Δώστε ώθηση στον οργανισμό σας και χάστε κιλά

4 Οκτωβρίου 2015

Ακόμη και αν έχετε κληρονομήσει το μεταβολισμό σας από την οικογένειά σας, αυτό δεν σημαίνει ότι είστε καταδικασμένοι να ζείτε με το επιπλέον βάρος και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα να αλλάξετε το μεταβολισμό σας ώστε να τον κάνετε να λειτουργεί υπέρ σας και όχι εναντίον σας. Έρευνες έχουν δείξει ότι ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές θα δώσετε ώθηση στον οργανισμό σας και το σώμα σας θα χάσει βάρος πολύ πιο γρήγορα, υγιεινά και με φυσικό τρόπο σε λιγότερο χρόνο και καταβάλλοντας τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια.

1. Συνηθίστε να τρώτε κάτι υγιεινό για πρωινό κάθε μέρα

Αν συνηθίσετε να τρώτε κάτι υγιεινό για πρωινό (όπως για παράδειγμα μια ομελέτα με σπανάκι και τυρί με μια φέτα τοστ ολικής άλεσης) έχοντας μόλις σηκωθεί θα καταφέρετε να ενεργοποιήσετε το μεταβολισμό σας άμεσα και σωστά. Σύμφωνα με μια έρευνα που διεξήχθη από το National Weight Control Registry στην Αμερική, σε 5.000 ασθενείς, οι οποίοι έπαιρναν ένα υγιεινό πρωινό καθημερινά, η απώλεια βάρους υπολογίσθηκε ότι μπορεί να φτάσει έως και τα 30 κιλά σε 5 χρόνια.

Ο λόγος είναι το εξής: το πρωινό παρέχει στο σώμα την απαραίτητη ενέργεια και έτσι αυτό σταματά να συσσωρεύει λίπος. Αντιθέτως, ξεκινά να λειτουργεί με το φαγητό που καταναλώθηκε και αρχίζει να χάνει βάρος με φυσικό τρόπο. Επίσης  είναι καλύτερα να τρώτε κάτι ελαφρύ για βραδινό καθώς κατά τη διάρκεια της νύχτας δεν θα καταναλώσετε κάποιο φαγητό για αρκετές ώρες  και έτσι το σώμα σας θα συσσωρεύσει όσο λίπος μπορεί.

2. Προσθέστε πράσινο τσάι στη διατροφή σας.

prasino tsai

Το πράσινο τσάι είναι γνωστό για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες όμως πρόσφατα ανακαλύφθηκε ότι βοηθάει σημαντικά στην επιτάχυνση του μεταβολισμού με συνέπεια τη ταχεία απώλεια βάρους. Ερευνητές από διαφορετικά πανεπιστήμια διεξήγαγαν έρευνες σε διαφορετικές ομάδες ανθρώπων για να προσδιορίσουν τα οφέλη που έχει ως ρόφημα. Ένα από τα αποτελέσματα έδειξε ότι όσοι ξεκίνησαν να πίνουν πράσινο τσάι έχασαν πολύ γρηγορότερα βάρος σε σχέση με τους υπόλοιπους καθώς το τσάι διευκολύνει στην οξείδωση του λίπους και στη θερμογένεση. Πέντε φλυτζάνια πράσινου τσαγιού την ημέρα με μόνο 90 θερμίδες συνολικά αποτελούν την ιδανική ποσότητα ώστε να ενισχυθεί σημαντικά η επιτάχυνση του μεταβολισμού σας.

3. Συνηθίστε να τρώτε τροφές πλούσιες σε Ω-3

Γνωρίζουμε ήδη ότι η κατανάλωση ψαριών πλούσιων σε λιπαρά Ωμέγα-3 (όπως για παράδειγμα ο σολομός ή ο τόνος) επιταχύνει το μεταβολισμό. Ρυθμίζει επίσης τα επίπεδα ζαχάρου στο αίμα και μειώνει και άλλα προβλήματα (όπως τις φλεγμονές). Όμως πρόσφατες έρευνες απέδειξαν ότι αυτά τα λιπαρά οξέα βοηθούν ακόμα και στη μείωση της αντίστασης στη λεπτίνη. Η λεπτίνη είναι μια ορμόνη που διευκολύνει την απώλεια βάρους. Αν δεν σας αρέσει το ψάρι ή αν προτιμάτε κάποια άλλη εναλλακτική, μπορείτε να δοκιμάσετε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής με Ωμέγα-3, το οποίο περιλαμβάνει ποσότητα ίση με 1.000 έως 2.000 mg των ανωτέρω λιπαρών οξέων, ή ορισμένα ξερά φρούτα για να πετύχετε τα ίδια αποτελέσματα.

4. Μην αποκλείετε όλες τις θερμίδες από τη διατροφή σας

proino

Συνηθίζουμε να νομίζουμε ότι όποιος λαμβάνει λιγότερες θερμίδες στη διατροφή του, θα χάσει ευκολότερα βάρος.  Αυτό μπορεί να ισχύει στην αρχή, όμως όταν το σώμα συνειδητοποιήσει ότι λαμβάνει λιγότερες θερμίδες τότε θα ξεκινήσει να αυξάνει την αποθήκευση ενέργειας και κατ’ επέκταση θα συσσωρεύει λίπος. Για αυτό το λόγο το να τρώτε περισσότερο πάντοτε επιταχύνει το μεταβολισμό σας με την προϋπόθεση όμως ότι επιλέγετε υγιεινές και θρεπτικές τροφές. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να μην μένετε για πάρα πολλές ώρες νηστικοί. Είναι προτιμότερο να τρώτε 6 φορές την ημέρα  (από 300 θερμίδες τη φορά) παρά να ετοιμάζετε δύο γεύματα τα οποία είναι υπερβολικά βαριά ή έχουν πολλές θερμίδες.

5. Γυμνασθείτε με διαφορετική ένταση

Την επόμενη φορά που θα κάνετε γυμναστική (περπάτημα, κολύμβηση, τρέξιμο κοκ) προσθέστε μερικά διαστήματα 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια των οποίων αυξήστε την ένταση της άθλησης και μετά επιστρέψτε στην κανονική σας ένταση. Αυτές οι μικρές αλλαγές θα κάνουν το σώμα σας να καταναλώνει περισσότερη ενέργεια, θα ενδυναμώσουν την ικανότητα των κυττάρων σας να αναπαράγονται και θα τα βοηθήσει να συγκεντρώνουν περισσότερο οξυγόνο. Μπορείτε επίσης να γυμνάζεστε λιγότερη ώρα αλλά με περισσότερη ένταση ώστε να πετύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα πολύ γρηγορότερα. Μπορείτε να προσθέσετε τα διαστήματα των 30 δευτερολέπτων σε οποιαδήποτε μορφή άσκησης επιλέξετε.

6. Μετά την γυμναστική κάντε ένα διάλειμμα

gimnastiki

Η γυμναστική είναι όντως ένα δώρο που μπορείτε να προσφέρετε στο σώμα και στην υγεία σας όμως μπορεί να προκαλέσει επίσης πολύ έντονη κόπωση αν εκτελείται σε μεγάλη ένταση. Αν και η γυμναστική βοηθά την επιτάχυνση του μεταβολισμού, η επαρκής ξεκούραση είναι στοιχείο-κλειδί καθώς επιτρέπει στο σώμα να ανακτήσει την απόλυτη ηρεμία. Είναι σημαντικό να μπορέσετε κατά την άσκηση να κάψετε περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώσατε αφού έτσι θα μπορέσετε να χάσετε βάρος πιο αποτελεσματικά.

7. Αποφύγετε τα τρανς λιπαρά οξέα

Όλοι έχουμε ακούσει πόσο κακό κάνουν στην υγεία μας αυτού του είδους τα λίπη. Πέρα από αυτό, τα τρανς λιπαρά οξέα μειώνουν την φυσική ικανότητα του σώματος να καίει το λίπος. Αυτό συμβαίνει επειδή τροποποιούν τα κύτταρα και επιβραδύνουν το μεταβολισμό. Και όχι μόνο αυτό. Μπορούν επίσης να δημιουργήσουν αντίσταση στην ινσουλίνη και στις φλεγμονές. Περιορίστε λοιπόν τα τρανς λίπη από τη διατροφή σας, επιταχύνετε τον μεταβολισμό σας και χάστε βάρος.

8. Αυξήστε την κατανάλωση πρωτεϊνών

solomos

Το σώμα απαιτεί περισσότερο χρόνο για να αφομοιώσει τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη παρά λιπαρές τροφές ή υδατάνθρακες. Αυτό σημαίνει ότι όποτε καταναλώνετε τροφές με πρωτεΐνες θα νιώθετε ότι δεν πεινάτε για μεγαλύτερο διάστημα ενώ ο μεταβολισμός σας θα συνεχίσει να λειτουργεί και να καίει λίπος. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντική αύξηση στο μεταβολισμό σας και λιγότερο αίσθημα πείνας. Επιπροσθέτως, έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση πρωτεϊνών οδηγεί σε αύξηση των μυών παρά σε λίπος.

Επιταχύνετε τον μεταβολισμό σας μέσω της υγιεινής διατροφής

Τα γονίδια σίγουρα χαρακτηρίζουν το σώμα σας όμως αν προχωρήσετε σε ορισμένες αλλαγές θα μπορέσετε να πραγματοποιήσετε τους στόχους που θέλετε. Επιτάχυνση του μεταβολισμού σημαίνει να τον κάνετε να λειτουργεί γρηγορότερα, να καίει περισσότερες θερμίδες και να διατηρεί το ιδανικό βάρος.

Αν ακολουθήσετε τις ανωτέρω συμβουλές, θα δώσετε την ευκαιρία στο σώμα σας να παραμείνει υγιές με φυσικό τρόπο και να αυτορυθμίζεται. Αυτό είναι φυσικά πιο υγιές από το να παιδεύεστε με περίπλοκες δίαιτες οι οποίες παρέχουν ελάχιστα αποτελέσματα ή σας οδηγούν σε διατροφικές αποφάσεις που μπορεί να έχουν δυσάρεστες επιπτώσεις στην υγεία σας.

 

Ίσως σας αρέσουν