Αντιμετωπίστε φυσικά την ινομυαλγία. Μάθετε περισσότερα!

· 16 Ιουνίου 2016
Πέρα από την κατανάλωση εγχυμάτων από φαρμακευτικά βότανα, η ισορροπημένη διατροφή είναι ουσιαστική για την αντιμετώπιση της ινομυαλγίας και πρέπει να περιλαμβάνει αυξημένη κατανάλωση τροφών πλούσιων σε μαγνήσιο, σελήνιο και βιταμίνη C.

Στο παρακάτω άρθρο θα μάθετε και πώς μπορείτε ν’ αντιμετωπίστε φυσικά την ινομυαλγία. Η ινομυαλγία είναι μια πάθηση που συχνά συγχέεται με την αρθρίτιδα και παρουσιάζεται στο 4% του πληθυσμού, ιδιαιτέρως σε γυναίκες μεταξύ 40 και 50 ετών. Προκαλεί πόνο στις αρθρώσεις και προσβάλλει τους μυς αλλά δεν τους προκαλεί φλεγμονή.

Χαρακτηριστικά της ινομυαλγίας

Πρόκειται για μια πάθηση ή μια ασθένεια που με τον καιρό γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη. Διαγιγνώσκεται δύσκολα και τα πρώτα συμπτώματα δεν λαμβάνονται υπόψη, επειδή οι άνθρωποι πιστεύουν ότι οφείλονται σε κάποια λανθασμένη κίνηση, στον κακό ύπνο, στην υπερκόπωση. Η ινομυαλγία είναι μια χρόνια νόσος που χαρακτηρίζεται από γενικό πόνο στους μυς και στα οστά, αυξημένη ευαισθησία και δυσφορία σε ορισμένα μέρη του σώματος. Εστιάζει σε μυϊκές ζώνες που δεν εμφανίζουν φανερές βλάβες στις ιατρικές εξετάσεις, αν και οι ασθενείς παρουσιάζουν ευαισθησία στις αλλαγές της θερμοκρασίας ή στο άγγιγμα.

Συνδέεται με προβλήματα υγείας όπως η δυσκαμψία των αρθρώσεων, η κατάθλιψη, το άγχος, η κόπωση, οι πονοκέφαλοι, ο πόνος στην κοιλιά, οι μυϊκές κράμπες, η αίσθηση οιδήματος (ανάλογα με το άτομο) ή η κακή ποιότητα ύπνου.

Αντιμετωπίστε φυσικά την ινομυαλγία - Γυναικείο γόνατο

Εξακολουθούμε να μη γνωρίζουμε τις αιτίες της ινομυαλγίας και τους τρόπους με τους οποίους εκδηλώνεται η συγκεκριμένη νόσος. Ωστόσο υπάρχουν ορισμένα στοιχεία αναφορικά με τους μηχανισμούς που μπορεί να οδηγήσουν σε αυτό το πρόβλημα:

  • Ανισορροπία των νευροδιαβιβαστών του νευρικού συστήματος.
  • Αλλαγή στα επίπεδα ορισμένων ουσιών που είναι υπεύθυνες για τις νευροχημικές διεργασίες.
  • Δυσλειτουργία της κυκλοφορίας του αίματος σε ορισμένες εγκεφαλικές περιοχές.
  • Γενετική προδιάθεση.
  • Χρόνιες ή ιογενείς λοιμώξεις.
  • Φλεγμονώδεις διαδικασίες.
  • Μυϊκές ασθένειες.
  • Κατάθλιψη.

Τα συχνότερα συμπτώματα της ινομυαλγίας είναι ο γενικός και χρόνιος πόνος ειδικά σε ορισμένες περιοχές του σώματος, όπως στα άκρα, γύρω από τη σπονδυλική στήλη, στον αυχένα, στους βραχίονες, στους ώμους, στην οσφυϊκή ζώνη, στους γοφούς ή στους μυς.

Αντιμετωπίστε φυσικά την ινομυαλγία - Ευαίσθητα σημεία στο γυναικείο σώμα

Ο πόνος είναι συνεχής και περισσότερο αισθητός το πρωί μετά το ξύπνημα, μειώνεται κάπως κατά τη διάρκεια της μέρας, αλλά χειροτερεύει το απόγευμα ή τη νύχτα. Ο πόνος επιδεινώνεται αν το άτομο μένει στην ίδια θέση όλη τη μέρα (όπως μπροστά στον υπολογιστή, για παράδειγμα), αν σηκώνει βάρη ή λόγω κλιματικής αλλαγής και συναισθημάτων.

Ένα άλλο συχνό σύμπτωμα της ινομυαλγίας είναι η ψυχολογική και σωματική εξάντληση για πολλές συνεχόμενες μέρες, η οποία δεν μειώνεται ακόμα και μετά την ανάπαυση. Υπάρχουν επίσης άνθρωποι που παρουσιάζουν:

  • Αλλαγές στον ύπνο.
  • Μυϊκή δυσκαμψία.
  • Μυϊκούς σπασμούς.
  • Πονοκέφαλο.
  • Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.
  • Δυσανεξία σε ορισμένα φάρμακα.
  • Ξηροφθαλμία και ξηροστομία.
  • Κρύα άκρα.
  • Αυξημένη εφίδρωση.
  • Πόνο στη γνάθο.
  • Έντονη ταχυπαλμία.
  • Προβλήματα συγκέντρωσης και μνήμης.
  • Αστάθεια.
  • Στομαχική ευαισθησία.
  • Κράμπες στα πόδια.
  • Οίδημα στα πέλματα και στα χέρια.
  • Έντονο πόνο κατά την εμμηνορρυσία.
  • Ναυτία.

Διαβάστε επίσης: Πώς να σταματήσετε γρήγορα τις μυϊκές κράμπες

Αντιμετωπίστε φυσικά την ινομυαλγία: Σπιτικές θεραπείες και συστάσεις

Αντιμετωπίστε φυσικά την ινομυαλγία - Λάδι σε μπουκάλι και φρούτα σε καλάθι

Τα βότανα και τα φυτά που έχουν χαλαρωτικές ιδιότητες για τους μυς συνιστώνται ιδιαίτερα για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος των μυών και των αρθρώσεων. Μερικοί τρόποι για να αντιμετωπίστε φυσικά την ινομυαλγία είναι οι εξής:

  • Φτιάξτε ένα έγχυμα με δύο κουταλιές της σούπας αποξηραμένο θυμάρι και μισό λίτρο νερό. Πίνετε ένα φλιτζάνι το πρωί και ένα ακόμα όταν το θέλετε ή όταν αρχίσει ο πόνος (το απόγευμα, για παράδειγμα). Όπως αναφέρει στην έρευνά της, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ, η Δρ. Silvia Maria Lattanzio το θυμάρι κατατάσσεται στα βότανα που δίνουν εξαιρετικά αποτελέσματα κατά της ινομυαλγίας.
  • Γεμίστε τη μπανιέρα με πολύ ζεστό νερό και προσθέστε το παραπάνω έγχυμα με θυμάρι και νερό. Μείνετε στη μπανιέρα για δεκαπέντε με είκοσι λεπτά (ή μέχρι να κρυώσει το νερό).
  • Μουσκέψτε ένα πανί με μηλόξυδο και τρίψτε το σημείο που πονάει λόγω ινομυαλγίας.
  • Βράστε δύο γραμμάρια φλοιό ιτιάς σε ένα φλιτζάνι νερό για πέντε λεπτά. Αν δεν έχετε ιτιά κοντά στο σπίτι, μπορείτε να βρείτε το φλοιό της σε καταστήματα φυσικών τροφών ή ειδών διατροφής. Πίνετε από δύο ως τρία φλιτζάνια τη μέρα, ξεκινώντας το πρωί. Η ιτιά περιέχει σαλικίνη καθώς και πολλές αναλγητικές ουσίες, γι’αυτό μπορεί και μειώνει τον πόνο.
  • Πιείτε δύο κουταλάκια του τσαγιού τζίντζερ σε σκόνη ή τριμμένο τζίντζερ σε ένα ποτήρι νερό σε θερμοκρασία δωματίου. Το πίνετε αμέσως αφού το φτιάξετε, δύο φορές τη μέρα.
  • Βράστε μια κοφτή κουταλιά της σούπας βαλσαμόχορτο σε ένα φλιτζάνι νερό για πέντε λεπτά. Απομακρύνετέ το από τη φωτιά, αφήστε το να κρυώσει και στραγγίστε το. Πίνετέ το ζεστό δύο φορές τη μέρα.
  • Βράστε 100 γραμμάρια αποξηραμένο εκουιζέτο σε ένα λίτρο νερό για μισή ώρα. Απομακρύνετέ το από τη φωτιά, στραγγίστε το και πίνετε δύο φλιτζάνια τη μέρα.
  • Ρίξτε 35 γραμμάρια φύλλα κατιφέ (αποξηραμένα ή μη) σε ένα λίτρο καθαρού οινοπνεύματος 45 βαθμών. Αφήστε το μείγμα στην άκρη για δεκαπέντε μέρες ενώ ακολουθείτε κάποια άλλη φυσική θεραπεία για την ινομυαλγία. Διατηρήστε το μείγμα σε ένα γυάλινο δοχείο που κλείνει καλά. Μόλις περάσει αυτό το διάστημα, μουσκέψτε με το μείγμα ένα κομμάτι βαμβάκι ή ένα πανί και εφαρμόστε το ως κομπρέσα στην πάσχουσα περιοχή.

Αυτοί είναι ορισμένοι από τους τρόπους για ν’ αντιμετωπίστε φυσικά την ινομυαλγία.

Μάθετε και αυτό: Φυσικές θεραπείες για τον πόνο στις αρθρώσεις

Μερικές συμβουλές για την αντιμετώπιση της ινομυαλγίας

Καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Μερικές από τις επιλογές είναι το σπανάκι, τα σπαράγγια, το μαρούλι, η μαγιά μπύρας και τα φύτρα σταριού.

Προσθέστε περισσότερο σελήνιο στη διατροφή σας

Αυτή η θρεπτική ουσία περιέχεται στα πορτοκάλια, στα μήλα, στα αγγούρια, στην κολοκύθα, στο σκόρδο, στο κρεμμύδι και στο λάχανο.

Καταναλώνετε περισσότερο ασβέστιο

Ασβέστιο δεν σας δίνουν μόνο τα γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι ή το σέσκουλο.

Καταναλώνετε περισσότερη βιταμίνη C

Αν και όλοι πιστεύουν ότι τα πορτοκάλια αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή αυτής της βιταμίνης, στην πραγματικότητα υπάρχουν και άλλες τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν, όπως οι φράουλες, τα κράνμπερι και τα κεράσια.

Όπως βλέπετε και από τα παραπάνω, η διατροφή είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για ν’ αντιμετωπίστε φυσικά την ινομυαλγία.