Τι μπορείτε να τρώτε όσο είστε σε καραντίνα

28 Απρίλιος, 2020
Το να τρώτε υγιεινά είναι συνώνυμο της ευεξίας. Σήμερα, θα σας πούμε τι πρέπει να τρώτε αν είστε καραντίνα.
 

Για να αντιμετωπίσετε την περίοδο καραντίνας, είναι σημαντικό να έχετε σαφείς οδηγίες για τη διατροφή σας. Η πραγματοποίηση έξυπνων και προσεγμένων αγορών θα σας επιτρέψει να εξοικονομήσετε χρήματα, να μην αγοράζετε επιπλέον πράγματα που δεν χρειάζεστε και να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα των γευμάτων σας. Τι πρέπει να τρώτε αν είστε σε καραντίνα;

Ένα πράγμα που πρέπει να διασφαλίσετε είναι ότι λαμβάνετε τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται το σώμα σας για να πραγματοποιήσει τις ζωτικές λειτουργίες του. Για το λόγο αυτό, πρέπει να είστε προσεκτικοί σχετικά με τα τρόφιμα που αγοράζετε. Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι δεν θα καίτε αρκετές θερμίδες αυτές τις μέρες. Εξαιτίας αυτού, θα πρέπει να σχεδιάσετε μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων για να αποφύγετε να πάρετε πολλά κιλά.

Στη συνέχεια, θα σας δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα τρόφιμα και τα προϊόντα που πρέπει να αγοράσετε για να παραμείνετε υγιείς κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Τι πρέπει να τρώτε αν είστε σε καραντίνα;

Ενόψει της κρίσης που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό (COVID-19), ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) τόνισε τη σημασία της διατήρησης της απόστασης στις καθημερινές επαφές. Εξαιτίας αυτού, ένα από τα προληπτικά μέτρα που έχουν υιοθετήσει αρκετές χώρες είναι να τοποθετήσουν ολόκληρο τον πληθυσμό σε καραντίνα.

Ωστόσο, αυτό έχει προκαλέσει ανησυχία σχετικά με τη διαθεσιμότητα των τροφίμων και το τι πρέπει να αγοράσετε. Διαβάστε παρακάτω για το τι πρέπει να έχετε στο σπίτι σας αυτή τη δύσκολη περίοδο.

 

Δείτε ακόμα: Κορωνοϊός: Πώς να καθαρίσετε το κινητό σας

Κονσέρβες

Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα έχουν ένα βασικό πλεονέκτημα έναντι άλλων τροφίμων που διατίθενται στην αγορά: τη διάρκεια ζωής τους. Αυτός ο τύπος τροφής μπορεί να είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας (ειδικά ψάρια και θαλασσινά) στα καθημερινά μας γεύματα.

Οι πρωτεΐνες είναι το κλειδί για την προστασία των μυών, σύμφωνα με ειδικούς του ισπανικού περιοδικού Nutrición Hospitalaria. Για το λόγο αυτό, είναι μια εξαιρετική επιλογή για τη διατροφή σας. Επίσης, μπορούμε να βρούμε φρούτα και μερικά λαχανικά σε κονσέρβα.

Όταν καταναλώνετε αυτά τα προϊόντα, πρέπει να λάβετε υπόψη ότι δεν πρέπει να πετάτε το υγρό από την κονσέρβα. Με αυτόν τον τρόπο, θα εξασφαλίσετε ότι θα λαμβάνετε όλες τις βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά του προϊόντος και έτσι δεν θα χάσουν τη διατροφική τους ποιότητα.

Κονσέρβες λαχανικών αν είστε σε καραντίνα
Οι κονσέρβες είναι μια καλή εναλλακτική επειδή διατηρούν τις τροφές για αρκετό διάστημα.

Κατεψυγμένα λαχανικά αν είστε σε καραντίνα

Τα λαχανικά και τα φρούτα είναι τρόφιμα με μικρή διάρκεια ζωής σε θερμοκρασία δωματίου. Ωστόσο, αν τα αγοράζουμε κατεψυγμένα, μπορούμε να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής τους. Πρόκειται για σημαντικές τροφές κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Επίσης, πρέπει να σημειώσετε ότι με την κατάψυξη των λαχανικών οι διατροφικές τους ιδιότητες δεν επηρεάζονται. Μόνο οι οργανοληπτικές τους ιδιότητες (υφή, γεύση κ.λπ.) θα επηρεαστούν ελαφρώς.

 

Διαβάστε ακόμα: Κορωνοϊός: Γιατί όλοι αγοράζουν χαρτί υγείας;

Η πρόσληψη βιταμινών και αντιοξειδωτικών είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου απομόνωσης. Για το λόγο αυτό, οι διαιτολόγοι λένε ότι πρέπει να έχουμε μια καλή ποσότητα κατεψυγμένων φρούτων και λαχανικών στο ψυγείο μας.

Προϊόντα ολικής αλέσεως

Για να εξασφαλίσετε σωστή πέψη και για να έχετε μια σωστή κίνηση των εντέρων, θα πρέπει να καταναλώνετε τακτικά φυτικές ίνες.

Η επιστημονική έρευνα υποστηρίζει ότι θα πρέπει να έχετε πολλά δημητριακά ολικής αλέσεως στα ντουλάπια σας. Εκτός από το ρύζι, η κινόα, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως και τα όσπρια μπορούν να εκπληρώσουν επαρκώς αυτή τη λειτουργία. Επιπλέον, έχουν καλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες.

Γιαούρτι

Γιαούρτι σε μπολ
Λόγω των προβιοτικών, το γιαούρτι είναι επίσης μια καλή επιλογή για την καραντίνα.

Η πρόσληψη προβιοτικών είναι θεμελιώδης για την εξασφάλιση σωστής διαστολής των εντέρων. Επιπλέον, σύμφωνα με μελέτες, η ύπαρξη υγιούς μικροχλωρίδας είναι ένας από τους καλύτερους αμυντικούς φραγμούς κατά των βακτηρίων και των ιών.

Έτσι, το γιαούρτι είναι μια υπέροχη λύση για την περίοδο αυτή! Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων θα δώσει στο σώμα σας μια καλή ποσότητα ασβεστίου. Το ασβέστιο βοηθά στην καλή λειτουργία των νεύρων και των οστών.

 

Ένα άλλο πλεονέκτημα αυτών των προϊόντων είναι ότι μπορείτε να τα κρατήσετε σε ψυγείο. Είναι πολύ καλή ιδέα να έχετε πολλά γιαούρτια στο ψυγείο και να τρώτε τουλάχιστον 1 ή 2 ημερησίως.

Ενυδάτωση κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάτε να πίνετε πολύ νερό κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετά υγρά κατά τη διάρκεια της μέρας.

Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές επιπλοκές στην υγεία και επηρεάζει τη θερμοκρασία του σώματος. Το νερό είναι απαραίτητο για τις κύριες διεργασίες του σώματός σας.

Διατροφή αν είστε σε καραντίνα

Κατά τη διάρκεια της περιόδου απομόνωσης, πρέπει να έχουμε ορισμένα προϊόντα πάντα στο ντουλάπι μας. Αυτό θα διασφαλίσει ότι παρέχουμε στο σώμα μας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για την εκτέλεση των ζωτικών λειτουργιών του.

Επίσης, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιες άλλες στρατηγικές για να διατηρήσουμε την θερμιδική μας ισορροπία. Ένας από αυτούς είναι διαλειμματική νηστεία. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα πάρουμε υπερβολικά κιλά σε μια περίοδο που μειώνονται οι ενεργειακές δαπάνες μας.

Τέλος, είναι σημαντικό να μειώσετε τις μετακινήσεις σας στο ελάχιστο για να μην υπάρχει κίνδυνος να μολυνθείτε. Η υγιεινή έχει γίνει πιο σημαντική από ποτέ. Το συχνό πλύσιμο των χεριών και ο σωστός χειρισμός των τροφίμων είναι ουσιαστικής σημασίας.

Ελπίζουμε ότι αυτό το άρθρο σας βοήθησε να πάρετε μια ιδέα για το τι χρειάζεται το σώμα σας σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Μείνετε σπίτι και μείνετε ασφαλείς!

 
  • Ortiz Leyba C., Gomez Tello V., Serón Arbeloa C., Requeriments of macronutrients and micronutrients. Nutr Hosp, 2005. 2: 13-17.
  • Jain AK., Mehra NK., Swarnakar NK., Role of antioxidants for the treatment of cardiovascular diseases: challenges and opportunities. Curr Pharm Des, 2015. 21 (30): 4441-55.
  • Shen L., Huang C., Lu X., Jiang Z., Zhu C., Lower  dietary fibre intake, but not total water consumption, is associated with constipation: a population based analysis. J Hum Nutr Diet, 2019. 32 (4): 422-431.
  • Alarcón P., González M., Castro E., The role of gut microbiota in the regulation of the immune response. Rev Med Chil, 2016. 144 (7): 910-6.