Πώς να μάθετε αν πάσχετε από έλλειψη ύπνου

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να σας δημιουργήσει κακή διάθεση. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στις κακές συνήθειες ύπνου και την ευερεθιστότητα, ή ακόμη και τα ψυχολογικά προβλήματα όπως η κατάθλιψη

Έχετε σίγουρα διαβάσει (​​περισσότερες από μία φορές) ότι κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και ότι όλοι έχουμε τη δική μας προσωπική καθημερινότητα, τη διατροφή μας, τον τρόπο ζωής και πολλές ακόμα συνήθειες που μας διακρίνουν. Πιθανόν να έχετε ακούσει ή διαβάσει ότι κάθε άτομο χρειάζεται διαφορετική ποσότητα ύπνου για να είναι ξεκούραστο και να φορτίσει τις μπαταρίες του. Πώς μπορείτε λοιπόν να ξέρετε αν πρέπει να κοιμάστε παραπάνω ή αν όντως κοιμάστε τις ώρες που προτείνονται για την ηλικιακή σας ομάδα, το φύλο σας ή την ημερήσια ποσότητα της δραστηριότητάς σας; Μάθετε περισσότερα στο παρακάτω άρθρο.

Σημάδια ότι δεν κοιμάστε όσο θα έπρεπε

Το να κοιμάστε περισσότερο (ή το να κοιμάστε καλύτερα) μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια καταπληκτική και μια απαίσια μέρα, με το να είστε σε καλή διάθεση ή σε τόσο χάλια, ώστε στη μια περίπτωση να είστε σε θέση να εκτελέσετε όλες τις καθημερινές σας δραστηριότητες ή διαφορετικά να αφήσετε αρκετές ημιτελείς ... Κάτι τόσο απλό και ουσιαστικό, όπως ο ύπνος μπορεί να αλλάξει εντελώς τη ζωή σας. Μερικές φορές, δεν συνειδητοποιούμε ότι δεν κοιμόμαστε αρκετά και αυτό οδηγεί στο να αρρωσταίνουμε ή να αισθανόμαστε αδύναμοι.

Δώστε προσοχή στα σημάδια που μπορεί να στέλνει το σώμα σας, δεν είναι ποτέ λάθος. Ίσως πάσχετε από αϋπνία ή κάποιο άλλο σύνδρομο του ύπνου και απλά δεν το έχετε συνειδητοποιήσει. Είναι καλό να γνωρίζετε αν ο ύπνος σας είναι αρκετός ώστε να σας επιτρέπει να ξεκουραστείτε ή αν επαρκούν οι ώρες που κοιμάστε κάθε βράδυ. Για να το καταλάβετε, θα πρέπει να είστε σε θέση να αναγνωρίζετε τα συμπτώματα που θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε αν θα πρέπει να κοιμάστε περισσότερο ή όχι.

Είστε πεινασμένοι όλη την ώρα

Και δεν μιλάμε για τις μέρες της περιόδου σας ή όταν έχετε άγχος ή νιώθετε ότι πρέπει να φάτε κάτι γλυκό. Όχι, μιλάμε για εκείνη την αίσθηση ότι, άσχετα με το τι τρώτε, το στομάχι σας είναι πάντα άδειο. Αυτή η αίσθηση θα μπορούσε να προκληθεί από την έλλειψη ύπνου, επειδή ο ύπνος είναι υπεύθυνος για την εξισορρόπηση ορισμένων ορμονών στο σώμα, ειδικά της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης, τα επίπεδα των οποίων υφίστανται αλλαγές, όταν κοιμάστε.

Οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται πολύ έχουν αυξημένη παραγωγή γκρελίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που επιτρέπει στον εγκέφαλο να γνωρίζει πότε ήρθε η ώρα του φαγητού. Επιπλέον, αν μείνετε ξύπνιοι μέχρι αργά το βράδυ, πιθανώς θα πεινάσετε κάποια στιγμή και θα καταλήξετε να ανοίξετε το ψυγείο. Το σώμα σας θα χρειαστεί υδατάνθρακες για να μείνει σε εγρήγορση (γιατί δεν καταλαβαίνει ότι ήρθε η ώρα να πάτε στο κρεβάτι).

faghto-nyxta


Δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε

Η διατροφή είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της μνήμης και της ευφυΐας σας αλλά ο ύπνος είναι επίσης σημαντικός, αν θέλετε να είστε σε θέση να συγκεντρώνεστε, να μάθετε νέα πράγματα, να θυμάστε και να δίνετε προσοχή. Μήπως προσπαθείτε να κατανοήσετε τι σας λέει το αφεντικό σας το πρωί της Δευτέρας, ενώ νυστάζετε τόσο πολύ και το μόνο που θέλετε είναι να κοιμηθείτε; Σίγουρα θα είναι δύσκολο για σας. Από την άλλη πλευρά, αν έχετε κοιμηθεί αρκετά όχι μόνο θα είστε σε θέση να δώσετε προσοχή, αλλά θα το βρείτε επίσης ευκολότερο να θυμάστε πράγματα και εργασίες που έχετε να κάνετε και θα έχετε καλύτερες ιδέες.

Κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο εγκέφαλός σας χρειάζεται χρόνο για να ανακατασκευάσει τη μακροπρόθεσμη μνήμη σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι μαθητές θα πρέπει πάντα να κοιμούνται μετά το διάβασμα αντί να μένουν πάνω από ένα βιβλίο όλη τη νύχτα. Αν έχετε φτάσει στις εξετάσεις και νιώθετε πως δεν μπορείτε να θυμηθείτε κάποια από τα πράγματα που έχετε ήδη μελετήσει, αυτό μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη ύπνου.

Αρρωσταίνετε συχνά

Ο ύπνος συνδέεται στενά με το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Εάν πάσχετε από κρυολόγημα, γρίπη, φλέγμα ή πονόλαιμο κάθε μήνα ή αν νιώθετε ότι μια τέτοια ασθένεια (ιογενής ή βακτηριακή) δεν σας περνάει σχεδόν ποτέ, μπορεί να σημαίνει ότι χρειάζεστε περισσότερο ύπνο. Ενώ κοιμάστε, το σώμα σας αμύνεται για να σας προστατέψει από τις ασθένειες. Πράγματι, ο ύπνος έχει θεραπευτικά αποτελέσματα. Γι’ αυτό, αν έχετε πυρετό ή αισθάνεστε άρρωστοι, το σώμα σας θα απαιτήσει να κοιμάστε για αρκετές ώρες. Αν το σώμα σας δεν παίρνει τον ύπνο που χρειάζεται, θα είναι λιγότερο ενεργητικό, θα έχετε χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και το σώμα σας θα έχει χαμηλότερη θερμοκρασία. Ενισχύστε τις άμυνές σας με τον ύπνο κάθε βράδυ και πάρτε περισσότερες βιταμίνες.

grippi1


Δεν μπορείτε να πάρετε αποφάσεις

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αυτό το πρόβλημα έχει να κάνει με την αυτοεκτίμηση ή την αυτοπεποίθηση. Αυτό μπορεί να ισχύει καθώς όπως ισχυρίζονται οι εμπειρογνώμονες στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική παράδοση, τα πνεύματα που ζουν μέσα στο συκώτι σάς επιτρέπουν να είστε δημιουργικοί. Με άλλα λόγια, αυτά σας βοηθούν να παίρνετε τις αποφάσεις. Αυτά τα πνεύματα έρχονται στην επιφάνεια μέσα από τα μάτια μας κατά τη διάρκεια της ημέρας και μέσα από τα όνειρά μας τη νύχτα. Αν κακομεταχειρίζεστε το συκώτι σας με την κατανάλωση αλκοόλ και την κατανάλωση λιπαρών τροφών, θα είναι δύσκολο για σας να έχετε μια ξεκούραστη νύχτα, γεγονός που σημαίνει ότι τα πνεύματα αυτά δεν θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν σωστά. Θα χάνουν σιγά-σιγά την ικανότητα να αναλύουν τις καταστάσεις και να σας βοηθούν να σκεφτείτε καθαρά. Πέρα ​​από τη μεταφορά ή το θρύλο, είναι σίγουρα αλήθεια ότι αν δεν είστε αρκετά ξύπνιοι και ενεργητικοί, δεν θα είστε σε θέση να πάρετε καλές αποφάσεις.


Τα πάντα σας εκνευρίζουν

Και πάλι, δεν θα πρέπει να ρίχνετε πάντα το φταίξιμο στις γυναικείες ορμόνες ή την υπερβολική εργασία. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να σας κάνει να έχετε κακή διάθεση. Αυτός είναι πιθανώς ο λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι πάνε στη δουλειά με κατεβασμένα μούτρα αντί να είναι χαρούμενοι. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι το να μην κοιμάστε αρκετά μπορεί να οδηγήσει σε συναισθηματικά προβλήματα όπως η κατάθλιψη, η ευερεθιστότητα, οι εναλλαγές της διάθεσης, κλπ. Σκεφτείτε τι συμβαίνει με τα μωρά ή τα μικρά παιδιά. Όταν είναι κουρασμένα, δεν θα σταματήσουν να κλαίνε και είναι πραγματικά δύσκολο να τα χειριστείτε. Αν λοιπόν τα έχετε με όλους γύρω σας, είναι πιθανόν να σας λείπει πολύτιμος ύπνος. Έτσι, αν αρχίσετε να κοιμάστε περισσότερο θα δείτε και τη διάθεσή σας να βελτιώνεται σημαντικά.


Η σεξουαλική σας ζωή είναι προβληματική

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να μειώσει τη λίμπιντό σας ή τη σεξουαλική σας ορμή. Μπορεί επίσης να προκαλέσει σεξουαλική δυσλειτουργία στους άνδρες. Αν παρατηρήσετε ότι κάνετε λιγότερο από το συνηθισμένο σεξ με το σύντροφό σας ή αν δεν είστε σε θέση να βρείτε την επιθυμία να απολαύστε ένα υπέροχο βράδυ, μπορεί να αξίζει τον κόπο να προσπαθήσετε να κοιμάστε λίγο περισσότερο.

Κατηγορίες: Υγιεινές Συνήθειες Ετικέτες:
Ίσως σας αρέσουν