημέρα. Μπορείτε επίσης να εφαρμόσετε το υγρό απευθείας πάνω στην πάσχουσα περιοχή με ένα ύφασμα ή με μια πετσέτα.

Άλατα Epsom

Μια από τις πιο κλασσικές και εξαιρετικές θεραπείες για το πρήξιμο στα κάτω άκρα είναι τα άλατα Epsom. Βοηθούν στη χαλάρωση των άκρων, μειώνουν τις φλεγμονές και προωθούν την καλή κυκλοφορία του αίματος για την πρόληψη ασθενειών και άλλων προβλημάτων. 

  • Συμβουλή: Προσθέστε στη μπανιέρα σας μια κούπα άλατα Epsom και μείνετε στο νερό για τουλάχιστον 15 λεπτά. Αν το πρήξιμο εμφανίζεται μόνο στους αστραγάλους και τα πέλματά σας, μπορείτε να φτιάξετε το μείγμα σε μια λεκάνη και να μουλιάσετε τα πέλματά σας για 20 λεπτά.

Αλόη βέρα

Πρήξιμο των ποδιών - Φύλλο αλόη βέρα κομμένο σε φέτες

Αυτό το φυτό έχει αναρίθμητα οφέλη για το σώμα, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Μια από τις πιο βασικές του ιδιότητες είναι η ικανότητά του να καταπολεμά τις φλεγμονές και να εξαλείφει τις τοξίνες, γεγονός που συμβάλλει στην καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών στα κάτω άκρα. Ο γιατρός Amar Surjushe έχει κάνει μια συνοπτική περιγραφή των ιδιοτήτων της αλόη βέρα.

  • Συμβουλή: Αφαιρέστε το ζελέ από το φρέσκο φύλλο και καταναλώστε δυο κουταλιές της σούπας το πρωί με άδειο στομάχι ανακατεμένο με λίγο νερό ή χυμό. Άλλη μια επιλογή είναι να εφαρμόζετε το φρέσκο ζελέ απευθείας πάνω στις πρησμένες περιοχές.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Δεν έχετε παρά να διαβάσετε αυτό το άρθρο: Η αλόη βέρα είναι ιδανική για το διαβήτη

Μασάζ

Το μασάζ στα πέλματα και τα πόδια είναι πολύ χαλαρωτικό, προωθεί την κυκλοφορία του αίματος και βοηθά στη μείωση της κατακράτησης υγρών. Προσπαθήστε να κάνετε απαλές αλλά σταθερές και ανοδικές κινήσεις.

  • Συμβουλή: Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιήστε αιθέρια έλαια για να κάνετε μασάζ στα πρησμένα άκρα. Μερικά από τα αιθέρια έλαια που έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες είναι:
  • Μέντα
  • Ευκάλυπτος
  • Λεμόνι
  • Λεβάντα