8 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε

28 Οκτωβρίου 2015

Η επιθυμία για μια υγιεινή διατροφή είναι μια αρκετά δύσκολη δοκιμασία η οποία απαιτεί αφοσίωση και πειθαρχία ενώ παράλληλα θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την αξιολόγηση όλων των τροφών που καταναλώνουμε ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι είναι πραγματικά καλές για την υγεία μας. Όταν ακολουθούμε μια υγιεινή διατροφή είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί να σταματήσουμε την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, λιπαρά και νάτριο τα οποία αν και έχουν εξαιρετική γεύση είναι πολύ ανθυγιεινά. Παρόλα αυτά, δεν αρκεί να γνωρίζουμε μόνο τις τροφές που είναι επιβλαβείς για την υγεία μας καθώς οι σημερινές εταιρίες προωθούν τροφές οι οποίες φαίνονται να είναι καλές για την υγεία μας αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Ορισμένα προϊόντα θεωρούνται «βιολογικά», «με χαμηλά λιπαρά», «χωρίς λιπαρά» ή «φυσικά» αλλά πίσω από την ταμπέλα τους μπορεί να περιέχουν συστατικά πολλών θερμίδων. Αν αναρωτιέστε σε ποια προϊόντα αναφερόμαστε, τότε συνεχίστε το διάβασμα για να ανακαλύψετε ποιες είναι οι 8 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε!

Το πρόβλημα με αυτές τις φαινομενικά υγιεινές τροφές είναι ότι θεωρούνται εξαιρετικά ωφέλιμες, αλλά αυτό μπορεί να μην αληθεύει. Αυτό δεν σημαίνει ότι πάντα είναι κακές για την υγεία σας, αλλά σίγουρα ορισμένες μπορεί να περιέχουν ουσίες που δεν είναι πολύ καλές για το σώμα σας. Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τις 8 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε ώστε να μπορέσετε να ακολουθήσετε μια υγιεινή διατροφή.

Αναψυκτικά με χαμηλά λιπαρά/διαίτης

koka kola

                                                                                      Αποφύγετε αναψυκτικά που περιέχουν πολλή ζάχαρη.

Γνωρίζουμε ότι τα αναψυκτικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, καφεΐνη, τεχνητά αρώματα καθώς και άλλα συστατικά τα οποία μπορεί να είναι αρκετά επιβλαβή για την υγεία μας, να οδηγούν στην απόκτηση βάρους ή να προκαλούν μακροχρόνιες ασθένειες. Στα καταστήματα βλέπουμε περιβόητα «αναψυκτικά με χαμηλά λιπαρά» ή προϊόντα «χωρίς ζάχαρη» τα οποία οι άνθρωποι αγοράζουν νομίζοντας ότι έχουν λίγα λιπαρά και προφανώς θα πρέπει είναι πιο υγιεινά – αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είναι. Η ετικέτα «με χαμηλά λιπαρά» σημαίνει ότι περιέχουν λιγότερα σάκχαρα σε σχέση με τα κανονικά αναψυκτικά.

Ζαχαρούχο γάλα σόγιας

Το γάλα σόγιας είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική για τα άτομα που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη. Αλλά στα καταστήματα αυτό που καταλήγουμε να βρούμε είναι συσκευασμένο και αρωματισμένο γάλα σόγιας το οποίο συνήθως περιέχει και πρόσθετα σάκχαρα. Πριν αγοράσετε οποιοδήποτε από αυτά τα προϊόντα από γάλα σόγιας, βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει προσεκτικά την ετικέτα τους και γνωρίζετε ακριβώς τι περιέχουν.

Γκρανόλα

granola

Η γκρανόλα θεωρείται μια από τις πιο υγιεινές και πεντανόστιμες τροφές που κυκλοφορούν στην αγορά. Παρόλα αυτά υπάρχουν συγκεκριμένα είδη γκρανόλας τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και χαμηλή σε φυτικές ίνες. Καλό είναι να διαβάζετε πάντα τις ετικέτες και να βεβαιώνεστε κάθε φορά ότι έχετε αγοράσει όντως υγιεινή γκρανόλα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

Σούσι

sousi

Το σούσι είναι πεντανόστιμο ενώ η περιεκτικότητά του σε άπαχο κρέας τόνου, σολομού και άλλων ψαριών σημαίνει ότι συχνά θεωρείται υγιεινή τροφή. Ωστόσο, το σούσι θα πρέπει να καταναλώνετε μόνο σε μικρές ποσότητες καθώς συνήθως περιέχει τυρί κρέμα, μαγιονέζα και άλλα καρυκεύματα τα οποία εύκολα ανεβάζουν τις θερμίδες ανά μερίδα.

Κατεψυγμένα φαγητά

Υπάρχει μια τεράστια ποικιλία κατεψυγμένων φαγητών που μπορείτε να τα βρείτε σε παντοπωλεία. Θεωρούνται μια γρήγορη, νόστιμη και υγιεινή εναλλακτική αντί για τα παραδοσιακά μαγειρεμένα φαγητά. Ωστόσο, οι περισσότερες τροφές που είναι κατεψυγμένες ή/και διατηρημένες με απλή ψύξη έχουν συνήθως υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, λιπαρά και άλλα συστατικά τα οποία στην πραγματικότητα δεν κάνουν καλό στην υγεία μας.

Λευκό ρύζι

lefko rizi

Το λευκό ρύζι είναι το πιο κοινό είδος ρυζιού που χρησιμοποιείται στα σπίτια εδώ και χρόνια. Επιπλέον σε πολλά σημεία ανά τον κόσμο είναι μια κατά παράδοση καθημερινή διατροφική συνήθεια. Ωστόσο, διάφορες μελέτες έχουν αποδείξει ότι το λευκό ρύζι προέρχεται από μια διαδικασία ραφιναρίσματος κατά την οποία αφαιρούνται πολλά από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά του, καθιστώντας το με αυτό τον τρόπο λιγότερο υγιεινό και πιθανότατα υπεύθυνο για την αύξηση της αρτηριακής πίεσης.

Ίσως σας αρέσουν