Μειώστε τον κίνδυνο για έμφραγμα ή εγκεφαλικό

Μια πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, μας προειδοποιεί για κάτι που θα πρέπει όλοι να έχουμε υπόψη: γενικά, η καθημερινή μας διατροφή είναι πολύ ανθυγιεινή. Αν κάναμε όλοι μερικές μικρές αλλαγές στη διατροφή μας, ο κίνδυνος για έμφραγμα ή εγκεφαλικό θα μειωνόταν κατά ένα τρίτο.

Αν και η μείωση αυτή μπορεί να μη μοιάζει αρκετά μεγάλη, πρόκειται για κάτι που πρέπει να έχουμε υπόψη αν θεωρήσουμε τη διατροφή μας ως μία από τις μεταβλητές που μπορούμε πραγματικά να ελέγξουμε. Αν προσέχουμε τι τρώμε και βελτιώσουμε τον τρόπο ζωής μας, μπορούμε να αποφύγουμε κατά ένα μεγάλο ποσοστό τον κίνδυνο να πάθουμε έμφραγμα ή εγκεφαλικό, δύο αιτίες που χάνονται χιλιάδες ζωές στον κόσμο κάθε χρόνο. Γιατί δεν αρχίζετε να κάνετε κάποιες αλλαγές;

Συμβουλές διατροφής για τη μείωση του κινδύνου για έμφραγμα και εγκεφαλικό

Αν και είναι βέβαιο ότι πολλές από τις συγκεκριμένες νόσους οφείλονται σε γενετικούς παράγοντες, αξίζει να έχουμε υπόψη μας ότι στο χέρι μας είναι επίσης να τις προλάβουμε. Τόσο το έμφραγμα όσο και το εγκεφαλικό αποτελούν συνήθως την κύρια αιτία θανάτου σε άνδρες και γυναίκες. Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι ο κίνδυνος αυτός έχει αυξηθεί για τις γυναίκες τα τελευταία χρόνια.

Οι περιπτώσεις εγκεφαλικών συνεχίζουν να αυξάνονται, όχι μόνο επειδή ο πληθυσμός γενικά γερνάει, αλλά και λόγω της κακής διατροφής, του άγχους, ακόμα και του καθιστικού τρόπου ζωής. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που τονίζει η μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, είναι ότι συχνά περιμένουμε να φτάσουμε τα πενήντα για να αρχίσουμε να βελτιώνουμε τον τρόπο ζωής και τις συνήθειές μας.

Τότε είναι που αρχίζουν να εμφανίζονται τα καρδιολογικά προβλήματα, τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης και η υπέρταση. Όμως, γιατί δεν αρχίζετε να φροντίζετε την υγεία σας πριν φτάσει αυτή η στιγμή; Δεν είναι καλύτερο για την υγεία σας να προλάβετε την εμφάνιση προβλημάτων και, επομένως, να αποφύγετε ορισμένα άλλα προβλήματα στο μέλλον;

Αναμφίβολα, αξίζει να έχετε επίγνωση αυτών των νόσων και να ξεκινήσετε από σήμερα να κάνετε μικρές αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής σας, οι οποίες θα σας κάνουν να αισθάνεστε καλύτερα ανεξαρτήτως ηλικίας.

Σημειώστε τις παρακάτω συμβουλές για τη βελτίωση της διατροφής σας.

1. Ας ξεχάσουμε το αλάτι και το λίπος

koresmena-lipara-kai-trofes-pou-ta-periehoun

Το μεγαλύτερο ποσοστό της καθημερινής μας διατροφής περιέχει υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη και αλάτι. Δεν έχει σημασία αν είμαστε στην Ευρώπη ή στην Αμερική, τα τελευταία χρόνια έχουμε χάσει όλες τις υγιεινές συνήθειες που κάποτε είχαμε. Ίσως αυτό οφείλεται στον τρόπο ζωής μας, στην εργασία μας, στο ότι είμαστε πάντα βιαστικοί…

Καταλήγουμε να αγοράζουμε έτοιμα φαγητά από το σούπερ μάρκετ, επειδή δεν έχουμε χρόνο να μαγειρέψουμε σπιτικά φαγητά. Ή είναι ακόμη πιθανό η μαγειρική σας, την οποία μάθατε από τη μητέρα σας, να είναι πλούσια σε κόκκινα κρέατα, τηγανητές τροφές ή άλλα πιάτα με υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο, οι οποίες μάλλον σας προκαλούν προβλήματα παρά σας ωφελούν.

Αλλάξτε τον τρόπο που τρώτε, αφαιρώντας τα λίπη και το αλάτι, ξεκινώντας από σήμερα.

2. Πείτε ναι στα πολύχρωμα λαχανικά

tomates

Υπάρχουν μερικά λαχανικά που είναι θαυμάσια για την πρόληψη των εμφραγμάτων και των εγκεφαλικών. Θέλετε ένα παράδειγμα του τι θα πρέπει πάντα να αποτελεί μέρος της διατροφής σας; Η τομάτα. Συνεισφέρει στην πρόληψη πολλών ασθενειών, χάρη σε μια ουσία που ονομάζεται λυκοπένιο και είναι γνωστή για τη συμβολή της στη μείωση των θρόμβων αίματος. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η σάλτσα τομάτας περιέχει περισσότερο λυκοπένιο από ό,τι οι φρέσκιες τομάτες, επειδή η ουσία αυτή απελευθερώνεται σε μεγαλύτερη ποσότητα κατά το μαγείρεμα.

3. Αντικαταστήστε το λευκό αλεύρι με αλεύρι ολικής άλεσης

psomi-linarosporou-bookchen

Πρόκειται για έναν πρωταρχικό παράγοντα στη μείωση του κινδύνου για έμφραγμα και εγκεφαλικό. Από σήμερα και στο εξής, προσπαθήστε να αντικαταστήσετε το λευκό ψωμί με ψωμί σίκαλης ή βρώμης, πάντα από αλεύρι ολικής άλεσης και ποτέ επεξεργασμένο. Θα πρέπει επίσης να τρώτε ρύζι και δημητριακά ολικής άλεσης, αφού συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης, συνεισφέρουν στην αποφυγή της απότομης ανόδου του σακχάρου και σας βοηθούν να ελέγξετε την όρεξή σας.

4. Πείτε ναι στις φράουλες και στα μήλα

seik-fraoula-vromi

Τι θα λέγατε να συμπεριλάβετε στο πρωινό σας ένα πράσινο μήλο; Και για το μεσημεριανό σας γεύμα, μπορείτε να φτιάξετε μια λαχταριστή σαλάτα με σπανάκι, φράουλες και ξηρούς καρπούς. Πεντανόστιμο! Θα πρέπει να ξέρετε ότι τα μήλα είναι πλούσια σε φυτοθρεπτικές ουσίες, οι οποίες είναι ιδανικές για την καταπολέμηση των καρδιακών νόσων και, ταυτόχρονα, είναι τέλειες για τη μείωση της LDL, της αποκαλούμενης κακής χοληστερίνης.

Και τι να πούμε για τις φράουλες… Γνωρίζετε ότι είναι πλούσιες σε κάλιο, σε φυτοθρεπτικές ουσίες και σε βιταμίνη C; Πρόκειται για έναν τέλειο συνδυασμό για την καταπολέμηση του κινδύνου για εγκεφαλικό. Μη διστάζετε λοιπόν να φάτε ένα μπολ με έξι φρέσκιες και καθαρές φράουλες, όμως να θυμάστε: μη βάλετε ζάχαρη!

5. Μισή κουταλιά κανέλα κάθε μέρα

kanela-ion-bogdan-dumitrescu

Με μόλις 15 γραμμάρια φροντίζετε την υγεία σας, προλαμβάνοντας τον κίνδυνο για έμφραγμα και εγκεφαλικό. Θα εξηγήσουμε γιατί η κανέλα είναι τόσο υγιεινή:

  • Μειώνει το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα.
  • Βοηθάει στη μείωση των επιπέδων της LDL και των τριγλυκεριδίων.
  • Συμβάλλει στην πρόληψη του σχηματισμού θρόμβων αίματος.
  • Μειώνει την υψηλή πίεση.
  • Μας βοηθάει να χάσουμε βάρος.

6. Λιπαρό ψάρι δύο φορές την εβδομάδα

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, οι άνθρωποι που τρώνε λιπαρά ψάρια τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα αποφεύγουν το έμφραγμα και το εγκεφαλικό κατά ένα πολύ υψηλό ποσοστό. Τα συγκεκριμένα ψάρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και, πάνω απ’όλα, σε Ωμέγα-3, ένα πολύ υγιεινό έλαιο που μπορεί να συνεισφέρει στην πρόληψη του σχηματισμού θρόμβων αίματος. Να θυμάστε να τα συμπεριλαμβάνετε στη διατροφή σας, φροντίζοντας έτσι την υγεία σας.