9 τροφές που μειώνουν το άγχος

Συμπεριλαμβάνοντας τις συγκεκριμένες τροφές στη διατροφή μας μπορούμε να καταπολεμήσουμε το άγχος. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης μας και μειώνουν την παραγωγή κορτιζόλης.

Το άγχος είναι μια φυσιολογική αντίδραση του σώματός μας. Όταν αντιμετωπίζουμε πιεστικές καταστάσεις, η αδρεναλίνη μας αυξάνεται. Αυτό είναι σημαντικό, επειδή η αδρεναλίνη είναι μια ορμόνη σημαντική για την αντίδραση πάλης ή φυγής.

Δεν καταλήγουν όλες οι καταστάσεις σε αυτή την αντίδραση. Όμως, το σώμα μας εξακολουθεί να βρίσκεται σε αναστάτωση και να παρουσιάζει γρήγορο καρδιακό ρυθμό και μυϊκή ένταση.

Τις περισσότερες φορές η αντίδραση αυτή προκαλείται από συγκεκριμένες καταστάσεις. Μερικές από αυτές είναι τα προβλήματα, η υπερκόπωση και η συνεχής έκθεση σε δυσάρεστο θόρυβο.

Επίσης, μπορεί να οφείλεται σε κακές συνήθειες, σε κάποια διατροφική έλλειψη ή στην υπερβολική παρουσία τοξινών.

Ευτυχώς υπάρχουν μερικές τροφές που έχει αποδειχτεί ότι βοηθούν στην αντιμετώπιση του άγχους. Συνεισφέρουν στην ψυχική υγεία σας. Μπορούν επίσης να συμβάλουν στη μείωση της εμφάνισης συμπτωμάτων που συνδέονται με το άγχος.

Δεν μπορείτε να απαλλαγείτε από το άγχος απλώς προσθέτοντας τις συγκεκριμένες τροφές στη διατροφή σας. Ωστόσο αυτές αποτελούν ένα θαυμάσιο συμπλήρωμα για τη βελτίωση της διάθεσης και της ευεξίας σας.

Θέλετε να μάθετε ποιες είναι;

1. Γάλα

Τα φωσφολιπίδια που περιέχει το γάλα μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της διάθεσής σας. Μπορούν επίσης να ενισχύσουν τη γνωστική λειτουργία σας και την αντίδρασή σας στο άγχος.

Η καθημερινή κατανάλωση γάλακτος είναι καλή ιδέα, επειδή το γάλα μπορεί να βελτιώσει τις ψυχικές και τις ενδοκρινικές αντιδράσεις σας στο άγχος. Μπορεί επίσης να ενισχύσει τη μνημονική χωρητικότητα και τη συγκράτηση.

2. Μύρτιλα

Αυτά τα γευστικά φρούτα ξεχωρίζουν χάρη στις αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχουν. Συγκεκριμένα, περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών C και Ε.

Ο φυσικός χυμός τους μπορεί να μειώσει την παραγωγή κορτιζόλης. Η κορτιζόλη είναι μία από τις ορμόνες που επιδεινώνουν το άγχος.

Τα μύρτιλα περιέχουν επίσης κάλιο, μαγνήσιο και μαγγάνιο. Πρόκειται για μεταλλικά στοιχεία που καταπραΰνουν τη σωματική ένταση. Εξάλλου η σωματική ένταση αποτελεί σημαντικό μέρος του άγχους.

3. Μαύρη σοκολάτα

Συνιστάται η κατανάλωση 40 γραμμαρίων μαύρης σοκολάτας τη μέρα. Ο λόγος είναι ότι η μαύρη σοκολάτα μειώνει τα επίπεδα της αδρεναλίνης και της κορτιζόλης. Ταυτόχρονα αυξάνει τη σεροτονίνη.

Η μαύρη σοκολάτα περιέχει πάντα πάνω από 60% κακάο. Η τροφή αυτή συμβάλλει στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες, της κατάθλιψης, της κόπωσης και άλλων συμπτωμάτων που συνδέονται με συναισθηματικές ανισορροπίες.

4. Κόκκινο κρασί

Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί μπορεί να σας βοηθήσει με πολλούς τρόπους.

Το κόκκινο κρασί βοηθάει στην προστασία της υγείας της καρδιάς σας. Βοηθάει επίσης στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος, ελέγχει τις ανισορροπίες του νευρικού συστήματος και προάγει μια αίσθηση ανακούφισης όταν βιώνετε επεισόδια ανησυχίας.

5. Σολομός

Ο σολομός και άλλα ψάρια είναι πλούσια σε λιπαρά οξέα Ωμέγα-3. Τα οξέα αυτά βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής και αυξάνουν την παραγωγή νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη.

Ο σολομός περιέχει επίσης ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες και απαραίτητα αμινοξέα. Τα συστατικά αυτά καταπολεμούν την παραγωγή κορτιζόλης και αδρεναλίνης. Ως αποτέλεσμα, ενισχύουν τη θετική αντίδραση του σώματός σας απέναντι στο άγχος.

6. Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι ένα πολύ υγιεινό φρούτο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πλούσιο σε λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε και διάφορα μεταλλικά στοιχεία. Τα συστατικά αυτά προστατεύουν τις κυτταρικές μεμβράνες και το νευρικό σύστημα συνολικά.

Μια μερίδα αβοκάντο τη μέρα μπορεί να συμβάλει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και των υψηλών επιπέδων κορτιζόλης και ανησυχίας.

7. Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα, όπως και άλλοι ξηροί καρποί, περιέχουν βιταμίνη Ε, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και υγιεινά μεταλλικά στοιχεία και λίπη. Τα συστατικά αυτά βελτιώνουν τη διάθεση και ανεβάζουν τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Τα αμύγδαλα συμβάλλουν επίσης στον έλεγχο του άγχους χάρη στις ίνες τους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ίνες μειώνουν τα πεπτικά προβλήματα που συνοδεύουν το άγχος.

8. Βρώμη

Η κατανάλωση βρώμης για πρωινό σας βοηθάει να έχετε μια καλύτερη μέρα. Μπορείτε να είστε πιο ήρεμοι και να έχετε περισσότερη σωματική και ψυχική ενέργεια.

Οι υδατάνθρακες που περιέχει μπορούν επίσης να βελτιώσουν τη διάθεσή σας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι προάγουν την παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλό σας.

Εφόσον η συγκεκριμένη τροφή χωνεύεται πιο αργά, θα χρειαστεί λίγο περισσότερος χρόνος για να γίνουν αισθητές οι επιδράσεις της, όμως αυτές διαρκούν επίσης περισσότερο.

9. Τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση

Ένα από τα μυστικά για τη βελτίωση της ψυχικής σας υγείας είναι η φροντίδα του εντέρου σας. Η εντερική χλωρίδα σας ασκεί σημαντική επίδραση στη συνολική υγεία σας. Μια υπερβολικά μεγάλη ποσότητα κακών βακτηρίων στο έντερό σας μπορεί να επηρεάσει την ψυχική σας υγεία.

Οι τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση περιέχουν πολλά καλά βακτήρια. Αυτά επιδρούν άμεσα στη χημεία του εγκεφάλου σας. Ενθαρρύνουν τον εγκέφαλό σας να στείλει τα σήματα μιας κανονικής, υγιούς διάθεσης μέσω του πνευμονογαστρικού νεύρου.

Για παράδειγμα, σε πολλές από τις τροφές αυτές μπορείτε να βρείτε το προβιοτικό βακτήριο Lactobacillus rhamnosus. Το βακτήριο αυτό μειώνει την κορτιζόλη, η οποία αυξάνεται λόγω του άγχους.

Μερικές από τις τροφές που περιέχουν το συγκεκριμένο βακτήριο είναι οι εξής:

  • Φυσικό γιαούρτι.
  • Κεφίρ.
  • Μπρόκολο που έχει υποστεί ζύμωση.
  • Τουρσί.
  • Σούπα μίσο.

Προσθέτοντας τις τροφές αυτές στη διατροφή σας, μπορείτε να μειώσετε τις επιδράσεις του άγχους και να έχετε καλύτερη διάθεση.

Δοκιμάστε τες!

Ίσως σας αρέσουν