8 τροφές για την πρόληψη του εγκεφαλικού

Ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι κάθε μέρα βοηθά το σώμα σας να καταπολεμήσει τη νοητική γήρανση. Το πράσινο τσάι είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και συνεισφέρει στον καθαρισμό του ήπατος.

Τα εγκεφαλικά επεισόδια είναι η τρίτη αιτία θανάτου παγκοσμίως, μετά τις καρδιακές παθήσεις και τον καρκίνο. Ενώ είναι αλήθεια ότι είναι αδύνατο να είστε 100% σίγουροι ότι για το αν θα υποφέρε από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι ακολουθώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής κι ενσωματώνοντας συγκεκριμένα βασικά τρόφιμα στην διατροφή σας, μπορείτε να εμποδίσετε ένα εγκεφαλικό έως 30%.

Αποτελεί μια παγκόσμια προσπάθεια όχι μόνο για να σας βοηθήσει να αποφύγετε μια τέτοια ασθένεια, αλλά και για να σας προσφέρει μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Άρα, γιατί δεν αρχίζετε να προσθέτετε αυτά τα βασικά τρόφιμα στην διατροφή σας από σήμερα; Δώστε προσοχή στο ποια είναι!

Τροφές για την βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου

Μπορεί να πιστεύετε ότι η ηλικία εκείνων, που πιθανόν παθαίνουν εγκεφαλικό, είναι ανάμεσα στα 55 και 70 έτη. Αυτό είναι λάθος. Δυστυχώς, τα εγκεφαλικά μπορούν να συμβούν και σε νεότερους ανθρώπους τόσο εύκολα όσο και στους μεγαλύτερους.

Υπάρχει περιστασιακά μια γενετική ή κληρονομική πτυχή που δεν θα έπρεπε να προσπεραστεί, όμως μια κακή διατροφή και μια ζωή γεμάτη άγχος κι ανησυχία θα αυξήσουν τον κίνδυνο ενός εγκεφαλικού. Αυτός λοιπόν είναι ο λόγος που πρέπει να τρέφεστε σωστά, ώστε να μειώσετε τον κίνδυνο και να απολαμβάνετε μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Ας δούμε ποιες τροφές θα πρέπει να τρώτε κάθε μέρα.

1 . Καρότα

καροτο

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2008 στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, η κατανάλωση πέντε καρότων την εβδομάδα θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο ενός εγκεφαλικού κατά 50%.

Παρόλο που μπορεί να προβληματίζεστε με αυτά τα δεδομένα, τα φυσικά πλεονεκτήματα των καρότων δεν μπορούν να αμφισβητηθούν – αυτό το λαχανικό είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, προλαμβάνοντας τον σχηματισμό θρόμβων του αίματος, βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος. Είναι καλή ιδέα να απολαμβάνετε τα καρότα όποτε μπορείτε.

2 . Λαχανάκια Βρυξελλών

Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι πλούσια σε κάλιο και φολικό οξύ, βασικά θρεπτικά συστατικά για την πρόληψη της χοληστερίνης στις αρτηρίες και την απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα σας μέσω των ούρων.

3 . Αβοκάντο

αβοκαντο

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να τρώτε μισό αβοκάντο την ημέρα. Είναι πλούσια σε λιπαρά οξέα τα οποία κάνουν καλό στον εγκέφαλο, όπως ωμέγα-3, εμποδίζοντας την κυτταρική γήρανση κι οξείδωση. Θυμηθείτε….μισό αβοκάντο την ημέρα!

4 .  Ντομάτες

Οι ντομάτες αποτελούν μια φυσική πηγή αντιοξειδωτικών όπως λυκοπένιο. το οποίο είναι γνωστό για την πρόληψη του εγκεφαλικού χάρη στην ιδιότητά του να μειώνει την πίεση του αίματος και να βελτιώνει την κυκλοφορία του. Όλα έχουν να κάνουν με μια ουσία γνωστή ως ομοκυστεΐνη, στην οποία οφείλεται η αύξηση του κινδύνου για εγκεφαλικό.

5 .  Σαρδέλες σε λάδι

φετα ψωμι

Είναι μια καλή ιδέα να τρώτε σαρδέλες δυο φορές την εβδομάδα. Γιατί; Οι σαρδέλες είναι μια φυσική πηγή υγιών λιπών, ασβεστίου και βιταμίνης D. Προστατεύουν τον εγκέφαλο σας φυσικά, αν και υπάρχει κάτι που πρέπει να ξέρετε: αν ανοίξετε μια κονσέρβα με σαρδέλες και δεν τις καταναλώσετε όλες, ποτέ μην τις κρατήσετε στο αρχικό δοχείο. Να τις μεταφέρετε σε ένα γυάλινο δοχείο ή κάτι άλλο που να μην είναι μεταλλικό.

6 . Πεπόνια και καρπούζι

Και τα δυο αυτά φρούτα έχουν πάρα πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία κι αντιοξειδωτικά. Είναι χαμηλά σε νάτριο, πράγμα που τα κάνει τέλεια για την μείωση της χοληστερίνης και την αποφυγή της αθηροσκλήρωσης . Προσπαθήστε να καταναλώνετε ένα μπολ καρπούζι ή πεπονάκι κάθε μέρα.

7 . Πράσινο τσάι

πράσινο τσάι

Δεν θα πρέπει ποτέ να σταματήσετε να πίνετε ένα φλιτζάνι τσάι καθημερινά. Αποτελεί μια φυσική πηγή αντιοξειδωτικών, πολυφαινόλων, καθώς επίσης και βασικών ουσιών που μειώνουν την χοληστερίνη και καταπολεμούν την διαδικασία την νοητικής γήρανσης. Για να λάβετε όλα τα οφέλη από το πράσινο τσάι σας, να θυμάστε να το πίνετε 20 λεπτά μετά από τα γεύματα σας.

8 .  Βρώμη

Όταν τρώγεται για πρωινό, η βρώμη βοηθά στην μείωση των επιπέδων σακχάρου και κρατά χαμηλά την κακή χοληστερίνη ή LDL. Μην ξεχνάτε ότι η βρώμη είναι επίσης εξαιρετική για την μείωση του άγχους  και προσφέρει στον εγκέφαλο βασικά θρεπτικά συστατικά όπως ψευδάργυρο και σίδηρο. Γιατί δεν ξεκινάτε την μέρα σας με ένα μπολ βρώμη;

Σημαντικά πράγματα για τον κίνδυνο του εγκεφαλικού

γυναίκα που περπατάει

Ενώ οι τροφές που περιγράψαμε παραπάνω μειώνουν τον κίνδυνο του εγκεφαλικού από 30% έως 50% , είναι σημαντικό να σκεφτείτε επίσης αυτές τις παραμέτρους:

  • Θα πρέπει να έχετε μια ισορροπημένη και ποικίλη διατροφή. Δεν θέλετε να τρώτε τα ίδια πράγματα κάθε μέρα, αλλά είναι προτιμότερο να συνδυάσετε δημιουργικά τα τρόφιμα. Για παράδειγμα, κατά τον  ο Ly M. Steffen, έναν επιδημιολόγο στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, η κατανάλωση τριών φρούτων, συν δυο λαχανικών, βοηθάει στην αποφυγή του εγκεφαλικού περισσότερο από το περιοριστείτε σε πέντε μόνο φρούτα και καθόλου λαχανικά.
  • Μην σκεφτείτε ότι για να αποφύγετε συγκεκριμένες ασθένειες πρέπει να περιορίσετε αυτά του τρώτε. Σίγουρα όχι. Θα πρέπει να καταναλώνετε «υγιή λίπη» όπως ελαιόλαδο για να προστατέψετε την υγεία του εγκεφάλου σας.
  • Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, να ελέγχετε το άγχος σας και τις καθημερινές περιπτώσεις. Προσπαθήστε να μην ζείτε  μια ζωή, όπου ξεχνάτε να καταπολεμάτε την καθιστική σας ζωή και χάνετε την πνευματική σας περιέργεια και τα θετικά συναισθήματα από μέρα σε μέρα.

Όταν φροντίζετε την υγεία σας, τότε φροντίζετε και τον εγκέφαλό σας!

Ίσως σας αρέσουν