Συμβουλές για να κόψετε το κάπνισμα

Πόσο εύκολα μπορείτε να κόψετε το κάπνισμα; Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, κάθε χρόνο 6.000.000 άνθρωποι πεθαίνουν από σχετιζόμενες με το κάπνισμα αιτίες και από το ποσό αυτό εκτιμάται ότι περίπου 600.000 είναι παθητικοί καπνιστές. Το κάπνισμα είναι μια από τις πιο κοινές και επιβλαβείς εξαρτήσεις που μπορεί να υπάρχουν. Ένα τσιγάρο περιέχει έως τέσσερις χιλιάδες τοξικά συστατικά και προϊόντα καύσεως  γεγονός που το καθιστά θανατηφόρο για την υγεία του σώματος.


Τι συνέπειες έχει το κάπνισμα;


pneymones-tsigaro

Με την πάροδο του χρόνου, οι άνθρωποι που είναι εξαρτημένοι από το κάπνισμα θα υποστούν σοβαρές συνέπειες στην υγεία τους, που μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στο θάνατο. Κάποιες συνέπειες είναι οι εξής:

  • Η κακή αναπνοή ή δυσοσμία του στόματος: με την πάροδο του χρόνου, οι καπνιστές τείνουν να υποφέρουν από τη δυσοσμία του στόματος που οφείλεται στη νικοτίνη. Αυτό είναι ένα δύσκολο προς επίλυση πρόβλημα και μπορεί να οδηγήσει σε απόρριψη από το κοινωνικό περιβάλλον.
  • Καρκίνος του πνεύμονα: το κάπνισμα τσιγάρων είναι η κύρια αιτία των καρκίνων που σχετίζονται με το αναπνευστικό σύστημα.
  • Άλλοι τύποι καρκίνων όπως του στόματος, του φάρυγγα, του οισοφάγου, του στομάχου, του παγκρέατος, της μήτρας ή του τραχήλου της μήτρας, των νεφρών και της ουροδόχου κύστης.
  • Ασθένειες του κυκλοφορικού συστήματος: ο καπνός και η νικοτίνη μειώνει το πάχος των αρτηριών και των στεφανιαίων αγγείων και αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και την πίεση του αίματος.
  • Ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος όπως η χρόνια βρογχίτιδα και το εμφύσημα, μεταξύ άλλων.
  • Καρδιαγγειακές παθήσεις, όπως τα ανευρύσματα.
  • Ανδρική ανικανότητα και απώλεια της σεξουαλικής επιθυμίας.


Ποια είναι τα οφέλη της διακοπής του καπνίσματος;


Κάθε στιγμή είναι κατάλληλη για να σταματήσετε την κακή συνήθεια του καπνίσματος. Όπως προαναφέρθηκε, αυτός ο εθισμός είναι θανατηφόρος και αποτελεί μια πολύ σοβαρή απειλή για την παγκόσμια υγεία, οπότε αν καπνίζετε καλύτερα να προσπαθήσετε να το κόψετε το συντομότερο ώστε για να έχετε μια υγιή και απαλλαγμένη από ασθένειες ζωή.

Εδώ είναι μερικοί από τους πολλούς λόγους για τους οποίους θα πρέπει να σταματήσετε το κάπνισμα:

  •  Μόνο δύο ημέρες μετά την διακοπή του καπνίσματος, το μονοξείδιο του άνθρακα και η νικοτίνη έχουν εξαφανιστεί από τον οργανισμό και, κατά συνέπεια, το επίπεδο του οξυγόνου στο αίμα αυξάνεται και η φυσική εμφάνιση σας βελτιώνεται.
  • Μετά από τρεις ή τέσσερις ημέρες, η βλέννα στο λαιμό και τους βρόγχους ξεκινά να μειώνεται και ως εκ τούτου θα έχετε λιγότερες αναπνευστικές δυσκολίες.
  • Σε πέντε ή επτά ημέρες, οι αισθήσεις της όσφρησης και της γεύσης βελτιώνονται.
  • Σε τρεις μήνες, η λειτουργία των πνευμόνων βελτιώνεται κατά 5%.
  • Μετά από ένα χρόνο, ο κίνδυνος προσβολής από καρδιαγγειακές παθήσεις μειώνεται κατά το ήμισυ.
  • Μετά από πέντε χρόνια, ο κίνδυνος προσβολής από καρκίνο φάρυγγα, του οισοφάγου και της ουροδόχου κύστης μειώνεται κατά το ήμισυ. Κατά το διάστημα αυτό, ο καπνιστής έχει χάσει την ανάγκη να δοκιμάσει τον καπνό και θα είναι εντελώς απαλλαγμένος από αυτό.
  • Εκτός από τη μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης καρκίνου, έχει επίσης οφέλη για την ψυχική σας υγεία, θα σας βοηθήσει να έχετε περισσότερο έλεγχο στη ζωή σας και θα σας εξοικονομήσει πολλά χρήματα κάθε χρόνο.


Είστε έτοιμοι να κόψετε το κάπνισμα;


stamatima-kapnisma

Φτιάξτε ένα πλάνο για να κόψετε το κάπνισμα

Εάν αισθάνεστε έτοιμοι να σταματήσετε το κάπνισμα, αυτές είναι μερικές πολύ αποτελεσματικές προτάσεις για να σας βοηθήσουν να το κόψετε  πριν να είναι πολύ αργά για την υγεία σας.

  • Ορίστε μια ημερομηνία για να σταματήσετε το κάπνισμα: θα πρέπει να σταματήσετε εντελώς το κάπνισμα κατά την επιλεγμένη ημερομηνία και κατά τις ημέρες πριν από την ημερομηνία που έχει επιλεγεί, θα πρέπει να μειώσετε σταδιακά την ημερήσια κατανάλωση.
  • Απαλλαγείτε από τα τσιγάρα και τα σταχτοδοχεία: να αποφεύγετε όλα τα είδη των αντικειμένων που θυμίζουν το κάπνισμα. Επιπλέον, καθαρίστε καλά οτιδήποτε έχει την ιδιαίτερη οσμή των τσιγάρων.
  • Βρείτε υγιείς εναλλακτικές λύσεις: μπορείτε να φάτε ένα φρούτο αντί να καπνίσετε ένα τσιγάρο. Στην αγορά υπάρχουν μερικά είδη τσίχλας για να βοηθήσουν στην πρόληψη του άγχους από την έλλειψη του καπνίσματος. Πιείτε νερό ή τσάι και αυτά βοηθούν επίσης στη μείωση του άγχους.
  • Προσδιορίστε τις φορές που λαχταράτε να καπνίσετε και  χαράξτε μια στρατηγική για την αποφυγή τους. Προσπαθήστε να μείνετε απασχολημένοι με τις δραστηριότητες που βρίσκετε ευχάριστες: την άσκηση, την παρέα με φίλους, τις βόλτες στα καταστήματα ή να περάσετε χρόνο με την οικογένειά σας.
  • Σχεδιάστε μια ρουτίνα άσκησης και να έχετε πειθαρχία: αυτό θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε την υγεία σας και θα σας απαλλάξει επίσης από τη λαχτάρα για τσιγάρο.
  • Για την ανακούφιση από το άγχος, να μασάτε καρότα, μήλα ή σέλινο.
  • Πείτε στους φίλους σας να μην καπνίζουν μπροστά σας και να μην σκεφτούν καν να σας προσφέρουν ένα τσιγάρο, να τους πείτε για το σχέδιό σας για την επιθυμία να σταματήσετε το κάπνισμα.
  • Κατά τα διαλείμματά σας στη δουλειά προσπαθήστε να πάρετε λίγο καθαρό αέρα, να πιείτε νερό και να φάτε υγιεινά τρόφιμα.

 

Ίσως σας αρέσουν