6 υγιεινές συμβουλές για τη βελτίωση της λειτουργίας του θυρεοειδούς

29 Ιουλίου 2018
Ακόμα και αν δεν έχουμε προβλήματα με τον θυρεοειδή αδένα, η φροντίδα του με ορισμένες πρακτικές θα μας βοηθήσει να βελτιστοποιήσουμε τη λειτουργία του. Αυτό με τη σειρά του θα ωφελήσει τη γενική ευημερία μας.

Η σωστή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη υγεία μας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο θυρεοειδής όχι μόνο ρυθμίζει τις σχετικές ορμονικές διαδικασίες αλλά και αποτελεί κλειδί για τον μεταβολισμό, τη διάθεση και το βάρος μας. Επομένως η βελτίωση της λειτουργίας του θυρεοειδούς είναι σημαντική για βέλτιστη ευημερία.

Αν και συνήθως αγνοούμε τον θυρεοειδή μας, αυτό το μικρό όργανο, που βρίσκεται στον μπροστινό μέρος του λαιμού και εκκρίνει ορμόνες που ρυθμίζουν τη δραστηριότητα των ιστών και των κυττάρων των κύριων συστημάτων του οργανισμού μας.

Επίσης, μεταξύ άλλων, ο θυρεοειδής παίζει ρόλο στη σύνθεση των πρωτεϊνών και του αίματος και στην οξυγόνωση των ιστών, καθώς και σε άλλες λειτουργίες που έχουν μεγάλη σημασία για μια καλή ποιότητα ζωής.

Το πρόβλημα είναι ότι, λόγω γενετικών παραγόντων και κακών συνηθειών, μπορεί να παρουσιαστούν ορισμένες διαταραχές και να προκληθούν μεταβολές στη λειτουργία του θυρεοειδούς.

Ως επακόλουθο, πολλά από τα όργανά μας αρχίζουν να δυσκολεύονται και, με τον καιρό, μπορεί να προκληθούν χρόνιες ασθένειες.

Λόγω αυτού είναι σημαντικό να έχετε καλές συνήθειες στον τρόπο ζωής σας, εφαρμόζοντας μερικές από τις συστάσεις μας για τη βελτίωση της λειτουργίας του θυρεοειδούς με φυσικό τρόπο.

1. Μάθετε να διαχειρίζεστε το άγχος

γυναίκα με πολλές υποχρεώσεις

Η ανεπαρκής διαχείριση του άγχους είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την εμφάνιση ανισορροπιών στις λειτουργίες του θυρεοειδούς αδένα.

Αν και το άγχος μπορεί να μη φαίνεται να σχετίζεται με τη λειτουργία του θυρεοειδούς, η συνεχής έκθεση στις επιδράσεις του μπορεί να μειώσει την ικανότητα του σώματος να χρησιμοποιεί τις θυρεοειδικές ορμόνες.

Αυτό οφείλεται στην αυξημένη παραγωγή κορτιζόλης, μιας χημικής ουσίας που δεν αφήνει τις θυρεοειδικές ορμόνες να απορροφηθούν από τα κύτταρα του σώματος.

2. Χρησιμοποιείτε έλαιο καρύδας

Τα λιπαρά οξέα που περιέχει το έλαιο καρύδας αποτελούν εξαιρετικό συμπλήρωμα για τη βελτίωση της λειτουργίας του θυρεοειδούς και των ορμονών. Έτσι οι μεταβολικές δραστηριότητες του σώματος βελτιστοποιούνται.

Χάρη στη σημαντική ποσότητα βιταμινών και αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχει, το έλαιο καρύδας είναι ένα συστατικό που αντισταθμίζει μερικές από τις επιδράσεις των ανισορροπιών στον θυρεοειδή αδένα.

3. Προσθέστε ιώδιο στη διατροφή σας

πιάτο με ψάρια και μαλάκια

Η μειωμένη κατανάλωση τροφών που περιέχουν ιώδιο αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες ανεπάρκειας θυρεοειδικών ορμονών. Πρόκειται για μια πάθηση που είναι γνωστή ως υποθυρεοειδισμός.

Το σώμα μας δεν έχει τη δυνατότητα να παράγει ιώδιο από μόνο του, έτσι πρέπει να το λαμβάνει από υγιεινές τροφές.

Μερικές από τις συνιστώμενες τροφές είναι οι εξής:

  • Θαλασσινά
  • Λιπαρά ψάρια
  • Τυρί
  • Αβγά
  • Θαλασσινό αλάτι
  • Μύρτιλλα
  • Φύκια
  • Βιολογικές φράουλες
  • Βιολογικό γιαούρτι
  • Πατάτες

4. Τρώτε τροφές που περιέχουν ψευδάργυρο

Η έλλειψη ψευδαργύρου στο σώμα μπορεί να οδηγήσει σε δύο βασικές παθήσεις του θυρεοειδούς αδένα: υπερθυρεοειδισμό και υποθυρεοειδισμό.

Η έλλειψη ψευδαργύρου προκαλεί ανισορροπίες στη δραστηριότητα του θυρεοειδούς και στην παραγωγή ορμονών, οδηγώντας σε μια σειρά από ανεπιθύμητες επιδράσεις σε διάφορα ζωτικά συστήματα του σώματος.

Αν και ο ψευδάργυρος μπορεί να απορροφηθεί από συμπληρώματα διατροφής, για τη βελτίωση της λειτουργίας του θυρεοειδούς συνιστάται να εξασφαλίζεται μέσω τροφών όπως οι παρακάτω:

  • Θαλασσινά και ψάρια
  • Άπαχα κρέατα
  • Χοιρινό κρέας
  • Κοτόπουλο
  • Σπανάκι
  • Ξηροί καρποί
  • Σπόροι
  • Πικρή σοκολάτα

5. Να ασκείστε τακτικά

γυναίκα που τρέχει

Μία από τις όχι και τόσο γνωστές ωφέλειες της σωματικής άσκησης είναι η βελτίωση της λειτουργίας του θυρεοειδούς.

Η άσκηση συνιστάται για την αντιμετώπιση του υπερθυρεοειδισμού και του υποθυρεοειδισμού, αφού ρυθμίζει τις θυρεοειδικές ορμόνες και εξισορροπεί τη μεταβολική λειτουργία του σώματος.

Η άσκηση, μεταξύ άλλων, βελτιώνει τη διάθεσή σας και σας βοηθάει να διατηρείτε ένα καλό επίπεδο σωματικής και ψυχικής ενέργειας.

  • Μπορείτε να αφιερώνετε το λιγότερο τριάντα λεπτά τη μέρα σε καρδιαγγειακές ασκήσεις ή σε κάποια ρουτίνα συνδυασμένων ασκήσεων.

6. Φροντίστε να λαμβάνετε αρκετό μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ακόμα ένα απαραίτητο μεταλλικό στοιχείο που σας βοηθάει να προστατέψετε την υγεία του θυρεοειδούς σας. Το πρόβλημα είναι ότι πρόκειται για ένα από τα θρεπτικά συστατικά που απορροφώνται δύσκολα. Και, παρόλο που το μαγνήσιο είναι παρόν σε πολλές τροφές, είναι ένα από τα θρεπτικά συστατικά στα οποία οι άνθρωποι παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη έλλειψη.

Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για τη μετατροπή του ιωδίου κατά την παραγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς. Επίσης η σωστή απορρόφησή του βοηθάει στη διατήρηση της καλής μεταβολικής και ορμονικής υγείας.

Σήμερα διατίθενται συμπληρώματα και λοσιόν εξωτερικής χρήσης με μαγνήσιο, όμως μπορείτε να το λάβετε από τροφές όπως:

  • Αβοκάντο
  • Αβγά
  • Σπανάκι
  • Σταφίδες
  • Καλαμπόκι
  • Μπανάνες
  • Αποξηραμένα βότανα
  • Πίτουρο
  • Κακάο σε σκόνη
  • Ξηροί καρποί
  • Σπόροι (κολοκυθόσποροι, λιναρόσποροι, ηλιόσποροι)

Συντρέχουν παράγοντες που σας θέτουν σε κίνδυνο για εμφάνιση νόσων του θυρεοειδούς; Αν ναι, φροντίστε να εφαρμόσετε όλες τις παραπάνω συστάσεις και βελτιώστε τη λειτουργία του θυρεοειδούς σας και τον τρόπο ζωής σας για μια καλύτερη υγεία.

Φυσικά, καλό είναι να κάνετε τακτικές προληπτικές εξετάσεις ώστε να διαπιστώσετε εγκαίρως την ύπαρξη πιθανών ανωμαλιών στη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.

 

 

Ίσως σας αρέσουν