7 τροφές που καταπολεμούν την εξάντληση

7 Απριλίου 2016
Αν και συνήθως θεωρείται παχυντικό, το αβοκάντο είναι ένα από τα πιο πλήρη φρούτα που υπάρχουν και προσφέρει πολλές βιταμίνες, πρωτεΐνες και ίνες, έτσι ώστε να ξεκινάτε την ημέρα σας με περισσότερη ενέργεια.

Μερικές φορές αισθανόμαστε καταβεβλημένοι λόγω φόρτου εργασίας, άγχους, συναισθηματικών προβλημάτων ή ανεπαρκούς νυχτερινής ανάπαυσης. Ωστόσο, η εξάντληση μερικές φορές δεν εξηγείται και θα μπορούσε να συνδέεται με κάποια διαταραχή στα όργανα του σώματος.

Στο παρόν άρθρο, θα σας παρουσιάσουμε μερικές τροφές οι οποίες, χάρη στις θρεπτικές τους ιδιότητες, θα σας εξασφαλίσουν άφθονη ενέργεια και ζωτικότητα και θα σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε την εξάντληση μέσα σε μόλις μερικές ημέρες: βρώμη, γύρη, κακάο, σπιρουλίνα, μάκα, αβοκάντο και μπανάνα Αντιλλών.

Βρώμη

Η βρώμη είναι ένα θρεπτικό δημητριακό πλούσιο σε ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Η βρώμη έχει το πλεονέκτημα ότι πραγματικά εξασφαλίζει ενέργεια αλλά διαθέτει και χαλαρωτικές ιδιότητες, γεγονός που την καθιστά μια θαυμάσια επιλογή όταν η εξάντληση συνδέεται με άγχος, ανησυχία ή νευρικότητα.

Πώς θα πρέπει να την τρώτε;

  • Μπορείτε να την τρώτε αμαγείρευτη στο πρωινό σας ή να τη συνδυάσετε με φρούτα και γιαούρτι.
  • Από βρώμη φτιάχνεται ένα γευστικό φυτικό ρόφημα που μπορεί να υποκαταστήσει το γάλα.
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αλεύρι βρώμης στις συνταγές σας για να φτιάξετε μπισκότα, βάφλες ή τηγανίτες.
  • Προσθέστε τη σε σούπες και σε φαγητά της κατσαρόλας για να κάνετε τα πιάτα σας πιο κρεμώδη και να τους δώσετε υφή.

Διαβάστε επίσης: Οι ωφέλειες από το γάλα βρώμης

vromi-1

Γύρη

Η γύρη είναι μια υπερτροφή που είναι θαυμάσια για όσους αισθάνονται κουρασμένοι ή δεν έχουν όρεξη. Αποτελεί επίσης εξαιρετικό συμπλήρωμα για τα παιδιά, τους αθλητές και τις εγκύους.

Μπορείτε να την καταναλώσετε μαζί με το πρωινό σας. Βεβαιωθείτε ότι είναι λεπτά τριμμένη ώστε να χωνεύεται και να αφομοιώνεται ευκολότερα.

Τόσο η γύρη όσο και άλλες τροφές που προέρχονται από τις μέλισσες (μέλι, πρόπολη) πάντοτε συνιστώνται ιδιαίτερα όταν αισθάνεστε εξάντληση και οι άμυνες του ανοσοποιητικού σας συστήματος είναι πεσμένες.

Κακάο

Για να επισημάνουμε τις θρεπτικές ιδιότητες του κακάο, πρέπει να το διακρίνουμε από τη σοκολάτα, μια επεξεργασμένη τροφή που δεν είναι τόσο ωφέλιμη όσο το κακάο, επειδή περιέχει ζάχαρη και λίπη.

Ωστόσο το αγνό, πικρό κακάο είναι μια φαρμακευτική τροφή με διεγερτικές και ρυθμιστικές ιδιότητες που επιδρούν στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε κάθε είδους smoothies και επιδόρπια και να το γλυκάνετε με μέλι, μελάσα ή σιρόπι αγαύης. Αν χρειάζεστε μια υφή λίγο πιο λιπαρή, μπορείτε να το συνδυάσετε με λίγο παρθένο έλαιο καρύδας.

kakao

Σπιρουλίνα

Αυτό το είδος φυκιού έχει σχεδόν θαυματουργές ιδιότητες για την υγεία σας και θα πρέπει να περιλαμβάνεται στην καθημερινή διατροφή σας, καθώς εξασφαλίζει επιπλέον θρεπτικές ουσίες που μπορούν να συμπληρώσουν τις ελλείψεις που ενδεχομένως παρουσιάζετε.

Οι ελλείψεις βιταμινών και μετάλλων συχνά μπορούν να οδηγήσουν σε κόπωση χωρίς εμφανή αιτία.

Μπορείτε να λαμβάνετε τη σπιρουλίνα σε κάψουλες ή να την προσθέσετε σε πρωινά smoothies.

Μάκα

Μπορείτε τώρα να βρείτε αυτή τη ρίζα από το Περού σε όλο τον κόσμο ως συμπλήρωμα σε σκόνη, επειδή εξασφαλίζει ενέργεια και έχει διεγερτικές ιδιότητες. Συνιστάται ιδιαίτερα για γυναίκες που υποφέρουν από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, επειδή λειτουργεί ως ρυθμιστής των ορμονών.

Η μάκα θα πρέπει να λαμβάνεται με προσοχή, αφού η υπερβολική ποσότητα μπορεί να προκαλέσει νευρικότητα. Ξεκινήστε με μια πρέζα (περίπου 3 γραμμάρια) και σταδιακά αυξήστε τη δόση σε 9 γραμμάρια το πολύ.

Πίνετέ τη αναμεμειγμένη με χυμό ή νερό.

Αβοκάντο

avokado2

Είναι ένα από τα πιο υγιεινά φρούτα που υπάρχουν χάρη στην εξαιρετική περιεκτικότητά του σε θρεπτικά συστατικά. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα και περιέχει μια καλή ποσότητα πρωτεϊνών, ινών και υγιεινών λιπαρών.

Αν τρώτε μισό αβοκάντο μεσαίου μεγέθους κάθε πρωί, εξασφαλίζετε στο σώμα σας μια καλή ποσότητα θρεπτικών ουσιών για να ξεκινήσετε την ημέρα σας με περισσότερη ενέργεια.

Μπορείτε επίσης να προσθέσετε αβοκάντο σε σαλάτες και smoothies ή να φτιάξετε μια γευστική κρύα κρεμώδη σούπα ως ορεκτικό.

Διαβάστε το άρθρο: 13 λόγοι που πρέπει να τρώτε περισσότερα αβοκάντο

Μπανάνα Αντιλλών

Παρά το γεγονός ότι είναι φρούτο, η διατροφική της αξία την ταξινομεί στα άμυλα. Με λίγη μπανάνα Αντιλλών, αισθάνεστε χορτάτοι και λαμβάνετε μια καλή ποσότητα θρεπτικών ουσιών, που θα σας εξασφαλίσουν ζωτικότητα για τις επόμενες ώρες.

Μπορείτε να τη φάτε όπως είναι ή να φτιάξετε ένα γευστικό smoothie με κακάο, μάκα και γάλα βρώμης. Το αποτέλεσμα θα είναι ένα θρεπτικό και αναζωογονητικό ρόφημα.

Δοκιμάστε να ψήσετε τη μπανάνα Αντιλλών στο φούρνο με κανέλα και μέλι και θα έχετε ένα υγιεινό επιδόρπιο για τις κρύες ημέρες.

Ίσως σας αρέσουν