Συμβουλές για τους ηλικιωμένους κατά την καραντίνα

16 Μάιος, 2020
Οι ηλικιωμένοι χρειάζονται υποστήριξη περισσότερο από ποτέ αυτήν τη στιγμή. Αυτοί είναι που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς γι αυτούς ισχύουν τα αυστηρότερα μέτρα.

Οι ηλικιωμένοι σε όλο τον κόσμο κουβαλούν σίγουρα το βαρύτερο φορτίο άγχους τις τελευταίες εβδομάδες. Κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να αντιμετωπίσει τέτοια δραστικά μέτρα και μια κατάσταση που αλλάζει εντελώς την καθημερινή ζωή και περιορίζει όλες τις μετακινήσεις. Σε αυτό το άρθρο, είμαστε εδώ για να σας δώσουμε μερικές συμβουλές για τους ηλικιωμένους για να τους βοηθήσετε κατά την περίοδο της καραντίνας.

Οι ηλικιωμένοι, καθώς και εκείνοι που πάσχουν από ορισμένες ασθένειες, αντιμετωπίζουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν τις επικίνδυνες επιπτώσεις του COVID-19 και συνεπώς φέρουν το μεγαλύτερο ψυχολογικό βάρος σε αυτήν την κατάσταση. Αυτοί, ιδίως, πρέπει να τηρούν πλήρως τους περιορισμούς. Ο πιο σημαντικός κανόνας είναι ότι δεν πρέπει να βγαίνουν από τα σπίτια τους.

Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Η παραμονή στο σπίτι είναι το θεμελιώδες μέτρο για την προστασία των ηλικιωμένων (και φυσικά όλων μας). Ωστόσο, αυτό μπορεί να γίνει μια επιπλέον πηγή στρες εάν δεν αντιμετωπιστεί σωστά.

Ο περιορισμός δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί, αλλά μια θετική στάση απέναντί του είναι αναγκαία. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τους ηλικιωμένους για να κάνετε την κατάσταση λίγο πιο εύκολη γι αυτούς.

Συμβουλές για τους ηλικιωμένους κατά την καραντίνα

Μείωση της έκθεσης: ένα κρίσιμο βήμα για τους ηλικιωμένους

Όλα τα διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία, καθώς και η εμπειρία που αποκτήθηκε σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, δείχνουν ότι το πιο αποτελεσματικό μέτρο για την πρόληψη της μετάδοσης είναι η απομόνωση. Η αποφυγή επαφής με άλλους είναι σημαντική για όλους, ειδικά για τους ηλικιωμένους.

Ας δούμε πρώτα τα θετικά. Μένοντας στο σπίτι, θα μπορούν να αποτρέψουν τη μετάδοση και αυτό είναι ενθαρρυντικό. Αυτό, λοιπόν, πρέπει να σκέφτονται όλοι οι ηλικιωμένοι. Είναι το διαβατήριό τους για να μπορούν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τη ζωή τους και να είναι εκεί για όλους εκείνους που τους αγαπούν και τους χρειάζονται.

Δείτε ακόμα: Πώς εξηγείται η μετάλλαξη του κορωνοϊού;

Κατανοήστε ότι η απομόνωση είναι ένα μέτρο προσωρινό

Θυμηθείτε: τα περιοριστικά μέτρα είναι προσωρινά και βοηθούν στον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού. Με άλλα λόγια, θα επιβραδύνουν την ταχύτητα με την οποία εξαπλώνεται ο ιός και θα κάνουν την κατάσταση πιο ελεγχόμενη. Η απομόνωση δεν θα διαρκέσει για πάντα. Όσα περισσότερα άτομα συμμορφώνονται με τους κανόνες, τόσο πιο πιθανό είναι ότι όλα θα τελειώσουν νωρίτερα.

Όταν η απομόνωση γίνεται πολύ δύσκολη, τότε θυμηθείτε ότι θα είναι μια προσωρινή κατάσταση. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να σκεφτείτε το πώς θα εκμεταλλευτείτε καλύτερα αυτήν την εποχή. Με αυτόν τον τρόπο, όλη η εμπειρία σύντομα θα γίνει μια μακρινή ανάμνηση.

Συμβουλές για τους ηλικιωμένους
Όσοι έχουν ένα μικρό αίθριο, μπαλκόνι ή αυλή μπορούν να επωφεληθούν από αυτά για να περάσουν μερικές ώρες εκεί χωρίς να φύγουν από τα σπίτια τους

Κάντε σωστή χρήση του χρόνου σας

Είναι καλή ιδέα να σχεδιάσετε μια ρουτίνα που ταιριάζει στη νέα κατάσταση. Συνήθως, τα άτομα που περνούν πολύ χρόνο στο σπίτι αρχίζουν να γίνονται τεμπέληδες. Δεν πρέπει να επιτρέψετε να συμβεί αυτό. Πρέπει να προσπαθήσετε να γεμίσετε το χρόνο σας με θετικές δραστηριότητες που είναι εύκολες και διασκεδαστικές.

Είναι σημαντικό να μην αλλάξετε τα προγράμματα που έχετε για τον ύπνο και το φαγητό. Προσπαθήστε να ξυπνάτε κάθε πρωί την ίδια ώρα, κάντε ένα ντους αν θέλετε, πάρτε το πρωινό σας και ετοιμαστείτε για μια νέα μέρα. Μην μπείτε στον πειρασμό να μείνετε με τις πιτζάμες σας και να καθίσετε μπροστά στην τηλεόραση όλη μέρα!

Συμβουλές για τους ηλικιωμένους: Τι να κάνετε στο σπίτι;

Διάβασμα βιβλίου
Το διάβασμα είναι μια σπουδαία απασχόληση για να περάσετε τις μέρες του αποκλεισμού

Υπάρχουν πολλές απαντήσεις σε αυτήν την ερώτηση. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, μπορεί κανείς να πει ότι εξαρτάται από τα γούστα, τα ενδιαφέροντά σας και τα χόμπι σας. Μια καλή ιδέα είναι να ξεκινήσετε κάνοντας μια λίστα δραστηριοτήτων που εκκρεμούν εδώ και αρκετό καιρό και μπορούν να γίνουν στο σπίτι. Για παράδειγμα, η οργάνωση της ντουλάπας, να ταξινομήσετε τα βιβλία σας ή να ολοκληρώσετε μια δουλειά που θέλετε να κάνετε εδώ και καιρό αλλά βαριέστε. Είναι όλες εξαιρετικές επιλογές.

Είναι επίσης μια καλή στιγμή για να συνεχίσετε με τα χόμπι που ίσως δεν προλαβαίνατε να κάνετε πριν. Για παράδειγμα, γράψιμο, σχέδιο, πλέξιμο, ζωγραφική ή κηπουρική. Το να κρατάτε ημερολόγιο όπου θα καταγράφετε τις σκέψεις σας  μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο και θα σας βοηθήσει να ηρεμήσετε.

Διαβάστε ακόμα: Κορωνοϊός και επιδημία κατάθλιψης: Τι να αποφεύγετε

Πώς να διατηρήσετε επαφή με ηλικιωμένους κατά την καραντίνα

Είναι σημαντικό για τους ηλικιωμένους να διατηρούν επαφή με τις οικογένειες ή τους γνωστούς τους. Το να μένουμε  σπίτι δεν σημαίνει ότι κόβουμε όλους τους δεσμούς. Τα τηλέφωνα, το διαδίκτυο και όλα τα μέσα είναι εδώ για να μας βοηθήσουν.

Αυτή είναι, ίσως, μια ευκαιρία να εξοικειωθείτε λίγο περισσότερο με ορισμένες τεχνολογικές συσκευές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να διατηρήσετε την επαφή με τους άλλους ανθρώπους. Είναι καλή ιδέα να επικοινωνήσετε με άτομα που γνωρίζετε για να τους ρωτήσετε τι κάνουν και να τους πείτε τα νέα σας. Εξετάστε τη δυνατότητα δημιουργίας ενός δικτύου ή μιας ομάδας για να διατηρείτε επαφή καθημερινά και να βοηθάτε ο ένας τον άλλον, εάν είναι απαραίτητο.

Αυτή την περίοδο είναι επίσης καλό να ενημερώνεστε για τα νέα μέσω του ραδιοφώνου, της εφημερίδας ή της τηλεόρασης και να γνωρίζετε πώς εξελίσσεται η κατάσταση. Ωστόσο, φροντίστε να μην αφήσετε τον εαυτό σας να παρασυρθεί και να ενημερώνεστε μόνο από αξιόπιστες πηγές. Είναι επίσης σημαντικό να παρακολουθείτε και να διαβάζετε ελαφριά και διασκεδαστικά πράγματα!

Τέλος, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι κάθε μέρα που περνάτε σε αυτήν την περίοδο απομόνωσης είναι ένα  σπουδαίο επίτευγμα – είναι μια ακόμη μέρα μέχρι να αρθούν τα μέτρα!

  • Villegas-Chiroque, M. (2020). Pandemia de COVID-19: pelea o huye. Revista Experiencia en Medicina del Hospital Regional Lambayeque, 6(1).
  • ERDEM, MUSTAFA, MUNTASER SAFAN, and C. A. R. L. O. S. CASTILLO-CHAVEZ. “A DELAY DIFFERENTIAL EQUATIONS MODEL FOR DISEASE TRANSMISSION DYNAMICS.” Revista de Matemática: Teoría y Aplicaciones 27.1 (2020): 49-71.
  • Curioso, Fernando, and José Navarro. “Cambios horarios y diarios en la motivación laboral:¿ Influye el tiempo objetivo en la motivación en el trabajo?.” Psychologica 62.1 (2019): 253-272.