Ανακουφίστε τον πόνο στις αρθρώσεις

· 17 Νοεμβρίου 2015
Η ζελατίνη είναι πλούσια σε κολλαγόνο και βιταμίνη C κι αποτελεί ένα γευστικό τρόπο για την αποκατάσταση του χόνδρου και την ανακούφιση του μυϊκού πόνου.

Είχατε ποτέ ακαμψία στις αρθρώσεις σας; Σας πονούν και δεν είστε σίγουροι για το τι πρέπει να κάνετε; Ο γιατρός σας μπορεί να σας δώσει τις καλύτερες συμβουλές, αλλά εμείς είμαστε εδώ για να σας δώσουμε μερικές διατροφικές συμβουλές, ώστε να απαλύνετε τον πόνο στις αρθρώσεις με φυσικό τρόπο.

1. Η σημασία της διατροφής κι ο πόνος στις αρθρώσεις

Εάν είστε από τους ανθρώπους που υποφέρουν από πόνο στις αρθρώσεις, τότε ξέρετε καλά πόσο επώδυνο μπορεί να γίνει αυτό. Μερικές φορές καταφεύγουμε σε αντιφλεγμονώδη, αλλά δεν μας αποφέρουν πάντα τα αποτελέσματα που περιμένουμε.

Ο πόνος στις αρθρώσεις  προκαλείται από την φθορά, την αρθρίτιδα και τους ρευματισμούς. Αυτές οι αρρώστιες είναι πολύ συχνές στη ζωή και μπορούν να δυσκολέψουν την καθημερινότητα μας. Ωστόσο, μπορούμε να μειώσουμε την εμφάνισή τους και να αποκτήσουμε έναν καλύτερο τρόπο ζωής. Πώς; Ακολουθώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής λαμβάνοντας την σωστή διατροφή.

Η διατροφή είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση του πόνου. Είναι δυνατό να τραφούν τα οστά, οι χόνδροι και οι τένοντες με τα σωστά μεταλλικά στοιχεία για να δυναμώσουν τις αρθρώσεις. Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι οι τροφές με υψηλά επίπεδα μεταλλικών στοιχείων που επηρεάζουν κατευθείαν τις αρθρώσεις μας. Επομένως, είναι απαραίτητο να τις αντισταθμίσουμε με μια πιο αγνή διατροφή που θα βοηθήσει στην ελάττωση των μεταλλικών στοιχείων και των τοξινών.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ακόμη κι αν είστε μέρος του ποσοστού των πολύ τυχερών  ανθρώπων που δεν πάσχουν από πόνο στις αρθρώσεις, θα πρέπει ακόμη να σκεφτείτε μερικές από τις συμβουλές που θα σας δώσουμε για την πρόληψη του πόνου των αρθρώσεων.

2 . Διατροφή για μείωση του πόνου των αρθρώσεων

1 . Αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές και τα χημικά που περιέχουν

energeiaka-pota

Είναι απλό. Σταματήστε και σκεφτείτε για ένα λεπτό πόσες επεξεργασμένες τροφές καταναλώνετε μέσα σε μια εβδομάδα, για παράδειγμα. Ή πόσο πρόχειρο φαγητό φάγατε αυτόν τον μήνα. Κι έπειτα υπάρχουν τα αναψυκτικά, συμπεριλαμβανομένων των μη υγιεινών χυμών που αγοράζουμε. Να είστε περισσότερο επιλεκτικοί με το φαγητό και τα ροφήματα σας. Αφιερώστε λίγο  χρόνο ενώ ψωνίζετε για να διαλέξετε τι θέλετε στο πιάτο σας.

Πάνω από όλα, αποφύγετε τα εξευγενισμένα άλευρα, τα σάκχαρα και το αλάτι… Όπως ήδη γνωρίζετε, τα όργανα μας δεν μπορούν να τα αφομοιώσουν κι αυτά τείνουν να μένουν στα σώματα μας περισσότερο καταστρέφοντας τις αρθρώσεις.

2 . Προσοχή με τα τρόφιμα υψηλής οξύτητας

gala

Μια από τις τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά είναι περισσότερο βλαβερή παρά υγιεινή: το γάλα. Το γάλα είναι ένα ζωικό προϊόν με οξυντική δράση που αλλάζει το pH του αίματος, το οποίο οδηγεί στον πόνο των αρθρώσεων. Μπορείτε να λάβετε την απαραίτητη ποσότητα ασβεστίου  για το σώμα σας από φυτικές πηγές.

Ένα άλλο ρόφημα υψηλής οξύτητας είναι ο καφές. Προσπαθήστε να μην καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα καφέ.

3 . Προσοχή με τις ζωικές πρωτεΐνες

kokkina-kreata

Οι ζωικές πρωτεΐνες αυξάνουν το επίπεδο της οξύτητας στο αίμα μας όπως το γάλα. Όλοι ξέρουμε ότι το σώμα χρειάζεται πρωτεΐνη για να λειτουργήσει, ωστόσο  μπορούμε να λάβουμε την πρωτεΐνη που χρειαζόμαστε κι από τα λαχανικά, όπως όσπρια κι αποξηραμένα φρούτα. Αν καταναλώνετε ζωικές πρωτεΐνες, αποφύγετε τα κόκκινα κρέατα. Προτιμήστε κοτόπουλο ή στήθος γαλοπούλας: είναι περισσότερο υγιεινά.

4 . Τρόφιμα που προωθούν την παραγωγή κολλαγόνου

gelatini

Το κολλαγόνο δυναμώνει κι αποκαθιστά τους χόνδρους. Και οι δυνατοί χόνδροι μειώνουν τον πόνο στις αρθρώσεις. Ένας εύκολος και γευστικός τρόπος για λάβετε άφθονο κολλαγόνο είναι να τρώτε ζελατίνη, η οποία είναι πλούσια σε κολλαγόνο και βιταμίνη C.

Τροφές πλούσιες σε θείο στηρίζουν κι ενισχύουν τους χόνδρους, γι αυτό να τρώτε περισσότερα κρεμμύδια, πράσα, σκόρδα, σπαράγγια και λαχανάκια Βρυξελλών καθόλη την διάρκεια της εβδομάδας. Όλες αυτές οι τροφές είναι πολύ καλές για σας.

5 . Οι σωστές ποσότητες ασβεστίου και μαγνησίου

spanachi

Το ασβέστιο και το μαγνήσιο είναι δυο βασικά στοιχεία για δυνατά οστά κι αρθρώσεις, γι αυτό θα πρέπει να τρώτε τρόφιμα όπως φακές και ρεβίθια, τα οποία είναι πλούσια σε αυτά τα στοιχεία. Οι σπόροι κολοκύθας, οι λιναρόσποροι και οι σπόροι Chia είναι γεμάτα μαγνήσιο, ένα μεταλλικό στοιχείο που βρίσκεται σας φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, το κάρδαμο και τον μαϊντανό. Μην ξεχνάτε τις σαλάτες.

Τα αποξηραμένα φρούτα και τα φύκια αποτελούν επίσης πηγές αυτών των μεταλλικών στοιχείων.

6 . Τροφές πλούσιες σε Ωμέγα-3

omega-3-oksea

Το Ωμέγα-3 είναι ένα λιπαρό οξύ που επιστημονικά έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον πόνο των αρθρώσεων και της φλεγμονής. Μην ξεχνάτε να τρώτε τρόφιμα πλούσια σε αυτήν την βασική ουσία τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα. Βρίσκεται σε τρόφιμα όπως ο σολομός ή σε άλλα ψάρια όπως το σκουμπρί. Πωλείται επίσης και σε μορφή συμπληρώματος διατροφής. Πάντα να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής.

7 . Μερικές βασικές διατροφικές συμβουλές

oma-trofima

Πάνω από όλα, προσπαθήστε να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή και μην το παρακάνετε. Είναι καλύτερα να τρώτε μικρά γεύματα αρκετές φορές την ημέρα, χωρίς να παραλείπετε γεύματα. Προχωρήστε σε μεριδοποίηση  των γευμάτων σας και φροντίστε να έχετε φρέσκα φρούτα και λαχανικά στο χέρι. Ήδη γνωρίζετε ότι οποιοδήποτε χημικό αυξάνει το πόνο στις αρθρώσεις. Για παράδειγμα, η υπερβολική λήψη φαρμάκων μπορεί να προκαλέσει το αντίθετο αποτέλεσμα: περισσότερο πόνο.

Να θυμάστε να πίνετε πολύ νερό, το οποίο θα ξεπλύνει τα μεταλλικά στοιχεία και θα σας κάνει να νιώσετε ελαφρύτεροι. Είναι σημαντικό να καθαρίσει το σώμα και να απομακρυνθούν οι τοξίνες. Ο πόνος των αρθρώσεων δεν λύνεται εύκολα, αλλά μπορούμε να τον θεραπεύσουμε. Μην παραμελείτε την συναισθηματική σας υγεία και μείνετε αισιόδοξοι.