7 φυσικές θεραπείες για τον έλεγχο της υπέρτασης

· 18 Αυγούστου 2016
Συνιστάται η κατανάλωση τροφών που διαθέτουν διουρητικές ιδιότητες για την εξάλειψη υγρών και της περιττής ποσότητας νατρίου που συνδέονται με την υπέρταση.

Η υψηλή πίεση του αίματος ή υπέρταση είναι ένα από τα πιο κοινά καρδιαγγειακά προβλήματα παγκοσμίως. Είναι επίσης γνωστή και ως «σιωπηλός δολοφόνος» χάρη στον τρόπο που αναπτύσσεται στο σώμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες που εξέδωσε η Αμερικανική Ένωση Καρδιάς, 1 στους 3 ενήλικες πάσχει από υψηλή πίεση του αίματος. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον το ένα τρίτο του πληθυσμού πάσχει από υπέρταση.

Αυτό το υψηλό ποσοστό διάγνωσης έχει προκαλέσει τεράστια ανησυχία σε όλο τον κόσμο και κυρίως επειδή οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν τους κινδύνους και δεν την αντιμετωπίζουν σωστά.

Ανταποκρινόμενες σε αυτές τις ανησυχίες, οι πρωτογενείς υπηρεσίες υγείας προωθούν συνεχώς υγιεινές συνήθειες διαβίωσης στην προσπάθειά τους να διαδώσουν όλες τις πληροφορίες σχετικά με αυτό το θέμα.

Η γνώση των κινδύνων της υπέρτασης είναι ένα από τα κύρια μέτρα για την έναρξη ελέγχου και της αντιμετώπισής της. Αν έχετε αυτό υπόψη σας, θα γνωρίζετε πώς να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση με φυσικό τρόπο και πώς να αποφύγετε τις χρόνιες φαρμακευτικές αγωγές.

Ωμά αμύγδαλα

amugdala

Μια χούφτα ωμά αμύγδαλα την ημέρα θα σας βοηθήσει να ελέγχετε την αρτηριακή σας πίεση χάρη στα πολύτιμα λιπαρά οξέα Ωμέγα 3 που μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης και βελτιώνουν τη λειτουργία της καρδιάς.

Επειδή αποτελούν πλούσια πηγή λιπαρών και θερμίδων δεν σημαίνει ότι θα πάρετε κιλά. Στην πραγματικότητα, τα λιπαρά που περιέχουν τα αμύγδαλα θεωρούνται καλά λιπαρά και μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της μυϊκής μάζας.

Νερό καρύδας

Είναι γευστικό, αναζωογονητικό και ιδανικό για ενυδάτωση κατά τις καυτές ημέρες του καλοκαιριού όπου οι άνθρωποι χάνουν γενικά περισσότερα υγρά.

Περιέχει αρκετή ποσότητα καλίου, ηλεκτρολυτών και άλλων θρεπτικών συστατικών που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Ιατρικό Περιοδικό Δυτικών Ινδιών, ανακαλύφθηκε ότι η κατανάλωση νερού καρύδας μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, είτε είναι πολύ υψηλή είτε πολύ χαμηλή.

Έως και το 71% των ασθενών που είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση και έπιναν νερό καρύδας είδαν την πίεσή τους να πέφτει και το 29% των ασθενών με χαμηλή αρτηριακή πίεση είδαν την πίεσή τους να ρυθμίζεται.

Βρώμη

vromi

Πολύτιμη, χάρη στην υψηλή της περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και βασικά θρεπτικά συστατικά, η βρώμη είναι άλλη μια φυσική θεραπεία που μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση.

Μια μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Κολούμπια, έδειξε ότι η κατανάλωση βρώμης μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης έως και 5%.

Σε αυτή τη μελέτη ανακαλύφθηκε επίσης ότι η βρώμη βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και προλαμβάνει τα καρδιακά νοσήματα.

Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς έχει μια εξίσου ξεχωριστή θέση ως φαρμακευτική θεραπεία. Έχει αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση και όλα αυτά χάρη σε μια δραστική ουσία· την κουρκουμίνη.

Ένα από τα κύρια οφέλη του είναι η ισχυρή δράση του στη μείωση των φλεγμονών ενώ παράλληλα βοηθά στον έλεγχο της υψηλής αρτηριακής πίεσης και άλλων φλεγμονωδών προβλημάτων.

Όταν καταναλώνεται μαζί με μαύρο πιπέρι αποκτά και αγγειοδιασταλτική δράση. Είναι ιδανικός για τη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και διατηρεί καθαρά τα τοιχώματα των αρτηριών. Και αν αυτά δεν σας αρκούν, δρα και ως αντιπηκτικό που βοηθά στη ρύθμιση της ροής του αίματος.

Smoothie με λεμόνι και μαϊντανό

lemoni ke maintanos

Η καθημερινή κατανάλωση αυτού του smoothie μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της υπέρτασης χάρη στη διουρητική του δράση.

Τόσο το λεμόνι όσο και ο μαϊντανός, διαθέτουν βασικά θρεπτικά συστατικά που διευκολύνουν την εξάλειψη υγρών και της περιττής ποσότητας νατρίου που συνδέονται με την υπέρταση.

Υλικά

  • 1 λεμόνι με τη φλούδα του
  • 1 χούφτα μαϊντανό
  • 1 ποτήρι νερό (200 ml)

Προετοιμασία

  • Κόβετε το λεμόνι σε αρκετά κομμάτια χωρίς να αφαιρέσετε τη φλούδα του. Τα τοποθετείτε σε ένα μπλέντερ μαζί με μια χούφτα μαϊντανό και ένα ποτήρι νερό.
  • Τα πολτοποιείτε για λίγα δευτερόλεπτα, στραγγίζετε το μείγμα και το πίνετε πριν το πρωινό σας γεύμα.

Μπανάνα

Αυτή είναι μια από τις καλύτερες πηγές καλίου που υπάρχουν, ένα βασικό μεταλλικό στοιχείο για τα άτομα που θέλουν να ελέγχουν την αρτηριακή τους πίεση.

Γι’ αυτό το λόγο, συνιστάται η κατανάλωση τουλάχιστον 2 μερίδων μπανάνας την ημέρα και υγιεινή διατροφή.

Σκόρδο

skordo

Το ωμό σκόρδο περιέχει μεγάλη ποσότητα βασικών θρεπτικών συστατικών που χρησιμοποιούνται από αρχαιοτάτων χρόνων στη φυσική ιατρική.

Αν τρώτε καθημερινά μια με δυο ψιλοκομμένες σκελίδες σκόρδο θα μπορέσετε να διατηρήσετε την υπέρταση σε ασφαλή επίπεδα, χάρη στις θειικές ενώσεις που προωθούν την καλή κυκλοφορία του αίματος και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.