Σας εμποδίζει το ροχαλητό να κοιμηθείτε;

Αν και το ροχαλητό τυπικά δεν αποτελεί ασθένεια, μπορεί στην πραγματικότητα να υποδηλώνει την παρουσία κάποιου προβλήματος. Παρακολουθείτε το βάρος σας και πλένετε τακτικά τα σεντόνια σας για να αποφύγετε τις αλλεργίες.

Ο ενοχλητικός ήχος που κάνει το ροχαλητό οφείλεται σε κάποιο μικρό εμπόδιο που δεν επιτρέπει στον αέρα να περνάει ελεύθερα από το στόμα και τη μύτη. Το ροχαλητό καθαυτό δεν θεωρείται ασθένεια, ούτε συνήθως θέτει κάποιον κίνδυνο στην υγεία, όμως μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του ύπνου σας ή να υποκρύπτει κάποιο άλλο πρόβλημα στο σώμα.

Αν το ροχαλητό σάς κρατάει ξύπνιους τη νύχτα και δεν σας επιτρέπει να ξεκουράζεστε όσο χρειάζεστε, πιθανώς αναζητάτε έναν τρόπο για να το μετριάσετε. Αν και πρόκειται για ένα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο, μπορεί να γίνει μια σημαντική πηγή άγχους για ζευγάρια και για οικογένειες. Για το λόγο αυτό, στο σημερινό άρθρο, θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας μερικές από τις καλύτερες συμβουλές για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του ροχαλητού, που κρατάει ξάγρυπνους εσάς τους ίδιους, το/τη σύντροφό σας ή κάποιο μέλος της οικογένειάς σας.

Συστάσεις για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του ροχαλητού

2-dyskolia-ypnos

  • Πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε πριν πάτε για ύπνο: οινόπνευμα, φάρμακα, καφέ και βαριά φαγητά. Η κατανάλωση των παραπάνω πριν τον ύπνο μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα του ροχαλητού, ενώ μπορεί μάλιστα να επιδεινώσει το συγκεκριμένο πρόβλημα. Το οινόπνευμα οδηγεί σε ροχαλητό επειδή προκαλεί υπερβολική χαλάρωση των μυών μέσα στο λαιμό. Επίσης, αν τρώτε υπερβολικά τη νύχτα, ειδικά τροφές πλούσιες σε θερμίδες, αυτό μπορεί να προκαλέσει δυσκολία στην αναπνοή και να κάνει το διάφραγμα να τεντωθεί, κάτι που αυξάνει το ροχαλητό.
  • Πλένετε τα σεντόνια και τις μαξιλαροθήκες σας τακτικά. Η χρήση των ίδιων σεντονιών για πολύ καιρό μπορεί να δημιουργήσει το ιδανικό περιβάλλον για την ανάπτυξη ακάρεων και άλλων αλλεργιογόνων οργανισμών. Κάτι τέτοιο προκαλεί συμφόρηση ακόμα και σε ανθρώπους που δεν έχουν αλλεργίες και η προκύπτουσα δύσπνοια έχει ως αποτέλεσμα το ροχαλητό.
  • Να κοιμάστε γυρισμένοι στο πλάι. Για να μειώσετε το ροχαλητό, η καλύτερη θέση ύπνου είναι στο πλάι. Όταν κοιμάστε ανάσκελα, η γλώσσα σας ακουμπάει στον ουρανίσκο σας και στο λαιμό σας, κάνοντας την αναπνοή δυσκολότερη. Ένας από τους καλύτερους τρόπους να μάθετε να κοιμάστε στο πλάι είναι να τοποθετήσετε ένα μπαλάκι του τένις πίσω από τη μέση σας, έτσι ώστε να αισθανθείτε άβολα αν προσπαθήσετε να γυρίσετε ανάσκελα.
  • Αντιμετωπίστε τις αλλεργίες σας. Αν υποφέρετε συχνά από αλλεργίες ή πάσχετε συχνά από συμφόρηση, ίσως αυτή να είναι η αιτία για το ροχαλητό σας. Για την ανακούφιση από τις αλλεργίες σας και για τη μείωση του ροχαλητού μια καλή ιδέα είναι να πάρετε κάποιο αντισυμφορητικό ή αντιισταμινικό πριν πάτε για ύπνο. Όμως, βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε τα φάρμακα αυτά μόνο σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού σας και προσπαθείτε να μην τα λαμβάνετε για μεγάλες χρονικές περιόδους.
  • Αποφύγετε το υπερβολικό βάρος. Τόσο η υπερβολική αύξηση του βάρους όσο και η παχυσαρκία μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα να ροχαλίζετε. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το μεγάλο σωματικό βάρος ασκεί πίεση στις αεροφόρες οδούς σας, κάνοντας την αναπνοή δυσκολότερη. Αν είστε υπέρβαροι, προσπαθήστε να χάσετε μερικά κιλά για να καταπολεμήσετε το ροχαλητό σας και να βελτιώσετε τη γενική υγεία σας.
  • Χρησιμοποιήστε περισσότερα μαξιλάρια. Η στήριξη του κεφαλιού σας σε περισσότερα μαξιλάρια βοηθάει τις αεροφόρες οδούς σας να παραμείνουν ανοιχτές, προλαμβάνοντας το ροχαλητό.

Σπιτικές μέθοδοι για την καταπολέμηση του ροχαλητού

Εκτός από το να θυμάστε τις παραπάνω συστάσεις, θα πρέπει επίσης να δοκιμάσετε μερικές από τις παρακάτω σπιτικές μεθόδους πρόληψης και καταπολέμησης του ροχαλητού.

Γαργάρες με μέντα ή δυόσμο

3-gargara-me-menta

Η μέντα μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική για την αντιμετώπιση του ροχαλητού που οφείλεται σε κρυολογήματα ή σε αλλεργίες. Απλώς προσθέστε μία σταγόνα αιθέριο έλαιο μέντας ή δυόσμου σε ένα ποτήρι κρύο νερό και κάντε γαργάρα με το μείγμα.

Απήγανος και ελαιόλαδο

Αυτή η απλή μέθοδος θα συμβάλλει στον καθαρισμό των αεροφόρων οδών σας και θα αποτρέψει το ενοχλητικό ροχαλητό. Αφήστε το μείγμα στην άκρη για δεκατέσσερις μέρες και έπειτα απλώστε το με απαλό μασάζ στη ράχη της μύτης σας, στον αυχένα και στο λαιμό σας κάθε νύχτα πριν πάτε για ύπνο.

Λεμόνι και μέλι

4-lemoni

Ο χυμός λεμονιού και το μέλι είναι εξαιρετικά συστατικά για την πρόληψη και την καταπολέμηση του ροχαλητού, επειδή μειώνουν τη βλέννα που μπορεί να φράξει τις αεροφόρες οδούς σας, κάνοντας την αναπνοή ευκολότερη. Για να ετοιμάσετε το μείγμα, απλώς στύψτε ένα φρέσκο λεμόνι σε ένα ποτήρι και προσθέστε τρεις κουταλιές της σούπας μέλι. Ανακατέψτε καλά τα δύο συστατικά και πιείτε το μείγμα πριν πάτε για ύπνο.

Κατηγορίες: Φυσικές Θεραπείες Ετικέτες:
Ίσως σας αρέσουν