Πώς να μειώσετε την ημερήσια θερμιδική πρόσληψη

8 Νοεμβρίου 2015
Γνωρίζατε ότι η έλλειψη ύπνου δεν επιτρέπει το αίσθημα του κορεσμού να φτάσει στον εγκέφαλό μας με αποτέλεσμα να παίρνουμε βάρος; Ο ανεπαρκής ύπνος ανοίγει επίσης της όρεξή σας.

Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε ότι οι θερμίδες, η έλλειψη άσκησης και άλλες κακές συνήθειες ευθύνονται για την απόκτηση βάρους. Γι’ αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να μειώσετε την ποσότητα φαγητού που καταναλώνετε καθημερινά για να διατηρήσετε το ιδανικό σας βάρος για να νοιώθετε πιο υγιείς.  Θα πρέπει να μειώσετε δηλαδή την ημερήσια θερμιδική πρόσληψη και θα δείτε άμεσα αποτελέσματα.

Η έναρξη ενός προγράμματος απώλειας βάρους δεν θα είναι αποτελεσματικό αν δεν λάβουμε πρώτα υπόψη τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνουμε καθημερινά. Επίσης θα πρέπει να γνωρίζουμε πόσες θερμίδες χρειάζεται ο οργανισμός μας. Οτιδήποτε άλλο πέραν αυτού του αριθμού θερμίδων, θα μετατρέπεται σε λίπος και συνεπώς σε επιπλέον κιλά.

Ειδικοί διατροφολόγοι αναφέρουν ότι θα πρέπει να μειώνουμε τις θερμίδες ανά 500 κάθε μέρα αν θέλουμε να χάσουμε κιλά. Αλλά δεν μπορούμε απλά να σταματήσουμε να τρώμε. Θα πρέπει να συνδυάσουμε τις διατροφικές μας συνήθειες με ασκήσεις ρουτίνας και με μια ισορροπημένη δίαιτα.

kila-varos

Μέθοδοι μείωσης της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης

Να κοιμάστε καλά

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, η απώλεια βάρους σχετίζεται με τον αριθμό των ωρών που κοιμάστε κάθε μέρα. Ο ανεπαρκής ύπνος προκαλεί αυξημένη παραγωγή ορμονών που όχι μόνο μας ανοίγουν την όρεξη αλλά επίσης αναστέλλουν το σήμα κορεσμού στον εγκέφαλο. Όσο περισσότερες συνεχείς ώρες κοιμάστε τόσο λιγότερο σκέφτεστε το φαγητό. Ο ύπνος μπορεί να ωφελήσει την υγεία σας με διάφορους τρόπους: Σας χαρίζει ενέργεια για όλη την ημέρα σας, να μην αρρωσταίνετε συχνά, βελτιώνει τη διάθεσή σας, διώχνει το στρες, κτλ. Προσπαθήστε να τηρείτε το πρόγραμμα του ύπνου σας (να κοιμάστε και να ξυπνάτε τις ίδιες ώρες κάθε μέρα).

Να πίνετε πολύ νερό

Οι δίαιτες δεν περιορίζονται μόνο στα υγρά, αλλά η αλήθεια είναι ότι η κατανάλωση δύο λίτρων νερού την ημέρα μεταβολίζει τα λίπη (τα εξαλείφει σταδιακά) και παράλληλα γεμίζει το στομάχι με αποτέλεσμα να καταστέλλει την όρεξη με φυσικό τρόπο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταναλώνετε μόνο νερό για να μειώσετε τη διάθεσή σας για φαγητό, αλλά πριν φάτε μια σοκολάτα ή πατατάκια καλύτερα είναι να πιείτε ένα ποτήρι νερό. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποβάλετε τις τοξίνες και θα σας ανακουφίσει από τη δυσκοιλιότητα. Το δέρμα σας θα δείχνει πολύ πιο όμορφο. Αν πιείτε ένα ποτήρι κρύο νερό 15 λεπτά πριν φάτε, δεν θα σκέφτεστε πλέον τόσο πολύ το φαγητό.

kruo nero

Ελαττώστε την ποσότητα ζάχαρης που καταναλώνετε

Αυτό το συστατικό βρίσκεται στη συντριπτική πλειοψηφία των επεξεργασμένων και έτοιμων τροφών και δεν ωφελεί πουθενά την υγεία μας αλλά το άκρως αντίθετο. Ελαττώστε ή διακόψτε άμεσα την κατανάλωση ζάχαρης για να απολαύσετε οφέλη τα οποία δεν μπορείτε ούτε καν να φανταστείτε. Ένα από αυτά τα οφέλη αφορούν το δέρμα σας καθώς θα αποκτήσετε πιο λαμπερό δέρμα και λιγότερες ρυτίδες. Μια κουταλιά της σούπας επεξεργασμένη ζάχαρη προσθέτει 20 θερμίδες στο σώμα σας ενώ παράλληλα απελευθερώνει ινσουλίνη, η οποία οδηγεί στη συγκέντρωση του λίπους.

Καταναλώνετε περισσότερα φρούτα και λαχανικά

Η προσθήκη άφθονων φρούτων και λαχανικών στην καθημερινή σας διατροφή θα προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία σας. Οι διατροφολόγοι συστήνουν πέντε μερίδες την ημέρα από φρούτα και λαχανικά. Θα σας προσφέρουν πολύ λίγες θερμίδες ενώ παράλληλα θα σας βοηθήσουν να ελαττώσετε την κατανάλωση άλλων τροφών. Για παράδειγμα, το μεσημέρι όταν βρίσκεστε στο γραφείο, επιλέξτε ένα μήλο ή ένα αχλάδι αντί για κέικ σοκολάτας ή ένα γλυκό. Τα φρούτα και τα λαχανικά μας προσφέρουν βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, νερό και άλλα ιχνοστοιχεία και στις περισσότερες περιπτώσεις λιγότερες από 100 θερμίδες.

frouta

Βάλτε την φυσική άσκηση στην καθημερινότητά σας

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτό αποτελεί το ιδανικό συμπλήρωμα για να μπορέσετε να αδυνατίσετε και να χάσετε τις θερμίδες του μεσημεριανού σας γεύματος. Όταν το σώμα σας βρίσκεται σε κίνηση καίει ό,τι έχει «απομείνει». Δεν είναι ανάγκη να πηγαίνετε στο γυμναστήριο: επιλέξτε να περπατάτε πιο γρήγορα, να κάνετε τζόκινγκ, να τρέχετε, να κάνετε ποδήλατο, να κολυμπάτε ή να πηγαίνετε βόλτα με το σκύλο σας στο πάρκο. Με αυτό τον τρόπο θα δείτε αποτελέσματα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (ενώ δεν θα αισθάνεστε πλέον ότι οι κόποι σας πήγανε χαμένοι). Πρέπει να ασκείστε για 30 λεπτά κάθε μέρα, αλλάζοντας ασκήσεις ενδιάμεσα για να μην τις συνηθίσουν οι μύες και γενικότερα να ασκείτε το σώμα σας.

Να επιλέγετε τροφές με χαμηλά λιπαρά

Να συμπεριλαμβάνετε στην καθημερινή σας διατροφή αποβουτυρωμένα ή γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά (τυρί cottage, γιαούρτι, γάλα με λίγα λιπαρά, φρέσκο τυρί κτλ.), άπαχο κρέας (γαλοπούλα ή κοτόπουλο χωρίς πέτσα, μοσχαρίσιο φιλέτο), ζαμπόν χωρίς λιπαρά, κρέας πουλερικών και ζωμούς χωρίς λιπαρά. Αντικαταστήστε το κρέας με ψάρι και αβγά (τρεις φορές την εβδομάδα).

frouta-giaourti

Καταναλώνετε σάλτσες και σος με μέτρο

Οι προτεινόμενες σος περιέχουν ελαιόλαδο, ηλιέλαιο ή αραβοσιτέλαιο. Να χρησιμοποιείτε μικρές ποσότητες καθώς είναι υγιεινές και μπορούν να σας προσφέρουν πολύ ενέργεια. Όσον αφορά στις σάλτσες να επιλέγετε εκείνες με τα λιγότερα λιπαρά, όπως ντομάτα, πιπεριά, μαγιονέζα με χαμηλά λιπαρά και γιαούρτι ή λαχανικά. Αν τις φτιάχνετε μόνες σας, να προσέχετε την ποσότητα του λαδιού που χρησιμοποιείτε.

Να μαγειρεύετε με σωστό τρόπο τα φαγητά

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μαγειρέψετε ένα μεσημεριανό ή βραδινό γεύμα προκειμένου να προσθέσετε λιγότερα λιπαρά στο φαγητό ή να αφαιρέσετε τελείως τα λιπαρά που έχει το φαγητό από τη φύση του. Η μαγειρική πλάκα ψησίματος είναι ιδανική για πουλερικά, ψάρια και για ορισμένα λαχανικά. Το αλουμινόχαρτο είναι χρήσιμο για τα λαχανικά, όπως πατάτες ή ψάρια. Βάλτε τα ανάλογα μπαχαρικά για επιπλέον γεύση και τυλίξτε τα σε κόλλα ψησίματος. Σιγοβράστε τα λαχανικά σας σε ένα τηγάνι με λίγο λάδι ή σπρέι μαγειρικής. Στον ατμό, βραστά, μαγειρεμένα ή ψητά είναι όλα εξαιρετικά .

Τηγανίζετε μόνο σε ειδικές περιπτώσεις

Μια φορά την εβδομάδα μπορείτε να απολαύσετε κάτι τηγανητό. Δεν υπάρχει λόγος να το στερηθείτε. Αν φτιάχνετε παναρισμένο φαγητό, προσθέστε μια κουταλιά της σούπας νερό για κάθε αβγό που αναμειγνύετε στο φαγητό ώστε να απορροφήσει λιγότερο λάδι. Χρησιμοποιήστε χαρτί κουζίνας για να αφαιρέσετε το περίσσιο λάδι. Σε φαγητά της κατσαρόλας ή στα βρασμένα φαγητά να αφαιρείτε την πέτσα από τα πουλερικά και οποιοδήποτε εμφανές λίπος μπορεί να έχει το κρέας πριν το μαγειρέψετε.

Ελπίζουμε να απολαύσατε αυτό το άρθρο για το πως να χάσετε βάρος μειώνοντας την ημερήσια θερμιδική πρόσληψη.

Ίσως σας αρέσουν