Πώς να τρώτε λιγότερο κατά τη διάρκεια της καραντίνας

28 Απρίλιος, 2020
Υπάρχουν μερικές στρατηγικές για να χάσετε βάρος κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Μάθετε τι μπορείτε να κάνετε.

Ένα πράγμα για το οποίο πολλοί άνθρωποι ανησυχούν κατά τη διάρκεια της καραντίνας του κορωνοϊού είναι η πιθανότητα να πάρουν βάρος. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, δεν καίμε πολλή ενέργεια δεδομένης της προφανής μείωσης της σωματικής δραστηριότητας. Επομένως, πρέπει να αντισταθμίσουμε την κατάσταση μειώνοντας την ποσότητα τροφής που καταναλώνουμε καθημερινά. Σήμερα, θα σας βοηθήσουμε να καταλάβετε πώς να τρώτε λιγότερο κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε που θα σας βοηθήσουν να εκπληρώσετε το στόχο σας και να μην παχύνετε. Πρόκειται απλά για την ενεργοποίηση μιας ορμονικής αντίδρασης που επηρεάζει τους μηχανισμούς όρεξης και πληρότητας του σώματός σας. Στο παρακάτω άρθρο, θα εξετάσουμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να τρώτε λιγότερο αυτήν την περίοδο. Με αυτόν τον τρόπο, θα διατηρήσετε την πείνα σας υπό έλεγχο και την ανησυχία σας σε φυσιολογικά πλαίσια.

Διαλειμματική νηστεία κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Η παράλειψη του πρωινού συνδέεται με την αύξηση της αυξητικής ορμόνης (GH) και συνεπώς με μεγαλύτερη λιπόλυση. Επιπλέον, δεδομένης μιας σειράς ορμονικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ της GH και της ορμόνης γκρελίνης, το πρωί μπορεί να πεινάτε λιγότερο από οποιαδήποτε άλλη ώρα της ημέρας.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου νηστείας, το πρωί μπορείτε να καταναλώνετε μόνο μαύρο καφέ, τσάι, νερό και ποτά χωρίς θερμίδες. Επίσης, μπορείτε να επωφεληθείτε από τις ιδιότητες του καφέ που θα σας βοηθήσουν να τρώτε λιγότερο. Θυμηθείτε να μην βάζετε ζάχαρη στον καφέ σας.

Αυτό το πρωτόκολλο διατροφής σχετίζεται με αισθητή βελτίωση στη σύνθεση του σώματος, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό ESPEN. Επιπλέον, βελτιώνει το προφίλ των λιπιδίων σας και την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Εάν είστε έγκυος ή αν υποφέρετε από συχνές μη ελεγχόμενες ημικρανίες, αυτό το πρωτόκολλο δεν κάνει για σας. Αν δεν ανήκετε σε αυτές τις κατηγορίες, αρχίστε να μη τρώτε πρωινό τρεις φορές την εβδομάδα. Όταν το κάνετε, προσπαθήστε να μην καταναλώνετε πολλές θερμίδες ή ποτά για διαστήματα τουλάχιστον 16 ωρών. Η ιδέα είναι να μην τρώτε για 16 ώρες και τις υπόλοιπες 8 να επιλέγετε τροφές με λίγες θερμίδες.

Εάν έχετε ήδη εμπειρία με τη διαλειμματική νηστεία, τότε μπορείτε να επεκτείνετε αυτή τη σύσταση σε καθημερινή βάση.

καραντίνα: Πώς να τρώτε λιγότερο
Κατά τη διάρκεια της καραντίνας μπορείτε να ξεκινήσετε την διαλειμματική νηστεία για να χάσετε κιλά

Επιλέξτε βρώμη ως την κύρια πηγή υδατανθράκων

Ο βασικός μηχανισμός για να τρώτε λιγότερο είναι να νιώθετε φουσκωμένοι. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταφέρετε να καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες την ημέρα. Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που έχουν την ικανότητα να προκαλέσουν μια αίσθηση κορεσμού και πληρότητας. Πρόκειται για τα πρωτεϊνικά τρόφιμα ή τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.

Δείτε ακόμα: Κορωνοϊός: Πώς να μην κολλήσετε όταν ψωνίζετε

Μια από τις επιλογές σας είναι η βρώμη. Αυτό το δημητριακό περιέχει μεγάλη ποσότητα β-γλυκάνων που βοηθούν στην καταστολή της όρεξης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο περιοδικό Nutrition Reviews. Επιπλέον, το αλεύρι βρώμης έχει την ικανότητα να διεγείρει εκλεκτικά την βακτηριακή ανάπτυξη στο έντερο.

Αυτή η τροποποίηση της εντερικής χλωρίδας μπορεί να βελτιώσει τη σύνθεση του σώματος, σύμφωνα με ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό European Journal of Internal Medicine.

Πώς να τρώτε λιγότερο: Να καταναλώνετε άφθονα λαχανικά

Ο καλύτερος τρόπος για να μειώσετε την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων είναι η μείωση της κατανάλωσης επεξεργασμένων τροφίμων. Στη θέση τους, είναι καλό να δώσετε προτεραιότητα σε φρέσκα τρόφιμα, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα φρούτα περιέχουν μεγάλη ποσότητα νερού και ινών. Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνετε την ενυδάτωσή σας ενώ παράλληλα θα αισθάνεστε φουσκωμένοι.

Ένα άλλο πλεονέκτημα των λαχανικών είναι η θερμιδική τους πυκνότητα. Για το λόγο αυτό, μπορείτε να φάτε μια άφθονη ποσότητα λαχανικών χωρίς αυτό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στα κιλά σας. Συνοδέψτε τα πιάτα σας με λαχανικά για να μειώσετε την όρεξη και το άγχος σας.

Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι αυτά τα τρόφιμα περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Όλα αυτά τα μικροθρεπτικά συστατικά θα σας βοηθήσουν να διορθώσετε τις οργανικές λειτουργίες σας.

Δείτε επίσης: Κορωνοϊός: Γιατί η καραντίνα είναι απαραίτητη

Φρέσκα φασολάκια
Η κατανάλωση φρέσκων λαχανικών κατά την καραντίνα έχει πολλά πλεονεκτήματα και θα σας δώσει την αίσθηση κορεσμού.

Πώς να τρώτε λιγότερο κατά τη διάρκεια της καραντίνας: Τι να θυμάστε

Εάν θέλετε να τρώτε λιγότερο κατά τη διάρκεια της καραντίνας, απλά πρέπει να οργανωθείτε και να επιλέξετε τα σωστά τρόφιμα. Ακολουθήστε τη διαλειμματική νηστεία και δώστε προτεραιότητα στην κατανάλωση φρέσκων τροφίμων και λιγότερων επεξεργασμένων τροφίμων. Αυτές είναι δύο καλές στρατηγικές όταν πρόκειται για τον περιορισμό της πρόσληψης θερμίδων.

Επιπλέον, προτείνουμε να επιλέξετε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να τονώσετε τους μηχανισμούς στο σώμα σας που σας κάνουν να αισθάνεστε γεμάτοι. Προσπαθήστε να μην αγοράσετε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη που θα σας οδηγήσουν να μπείτε στον πειρασμό. Αντ ‘αυτού, γεμίστε την κουζίνα σας με φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

  • Santos HO., Macedo RCO., Impact of intermittent fasting on the lipid profile: assesment associated with diet and weight los. Clin Nutr ESPEN, 2018. 24: 14-21.
  • Dao MC., Clément K., Gut microbiota and obesity: concepts relevant to clinical care. Eur J Intern Med, 2018. 48: 18-24.
  • Rebello CJ., O’Neil CE., Greenway FL., Dietary fiber and satiety: the effects of oats on satiety. Nutr Rev, 2016. 74 (2): 131-47.