Αιτίες και θεραπείες για τα αέρια

Εκτός από το να πίνουμε ένα φλιτζάνι τσάι μετά το φαγητό, μπορούμε επίσης να ενσωματώσουμε διάφορα μπαχαρικά στα αγαπημένα μας πιάτα, προκειμένου να εξουδετερώσουμε τα στομαχικά / εντερικά αέρια.

Κι όμως υπάρχουν φυσικές θεραπείες για τα αέρια. Ο μετεωρισμός ή απλώς τα αέρια, είναι πραγματικά ένα ενοχλητικό πράγμα για τους ανθρώπους που πάσχουν από αυτή την κατάσταση, καθώς και ένα σημάδι ότι κάτι στο πεπτικό σας σύστημα μπορεί να μην λειτουργεί σωστά, όπως ο τρόπος που τρώτε, η ελλιπής ή προβληματική πέψη των τροφών, τα πεπτικά ένζυμα και η επίδραση του στρες και των συναισθημάτων.

Σε αυτό το άρθρο, θα σας εξηγήσουμε τους διάφορους παράγοντες που ενδέχεται να προκαλούν αυτό το πρόβλημα, καθώς και μερικές απλές, σπιτικές θεραπείες για τα αέρια που θα σας βοηθήσουν να διορθώσετε αυτό το πρόβλημα, φυσικά και εύκολα, χωρίς να χρειάζεται να προβείτε σε οποιαδήποτε χρήση φαρμάκων.

Από πού προέρχονται τα αέρια;

Υπάρχει μια ποικιλία από παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν σε ένα άτομο να υποφέρει από αέρια ή μετεωρισμό μετά το φαγητό. Ας δούμε μερικά από τα κυριότερα στοιχεία:

  • Το να τρώτε πάρα πολύ γρήγορα, με το στόμα ανοιχτό, ή χωρίς να έχετε μασήσει αρκετά, γιατί αυτό σας κάνει να καταπιείτε περισσότερο αέρα.
  • Τα τρόφιμα που ζυμώνονται στο στομάχι σας, λόγω της έλλειψης σε γαστρικά οξέα.
  • Τα τρόφιμα που το σώμα σας δεν μπορεί να ανεχθεί ή να αφομοιώσει σωστά. Οι πιο συνηθισμένες τροφές αυτού του τύπου είναι οι τροφές που περιέχουν γλουτένη ή λακτόζη.
  • Μια ανισορροπία της εντερικής χλωρίδας.
  • Η κατανάλωση τροφών που προκαλούν αέρια όπως τα όσπρια, το λάχανο, τα κρεμμύδια, οι αγκινάρες, κ.λπ.
  • Η κατανάλωση ορισμένων πλούσιων σε ίνες συμπληρωμάτων ενάντια στη δυσκοιλιότητα, όπως εκείνα που περιέχουν το λινάρι, το ψύλλιο ή φυτικές ίνες.

Επιπλέον, υπάρχουν και άλλοι έμμεσοι παράγοντες που μπορεί να σας αναγκάσουν να υποφέρουν από αέρια, όπως τα ακόλουθα:

  • Το άγχος και η συναισθηματική ένταση
  • Το να είστε κατάκοιτοι

Χαλαρώστε με μελισσόχορτο

Το πρώτο βήμα για την αποφυγή των αερίων είναι να μάθετε πώς να τρώτε καλά, χωρίς να αισθάνεστε ότι βιάζεστε ή σας αποσπούν την προσοχή άλλα καθήκοντα, σε ένα άνετο και ήσυχο περιβάλλον, είτε είστε μόνοι ή με παρέα.

Εάν έχετε την τάση να είστε νευρικοί ή βιώνετε αυτό τον καιρό μια αγχωτική ή αγχώδη κατάσταση, ή αν τρώτε σε ένα χώρο που σας αναστατώνει και δεν μπορείτε να αποφύγετε αυτό το γεγονός, θα πρέπει επίσης να δοκιμάσετε να πιείτε ένα τσάι για να αισθάνεστε πιο χαλαροί όλο το πρωί ή το απόγευμα, λίγες ώρες πριν από το φαγητό. Ένα από τα καλύτερα τσάγια για αυτό είναι το μελισσόχορτο, το οποίο θα ισορροπήσει το νευρικό και το πεπτικό σας σύστημα.

Εάν δεν μπορείτε να πιείτε το μελισσόχορτο ως τσάι, μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε το εκχύλισμα ή δισκία.


Τζίντζερ για την τόνωση της πέψης

Η ρίζα τζίντζερ είναι καταπληκτική για την υγεία σας για πολλούς λόγους, αλλά σε αυτό το άρθρο, θα επικεντρωθούμε στην ικανότητά της να διεγείρει την έκκριση των γαστρικών υγρών που μας βοηθούν να χωνέψουμε σωστά την τροφή μας. Εφόσον δεν πάσχετε από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, που ενδεχομένως προκαλείται από κάποια κήλη, αυτή η ρίζα είναι κατάλληλη για να την πιείτε πριν από τα γεύματα. Μπορείτε να το προετοιμάσετε σε τσάι ή απλά μασάτε μια φέτα ωμή πιπερόριζα. Μπορείτε επίσης να αγοράσετε το ζαχαρωμένο τζίντζερ, το οποίο συνδυάζει γλυκές και πικάντικες γεύσεις, καθιστώντας το ένα εξαιρετικό σνακ για ανάμεσα στα γεύματα.

tsai-rofima

Μαγειρέψτε με κύμινο και μάραθο

Θα πρέπει επίσης να προσπαθήσετε να συνηθίσετε να συμπεριλαμβάνετε ορισμένα φαρμακευτικά και θεραπευτικά φυτά στην καθημερινή διατροφή σας, ιδιαίτερα τα αρωματικά μπαχαρικά και αυτά που μπορεί να σας βοηθήσουν  στην καταπολέμηση της αίσθησης φουσκώματος που προκαλούν τα αέρια. Οι πλέον αποτελεσματικές προσθήκες είναι το κύμινο και ο μάραθος και δεν θα πρέπει να το παρασκεφτείτε να προσθέσετε αυτά τα δύο τρόφιμα στην κουζίνα σας, ειδικά όταν σκοπεύετε να τρώτε όσπρια ή λαχανικά που προκαλούν αέρια, όπως εξηγήσαμε παραπάνω. Αυτά τα μπαχαρικά θα δώσουν στο φαγητό σας μια διαφορετική γεύση, αλλά όχι υπερβολικά δυνατή, και μπορείτε πάντα να προσθέσετε και άλλες, νέες αρωματικές ουσίες για να δώσουν τα πιάτα σας μια νέα γεύση.


Ένζυμα από παπάγια και ανανά

Κάθε φορά που τρώτε κόκκινο κρέας ή ψάρι ως το κύριο μέρος του γεύματός σας, συνοδευόμενο από κάποια λαχανικά ή σαλάτα, μπορείτε να το τελειώσετε πάντα μακριά με ένα φρουτένιο επιδόρπιο, και οι καλύτερες επιλογές είναι ο φρέσκος ​​ανανάς ή η παπάγια, γιατί αυτά τα τροπικά φρούτα έχουν τα ένζυμα που μας βοηθούν στην πέψη των πρωτεϊνών. Ωστόσο, θα πρέπει να αποφεύγετε αυτά τα φρούτα, αν το γεύμα σας ανήκε στην κατηγορία την αλεύρων και των αμύλων (ζυμαρικά, πίτσα, ψωμί, πατάτες), διότι αυτά τα ένζυμα θα μπορούσαν να καταστήσουν πιο δύσκολο για το σώμα σας να αφομοιώσει τα αμυλούχα τρόφιμα.

Σε γενικές γραμμές, τα δύο μόνα φρούτα που μπορείτε να φάτε μαζί με όλα τα γεύματά σας είναι τα μήλα και τα αχλάδια, γιατί τα υπόλοιπα τείνουν να επιδεινώσουν την πέψη, προκαλώντας ζύμωση που παράγει περισσότερο φυσικό αέριο. Μια πολύ υγιεινή επιλογή θα ήταν να τρώτε τα φρούτα σας στα μέσα του πρωινού ή το απόγευμα.

Εάν ψωνίζετε σε φαρμακεία ή καταστήματα υγιεινής διατροφής, μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε τα συμπληρώματα με πεπτικά ένζυμα. Μπορείτε να πάρετε αυτά από καιρό σε καιρό, αλλά δεν θα πρέπει να εξαρτάστε από αυτά πάρα πολύ, επειδή η καλύτερη επιλογή θα είναι πάντα να στοχεύετε στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού σας με τα φυσικά στοιχεία.

Ίσως σας αρέσουν