Μήπως δεν μπορείτε να κοιμηθείτε;

Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν ότι ένας ξεκούραστος ύπνος είναι ουσιαστικός για την καλή υγεία του οργανισμού, τόσο τη σωματική όσο και τη συναισθηματική. Ο ύπνος μάς επιτρέπει να αναπαυτούμε και να χαλαρώσουμε μετά τις δραστηριότητες της ημέρας, αποκαθιστά την ενέργειά μας για την επόμενη ημέρα και είναι απαραίτητος για τη σωστή λειτουργία ολόκληρου του σώματος. Ο σημερινός πολυάσχολος τρόπος ζωής, η τεχνολογία και πολλοί άλλοι παράγοντες έχουν επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα του ύπνου μας προκαλώντας μια σειρά προβλημάτων που αφορούν την υγεία.

Πολλά πράγματα μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο μας. Αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, ίσως ευθύνονται κάποιες από τις συνήθειές σας. Σε αυτό το άρθρο, θα σας παρουσιάσουμε εννέα πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε πριν πάτε για ύπνο ώστε να έχετε μια ξεκούραστη νύχτα.

Οινοπνευματώδη ποτά

oinopneuma

Η κατανάλωση οινοπνεύματος μπορεί να σας κάνει να νυστάζετε, όταν όμως το σώμα σας αρχίζει να μεταβολίζει το οινόπνευμα, μειώνεται σημαντικά η διάρκεια της φάσης ύπνου REM, κατά την οποία ο οργανισμός σας ανανεώνεται. Αυτή η διακοπή του κύκλου του ύπνου σάς αφήνει κουρασμένους και ανίκανους να συγκεντρωθείτε την επόμενη μέρα. Επιπλέον, το οινόπνευμα είναι διουρητικό και θα σας κάνει να ξυπνήσετε μέσα στη νύχτα για να πάτε στην τουαλέτα.

Ηλεκτρονικές συσκευές

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι το φως από τις ηλεκτρονικές συσκευές επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου. Το φως του κινητού τηλεφώνου, του τάμπλετ, του υπολογιστή, ακόμα και της τηλεόρασης μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σας καθώς εμποδίζει την παραγωγή μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου. Οι ειδικοί συνιστούν να απομακρύνετε τις συσκευές αυτές από το υπνοδωμάτιο και να αποφεύγετε τη χρήση τους για τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο.

Φάρμακα

hapia

Η λήψη ορισμένων τύπων φαρμάκων πριν τον ύπνο μπορεί επίσης να επηρεάσει την ποιότητά του. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας και ρωτήστε αν υπάρχουν εναλλακτικές των φαρμάκων που πρέπει να πάρετε πριν τον ύπνο. Για παράδειγμα, τα αντικαταθλιπτικά μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο και προς τις δύο κατευθύνσεις. Τα υπνωτικά χάπια μπορούν να προκαλέσουν εθισμό και αυτό επίσης θα επηρεάσει τον ύπνο σας. Τα αναλγητικά μπορούν να προκαλέσουν στομαχικές ενοχλήσεις και να διακόψουν τον ύπνο.

Πικάντικα και πολύ λιπαρά φαγητά

Η κατανάλωση πικάντικων ή πολύ λιπαρών φαγητών πριν τον ύπνο μπορεί να τον επηρεάσει, καθώς οι ουσίες αυτές σχετίζονται με τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και άλλα στομαχικά προβλήματα. Για το λόγο αυτό, οι ειδικοί συνιστούν την αποφυγή των συγκεκριμένων τροφών το βράδυ. Αντί αυτών, επιλέξτε ένα ελαφρύ γεύμα και φάτε τουλάχιστον δύο ώρες πριν πάτε για ύπνο, ώστε να δώσετε στο σώμα σας χρόνο για να χωνέψει.

Καφές ή τσάι

Ο καφές και το τσάι λειτουργούν ως διεγερτικές ουσίες μέσα στο σώμα και δεν μπορείτε να κοιμηθείτε όταν τις καταναλώνετε κατά τις βραδινές ώρες. Αυτά τα δύο ροφήματα έχουν διουρητικές ιδιότητες, επομένως μπορεί να διακόψουν τον ύπνο σας επειδή θα θελήσετε να πάτε στην τουαλέτα. Τόσο το τσάι όσο και ο καφές περιέχουν καφεΐνη που μπορεί να σας κρατήσει ξύπνιους τη νύχτα.

Τσιγάρα

tsigaro

Αν και οι καπνιστές ισχυρίζονται ότι αισθάνονται πιο χαλαροί μετά το κάπνισμα, η αλήθεια είναι ότι η νικοτίνη στα τσιγάρα είναι μια ισχυρή διεγερτική ουσία που μπορεί να επιδεινώσει την αϋπνία. Αυτό ισχύει για όλους τους τύπους τσιγάρων, τα επιθέματα, τον καπνό της πίπας ή οτιδήποτε άλλο περιέχει νικοτίνη.

Έντονη άσκηση

Το βράδυ για πολλούς ανθρώπους φαίνεται να είναι η ιδανική ώρα για άσκηση. Για μερικούς είναι η μοναδική ώρα που έχουν για να επιδοθούν σε αθλήματα και να γυμναστούν. Ωστόσο, αν η άσκηση είναι πραγματικά έντονη μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου σας.

Οι συζητήσεις για προβλήματα

Αν αντιμετωπίζετε προβλήματα ή αν κάποιο μέλος της οικογένειάς σας ή κάποιος φίλος περνάει μια δύσκολη περίοδο, είναι καλύτερα να μιλήσετε γι’ αυτό τις πρωινές ώρες, μετά από έναν καλό νυχτερινό ύπνο. Η συζήτηση για προσωπικά προβλήματα και για στρεσογόνες καταστάσεις πριν πάτε για ύπνο μπορεί να μη σας επιτρέψει να αποκοιμηθείτε. Το άγχος και η υπερδιέγερση πριν τον ύπνο μπορούν να προκαλέσουν ακόμα και καθυστέρηση της φάσης ύπνου ή όπως ονομάζεται παραϋπνία.

Η εργασία ως αργά

douleia-os-arga

Μερικές φορές δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να εργαστούμε πολλές ώρες προκειμένου να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας. Ωστόσο, δεν θα πρέπει αυτό να σας γίνει συνήθεια, καθώς μπορεί να προκαλέσει προβλήματα ύπνου, ανησυχία, νευρικότητα και δυσκολία συγκέντρωσης.

Κατηγορίες: Υγιεινές Συνήθειες Ετικέτες:
Ίσως σας αρέσουν