Συμβουλές για έναν υγιή εγκέφαλο: 7 συνήθειες που πρέπει να αποφεύγετε

28 Απριλίου 2018
Η υγεία του εγκεφάλου μας εξαρτάται από ποικίλες συνήθειες όπως η αρκετή ξεκούραση, η σωστή ενυδάτωση και η επαρκής οξυγόνωση. Μάθετε περισσότερες συμβουλές για έναν υγιή εγκέφαλο!

Τι μπορείτε να κάνετε για να έχετε έναν υγιή εγκέφαλο;

Οι ασθένειες που επηρεάζουν την υγεία του εγκεφάλου τείνουν να εξαρτώνται από γενετικούς παράγοντες, προχωρημένη ηλικία ή κάποιου είδους τραύμα.

Ωστόσο, η συνεχής εξάσκηση ορισμένων συνηθειών μπορεί επίσης να δημιουργήσει ανεπανόρθωτη ζημιά εάν πεθάνουν οι νευρώνες ή μειωθεί η δραστηριότητά τους.

Παρότι, η απώλεια μνήμης είναι παρενέργεια της φθοράς του εγκεφάλου, η οποία συμβαίνει λόγω μεγάλης ηλικίας, υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που μπορεί να χειροτερεύσουν τα πράγματα ή να επιταχύνουν τη διαδικασία.

Το πιο ανησυχητικό απ’ όλα είναι ότι πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να αγνοούν αυτές τις κακές συνήθειες. Συν, ότι ίσως να μην γνωρίζουν ότι έχουν την τάση να παράγουν αρνητικές παρενέργειες σ’ αυτήν την περιοχή του σώματος.

Επιπροσθέτως, η ζημιά συνήθως λαμβάνει χώρα σταδιακά και είναι δύσκολο ν’ ανιχνευτεί όσο βρίσκεται στα αρχικά στάδια.

Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε τις ανθυγιεινές συνήθειες και να λαμβάνουμε μέτρα ώστε να τις αποφεύγουμε.

Κακές συνήθειες που επηρεάζουν την υγεία του εγκεφάλου σας

1. Η παράλειψη του πρωινού

Υγιεινό πρωινό

Το πρωινό είναι ένα από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας. Δεν πρέπει να αγνοείται υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Αυτό το γεύμα έχει έναν θεμελιώδη ρόλο στο μεταβολισμό του σώματός μας. Παρ’ όλο που πολλοί δε το γνωρίζουν, είναι επίσης σημαντικό στην ενεργοποίηση εγκεφαλικών δραστηριοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η ανεπάρκεια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και άλλες θρεπτικές ουσίες κατά τη διάρκεια του πρωινού, σχετίζονται με τη φθορά του εγκεφάλου και την απώλεια μνήμης.

Επίσης, επηρεάζεται η δραστηριότητα των νευρώνων και κατά συνέπεια μία υπερφόρτωση εκφράζεται μέσω της έντασης.

2. Η κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης

Ζάχαρη και λάδι καρύδας

Δυστυχώς, τα επεξεργασμένα σάκχαρα υπάρχουν σε πολλές διατροφές σήμερα.

Παραδόξως, αυτό που λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν είναι ότι αυτά είναι η κύρια αιτία για διαταραχές του μεταβολισμού και ορισμένων γνωστικών παθήσεων.

Τα υψηλά επίπεδα ζάχαρης μειώνουν την παραγωγή χημικών ουσιών στον εγκέφαλο, οι οποίες ρυθμίζουν σημαντικές λειτουργίες.

Η καθημερινή κατανάλωση τέτοιων σακχάρων είναι μία από τις αιτίες του άγχους, της κατάθλιψης και του κινδύνου άνοιας.

3. Το κάπνισμα

Κάπνισμα

Όλοι γνωρίζουν πως τα τσιγάρα είναι γεμάτα με τοξικές ουσίες που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας.

Η συνήθης κατανάλωση προκαλεί ζημιά στους πνεύμονες. Επιπρόσθετα, οι εγκεφαλικές λειτουργίες επηρεάζονται σημαντικά μακροπρόθεσμα.

Τόσο οι ενεργητικοί καπνιστές όσο και οι παθητικοί, έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων που σχετίζονται με την άνοια και τη νόσο Αλτσχάιμερ. Αυτό εξαιτίας της διακοπής της ροής του αίματος η οποία σταματά τη σωστή επεξεργασία της κυτταρικής οξυγόνωσης.

Επιπλέον, το κάπνισμα μειώνει την ικανότητα συγκέντρωσης και των δραστηριοτήτων που εξαρτώνται από τη μνήμη.

4. Η κακή ποιότητα ύπνου

Μικρή ποσότητα ύπνου

Η κακή ποιότητα ύπνου δεν προκαλεί μονάχα έλλειψη φυσικής ενέργειας, αλλά και πνευματικής.

Ο μετωπικός λοβός δε λειτουργεί σωστά όταν το σώμα δεν ξεκουράζεται αρκετά. Γι’ αυτό, κατά συνέπεια, μειώνεται η δημιουργική σκέψη.

Ταυτόχρονα, αυξάνεται το άγχος και μειώνεται η ικανότητα να ελέγχουμε τα συναισθήματα μαζί με την ικανότητα επίλυσης καθημερινών προβλημάτων.

Η στέρηση ύπνου αυξάνει επίσης τα επίπεδα κορτιζόλης, η οποία προκαλεί στρες, κατάθλιψη και άλλα συναισθήματα που επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής σας.

5. Η μη ενυδάτωση

Ποια σημάδια σας ειδοποιούν για την αφυδάτωση

Η αφυδάτωση είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν άμεσα την υγεία του εγκεφάλου.

Παρεμβαίνει στα επίπεδα ενέργειας, στη διάθεση και στην ικανότητα συγκέντρωσης κατά τις καθημερινές δραστηριότητες.

Το νερό είναι το κύριο συστατικό του εγκεφάλου. Έτσι, η έλλειψη υγρών διακόπτει σημαντικές διεργασίες απαραίτητες για τη βέλτιστη λειτουργία του εγκεφάλου.

Από την άλλη, η ανεπάρκεια νερού συμβάλει επίσης στη φτωχή κυκλοφορία και παρεμβαίνει στη σωστή οξυγόνωση του εγκεφάλου.

6. Η έκθεση σε μολυσμένα περιβάλλοντα

Ο εγκέφαλος απαιτεί συνεχή παροχή οξυγόνου για να μας προσφέρει ενέργεια και γνωστικές ικανότητες.

Όμως, η μακροχρόνια έκθεση σε μολυσμένα περιβάλλοντα μπορεί να μπει ανάμεσα στην ανταλλαγή αερίων και τη μεταφορά του οξυγόνου στα κύτταρα. Αυτό οδηγεί στη μείωση της αποτελεσματικότητας του εγκεφάλου.

Για την ακρίβεια, ο παράγοντας αυτός αυξάνει τον κίνδυνο σοβαρών γνωστικών προβλημάτων όπως το Αλτσχάιμερ και η άνοια.

Διαβάστε περισσότερα: Πρώιμη διάγνωση του Αλτσχάιμερ μέσω της ομιλίας

7. Το να τρώτε υπερβολικά

Επιθυμία για φαγητό

Η υπερβολική εισροή θερμίδων και λιπαρών δεν επηρεάζει μόνο τον μεταβολισμό και το σωματικό βάρος, αλλά και την υγεία του εγκεφάλου.

Το πρόσθετο βάρος οδηγεί σε ασθένειες όπως ο διαβήτης και καρδιακές παθήσεις. Επιπρόσθετα, καταλήγει να επηρεάζει την υγεία του εγκεφάλου σας με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.

Η συντηρητική κατανάλωση θερμίδων θα καθυστερήσει τη γήρανση των κυττάρων και θα μειώσει τον κίνδυνο του γνωστικού εκφυλισμού.

Εν κατακλείδι, παρότι οι επιπτώσεις τους δεν φαίνονται αμέσως, είναι καλύτερο ν’ αποφεύγετε αυτές τις συνήθειες ώστε να προστατεύσετε τον εγκέφαλό σας. Αντ’ αυτού, υιοθετήστε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και εφαρμόστε πνευματικές ασκήσεις και τεχνικές χαλάρωσης.

Ίσως σας αρέσουν