Αδυνατίστε με έλεγχο των μερίδων

Όταν δεν πεινάτε πια, αλλά θα μπορούσατε να συνεχίσετε να τρώτε, συνιστάται ιδιαίτερα να πιείτε ένα έγχυμα που θα σας κάνει να αισθανθείτε περισσότερο χορτάτοι. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε την υπερφαγία.

Ακούτε συχνά ότι για να κάνετε δίαιτα με επιτυχία πρέπει να τρώτε λιγότερο. Είναι αλήθεια ότι είναι σημαντικό να συνηθίσετε να τρώτε μικρότερες μερίδες για να αδυνατίσετε με υγιεινό τρόπο, επειδή διαφορετικά μπορεί να παρουσιάσετε διατροφικές ελλείψεις ή τελικά να γίνετε υπέρβαροι μόλις σταματήσετε τη δίαιτα.

Στο σημερινό άρθρο θέλουμε να σας δώσουμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να μάθετε να τρώτε ακολουθώντας περισσότερο την κοινή λογική και με έλεγχο των μερίδων, φτάνοντας το ιδανικό σας βάρος χωρίς υπερβολικές προσπάθειες και θυσίες.

Το στομάχι σας προσαρμόζεται

Το στομάχι σας έχει μια θαυμάσια αρετή: προσαρμόζεται γρήγορα στην ποσότητα του φαγητού που τρώτε. Θα δείτε πώς, αν συνηθίσετε να τρώτε περισσότερο ή λιγότερο ορισμένες ώρες, τελικά θα αρχίσετε να λαχταράτε τις ίδιες ποσότητες τις συγκεκριμένες ώρες.

Το στοιχείο αυτό μπορεί να σας βοηθήσει πολύ να φτάσετε τους στόχους σας αναφορικά με το αδυνάτισμα. Όμως πρέπει να βεβαιωθείτε ότι προσφέρετε στο σώμα σας όλες τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται· διαφορετικά μπορεί να προκληθεί η αντίθετη αντίδραση και να οδηγηθείτε στην αποθήκευση λίπους και στην αύξηση βάρους.

2-stomahi

Πώς μπορείτε να το πετύχετε;

Για να αρχίσετε να προσαρμόζετε το στομάχι σας στην ποσότητα του φαγητού που τρώτε, προσπαθήστε να ακολουθήσετε μερικές από τις παρακάτω συμβουλές:

  • Αποφεύγετε να περνάτε πάνω από τέσσερις ή πέντε ώρες χωρίς να φάτε κάτι. Είναι σημαντικό να μην τρώτε πριν χωνέψετε το προηγούμενο γεύμα σας, όμως δεν θέλετε να αρχίσετε να λιμοκτονείτε ανάμεσα στα γεύματα –αυτό θα μπορούσε να σας κάνει να παραφάτε στο επόμενο γεύμα.
  • Δοκιμάστε να φάτε λίγα φρέσκα φρούτα, λίγο γιαούρτι ή ψωμί ολικής άλεσης ανάμεσα στα γεύματα. Πρόκειται για ιδιαίτερα χορταστικές τροφές, μικρές ποσότητες από τις οποίες περιέχουν πολλές θρεπτικές ουσίες.
  • Συνηθίστε να πίνετε πολλά υγρά, είτε εγχύματα είτε νερό, ανάμεσα στα γεύματα, επειδή είναι εύκολο να μπερδέψετε τη δίψα με την πείνα, κάτι που σας κάνει να τρώτε ενώ δεν πεινάτε πραγματικά.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Διαβάστε το άρθρο: Χάστε βάρος τρώγοντας ψωμί.

3-carota

Πόσο διαρκεί η πείνα;

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι σουβλιές της πραγματικής πείνας δεν διαρκούν πάνω από δεκαπέντε με είκοσι λεπτά. Γι’αυτό οι άνθρωποι που τρώνε αργά και μασάνε καλά την τροφή τους αισθάνονται χορτάτοι πολύ πιο γρήγορα από εκείνους που τρώνε γρήγορα και παρορμητικά.

Μπορείτε να ελέγξετε τη συγκεκριμένη θεωρία μασώντας κάθε μπουκιά μέχρι να έχει λιώσει σχεδόν εντελώς πριν την καταπιείτε. Αυτό εξασφαλίζει την επιπλέον ωφέλεια της βελτίωσης ολόκληρης της πέψης σας, επιτρέποντάς σας να τρώτε λιγότερο χωρίς να λιμοκτονείτε.

Συναισθηματική κατανάλωση τροφής

Γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι που τρώνε υπερβολικά έχουν την ανάγκη να νιώσουν ότι σκάνε για να αισθανθούν ότι χόρτασαν; Μπερδεύουν την ανάγκη τους για τροφή, προκειμένου να διατηρηθούν στη ζωή, με την αίσθηση κορεσμού που συνδέεται με την υπερφαγία.

Σε πολλές περιπτώσεις η ανάγκη αυτή συνδέεται με συναισθηματικές ανάγκες που δεν καλύπτονται, με περιόδους λύπης ή θλίψης ή με διαστήματα άγχους και εξάντλησης.

Το σώμα σας θα προσπαθήσει να καλύψει το συναισθηματικό κενό εξασφαλίζοντας ενέργεια, όμως αν δεν ελέγχετε αυτά που τρώτε, τα τελικά αποτελέσματα είναι συνήθως αρνητικά. Μπορεί να επιλέγετε ανθυγιεινές τροφές, για παράδειγμα, δυσκολεύοντας περαιτέρω την πέψη και αυξάνοντας τελικά τα συναισθήματα ενοχής και μεταμέλειας.

Μην ξεχάσετε να διαβάσετε το άρθρο: Συμβουλές για να ελέγξετε το άγχος.

4-arakas

Το κλειδί είναι το 80%

Πρέπει να μάθετε να σταματάτε να τρώτε όταν έχετε χορτάσει, τη στιγμή που δεν πεινάτε πια αλλά αισθάνεστε ότι πιθανώς θα μπορούσατε να φάτε λίγο ακόμα.

Αυτή είναι η στιγμή που συνήθως θέλετε να κάνετε την πιο ανθυγιεινή επιλογή -να ξαναγεμίσετε το πιάτο σας ή να φάτε κάποιο επιδόρπιο.

Για να σας δώσουμε μια γενική ιδέα του στόχου σας, προσπαθείτε να τρώτε μόνο το 80% της ποσότητας φαγητού που μπορείτε να καταναλώσετε.

Τις πρώτες ημέρες που θα το δοκιμάσετε θα είναι δυσάρεστο, αν δεν είστε συνηθισμένοι, όμως ένα χωνευτικό έγχυμα μπορεί να φανεί πολύ αποτελεσματικό για την αντιμετώπιση αυτής της συνεχιζόμενης αίσθησης ότι δεν χορτάσατε. Σύντομα θα προσέξετε ότι αυτού του είδους η πείνα εξαφανίζεται και τελικά θα μπορείτε να περιορίσετε με φυσικό τρόπο την ποσότητα του φαγητού που τρώτε.

Επιπλέον, το να τρώτε το 80% της ποσότητας έχει ακόμα ένα πλεονέκτημα επειδή, όταν το πεπτικό σας σύστημα δεν υπερφορτώνεται, το σώμα σας χρειάζεται λιγότερο χρόνο για να αναπληρώσει τα αποθέματα ενέργειάς του -αυτό είναι το αντίθετο από ό,τι συμβαίνει όταν τρώτε περισσότερο από όσο πρέπει ή όταν επιλέγετε βαριά φαγητά.

Έτσι θα μπορέσετε να γίνετε περισσότερο δραστήριοι και να επιδίδεστε στις καθημερινές σας δραστηριότητες χωρίς να παρατρώτε. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, για παράδειγμα, το συκώτι σας θα λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, εξασφαλίζοντάς σας καλύτερη ανάπαυση και επιτρέποντάς σας να ξυπνάτε γεμάτοι ενέργεια και έτοιμοι να αντιμετωπίσετε την ημέρα.

 

Κατηγορίες: Αδυνάτισμα Ετικέτες:
Ίσως σας αρέσουν