Αντιμετωπίστε τον πόνο στην πλάτη

Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να ενδυναμώσει και να τονώσει τους μύες της πλάτης μειώνοντας τον κίνδυνο για πόνο. Δοκιμάστε τα αθλήματα όπως το κολύμπι, τις πιλάτες ή τη γιόγκα, αλλά αποφύγετε αυτά που προκαλούν υπερβολική πίεση στην περιοχή της πλάτης.

Όλοι, κάποτε στη ζωή τους, έχουν νιώσει πόνο στην πλάτη. Αποτελεί ένα κοινό πρόβλημα που κατατάσσεται ως δεύτερη αιτία λήψης αναρρωτική άδειας, μετά τα ατυχήματα. Σύμφωνα με τα ιατρικά δεδομένα, το 80% με 90% των ανθρώπων έχουν νιώσει πόνο στην πλάτη.

Οι αιτίες μπορεί να ποικίλουν, αλλά εκτιμάται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις ξεκινάει από τις συνθήκες εργασίας. Από την μια πλευρά, υπάρχουν συγκεκριμένα επαγγέλματα που απαιτούν σωματική δύναμη κι απότομες κινήσεις, που ίσως αυξάνουν τον κίνδυνο για τέτοιου είδους πόνο. Από την άλλη πλευρά, η δουλειά γραφείου μπορεί να προκαλέσει πόνο στην πλάτη λόγω της κακής στάσης σώματος και της πολύωρης καθιστικής θέσης.

Ο πόνος στην πλάτη μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο και δεν μπορεί να προληφθεί σε όλες τις περιπτώσεις. Όμως σήμερα ας εξετάσουμε μερικές από τις συστάσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από αυτούς τους καθημερινούς πόνους στην πλάτη.

Αποφύγετε να σηκώνετε βαριά φορτία

Το να σηκώνετε πολύ βάρος στην πλάτη σας αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες πόνου σε αυτή την περιοχή. Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι σύνηθες για τους ανθρώπους να πονούν στην πλάτη μετά από την μεταφορά σημαντικών φορτίων.

stasi yoga

Τα αθλήματα και η σωματική δραστηριότητα είναι βασικά για την ενδυνάμωση και την τόνωση των μυών, καθώς συνεισφέρουν στη μείωση του κινδύνου για τον πόνο στην πλάτη. Στα αθλήματα που είναι σκληρά για την πλάτη, ωστόσο, συμπεριλαμβάνονται το μπαλέτο και η καλαθοσφαίριση. Αντίθετα, δραστηριότητες όπως το κολύμπι, πιλάτες ή γιόγκα (και μερικά ακόμα) προτιμώνται περισσότερο για την ενίσχυση αυτού του μέρους του σώματος.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να επιλέγετε τον σωστό τύπο υποδήματος όταν γυμνάζεστε, καθώς τα παπούτσια με κακή εφαρμογή μπορούν επίσης να προκαλέσουν πόνο στην πλάτη.

Σωστή στάση σώματος

Είναι πολύ βασικό να μάθετε να διατηρείτε σωστή στάση σώματος ενώ κάθεστε κι ενώ περπατάτε ή απλά στέκεστε. Για την καλή καθιστική στάση σώματος, θα πρέπει να συγκεντρώνετε τη δύναμή σας στο χαμηλότερο σημείο της πλάτης και να ισιώνετε την σπονδυλική σας στήλη.

Όταν στέκεστε ή περπατάτε, η πλάτη σας θα πρέπει να παραμένει ίσια, αποφεύγοντας την «καμπούρα» στους ώμους. Αν χρειαστεί να σκύψετε κάτω για να μαζέψετε κάτι, οι γιατροί συστήνουν πρώτα να λυγίσετε τα γόνατα σας, όχι την σπονδυλική σας στήλη.

Διαλέξτε ένα άνετο στρώμα

krevati luludia

Η πλάτη σας ξεκουράζεται αρκετή ώρα στο στρώμα σας κι ασφαλώς εκεί όπου το σώμα σας υποτίθεται ότι χαλαρώνει. Όμως αν το στρώμα είναι πολύ σκληρό ή πολύ μαλακό, οι πόνοι στην πλάτη μπορεί να γίνουν πιο συχνοί σε σημείο όπου ίσως να διαταράσσουν τον ύπνο σας. Είναι σημαντικό να επιλέξετε ένα άνετο στρώμα για σας.

Ακολουθείτε ένα υγιεινό τρόπο ζωής

Ο υγιεινός τρόπος ζωής είναι καίριος για την πρόληψη των πιο πολλών πόνων στην πλάτη. Το κάπνισμα μπορεί να προκαλέσει έναν επαναλαμβανόμενο βήχα, οποίος στη  συνέχεια θα επηρεάσει τους δίσκους της οσφυϊκής σας περιοχής. Το να είστε υπέρβαροι επίσης είναι ανθυγιεινό, καθώς προστίθενται περισσότερη πίεση και βάρος στην πλάτη σας.

Τέλος, είναι βασικό να διατηρείτε μια καλή συναισθηματική κατάσταση, καθώς η κατάθλιψη συνδέεται με την πλάτη κι άλλες σχετικές συνθήκες.

Κοιμηθείτε ανάσκελα ή στο πλάι

gineka pu kimate

Η θέση ύπνου που επιλέγετε είναι επίσης σημαντική για να προληφθεί ο πόνος στην πλάτη. Δεδομένου ότι το σώμα σας βρίσκεται σε θέση ξεκούρασης για έξι ή οκτώ ώρες ενώ κοιμάστε, είναι σημαντικό να κοιμάστε ανάσκελα ή στο πλάι.

Το να κοιμάστε πάνω στο στομάχι σας δεν συνίσταται επειδή προκαλεί αλλοιώσεις στην κανονική καμπυλότητα της σπονδυλικής σας στήλης. Έτσι ο λαιμός σας αναγκάζεται να παραμείνει στραμμένος σε μία από τις δύο πλευρές, γεγονός που μπορεί να τραυματίσει περαιτέρω τη σπονδυλική σας στήλη.

Αποφύγετε το άγχος

Το άγχος αποτελεί μια κοινή αιτία πόνου στην πλάτη και μπορεί να συμβεί στην δουλειά ή στο σπίτι. Όταν είστε αγχωμένοι, δημιουργείται μια ένταση στην πλάτη σας που μπορεί να σας εμποδίζει να εκτελέσετε τις κανονικές σας δραστηριότητες.

Για να το αποφύγετε αυτό, σας συστήνουμε να αναπνέετε βαθιά και να κάνετε διατάσεις τουλάχιστον δυο φορές την ημέρα.

Ζητήστε ιατρική συμβουλή

ponos stin plati

Είναι πολύ σημαντικό να μιλήσετε στον γιατρό σας για τους επαναλαμβανόμενους πόνους στην πλάτη, καθώς για το 3% των περιπτώσεων τείνει να γίνει χρόνια πάθηση. Εάν ο πόνος επιμένει για βδομάδες, καλό είναι να πάτε αμέσως στον γιατρό για να λάβετε μια κατάλληλη διάγνωση.

Ίσως σας αρέσουν