Προβλήματα ύπνου κατά τη διάρκεια της καραντίνας

27 Απρίλιος, 2020
Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από προβλήματα ύπνου κατά τη διάρκεια αυτής την πανδημίας. Σήμερα θα σας δώσουμε μερικές στρατηγικές για να τα αντιμετωπίσετε.

Ένα φαινόμενο της τρέχουσας πανδημίας του κορωνοϊού είναι η αύξηση των προβλημάτων ύπνου. Πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται είτε να κοιμηθούν είτε να κοιμηθούν χωρίς να ξυπνήσουν ξαφνικά λόγω άγχους. Τα προβλήματα ύπνου κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι σημαντικά.

Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι ο καλός ύπνος είναι εξίσου απαραίτητος με την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής. Επιπλέον, η αϋπνία που διαρκεί για εβδομάδες θα εξασθενήσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, και αυτό μπορεί να σας κάνει πιο ευάλωτους στον κορωνοϊό. Επίσης, αν πάσχετε και από άλλες ασθένειες, τότε ο κακός ύπνος μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα.

Ο τρόπος ζωής μας έχει αλλάξει. Έχουμε χάσει την ρουτίνα της καθημερινότητας. Αυτή η αλλαγή στις συνήθειες μπορεί επίσης να επηρεάσει τον ύπνο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Έτσι, εκτός από την προφανή ανησυχία, μπορείτε να προσθέσετε και άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις επτά ή οκτώ ώρες αδιάλειπτου ύπνου σας.

Εξαιτίας αυτού, πρέπει να υιοθετήσετε μικρές αλλαγές και κατάλληλες στρατηγικές για να φροντίσετε αυτόν τον τομέα της ζωής σας. Εκτός από τη διατήρηση της καλής υγιεινής των χεριών, είναι σημαντικό να φροντίζετε για τα προβλήματα ύπνου κατά την καραντίνα. Ας δούμε πώς.

Κουρασμένος άνδρας

Προβλήματα ύπνου κατά περιόδους ανησυχίας και κρίσης

Τα προβλήματα ύπνου κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών αβεβαιότητας, καραντίνας και άγχους εκδηλώνονται με διάφορους τρόπους. Οι άνθρωποι παρουσιάζουν ιδιαίτερα συμπτώματα που δεν επηρεάζουν πάντα τον ύπνο τους. Αυτά είναι τα εξής:

  • Μερικοί άνθρωποι υποφέρουν από βρουξισμό. Αυτό μπορεί να οφείλεται στα δόντια ή επειδή σφίγγετε τους σιαγόνες σας πολύ ώστε να ξυπνάτε με πονοκέφαλο την επόμενη μέρα.
  • Άλλοι άνθρωποι πηγαίνουν για ύπνο έχοντας πολλά πράγματα στο μυαλό τους. Ξαπλώνουν και σκέφτονται, ανησυχούν, αναρωτιούνται  τι μπορεί να φέρει το αύριο και επιμένουν σε όλα τα αρνητικά σενάρια. Όλη αυτή η διανοητική κατάσταση είναι πολύ δύσκολο να τους αφήσει να κοιμηθούν.
  • Από την άλλη πλευρά, ενδέχεται να εμφανιστούν και άλλες επιδράσεις. Μια από αυτές είναι να ξυπνάτε ξαφνικά στη μέση της νύχτας, πιθανώς με ταχυκαρδία ή εφίδρωση.
  • Οι εφιάλτες είναι ένα άλλο κοινό χαρακτηριστικό.
  • Μπορεί να είναι πιο δύσκολη η περίοδος του ύπνου REM, όταν ο εγκέφαλος και το σώμα πραγματικά ξεκουράζονται. Αυτός ο ελαφρύς ύπνος σας κάνει να αισθάνεστε σαν να μην έχετε καθόλου ξεκουραστεί. Εξαιτίας αυτού, πιθανότατα θα αντιμετωπίσετε προβλήματα κόπωσης ή συγκέντρωσης.

Όπως επισημάναμε στην αρχή, ο κακός ύπνος μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Το άγχος και η ανησυχία θα αυξηθούν.

Αν το σώμα σας είναι κουρασμένο και το μυαλό σας κορεσμένο, τότε η ικανότητα του σώματός σας να αντιδρά θα μειωθεί. 

Προβλήματα ύπνου κατά την καραντίνα

Κλειδιά για τη βελτίωση από τα προβλήματα ύπνου κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19

Όταν πρόκειται για προβλήματα ύπνου κατά τη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης, πρέπει να καταλάβετε έναν σημαντικό παράγοντα. Δεν λειτουργούν όλες οι συστάσεις το ίδιο για όλους. Είναι ουσιαστικά θέμα του να προσπαθήσετε να κάνετε μικρές αλλαγές στην καθημερινή σας ζωή για να ανακαλύψετε τι λειτουργεί καλύτερα για σας.

Διαβάστε ακόμα: Κορωνοϊός: Πώς να μην κολλήσετε όταν ψωνίζετε

Να έχετε μια σαφή ρουτίνα

Η καραντίνα σίγουρα έχει αλλάξει τη ρουτίνα σας. Επομένως, θα χρειαστείτε χρόνο για να βρείτε νέους τρόπους για να χρησιμοποιήσετε το σώμα και το μυαλό σας. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είστε πειθαρχημένοι όταν πηγαίνετε στο κρεβάτι και όταν σηκώνεστε. Θα χρειαστεί να φτιάξετε ένα πρόγραμμα.

Προσοχή στην υπερανάλυση

Μία από τις μεγαλύτερες πηγές άγχους είναι οι υπερβολικές πληροφορίες με τις οποίες βομβαρδίζουμε συνέχεια το μυαλό μας σχετικά με τον κορωνοϊό.

Προσπαθήστε να μειώσετε τον χρόνο που περνάτε παρακολουθώντας τις ειδήσεις. Ναι, πρέπει να ενημερωθείτε, αλλά μην το κάνετε με εμμονή. Εάν το κάνετε, αυτό αυξάνει τις πιθανότητες να ανησυχείτε υπερβολικά και να πάσχετε από αϋπνία.

Απενεργοποιήστε τις συσκευές σας μία ώρα πριν τον ύπνο

Έχετε πιθανώς συνηθίσει να ξοδεύετε τον ελεύθερο χρόνο σας παρακολουθώντας τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες σε διαφορετικές ψηφιακές πλατφόρμες. Ναι, αυτός είναι προφανώς ένας καλός τρόπος να διασκεδάσετε τον εαυτό σας. Ωστόσο, εάν έχετε πρόβλημα να κοιμηθείτε, τότε θα πρέπει να απενεργοποιήσετε τις συσκευές σας τουλάχιστον μια ώρα πριν πάτε για ύπνο για να αποφύγετε την έκθεση στο μπλε φως.

Να θυμάστε ότι τα κύματα που εκπέμπουν αυτές οι συσκευές μπορούν να επηρεάσουν τον εγκέφαλο και έτσι δεν θα μπορέσετε να κοιμηθείτε.

Μετά το δείπνο, εκφράστε τα θετικά συναισθήματά σας

Είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να διατηρήσετε θετικά συναισθήματα και καλή διάθεση τα βράδια. Μια καλή ιδέα είναι να μιλήσετε με τους φίλους ή την οικογένειά σας και να θυμηθείτε τις καλές εποχές.

Δείτε ακόμα: Κορωνοϊός: Ποιες είναι οι πιο ευπαθείς ομάδες;

Επίσης, είναι καλή ιδέα να κάνετε δραστηριότητες που πραγματικά απολαμβάνετε, όπως να παίζετε ένα παιχνίδι με την οικογένειά σας, να ακούτε μουσική, να διαβάσετε ένα καλό βιβλίο ή να κάνετε ένα χαλαρωτικό μπάνιο. Το σημαντικό είναι να πάτε για ύπνο με ειρηνικό μυαλό και να αποφύγετε τις σκέψεις για τον COVID-19.

Γυναίκα σε διαλογισμό

Δοκιμάστε το διαλογισμό αν έχετε προβλήματα ύπνου κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Είναι αλήθεια ότι θα χρειαστείτε αρκετές εβδομάδες για να αποκομίσετε τα πραγματικά οφέλη του διαλογισμού. Ωστόσο, τώρα θα ήταν μια καλή στιγμή για να το δοκιμάσετε. Θα σας βοηθήσει να:

Αξίζει να προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τα οφέλη του διαλογισμού.

Συμπερασματικά, εάν αρχίζετε να αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον ύπνο λόγω της τρέχουσας κατάστασης, εφαρμόστε αυτές τις στρατηγικές. Η υγεία σας εξαρτάται από αυτό!