Η παράλειψη του πρωινού παχαίνει

Το πρωινό γεύμα όχι μόνο δεν σας παχαίνει αλλά στην πραγματικότητα ενεργοποιεί το μεταβολισμό σας για να αρχίσετε να καίτε λίπος από τη στιγμή που ξεκινάτε την ημέρα σας. Επιπλέον, το πρωινό γεύμα σας προσφέρει την ενέργεια που χρειάζεστε για να αντιμετωπίσετε την ημέρα που έχετε μπροστά σας.

Σύμφωνα με τον Ισπανικό Οργανισμό Καταναλωτών, Ασφάλειας των Τροφίμων και της Διατροφής, σχεδόν το 30% του πληθυσμού φεύγει από το σπίτι του χωρίς να φάει πρωινό, προτιμώντας να πιεί έναν καφέ στη δουλειά. Ξαφνιαστήκατε, έτσι δεν είναι; Κάτι ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι μόνο το 30% των παιδιών, στις μέρες μας, τρώνε υγιεινό πρωινό σε τακτική βάση.

Οι περισσότεροι από μας – συμπεριλαμβανομένων των παιδιών μας – περιοριζόμαστε σε ένα ποτήρι γάλα και ένα κουλουράκι. Κάτι που είναι γλυκό και πλούσιο, χορταίνει αμέσως και φεύγουμε από το σπίτι με κάποια ενέργεια. Αλλά τι γίνεται με το μακροχρόνιο αποτέλεσμα; Μέρα με τη μέρα, οι άνθρωποι γίνονται όλο και πιο παχύσαρκοι.

Ακόμη μια λανθασμένη αντίληψη που θα καταρρίψουμε σήμερα είναι ότι για την απώλεια βάρους το καλύτερο είναι να μην τρώμε πρωινό. Στο σημερινό άρθρο, θα σας εξηγήσουμε τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν παραλείπετε το πρώτο γεύμα της ημέρας. Ελπίζουμε αυτές οι πληροφορίες να σας διαφωτίσουν πλήρως και να πάρετε τη σωστή απόφαση.

Γνωρίζατε ότι παραλείποντας το πρωινό σας γεύμα στην πραγματικότητα παχαίνετε;

Αυτό μπορεί να σας ξαφνιάσει αλλά οι δικαιολογίες που πάντα ακούτε από τα άτομα που φεύγουν από το σπίτι τους χωρίς να φάνε πρωινό είναι οι ακόλουθες:

  • Έλλειψη χρόνου
  • Είχαν φάει πολύ χθες το βράδυ
  • Θέλουν να χάσουν μερικά κιλά

Αν κάποια από αυτές τις δικαιολογίες σας φαίνεται γνωστή, θα πρέπει να καταλάβετε τι είδους συνέπειες έχει αυτό το συνεχόμενο «γρήγορα – γρήγορα» στη ζωή μας.

  • Η παράλειψη του πρωινού σχετίζεται άμεσα με μια μεταγενέστερη πτώση ενέργειας, την κακή πνευματική απόδοση, την κόπωση και την κατήφεια. Γνωρίζετε ότι ο εγκέφαλός σας χρησιμοποιεί περίπου το 20% της συνολικής ενέργειας που καταναλώνετε προκειμένου να λειτουργεί σωστά; Γι’ αυτόν το λόγο αν δεν λαμβάνετε αρκετά θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες μπορεί να αισθάνεστε αργοί και να έχετε πονοκεφάλους με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να αποδώσετε καλά στη δουλειά σας.
  • Οι άνθρωποι που παραλείπουν το πρωινό συχνά υποφέρουν από δυσκοιλιότητα.
  • Η παράλειψη του πρωινού γεύματος προκαλεί αυτό που αποκαλούν οι επαγγελματίες «μεταβολικό σύνδρομο» ή αλλιώς μια συσσώρευση λίπους κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το σώμα μας όταν διαισθάνεται την έλλειψη τροφής αρχίζει να ενεργοποιεί τα ένζυμα των αποθεμάτων λίπους. Όχι μόνο δεν χάνετε κιλά αλλά στην πραγματικότητα το σώμα σας συγκεντρώνει όλα τα λιπίδια και τα λιπαρά που μπορεί και τα αποθηκεύει για αργότερα και η κοιλιακή χώρα αποτελεί ένα από τα πιο συνήθη σημεία.
  • Με τη σειρά του, το λίπος της κοιλιακής χώρας μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων, υψηλή αρτηριακή πίεση και υψηλά επίπεδα σακχάρου. Όλα αυτά εν τέλει μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά καρδιαγγειακά προβλήματα.
  • Σύμφωνα με μια ενδιαφέρουσα μελέτη, που διεξήχθη από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ στη Βοστόνη, οι άντρες που φεύγουν από το σπίτι χωρίς να φάνε πρωινό ή πίνουν έναν καφέ το πρωί, αντιμετωπίζουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προσβολών μετά από αρκετά χρόνια.

Όπως βλέπετε η παράλειψη του πρωινού γεύματος είναι μια επικίνδυνη συμπεριφορά. Όχι μόνο επιβραδύνει το μεταβολισμό σας αλλά συγκεντρώνει επίσης λίπη σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος και μπορεί να αναπτύξετε ακόμη πιο σοβαρά προβλήματα με την πάροδο του χρόνου. Έτσι βεβαιωθείτε ότι τρώτε το πρωινό σας γεύμα!

6 συμβουλές για υγιεινά πρωινά που δεν παχαίνουν

proino geuma

1. Δημητριακά ολικής άλεσης

Η βρώμη, για παράδειγμα είναι ένα από τα καλύτερα προϊόντα για πρωινό. Η βρώμη, όταν συνοδεύεται με μερικές φέτες μήλο και σταφύλια, αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή. Το ψωμί σίκαλης είναι ακόμη μια καλή τροφή που μπορείτε να προσθέσετε στα πρωινά σας γεύματα. Η φυσική μαρμελάδα δαμάσκηνο και ο φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκάλι θα γίνουν μια λατρεμένη συνήθεια.

2. Δοκιμάστε λίγη πρωτεΐνη  – ξαφνιαστήκατε;

Θα πρέπει να γνωρίζετε ήδη ότι η πρωτεΐνη είναι βασική για το σχηματισμό μυϊκής μάζας. Πόσο καλό μπορεί να είναι να χάνεις κιλά όταν το δέρμα σου κρέμεται από τα κόκκαλα; Ένα υγιεινό πρωινό γεύμα θα πρέπει να περιλαμβάνει μια ποσότητα πρωτεϊνών, όπως σφιχτά βραστά αβγά μαζί με λίγο ελαιόλαδο από πάνω τους· Θα είναι πεντανόστιμα. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε μια σαλάτα με σπανάκι.

3. Γάλα, τσάι ή καφέ;

Σας προτείνουμε να δοκιμάζετε τα φυτικά γάλατα από αμύγδαλο, βρώμη, ρύζι ή άλλους ξηρούς καρπούς. Δεν περιέχουν λακτόζη για εκείνους που έχουν δυσανεξία και προσφέρουν πολύ ενέργεια. Μπορείτε επίσης να τα χρησιμοποιήσετε σαν κρέμα για τον καφέ σας ή να τα προσθέσετε στο πράσινο τσάι σας. Με αυτά δεν πρόκειται να πάει τίποτα στραβά.

4. Να τρώτε μερικά φρούτα

Γνωρίζετε ότι τα φρούτα αποτελούν την καλύτερη επιλογή; Εκείνο που σας αρέσει περισσότερο. Είτε είναι πράσινα μήλα, αχλάδια, είτε είναι φράουλες και ακτινίδια, παπάγια σε φέτες ή ανανάς. Το καλύτερο είναι να επιλέγετε φρούτα που είναι φρέσκα και αν αναρωτιέστε αν μπορείτε να επιλέξετε τον χυμό τους αντί να τα τρώτε, να θυμάστε ότι οι χυμοί σχεδόν πάντα περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη. Είναι καλύτερο να φάτε ένα κομμάτι από ένα φρέσκο φρούτο μαζί με τη φλούδα του.

5. Μην ξεχνάτε τους ξηρούς καρπούς!

Μπορείτε να τρώτε μια χούφτα ξηρούς καρπούς κάθε μέρα – που μπορείτε να προσθέτετε σε οτιδήποτε. Σας προσφέρουν μια εξαιρετική δόση μαγνησίου και υγιεινών λιπαρών οξέων όπως τα ωμέγα 3.

6. Πείτε «ναι» στα προβιοτικά

Μια από τις καλύτερες επιλογές είναι το γιαούρτι χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Προωθεί το μεταβολισμό ενώ παράλληλα αναπληρώνει τα υγιή βακτήρια του εντέρου που βελτιώνουν την πέψη σας.

Έτσι τώρα λοιπόν ξέρετε… ποτέ μην φεύγετε από το σπίτι σας χωρίς να φάτε πρωινό!

Κατηγορίες: Υγιεινές Συνήθειες Ετικέτες:
Ίσως σας αρέσουν