Συμβουλές για να αποφύγετε την κατακράτηση υγρών

· 25 Απριλίου 2016
Τα διουρητικά εγχύματα αποτελούν την καλύτερη επιλογή για την απομάκρυνση των περιττών υγρών από το σώμα σας. Βοηθούν στην αποβολή των τοξινών και στη μείωση του χαρακτηριστικού πρηξίματος.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να έχετε πρησμένα χέρια ή πόδια: η πολύωρη εργασία, το υπερβολικό βάρος, η εγκυμοσύνη, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού…

Ωστόσο, αν αντιμετωπίζετε αυτό το πρόβλημα, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχει λύση γι’αυτή την πάθηση, η οποία οφείλεται στην κατακράτηση υγρών.

Διαβάστε μερικές συμβουλές για να αποφύγετε την κατακράτηση υγρών στο σώμα σας.

Γιατί οι άνθρωποι πάσχουν από κατακράτηση υγρών;

Υπάρχουν διάφορες αιτίες για την κατακράτηση υγρών, στις οποίες περιλαμβάνονται οι εξής:

  • Υψηλή αρτηριακή πίεση
  • Καρδιακή νόσος
  • Κακές διατροφικές συνήθειες
  • Υπερβολικό βάρος
  • Υπερβολική κατανάλωση αλατιού
  • Ορμονικές μεταβολές
  • Εμμηνόπαυση
  • Άγχος
  • Προβλήματα του κυκλοφορικού συστήματος
  • Πολύ μικρή πρόσληψη νερού

Όταν το σώμα σας αισθάνεται ότι δεν λαμβάνει αρκετό νερό, ο αμυντικός μηχανισμός που χρησιμοποιεί είναι να διατηρήσει το υγρό που ήδη υπάρχει. Μοιάζει κάπως με το κλείσιμο ενός φράγματος που εμποδίζει το νερό να απελευθερωθεί.

Αναμφισβήτητα γνωρίζετε ότι το σώμα σας χρειάζεται υγρά για να εκτελέσει όλες τις ζωτικές λειτουργίες του. Γι’αυτό πρέπει να του εξασφαλίζετε νερό από εξωτερικές πηγές.

Αυτός είναι ο λόγος για τις εκατομμύρια φορές που έχουμε πει: «πίνετε δύο λίτρα νερό την ημέρα”. Ίσως πιστεύετε ότι δύο λίτρα είναι κάπως υπερβολική ποσότητα, όμως δεν είναι έτσι. Σε απολύτως καμία περίπτωση.

2-prismenoi-astragaloi

Όταν το σώμα σας κάνει κατακράτηση υγρών, είναι πιθανό ότι υπάρχει κάποια σοβαρότερη βαθύτερη αιτία που προκαλεί κάτι τέτοιο και χρειάζεται την προσοχή σας. Βεβαιωθείτε ότι επικοινωνείτε με το γιατρό σας και προσπαθήστε να εγκαταλείψετε τις ανθυγιεινές συνήθειες.

Διαβάστε επίσης: Αδυνατίστε με 5 νερά από εσπεριδοειδή

Οι καλύτεροι τρόποι να αποφύγετε την κατακράτηση υγρών

Το πρώτο βήμα είναι να καταλάβετε γιατί πάσχετε από κατακράτηση υγρών και να συνειδητοποιήσετε πού προσβάλλει το σώμα σας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, θα προσέξετε πρήξιμο σε:

  • Χέρια
  • Πόδια
  • Αστράγαλους
  • Πέλματα

3-kaltses-sympiesis

Για να αποφύγετε το συγκεκριμένο πρόβλημα, το οποίο δεν είναι απλά εμφανισιακό αλλά και υγείας, πρέπει να ακολουθείτε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Ρίξτε μια ματιά στις παρακάτω συμβουλές:

Να αυξήσετε την πρόσληψη τροφών με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό

Προσθέστε φρούτα στη διατροφή σας, όπως πορτοκάλια, μήλα, αχλάδια, ροδάκινα και μύρτιλα, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

Να ασκείστε για να βελτιώσετε την κυκλοφορία του αίματος

Για να ενισχύσετε την κυκλοφορία του αίματος στα κάτω άκρα σας, δοκιμάστε ασκήσεις όπως η ποδηλασία, ο χορός ή η πεζοπορία.

Να πίνετε οχτώ ποτήρια νερό την ημέρα

Γνωρίζετε ήδη ότι η ελάχιστη ποσότητα που χρειάζεται το σώμα σας για να λειτουργεί σωστά είναι δύο λίτρα.

Να μειώσετε την κατανάλωση αλατιού

Αν το να σας ζητήσουμε να κόψετε εντελώς το αλάτι είναι υπερβολικό, δοκιμάστε το αλάτι Ιμαλαΐων (ροζ αλάτι). Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε βότανα, χυμό λεμονιού και ξύδι για να αντικαταστήσετε το αλάτι.

Όσο λιγότερο αλάτι τρώτε, τόσο λιγότερο θα χρειάζεστε την αλατιέρα στο τραπέζι του φαγητού, έτσι θα αποφεύγετε τον πειρασμό.

Να εγκαταλείψετε τις επεξεργασμένες τροφές

Θα πρέπει επίσης να αποφεύγετε να καταναλώνετε έτοιμα γεύματα, επειδή συχνά είναι γεμάτα νάτριο, που κρύβεται μεταξύ πολλών άλλων συστατικών. Στα συγκεκριμένα φαγητά περιλαμβάνονται το παναρισμένο ψάρι, τα λουκάνικα και γενικά οι πρόχειρες τροφές.

Να προσθέσετε άφθονη πρωτεΐνη στην καθημερινή διατροφή σας

Μην ξεχνάτε ότι, αν η διατροφή σας δεν περιέχει αρκετή πρωτεΐνη, η παραγωγή αλβουμίνης μειώνεται, γεγονός που οδηγεί σε κατακράτηση υγρών στους ιστούς σας.

Να κοιμάστε από εφτά ως οχτώ ώρες την ημέρα

Προσπαθείτε να κάνετε διαλείμματα όποτε μπορείτε και μην κάθεστε στην ίδια θέση για ώρες. Είτε στέκεστε είτε κάθεστε όταν εργάζεστε, να αλλάζετε τη στάση του σώματός σας όσο πιο συχνά μπορείτε.

Ο ύπνος και η χαλάρωση παίζουν ουσιαστικό ρόλο στην πρόληψη της κατακράτησης υγρών στα πόδια, στους αστραγάλους και στα πέλματα.

Να πίνετε διουρητικά εγχύματα βοτάνων

Υπάρχουν πολλά βότανα που μπορούν να φανούν χρήσιμα, αν δεν σας αρέσει η γεύση του νερού ή αν δεν είστε συνηθισμένοι να πίνετε πολύ νερό. Τα φυσικά εγχύματα θα εξασφαλίσουν στο σώμα σας τα υγρά που χρειάζεστε χωρίς να βαρεθείτε.

Να μη φοράτε στενά ρούχα

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν περνάτε πολλές ώρες καθιστοί. Αν πρόκειται να πάτε κάπου με αεροπλάνο, μπορείτε να επιλέξτε ελαστικές κάλτσες διαβαθμισμένης πίεσης για το ταξίδι. Ή ίσως θέλετε να τις φοράτε σε καθημερινή βάση στη δουλειά για να μειώνεται η πίεση γύρω από τους αστραγάλους σας.

Οι κάλτσες αυτές είναι εξαιρετικές για την πρόληψη της κατακράτησης υγρών που οφείλεται σε προβλήματα στο κυκλοφορικό σύστημα.

Να αποφεύγετε τις επεξεργασμένες και ραφιναρισμένες τροφές όπως το λευκό αλεύρι και η λευκή ζάχαρη

Το ίδιο ισχύει και για τα αναψυκτικά και την υπερβολική κατανάλωση καφέ. Στερούν το σώμα σας από το επιπλέον νερό και προσκολλώνται στις ίνες των μυών σας.

Να έχετε ποικιλία στη διατροφή σας

Πάντα να προσπαθείτε να αγοράζετε προϊόντα εποχής (φρούτα και λαχανικά). Βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε πέντε μερίδες από αυτά την ημέρα. Προσθέστε μερικές τροφές με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και νάτριο που είναι πλούσιες σε ζωική ή σε φυτική πρωτεΐνη (πατάτες, βρώμη, σόγια).

Οι τροφές αυτές βοηθούν το συκώτι σας να παράγει μια ουσία που εμποδίζει τη συσσώρευση υγρών στις κυτταρικές σας μεμβράνες.

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Αφεψήματα που μειώνουν την κατακράτηση υγρών

Φυτά που βοηθούν στην αντιμετώπιση της κατακράτησης υγρών

4-eghyma-pikralida

Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος μπορούν να χρησιμοποιηθούν διουρητικά φυτά. Πιθανώς αναρωτιέστε ποια από αυτά αποτελούν τις καλύτερες επιλογές για σας. Σας παρουσιάζουμε τα φυτά που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.

Πικραλίδα

Κανένα βότανο δεν έχει μεγαλύτερες ωφέλειες για την αντιμετώπιση της κατακράτησης υγρών. Θα πρέπει να πίνετε έγχυμα από πικραλίδα πριν το μεσημεριανό και το βραδινό γεύμα. Βοηθάει επίσης στην αποβολή των τοξινών, βελτιώνει την πέψη και, φυσικά, απομακρύνει τα επιπλέον υγρά.

Εκουιζέτο

Ακόμα ένα φυτό που πρέπει να έχετε στο σπίτι. Βοηθάει στην αποβολή των περιττών υγρών μέσω των ούρων σας, μειώνει το πρήξιμο, διευκολύνει την αποβολή του λίπους και των τοξινών, εξαλείφει την κυτταρίτιδα και λειτουργεί ως φυτικό υπακτικό. Πίνετε μέχρι δύο φλιτζάνια την ημέρα.

Πράσινο τσάι

Οπωσδήποτε ήδη γνωρίζετε καλά τις ωφέλειες που μπορεί να έχει το πράσινο τσάι για την υγεία σας. Είναι ασύγκριτο στην καύση του λίπους, επιταχύνοντας το μεταβολισμό σας και συμβάλλοντας στην αποβολή των τοξινών. Καταπολεμά επίσης την κατακράτηση υγρών!

Επιπλέον το πράσινο τσάι συχνά συνιστάται για ανθρώπους που προσπαθούν να αδυνατίσουν.