Οι απίστευτες ωφέλειες που έχει το μπρόκολο για την υγεία

Μεταξύ των πολλών ωφελειών που έχει η κατανάλωση μπρόκολου, ο σίδηρος και το κάλιο που περιέχει βοηθούν στην καταπολέμηση της αναιμίας και του πόνου στις αρθρώσεις.

Γνωρίζετε τις ωφέλειες που έχει το μπρόκολο; Μερικοί το λατρεύουν, άλλοι το απεχθάνονται… Το μπρόκολο είναι ένα πράσινο λαχανικό με μορφή «δέντρου» από την οικογένεια των σταυρανθών λαχανικών (στην οποία περιλαμβάνεται και το λάχανο).

Αναπτύσσεται εύκολα και το σκούρο πράσινο χρώμα του τραβάει την προσοχή. Ο μεγάλος βλαστός του δεν είναι φαγώσιμος.

Σε αυτό το άρθρο θα σας πούμε περισσότερα για το πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες μπρόκολο, που αποτελεί εξαιρετικό σύμμαχο της υγείας σας.

Τι μας προσφέρει το μπρόκολο;

brokolo

Το μπρόκολο είναι ένα είδος φυτού που αναπτύσσεται εύκολα σε δροσερά κλίματα και ακμάζει τα ζεστά καλοκαίρια. Συνήθως μαγειρεύεται στον ατμό (αν και όλο και περισσότεροι άνθρωποι το απολαμβάνουν ωμό). Επίσης η γεύση του θυμίζει το κουνουπίδι.

Οι κύριες χώρες παραγωγής μπρόκολου είναι η Κίνα, η Ινδία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ισπανία και η Ιταλία.

Το μπρόκολο, πέρα από το ότι είναι γευστικό, μας εξασφαλίζει μια ποικιλία θρεπτικών ουσιών. Διαπιστώνουμε ότι μερικές από αυτές ξεχωρίζουν σε μεγάλο βαθμό: βιταμίνη C, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορος και κάλιο.

Επίσης περιέχει σημαντική ποσότητα ινών, σεληνίου και λουτεΐνης. Ξεχωρίζει επίσης χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ, σίδηρο και βιταμίνη Α.

Μπρόκολο: η φαρμακευτική τροφή

Γνωρίζουμε ήδη ότι πολλά φρούτα και λαχανικά χρησιμοποιούνται ως σπιτικές θεραπείες χάρη στη σύνθεση και στα θρεπτικά συστατικά τους.

Το μπρόκολο ξεχωρίζει χάρη στις πολλές ιδιότητες που διαθέτει και χάρη στην ωφέλεια που μας εξασφαλίζει η κατανάλωσή του.

Χάρη στις φυτοχημικές ουσίες του, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι το μπρόκολο έχει τις παρακάτω ωφέλειες:

Πρόληψη καρκίνου

Οι γλυκοσινολάτες καταπολεμούν τα καρκινικά κύτταρα. Η σινιγρίνη είναι ακόμα μία από τις θρεπτικές ουσίες στο μπρόκολο που καταπολεμούν τον καρκίνο. Η σινιγρίνη «διεγείρει» το φυσικό θάνατο των προκαρκινικών κυττάρων των όγκων στο στομάχι και στο έντερο.

Οι γλυκοσινολάτες επίσης δρουν κατά των όγκων στον καρκίνο:

Επιπλέον, αυτό το πράσινο λαχανικό προλαμβάνει τον καρκίνο του ήπατος.

Ενίσχυση της υγείας της καρδιάς

Το φυλλικό οξύ που περιέχεται στο μπρόκολο έχει ζωτική σημασία, επειδή βοηθάει το σώμα να απορροφά σωστά τον σίδηρο και αποτρέπει τις παραμορφώσεις των εμβρύων, αλλά και προλαμβάνει τις καρδιακές νόσους.

Μειώνοντας τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης, το φυλλικό οξύ που περιέχεται στο μπρόκολο συμβάλλει στην αποφυγή του καρδιακού εμφράγματος, της αρρυθμίας και της αρτηριοσκλήρωσης. Συνιστάται επίσης σε ανθρώπους που πάσχουν από υπέρταση.

Μείωση της αναιμίας, μια από τις σημαντικότερες ωφέλειες που έχει το μπρόκολο

brokolo se kommatia

Το μπρόκολο είναι μία από τις τροφές που μας εξασφαλίζουν τον περισσότερο σίδηρο και λόγω αυτού είναι ιδανικό για αναιμικούς ασθενείς.

Φυσικά, επίσης προλαμβάνει τη συγκεκριμένη πάθηση και συνιστάται σε ανθρώπους που έχουν προδιάθεση να υποφέρουν αυτό αυτή. Για παράδειγμα:

  • Έγκυες γυναίκες.
  • Γυναίκες με βαριά εμμηνορρυσία.
  • Άνθρωποι που παρουσιάζουν συχνά ρινορραγίες.
  • Μητέρες που θηλάζουν.

Ενίσχυση της πέψης

Το σύμπλεγμα βιταμινών Β που περιέχει το μπρόκολο συνεισφέρει στη δημιουργία ενζύμων. Ένα παράδειγμα αυτών των ενζύμων είναι η πεψίνη, που βοηθάει στην πέψη των τροφών.

Αν υποφέρετε από αέρια ή έχετε προβλήματα με την εντερική σας χλωρίδα, συνιστούμε να καταναλώνετε αυτό το πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες λαχανικό τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Χάρη στις ίνες που περιέχει, αυτό το πράσινο λαχανικό ενισχύει τις εντερικές κινήσεις, αποβάλλει τις τοξίνες από τα έντερα απομακρύνοντας τα άχρηστα υλικά και χορταίνει ευχάριστα.

Επομένως είναι ιδανικό για όσους ανησυχούν σχετικά με το φαγητό ή κάνουν δίαιτα για να χάσουν βάρος.

Αντιμετώπιση κατάθλιψης και νεύρων

Καταναλώνοντας μπρόκολο όχι απλώς χορταίνουμε αλλά και βελτιώνουμε τη διάθεση και την ευεξία μας. Αυτό οφείλεται στη συνεισφορά του μπρόκολου στην παραγωγή ντοπαμίνης. Αυτό με τη σειρά του μειώνει τη νευρικότητα, το άγχος και την κατάθλιψη.

Από την πλευρά τους, το μαγνήσιο και το ασβέστιο που περιέχονται στο μπρόκολο:

  • Ρυθμίζουν τους κύκλους του ύπνου και προλαμβάνουν την αϋπνία.
  • Χαλαρώνουν τα νεύρα και τους μύες.
  • Ρυθμίζουν τους παλμούς της καρδιάς.
  • Αυξάνουν τη συνολική ενέργεια.

Η κατανάλωση μπρόκολου είναι συνώνυμη της ζωτικότητας και της ευτυχίας.

Αποφυγή κατακράτησης υγρών

Αυτό οφείλεται στο κάλιο που περιέχει το μπρόκολο, το οποίο εξουδετερώνει το νάτριο που συσσωρεύεται στο σώμα λόγω της κατανάλωσης μεγάλης ποσότητας αλατιού. Αν πάσχετε από οιδήματα, υπέρταση ή παχυσαρκία, μη διστάσετε να προσθέσετε το μπρόκολο στη διατροφή σας.

Μείωση του πόνου στις αρθρώσεις

brokolo m lemoni

Το μπρόκολο μπορεί να αποτρέψει τη συσσώρευση ορώδους υγρού στις αρθρώσεις χάρη στο κάλιο και στη γλουταθειόνη που περιέχει. Αποτελεί ιδανική τροφή για ανθρώπους με αρθρίτιδα και οστεοαρθρίτιδα.

Βελτιώνει τη σωματική εμφάνιση

Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες αυτού του σταυρανθούς λαχανικού μάς επιτρέπουν να αποτοξινώσουμε το σώμα μας και να έχουμε πιο ωραία και νεανική εμφάνιση.

Το μπρόκολο έχει την ιδιότητα να διεγείρει την ηπατική λειτουργία και να καθαρίζει το αίμα (γεγονός που στη συνέχεια μεταφράζεται σε μια πιο υγιή επιδερμίδα). Το μπρόκολο μπορεί επίσης να αποτρέψει την τριχόπτωση και να μειώσει τα προβλήματα στο πρόσωπο (ακμή, ξηρότητα, σπυράκια, ρυτίδες).

Ρύθμιση θυρεοειδούς αδένα, μια ακόμα από τις ωφέλειες που έχει το μπρόκολο

piato m brokolo

Όλα τα λαχανικά της οικογένειας των σταυρανθών, ανάμεσά τους και το μπρόκολο, μπορούν να μειώσουν την παραγωγή θυρεοειδικής ορμόνης. Λόγω αυτού το μπρόκολο συνιστάται σε ανθρώπους με υπερθυρεοειδισμό.

Το μπρόκολο δεν ενδείκνυται για ανθρώπους με υποθυρεοειδισμό, επειδή μπορεί να κατεβάσει υπερβολικά τις ορμόνες του θυρεοειδούς προκαλώντας προβλήματα.

Για να απολαύσετε τις ωφέλειες του μπρόκολου, μπορείτε να επιλέξετε να το βράσετε στον ατμό για 3 ως 5 λεπτά έτσι ώστε να μη χάσει τις φυτοχημικές ουσίες και τα θρεπτικά συστατικά του (πολλά από αυτά χάνονται σε υψηλές θερμοκρασίες, όπως όταν το μπρόκολο βράζεται). Στη συνέχεια καρυκεύστε με ελαιόλαδο και σκόρδο.

Πρόκειται για μια πολύ νόστιμη και υγιεινή επιλογή!