8 τροφές για τον καθαρισμό των αρτηριών

Εκτός από το ότι είναι πλούσιες σε βιταμίνη C και σε φυτικές ίνες, οι ντομάτες περιέχουν λυκοπένιο, το οποίο εμποδίζει την χοληστερίνη να κολλάει στα τοιχώματα των αρτηριών σας

Τι μπορείτε να κάνετε για τον καθαρισμό των αρτηριών σας;

Το φαγητό παίζει ζωτικό ρόλο στις ζωές όλων μας και οι αποφάσεις που παίρνετε μπορεί να σας οδηγήσουν στην καλή ή στην κακή υγεία.

Σήμερα, το ποσοστό διάγνωσης των καρδιαγγειακών ασθενειών αυξάνεται. Κι ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι πολλές από αυτές τις νέες περιπτώσεις σχετίζονται με το φαγητό που οι άνθρωποι καταναλώνουν.

Όταν η διατροφή σας έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη, σάκχαρα και υδατάνθρακες, τότε μπορεί άμεσα να επηρεάσει το κυκλοφορικό σας σύστημα και την καρδιαγγειακή υγεία σας. Καθώς σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα τα επίπεδα της χοληστερίνης αυξάνονται, προκαλώντας εμπόδια στις αρτηρίες και πληθώρα άλλων προβλημάτων.

Στο σημερινό άρθρο θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας τις οκτώ κορυφαίες τροφές για τη μείωση της χοληστερίνης και τη διατήρηση των αρτηριών καθαρών.  Ανακαλύψτε περισσότερα!

Λίστα τροφών για καθαρές αρτηρίες

1 . Σκόρδο

skordo

Το σκόρδο είναι πολύ δημοφιλές παγκοσμίως χάρη στις πολλές χρήσεις του στην κουζίνα, προσθέτοντας μια γευστική πινελιά στα γεύματά σας.

Όμως πέραν αυτού, χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες χάρη στα θρεπτικά και υγιεινά πλεονεκτήματά του.

Ως μια σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών, το σκόρδο καταπολεμά τα ελεύθερα ριζίδια και χαμηλώνει την υψηλή χοληστερίνη.

Έχει επίσης σημειωθεί ότι αυξάνει τα επίπεδα της καλή χοληστερίνης, ενώ αραιώνει το αίμα για καλύτερη κυκλοφορία κι έλεγχο της πίεσης του αίματος.

Δείτε επίσης: Πώς ελέγχουμε την υψηλή χοληστερίνη με φυσικό τρόπο

2 . Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο περιέχει βασικά λιπαρά οξέα, τα οποία συμβάλλουν στον καθαρισμό των αρτηριών και μειώνουν τη συσσώρευση της χοληστερίνης, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή.

Λόγω του ότι αυτά είναι περισσότερο μονοακόρεστα λιπαρά, με το ελαιόλαδο υπάρχει λιγότερος κίνδυνος για σχηματισμό πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών σας.

3 . Αβοκάντο

avocado

Αυτό το γευστικό και πολύπλευρο πράσινο πλαδαρό φρούτο έχει εξαιρετικά οφέλη για την καρδιαγγειακή σας υγεία, χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία.

Η μέτρια κατανάλωση του αβοκάντο μπορεί να φέρει θετικό αποτέλεσμα στον έλεγχο των επιπέδων της χοληστερίνης. Επίσης, σας παρέχει τα υγιεινά λιπαρά που χρειάζεστε για τη βέλτιστη απόδοση.

4 . Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς είναι ένα μπαχαρικό που χρησιμοποιείται συχνά στις διάφορες κουζίνες, αλλά έχει επίσης βραβευθεί για αιώνες για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες.

Η κουρκουμίνη, η δραστική ουσία του κουρκουμά, αποτελεί ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό το οποίο καταπολεμά τις βλαβερές επιδράσεις των ελεύθερων ριζών και προστατεύει τα κύτταρα από την καταστροφή.

Οι πολυφαινόλες επίσης μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή, καθώς εμποδίζουν την καταστροφή των αρτηριών από τις θρομβώσεις.

5 . Μπλε Ψάρια

solomos se pago

Τα ψάρια του γλυκού νερού ή μπλε ψάρια αποτελούν μερικές από τις πιο καλές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία είναι βασικά για την σωστή λειτουργία του σώματος σας και διατηρούν τα επίπεδα χοληστερίνης χαμηλά.

Συνιστάται η λήψη δυο τουλάχιστον μερίδων από αυτά τα ψάρια, ώστε να προστατέψετε την καρδιά σας.

Τα είδη ψαριών που συμπεριλαμβάνονται είναι:

  • Σολομός
  • Τόνος
  • Σκουμπρί
  • Πέστροφα
  • Σαρδέλες

6 . Ντομάτες

Οι ντομάτες που χρησιμοποιούνται στην παρασκευή βραστών φαγητών, σαλτσών, σουπών και πολλών άλλων γευστικών συνταγών, αποτελούν μια σημαντική πηγή θρεπτικών συστατικών και ουσιών που είναι βασικές για την λειτουργία του σώματος σας.

Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, συμβάλλει στην καταπολέμηση της χοληστερίνης που συσσωρεύεται στα τοιχώματα των αρτηριών σας.

Εκτός από αυτό, οι ντομάτες περιέχουν μια συγκεκριμένη ποσότητα φυτικών ινών, η οποία βοηθάει το σώμα σας να απομακρύνει τα επιπλέον λίπη.

Αποτελούν επίσης πηγή βιταμίνης C, η οποία δρα ως φυσικό αντιοξειδωτικό, βελτιώνοντας τον μεταβολισμό σας.

Σας συνιστούμε να διαβάσετε πώς να καλλιεργήσετε ντομάτες στο σπίτι

7 .  Βρώμη

vromi

Καθώς θεωρείται το πιο πλήρες δημητριακό χάρη στην θρεπτική του αξία, το πλιγούρι βρώμης αποτελεί μια σημαντική πηγή φυτικών ινών με λίγους υδατάνθρακες.

Ικανή να απορροφήσει έως επτά φορές το βάρος της σε νερό σε μόνιμη βάση, η βρώμη μπορεί να μειώσει την ικανότητα της χοληστερίνης να κολλάει στα τοιχώματα των αρτηριών σας.

Χάρη σε αυτό, η τακτική κατανάλωση πλιγουριού βρώμης μπορεί να εμποδίσει την αρτηριοσκλήρωση κι άλλα καρδιαγγειακά προβλήματα.

8 . Μήλα

Ένα μήλο την ημέρα μπορεί σίγουρα να βελτιώσει την γενική σας υγεία, ειδικά όταν αυτή ξεκινάει από την καρδιά.

Τα μήλα περιέχουν πηκτίνη, έναν τύπο φυτικών ινών που δεσμεύει την χοληστερίνη, εμποδίζοντάς την να προσκολληθεί στα τοιχώματα των αρτηριών.

Επίσης, τα μήλα περιέχουν φλαβονοειδή, αντιοξειδωτικά που θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακή ασθένεια πάνω από το 50%.

 

Ίσως σας αρέσουν