Αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια της καραντίνας

27 Απρίλιος, 2020
Η διαλειμματική νηστεία είναι μια από τις λύσεις για να χάσετε κιλά όσο είστε σε καραντίνα. Τι άλλες επιλογές υπάρχουν ώστε να μην παχύνετε υπερβολικά;

Ένα από τα προβλήματα που πιθανόν να προκύψουν με την καραντίνα του κορωνοϊού είναι η αλλαγή στο σώμα μας. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η σωματική δραστηριότητα μειώνεται και μειώνει μαζί και την ενεργειακή δαπάνη. Έτσι, είναι απαραίτητο να προσαρμόσουμε τις δίαιτές μας σε αυτή τη νέα κατάσταση απομόνωσης.  Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε την αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια της καραντίνας του κορωνοϊού.

Σε αυτό το άρθρο, θα σας προσφέρουμε κάποιες στρατηγικές για να αποφύγετε την αύξηση βάρους, παρά το γεγονός ότι είστε στο σπίτι. Μην τους χάσετε!

Διαλειμματική νηστεία: Πώς να αποφύγετε την αύξηση βάρους κατά την καραντίνα

Αυτή η δίαιτα είναι πολύ αποτελεσματική όταν πρόκειται για τη βελτίωση της κατάστασης του σώματος, όπως αναφέρεται σε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Clinical Nutrition ESPEN.

Μια πιθανότητα είναι να παραλείψετε το πρωινό, πάντα υπό την επίβλεψη ενός επαγγελματία διατροφής. Το πρωινό σας μπορεί να περιλαμβάνει επεξεργασμένα, ζαχαρούχα και χαμηλής ποιότητας τρόφιμα. Για το λόγο αυτό, η παράλειψη του πρωινού θα προκαλέσει σημαντική μείωση της συνολικής εβδομαδιαίας κατανάλωσης θερμίδων.

Επιπλέον, η νηστεία στις αρχές της ημέρας περιλαμβάνει μια σειρά ορμονικών μηχανισμών αντιστάθμισης που διεγείρουν την καύση λίπους. Λόγω της έλλειψης υδατανθράκων, ο οργανισμός δίνει προτεραιότητα στα λιπαρά οξέα ως μόρια πρωτογενούς ενέργειας.

Αρχικά χρησιμοποιεί αυτά που κυκλοφορούν στο πλάσμα αίματος και μετά χρησιμοποιεί αυτά που αποθηκεύονται σε αποθέσεις λίπους.

Ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε τη διαλειμματική νηστεία είναι να ακολουθήσετε ένα πρωτόκολλο 16/8. Ωστόσο, αυτό πρέπει να το συζητήσετε με έναν διατροφολόγο. Ο στόχος είναι να αποφύγετε τη λήψη μέτρων που θέτουν σε κίνδυνο την υγεία σας.

Διαλειμματική νηστεία για τη μη αύξηση βάρους

Αποφύγετε την αγορά επεξεργασμένων προϊόντων

Μια καραντίνα περιορίζει τις φορές που μπορούμε να βγούμε από το σπίτι. Ως εκ τούτου, η διαθεσιμότητα των τροφίμων μειώνεται σοβαρά. Μια καλή στρατηγική μπορεί να είναι να μην αγοράσετε κάποιο επεξεργασμένο προϊόν.

Ακολουθώντας αυτή την κατευθυντήρια γραμμή, θα αποφύγουμε να πέσουμε σε πειρασμό και να συμπεριλάβουμε κενές θερμίδες στην καθημερινή μας δίαιτα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, είναι καλύτερο να εστιάσετε σε φρέσκα τρόφιμα που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και έχουν χαμηλή θερμιδική αξία. Αντίθετα, πρέπει να αποφύγουμε την πρόσληψη επεξεργασμένων και ζαχαρωδών προϊόντων, τα οποία τείνουν επίσης να μην διαθέτουν μικροθρεπτικά συστατικά στη σύνθεσή τους.

Δείτε ακόμα: Κορωνοϊός: Πώς να μην κολλήσετε όταν ψωνίζετε

Για να βελτιώσετε τον έλεγχο της όρεξής σας και των μηχανισμών κορεσμού, είναι ωφέλιμο να συμπεριλάβετε ορισμένα δημητριακά ολικής αλέσεως στη διατροφή σας. Το πλιγούρι βρώμης είναι ένα καλό παράδειγμα. Υπάρχουν κλινικές μελέτες που υποστηρίζουν την επίδραση της βρώμης στον μηχανισμό κορεσμού, γεγονός που μειώνει την ανάγκη για σνακ μεταξύ των γευμάτων.

Υδατάνθρακες: Αποφύγετε την αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Η λειτουργία των υδατανθράκων είναι θεμελιώδης. Δεδομένου ότι οι θερμιδικές ανάγκες μας θα μειωθούν κατά τη διάρκεια της καραντίνας του κορωνοϊού, ένας τρόπος για να ρυθμίσετε το ενεργειακό ισοζύγιο είναι να περιορίσετε τη λήψη υδατανθράκων.

Η έναρξη μιας κετογονικής δίαιτας μπορεί να είναι υπερβολικά δύσκολη για ορισμένους ανθρώπους. Εάν δεν το συνηθίσετε, οι παρενέργειές της κατά τις πρώτες ημέρες σίγουρα θα σας κάνουν να απορρίψετε την ιδέα της.

Δείτε επίσης: Κορωνοϊός: Γιατί η καραντίνα είναι απαραίτητη

Ωστόσο, η σωστή επιλογή των υδατανθράκων μπορεί να είναι αρκετή για να περιορίσετε τις θερμίδες χωρίς υπερβολική προσπάθεια. Αποφύγετε την επιλογή τροφίμων που τους περιέχουν από όλα τα γεύματά σας. Η λήψη τους μία φορά την ημέρα είναι αρκετή. Πάντα επιλέγετε τρόφιμα ολικής άλεσης και χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.

Κάντε τις πρωτεΐνες και τα καλά λίπη προτεραιότητα αντ ‘αυτού. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι επίσης απαραίτητη. Χάρη στο περιεχόμενό τους σε μικροθρεπτικά συστατικά, εξασφαλίζουν την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Φρούτα και λαχανικά

Σκέψεις για την αποφυγή αύξησης βάρους κατά τη διάρκεια της καραντίνας του κορωνοϊού

Είναι σημαντικό να αποφύγετε αλλαγές στο σώμα σας κατά τη διάρκεια της περιόδου απομόνωσης. Η αύξηση βάρους μπορεί να είναι επιβλαβής για την υγεία σας, γι ‘αυτό θα πρέπει να την αποφύγετε.

Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να υιοθετήσετε μια σειρά στρατηγικών για τη βελτιστοποίηση της διατροφής σας και να αποφύγετε να πέσετε σε μια δίαιτα χαμηλής θερμιδικής αξίας.

Η νηστεία μπορεί να είναι μια αποτελεσματική λύση σε αυτό το πρόβλημα. Προσέξτε ιδιαίτερα με την πρόσληψη υδατανθράκων και δώστε πάντα προτεραιότητα στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Η βελτιστοποίηση της πρόσληψης αντιοξειδωτικών και βιταμινών θα μας βοηθήσει να παραμείνουμε υγιείς και να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Επίσης, προσπαθήστε να παραμείνετε ενεργοί όσο το δυνατόν περισσότερο. Μια επιλογή είναι να φτιάξετε ένα χώρο για να εξασκηθείτε σε κάποιο είδος άσκησης σε καθημερινή βάση, ακόμα και αν είναι στο σπίτι και χωρίς γυμναστήριο. Κάνετε ό, τι μπορείτε για να είστε υγιείς και καλά κατά τη διάρκεια της καραντίνας του κορωνοϊού.

  • Santos HO., Macedo RCO., Impact of intermittent fasting on the lipid profile: assessment associated with diet and weight loss. Clin Nutr ESPEN, 2018. 24: 14-21.
  • Rebello CJ., O’Neil CE., Greenway FL., Dietary fiber and satiety: the effects of oats on satiety. Nutr Rev, 2016. 74 (2): 131-47.