9 υγιεινές συνήθειες που οδηγούν στη μακροζωία

Ο τρόπος ζωής μας και οι συνήθειές μας έχουν τεράστια επίδραση στην υγεία μας αλλά και στον τρόπο που γηράσκουμε, τόσο πνευματικά όσο και σωματικά. Έχει αποδειχθεί ότι υπάρχουν ορισμένες συνήθειες που αν τις ενστερνιστούμε θα μας επιτρέψουν να ζήσουμε μια πιο παραγωγική και υγιεινή ζωή. Μπορούν να μας κάνουν να αισθανόμαστε και να φαινόμαστε νεότεροι ενώ μας χαρίζουν περισσότερα χρόνια ζωής. Υιοθετήστε σήμερα συνήθειες που οδηγούν στη μακροζωία αλλάζοντας λίγο την καθημερινότητά σας.

Το γήρας είναι ένα φυσικό και αναπόφευκτο κομμάτι της ζωής· αλλά υπάρχουν ορισμένες ανθυγιεινές συνήθειες που μπορούν να επιταχύνουν αυτή τη διαδικασία και να έχουν σοβαρή επίδραση στην υγεία σας, με αποτέλεσμα να μοιάζετε πιο μεγάλοι και να μειώνουν τα χρόνια της διάρκεια ζωής σας. Αλλά ευτυχώς υπάρχουν επίσης υγιεινές συνήθειες που μπορούν να διατηρήσουν το σώμα μας νεανικό επιτρέποντάς σας να έχετε καλή υγεία όσο ζείτε. Στις ακόλουθες ενότητες θα απαριθμήσουμε μερικές από εκείνες τις συνήθειες που θα σας βοηθήσουν να ζήσετε μια μακροχρόνια και υγιεινή ζωή.

Συνήθειες που οδηγούν στη μακροζωία

Να τρώτε υγιεινά

Μια υγιεινή διατροφή περιλαμβάνει εγκράτεια και ποικιλία. Το σώμα σας έχει ανάγκη από μικρές ποσότητες από όλα και κάθε πηγή τροφής έχει τα δικά της οφέλη. Καθώς μερικές τροφές μπορεί να συνιστώνται περισσότερο από άλλες, ο καλύτερος τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι τρέφεστε καλά είναι να ακολουθείτε μια διατροφή καλά ισορροπημένη που να περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Θα πρέπει πάντα να συμπεριλαμβάνετε στη διατροφή σας τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Είναι επίσης σημαντικό να θυμάστε ότι η κατάχρηση είναι επιβλαβής για την υγεία σας και κυρίως όταν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες από λιπαρά και πρόχειρα φαγητά.

Σωστή υγιεινή καθημερινά

igieini

Γνωρίζετε ότι η σωστή υγιεινή θα πρέπει είναι καθημερινή σας συνήθεια ώστε να απομακρύνετε βλαβερά παθογόνα τα οποία επηρεάζουν την υγεία σας. Είναι σημαντικό να πλένετε καλά το σώμα σας και να φροντίζετε αρκετά όλα τα μέλη του σώματός σας και σύμφωνα με τις ανάγκες του σώματός σας. Για παράδειγμα, οι πιο προσωπικές περιοχές του σώματός σας απαιτούν πολύ περισσότερη φροντίδα από τα χέρια και το στόμα σας.

Καθημερινή άσκηση

Είναι 100% αποδεδειγμένο ότι η άσκηση δεν βελτιώνει μόνο τη φυσική σας υγεία αλλά και την πνευματική σας υγεία. Η τεχνολογία έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στον τρόπο που οι άνθρωποι ασχολούνται φυσικά με τον κόσμο γύρω τους και γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικό να το πάρουμε απόφαση και να διατηρούμε το σώμα μας υγιές ακολουθώντας ένα τακτικό πρόγραμμα ασκήσεων, γεγονός που θα μας βοηθήσει να διατηρήσουμε το κατάλληλο σωματικό βάρος και να αποφύγουμε ασθένειες. Είναι εύκολο να προσθέσουμε ορισμένες ασκήσεις στην καθημερινότητά μας και θα δείτε ότι είναι αρκετά διασκεδαστικό. Προτιμήστε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ, πηγαίνετε για τρέξιμο ή για κολύμπι, χοροπηδήστε, χορέψτε· μπορείτε να κάνετε οποιοδήποτε είδος σωματική άσκηση σας αρέσει.

Αποφύγετε τα ατυχήματα

louloudia

Συνήθως, αυτά τα μικροατυχήματα που μας τυχαίνουν στο σπίτι και επηρεάζουν την υγεία μας, μπορούμε να τα αποφύγουμε. Να αποφεύγετε τις καταστάσεις υψηλού κινδύνου, ζητήστε βοήθεια από κάποιον όταν υπάρχει κάποια δύσκολη εργασία που πρέπει να γίνει και δεν χρειάζεται πάνω από ένα λεπτό για να τις αξιολογήσετε αυτές τις δουλειές του σπιτιού ή της εργασίας σας οι οποίες μπορεί να σας τραυματίσουν.

Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα

Πολλοί νέοι άνθρωποι συνδυάζουν την κατανάλωση του αλκοόλ με τη διασκέδαση. Όταν αρχίζετε να πίνετε από νεαρή ηλικία, η υγεία σας τίθεται σε κίνδυνο και μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνιες επιδράσεις που δεν μπορούν να θεραπευτούν εύκολα. Το αλκοόλ είναι τοξική ουσία για το σώμα μας και μπορεί να προκαλέσει εθισμό. Το κάπνισμα είναι άλλη μια κακιά συνήθεια που επηρεάζει πολλούς ανθρώπους στη σημερινή εποχή. Γνωρίζουμε ότι ο καπνός μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία σας και συχνά οδηγεί στο θάνατο. Γι’ αυτό το λόγο προσπαθήστε να αποφύγετε αυτά τα άσχημα ελαττώματα και αντ’ αυτού επιλέξτε να ζείτε χωρίς αλκοόλ και κάπνισμα.

Κάντε πνευματικές ασκήσεις

pnevma

Όπως το σώμα σας έτσι και το μυαλό σας χρειάζεται άσκηση για να παραμένει υγιές και σε φόρμα, ώστε να μπορεί να καταπολεμήσει την επιδείνωση των διαδικασιών της γήρανσης. Δεν είναι δύσκολο να ακολουθείτε ένα πρόγραμμα πνευματικών ασκήσεων και μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις πνευματικές σας λειτουργίες. Είναι αρκετό να απολαμβάνετε υγιεινές συνήθειες όπως το διάβασμα, παζλ, γράψιμο καθώς και η ρουτίνα ασκήσεων συγκέντρωσης και διαλογισμού.

Απολαύστε τον ελεύθερο χρόνο σας

Ο καλύτερος τρόπος για να συνεχίσετε να αισθάνεστε νέοι, να διατηρήσετε την υγεία σας και να απολαύσετε μια καλή ποιότητα ζωής είναι να μάθετε να απολαμβάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας, κάνοντας δραστηριότητες τις οποίες βρίσκεται διασκεδαστικές και χαλαρωτικές. Περάστε λίγο χρόνο με την οικογένειά σας ή τους φίλους σας, κάντε ταξίδια, πηγαίνετε σε συναυλίες ή απλά αλλάξτε τη ρουτίνα σας. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσετε τη ζωή.

Αποφύγετε το στρες

stres

Στην πραγματικότητα πολλοί άνθρωποι πάσχουν από ασθένειες που σχετίζονται με το στρες. Οτιδήποτε από τη δουλειά σας και το περιβάλλον του σπιτιού σας μέχρι και η τεχνολογία, καθώς και πολλοί άλλοι παράγοντες που αντιμετωπίζετε στην καθημερινότητά σας, μπορούν να σας προκαλέσουν στρες, άγχος, κατάθλιψη και δεκάδες άλλα συμπτώματα τα οποία διακόπτουν την ισορροπία μας τόσο φυσικά όσο και πνευματικά.

Να πίνετε περισσότερο νερό

Το νερό είναι ζωή και γνωρίζουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του σώματός μας αποτελείται από νερό. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε τουλάχιστον δυο λίτρα νερό την ημέρα για να διατηρείτε τον εαυτό σας υγιή, ενυδατωμένο ενώ παράλληλα θα προσφέρει στο δέρμα μια πιο νεανική εμφάνιση. Το νερό έχει τόσες πολλές ευεργετικές ιδιότητες που θα πρέπει να τις εκμεταλλεύεστε σε καθημερινή βάση!

Ίσως σας αρέσουν