Τρόποι για να αποφύγετε το εγκεφαλικό

Ξέρατε ότι το εγκεφαλικό επεισόδιο μπορεί να έχει τόσο σοβαρές συνέπειες ώστε να οδηγήσει και σε θάνατο; Για αυτόν ακριβώς το λόγο θα αδράξουμε την ευκαιρία και θα σας προτείνουμε τους καλύτερους τρόπους αποφυγής ενός εγκεφαλικού. Ας δούμε όμως αρχικά τα συμπτώματα που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως προειδοποιητικά σημάδια ώστε να είστε πιο ενημερωμένοι για τους πιθανούς κινδύνους.

Τι προκαλεί το εγκεφαλικό;

Τα εγκεφαλικά επεισόδια προκαλούνται συνήθως όταν τα αιμοφόρα αγγεία τα οποία βρίσκονται στον εγκέφαλο φράσσονται, είτε λόγο κάποιας θρόμβωσης είτε λόγω κάποιας αιμορραγίας. Τα συμπτώματα εξαρτώνται κυρίως από την σοβαρότητα της κάθε περίπτωσης.

Βασικά συμπτώματα

Όποτε συμβαίνει ένα εγκεφαλικό, επηρεάζονται ποικίλες περιοχές στο σώμα και στις αισθήσεις και κυρίως η μνήμη, η δυνατότητα κίνησης, η ομιλία, η συμπεριφορά ακόμα και οι σκέψεις. Αυτά τα συμπτώματα σε συνδυασμό με μερικά ακόμα μπορεί να αποτελούν προειδοποιητικά σημάδια ότι κάτι δεν πάει καλά. Μπορεί να εμφανίζονται σιγά σιγά ή σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να εμφανίζονται σε μια περίοδο μεταξύ μερικών ημερών ή εβδομάδων.

Σημάδια πιθανού αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου

ACV-copy

  • μούδιασμα
  • αδυναμία ή ανεπαίσθητη παράλυση στο πρόσωπο ή παράλυση στη μια πλευρά του σώματος
  • δυσκολία ομιλίας ή κατανόησης
  • θολή όραση
  • πολύ ισχυρός και ξαφνικός πονοκέφαλος με υψηλή αρτηριακή πίεση
  • ζαλάδα
  • απώλεια ισορροπίας ή ελέγχου των μυών

Αν παρουσιάσετε κάποια από αυτά τα σημάδια, είναι επιτακτική ανάγκη να ψάξετε για ιατρική περίθαλψη το συντομότερο δυνατόν. Όσο πιο σύντομα αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα τόσο πιο πολλές οι πιθανότητες έχετε να επανορθωθεί η ζημιά χωρίς χειρότερες συνέπειες.

Συστάσεις για την αποφυγή εγκεφαλικού

‘Ελεγχος της αρτηριακής πίεσης

Όποτε η αρτηριακή σας πίεση είναι υψηλότερη από 130/80 τότε υπάρχει υψηλός κίνδυνος για την εμφάνιση εγκεφαλικού. Επειδή όμως η υψηλή πίεση δεν παρουσιάζει προειδοποιητικά σημάδια, πρέπει οπωσδήποτε να κλείσετε ένα ραντεβού με το γιατρό σας για να υποβληθείτε στις κατάλληλες εξετάσεις ώστε να διασφαλίσετε ότι η αρτηριακή σας πίεση είναι σε φυσιολογικά επίπεδα. Αν η πίεση δεν είναι σε φυσιολογικά επίπεδα ο γιατρός θα σας κάνει ορισμένες συστάσεις, οι οποίες θα αφορούν κυρίως στη διατροφή και σε αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως για παράδειγμα γυμναστική, να κόψετε το κάπνισμα ή το αλκοόλ, εφόσον έχετε αυτές τις συνήθειες.

Αν η πίεσή σας δεν μπορεί πλέον να ρυθμιστεί, μόνο τότε και εφόσον είναι απολύτως απαραίτητο, ο γιατρός σας θα σας δώσει φαρμακευτική αγωγή.

Έλεγχος βάρους

Το να ελέγχετε το βάρος σας είναι απόλυτα σημαντικό για την αποφυγή εγκεφαλικού επεισοδίου. Αν είστε παχύσαρκοι τότε είναι κρίσιμο να προσπαθήσετε να χάσετε μερικά κιλά και να φτάσετε το ιδανικό βάρος που θα σας προτείνει ο γιατρός σας καθώς η παχυσαρκία αποτελεί ακόμα έναν παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση εγκεφαλικού επεισοδίου. Ο καλύτερος τρόπος να μειώσετε το βάρος σας είναι με την γυμναστική και με το να προσπαθείτε να τρέφεστε υγιεινά, δηλαδή να προσθέσετε στη διατροφή σας πολλά φρούτα και λαχανικά και να προσπαθήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο να μειώσετε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε λιπαρά και ζάχαρη.

Υγιεινή διατροφή

Μια ισορροπημένη διατροφή δίνει υψηλή προτεραιότητα στις υγιεινές τροφές, γεγονός που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Μια τέτοιου είδους διατροφή θα σας προστατέψει από τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού, διαβήτη, υψηλής χοληστερόλης, υψηλού ποσοστού τριγλυκεριδίων, υψηλής αρτηριακής πίεσης και άλλων ακόμα παθήσεων.

Αν θέλετε να ακολουθήσετε μια υγιή δίαιτα πρέπει να αποφεύγετε τις τηγανητές τροφές και το γρήγορο φαγητό και να αυξήσετε την κατανάλωση σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, ψάρια, κοτόπουλο ή γαλοπούλα.

Και να θυμάστε ότι η πρόληψη σώζει ζωές!